Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. TS nævner da selv at hunden får/har fået overskredet sine grænser. At jeg så misforstår det og går ud fra det skete i hundeskoven er beklageligt, men jeg er også kun et menneske. Det er godt nok ikke ud fra ond vilje at jeg misforstår ting og at du tillægger mig de hensigter må stå helt for egen regning. Og nu gider jeg sådan set ikke modtage mere kritik fra dig om det, så det her bliver mit sidste indlæg om det emne.
  2. Nu skal Bobo næsten være alene hele dagen for første gang i dag. Min søster er godt nok hjemme, men vi har aftalt at hun ikke skal sidde inde hos ham og jeg har lukket døren til stuen, så det minder lidt om hvordan det vil være, når han er alene. Så han er næsten alene. Og jeg har godt nok lidt kriller i maven over det
  3. Hvor er han bare sød
  4. Er det ikke kun en anbefaling nu? Sådan forstod jeg i hvert fald det jeg læste
  5. Jeg synes altså vi ser alt for få billeder af dine lækre hunde Men et tillykke med Odin skal du alligevel have :blink:
  6. Såvidt jeg kan læse mig til er det ikke nødvendigt at bestå en prøve for at ens hund kan blive godkendt til avl. Hvilken prøve er det du mener?
  7. Smart - så kender jeg også baggrunden for hvorfor det virker :5up:
  8. topic svarede på Therese's Nollike i Debat
    Nej, det tror jeg ikke du behøver være nervøs for
  9. Find en mand med velopdragne hunde, er det det du siger?
  10. topic svarede på Therese's Nollike i Debat
    Okay det var jeg overbevist om de ikke gjorde, men nu har jeg kigget betingelserne igennem og der står heller ingen steder, at de sænker dækningssummen, så det må være noget jeg har bildt mig selv ind
  11. topic svarede på Therese's Nollike i Debat
    Ja, men hvis alternativet er at forsikringen helt lukker er der jo slet ikke penge at hente og så vil jeg bare hellere betale lidt mere selv end at skulle betale det hele selv. Men jeg har så heller ikke fundet et forsikringsselskab, hvor de dækker det samme hele hundens levetid.
  12. topic svarede på Therese's Nollike i Debat
    Det har heller ikke i forhold til det forsikringsselskab jeg mente, det var mere i forhold til at det skulle være en ulempe at et forsikringsselskab nedsætter dækningssummen, når hunden fylder x antal år og det synes jeg ikke nødvendigvis det er set i forhold til at nogle forsikringsselskaber netop lukker forsikringen på et eller andet tidspunkt.
  13. Jeg kan ikke huske om andre har nævnt det, men jeg ville nok også ændre indkaldsordet til noget andet end "kom," så I starter på en frisk med et nyt ord, som hun ikke har lært at hun bare kan ignorere
  14. Det ved jeg ikke. Jeg har nok bare været i tvivl om hvad der skete hvornår og læst nogle ting forkert. Det oplever jeg slet ikke der bliver gjort her.
  15. topic svarede på Therese's UlrikK i Adfærd
    Har de prøvet at aflede hende med et stykke legetøj?
  16. Tråden her er ret forvirrende at læse med en masse betegnelser, som jeg ikke rigtigt kender. Jeg ved f.eks. ikke hvad et hundehjem i Rumænien er og jeg går egentligt (ligesom mange andre) ud fra at det er et slags internat for herreløse hunde. Jeg ved heller ikke hvad en hundeklub er og har derfor svinget lidt mellem at tro, at det var en træningsklub eller gåture i hundeskoven, hvor det så viser sig at være i en park. At man forstår noget andet ved ordene end dig, behøver da ikke nødvendigvis betyde, at man ikke gider læse hvad der bliver skrevet. Måske forstår man ganske enkelt bare ikke helt hvad der menes. Og skal vi så komme tilbage til emnet, så TS forhåbentligt kan få løst problemet med hendes hund.
  17. Jeg ved ikke hvad andre folk gør, men jeg vil i hvert fald ikke have siddende på mig, at jeg misforstår ting udelukkende fordi jeg så kan sidde og digte en historie, der skaber lidt røre i andedammen eller hvad det er du antyder.
  18. Tror du helt seriøst selv at folk misforstår ting med vilje?
  19. Nu låner jeg lige tråden for at stille et spørgsmål, som forhåbentligt også kan være relevant for trådstarter, men hvad kan sådan en erstatning f.eks. være? Har du nogle forslag? Jeg har jo prøvet at vænne Bobo af med samme uvane i tre år, men er ikke lykkedes helt med det og det kunne jo sagtens være, fordi han reelt ikke har haft et alternativ. Jeg har jo bare bedt ham om at lade være. Så jeg kunne godt tænke mig at prøve dit forslag, men jeg ved bare ikke helt hvad alternativet skulle være.
  20. Er han generelt meget oppe at køre eller er det kun, når han er sammen med andre hunde? Altså, har han svært ved at finde ro, hvis I er i byen f.eks.?
  21. Okay. For mange hunde kan det skyldes stress og/eller usikkerhed, men hvis han har gjort det i 11 år, kan det måske også bare være en virkelig indgroet vane og simpelthen blevet hans billede af hvordan man er sammen med andre hunde. Uanset hvad ville jeg tage ham ned, når han gør det. Ikke skælde ud, bare tage ham ned. Eventuelt beholde snoren på ham, så han ikke bare har frit slag. Det er nemlig ikke særligt sjovt for hunden, det går udover - og det er sikkert heller ikke sjovt for ham, hvis han stresser meget over det.
  22. Har han altid gjort det eller er det noget, der er opstået for nylig?
  23. Ja da. Jeg prøvede bare at sige, at jeg ikke kunne forestille mig, at Ninjamor foreslår at man bare efterlader en hund, der ikke kan være alene
  24. Der menes vel at arbejde hjemme permanent og ikke kun i den tid det tager for hunden at lære det.
  25. Du har linket til din youtube side og ikke til en enkelt video. Hvilken en er det vi skal se?

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.