Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Åh, hvor er de gode
  2. Jeg synes du skal fortælle lidt mere om hvad du har prøvet tidligere, fordi det så giver folk mulighed for at foreslå noget, som ikke allerede er afprøvet. Hvad foreslog din sidste træner dig f.eks? Hvordan reagerer han på de smertestillende siden du oplever, at det næsten bliver værre?
  3. På din beskrivelse af hende lyder det for mig lidt som om problemet er blevet forværret gradvist gennem de sidste par år. Er det rigtigt opfattet? I så fald kunne det jo være, at problemet var til at løse. Kan du komme i tanke om noget, der kunne være sket op til overfaldet på din søsters hund, som kunne have påvirket hende til at reagere så voldsomt? Hvordan var deres indbydes forhold inden overfaldet og hvad udløste det?
  4. topic svarede på Therese's pivpiv i Sygdomme
    Hvor dejligt :klap:
  5. Jeg har ingen erfaring med at lære en hund at lade være med at jagte katte, så det vil jeg lade andre svare på. Dog synes jeg det er ærgerligt, at du bliver hidsig over hendes reaktion på din skæld ud og prøver at tage fat i hende. Hun er jo godt klar over, at du er sur og prøver sandsynligvis at undgå en konflikt ved at reagere som hun gør. Jeg læser det i hvert fald som om hun lægger op til leg og at hun dermed prøver at undgå at konflikten bliver værre. Måske kan du have gavn af at læse om dæmpende og truende/afstandssøgende signaler? Allerførst vil jeg anbefale dig kun at kalde, når du er 98 % sikker på at hun kommer. Hun skal helst ikke have flere erfaringer med at hun kan vælge at lade være med at høre efter. Udover det er du inde på noget af det rigtige med hensyn til kontaktøvelser og at være sjov at være sammen med. Jeg bruger gerne at gemme nogle lækre godbidder, når hunden ikke kigger og derefter "finde" dem igen og kalde på hunden med glad stemme, mens jeg eventuelt roder lidt ved stedet, hvor jeg gemte godbidderne for at lokke hunden til. Hunden ser jo ikke, at du gemmer noget og derfor bliver du efterhånden rigtig interessant at holde øje med, fordi du finder lækker mad, som hunden endda tror den har overset :blink: Og så er det altid en god ide at lave noget sjovt med hende på gåturen såsom lege, træning og aktivering. Ja, du kan lave hende gå spor eller fodersøg og du kan lære hende en masse tricks. Jeg er sikker på, at du kan finde en masse på google Her kan jeg heller ikke hjælpe
  6. Som Potil skriver, virker det meget mærkeligt at du går så højt op i pengene frem for det faktum, at du lige har måtte aflive din ganske unge hund :hmm: Savner du ikke din hund eller? Altså, jeg forstår godt frustrationen over at de ikke kunne finde frem til hvad din hund fejlede, så han kunne få hjælp i tide. Det ville de fleste da være rigtig kede af. Men det ville da skyldes, at man blev nødt til at sige farvel. Pengene er jo spildt og dem kan du tjene ind igen. Du får aldrig din hund igen. Ja, på mig virker det bare mystisk at gå så meget op i pengene i sådan en situation. Når vi har fået aflivet hunde i familien, har det da ikke været dyrlægeregningen der fyldte.
  7. Sjovt, jeg skulle lige til at spørge hvor meget du gav dem, men det svarede du så selv på :blink:
  8. Hun er virkelig bare nuttet :hjerte:
  9. Dorit er en gris
  10. Jeg er rigtig ked af at høre at din hund er død :ae:
  11. Ja, jeg kan også kun se de to sidste. Men sød er hun da :hjerte:
  12. topic svarede på Therese's pivpiv i Sygdomme
    Øv, for pokker da
  13. Ja, det har hun jo lidt imod sig, kan man sige. Det er klart det bliver overvældende Men det er trods alt heldigt, at hun ikke bliver bange for alt det nye. Jeg tror, det er godt, at du er gået væk fra at lade hende opleve en hel bunke ting og i stedet gøre som du gør nu med at gå rolige ture på faste steder. Når hun så alligevel stresser op og farer rundt i snoren, ville jeg nok stoppe op og vente på at hun faldt så meget ned, at jeg kunne få kontakt med hende. Det forudsætter selvfølgelig, at hun ikke bare giver sig til at bide i snoren eller noget andet fjollet. Men det var i hvert fald noget, der virkede ret godt på min stressede hund, at han lærte, at han ikke opnåede den ønskede effekt (at komme fremad) ved at trække mig af sted, men at det kun skete, hvis vi fulgtes ad. Det krævede rigtig meget arbejde, fordi det var vaner han havde vedligeholdt i 5 år, så det er kun rigtig godt at du tager fat i problemet nu, inden det bliver en vane, der er alt for svær at ændre.
  14. Jamen, så handler det måske mere om, at I skal arbejde med at hun lærer at forholde sig i ro? Hvis det var mig, ville jeg i hvert fald nok prøve at starte med at "tvinge" hende lidt i stedet for at give hende muligheden for at køre sig selv helt op i et stressniveau, hvor man ikke længere kan nå hende. Jeg ville begrænse gåturene til et enkelt sted til at begynde med, så hun ikke skal forholde sig til alt for mange nye indtryk og så ville jeg arbejde rigtig meget med ro. Altså ros og godbidder for at sidde/ligge stille og kigge eller for at søge kontakten med dig, hvis hun gør det engang imellem. Og det skal selvfølgelig foregå med kort snor på udenfor - og måske også indendøre i begyndelsen. Derudover kan det måske være en fordel at gøre hende træt mentalt ved at lave spor eller anden "hjernegymnastik" til hende. Det har tit en positiv effekt på stressede hunde, er min erfaring og det er også hvad jeg hører fra andre. Hvordan er hun vokset op? Har hun ikke været vant til almindelige dagligdagsting som at se fjernsyn eller ting som cykler, biler og andre ting, som hun stresser over?
  15. Hvordan vurderer du, at hun er stresset? Jeg tænker nemlig, at det for mange hunde (også voksne) kan være en udfordring at høre efter udenfor, hvor der er 117 andre ting at forholde sig til end ejeren - også nogle gange sjovere ting - hvis de ikke er trænet til at kunne lystre, selvom der er forstyrrelser rundt omkring dem. Det kan ikke "bare" være det, der er problemet?
  16. Hej

    topic svarede på Therese's WinWiz i Præsentér dig selv
    Han ser altså bare dejlig ud - og glad! Det er vist godt du fik ham, så han kunne få et godt hjem, hvor han kan blive passet på af et menneske, der vil ham.
  17. Hvor er hun bare fin - og heldig Tillykke med hende :tillykke:
  18. Hun er bare så flot, hende Lemon :hjerte:
  19. topic svarede på Therese's Louisen i Sygdomme
    Håber du har fået et godt svar i dag
  20. Står der ikke noget om det på sækken? Hvilket foder har du købt?
  21. topic svarede på Therese's Putte i Præsentér dig selv
    Velkommen til
  22. Det er jo svært at sige om det er groft nok til at en anmeldelse vil føre noget med sig, men uanset hvad er det jo fuldstændig uacceptabelt at behandle hunden sådan, så jeg ville helt sikkert prøve at anmelde det, hvis jeg var dig. Det er ikke sikkert du får noget ud af det, men så har du da prøvet. Du kan evt. også snakke med et internat i nærheden. Måske kan de sende nogen ud at snakke med ham.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.