Hop til indhold

Dulletråden


Freudika
 Share

Recommended Posts

Hvordan kan man sove med opsat hår? Altså jeg er med på hvordan man går i seng med opsat hår - men hvordan vågner man op med det? Jeg har prøvet en millard gange at sove med det i enten fletning, knold eller hestehale, da jeg har hunde på hovedpuden som ynder at træde rundt i mit hår (av!) - men mit hår er ALDRIG opsat når jeg vågner om morgenen... :lol: ligger I enten bomstille eller ligger jeg meget uroligt? :mrgreen:

 

hvor langt er dit hår? når mit hår er lidt kortere, går en fletning op, men ikke når det er meget langt. en hestehaleelastik ville heller aldrig kunne vikle sig af. og jeg kan afsløre, at jeg ikke har rolige nætter, så det er helt sikkert ikke det, der er hemmeligheden :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 6,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hvor langt er dit hår? når mit hår er lidt kortere, går en fletning op, men ikke når det er meget langt. en hestehaleelastik ville heller aldrig kunne vikle sig af. og jeg kan afsløre, at jeg ikke har rolige nætter, så det er helt sikkert ikke det, der er hemmeligheden :roll:

Det er nok ikke langt nok så, det går kun lidt ned over skuldrene :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sover enten med det løst eller fletter det i fransk fletning (tror jeg det hedder, der hvor man starter på toppen af hovedet og så tager mere og mere hår med?). Fletningen holder i reglen rigtig fint hele natten. :-)

sådan en gad jeg godt selv kunne lave, men pga skaden i nakke og skuldre kan jeg ikke. Elsker ellers at have fransk fletning.

Link til indlæg
Del på andre sites

:sjov: Kender ikke mine skills for mit rigtig lange hår har jeg først fået efter min skade - men har høje tanker om mine evner ;)

Ej men jeg er elendig udover sædvanlig elendighed. Magter ikke engang at flette en lige fletning. På mig selv eller andre. Har flere veninder der bare rocker alle mulige mega-fine hverdagsfrisurer som bare er SÅ lækre og samtidigt ser praktiske og sådan tilfældigt casual ud. Jeg kan lige mestre en høj knold. Men kun på en tålmodig dag :lol: har ellers ret langt hår som opfører sig fantastisk efter jeg stod af shampoo ræset, så kunne sikkert bære alle mulige lækre frisurer

Link til indlæg
Del på andre sites

Årrhhh ... lykken er skind-shopping på Mallorca ... som bl.a. resulterede i superfedefinefantastiske støvler - som var sat 200€ ned ... Og enhver ved jo, at når det kommer til shopping, så gælder "Hvad der er sparet, er tjent" mere end nogensinde ellers ... og at noget er sat ned, betyder ikke nødvendigvis, at man skal spare - det betyder faktisk, at man skal købe mere ^-^...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Nogen der kan anbefale en god mascara uden alt muligt kemi-stads i? Nu er jeg nemlig begyndt at reagere allergisk på mascara. Jeg har ikke skiftet mærke eller noget - men både min søster og mor døjer med det, og jeg har aldrig kunnet tåle vandfast, men nu heller ikke min sædvanlige mascara. Så det overrasker mig egentlig ikke. :rolleyes: Men nu må jeg hellere få skiftet, er ved at være træt af at vågne op med ildrøde øjne, der klør, gør ondt og knap kan åbnes... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der kan anbefale en god mascara uden alt muligt kemi-stads i? Nu er jeg nemlig begyndt at reagere allergisk på mascara. Jeg har ikke skiftet mærke eller noget - men både min søster og mor døjer med det, og jeg har aldrig kunnet tåle vandfast, men nu heller ikke min sædvanlige mascara. Så det overrasker mig egentlig ikke. :rolleyes: Men nu må jeg hellere få skiftet, er ved at være træt af at vågne op med ildrøde øjne, der klør, gør ondt og knap kan åbnes... :lol:

 

Nilens jord er rimeligt hellige, men de er så elendige/forfærdelige/uduelige. Jeg har god erfaring med en med bivoks, der hedder mirenesse. Og den er endda ret vandfast og kan vaskes af uden makeupfjerner. Men det er jo meget forskelligt, hvad man reagerer på, så der er nok ingen garanti for, at du kan tåle den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nilens jord er rimeligt hellige, men de er så elendige/forfærdelige/uduelige. Jeg har god erfaring med en med bivoks, der hedder mirenesse. Og den er endda ret vandfast og kan vaskes af uden makeupfjerner. Men det er jo meget forskelligt, hvad man reagerer på, så der er nok ingen garanti for, at du kan tåle den.

Nilens jord elendige i holdbarhed eller?

Den der mirenesse lyder lovende! :5up: Men ja det er jo svært når man ikke ved hvad man ikke tåler deri, men vejen frem må være at forsøge med nogle af de der er mere allergivenlige/mindre fyldt af kemi, og så tage den derfra :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nilens jord elendige i holdbarhed eller?

Den der mirenesse lyder lovende! :5up: Men ja det er jo svært når man ikke ved hvad man ikke tåler deri, men vejen frem må være at forsøge med nogle af de der er mere allergivenlige/mindre fyldt af kemi, og så tage den derfra :-)

 

De smitter vildt af på din hud/du har sorte rande under øjnene så snart duggen falder/de kan slet ikke bygge vipperne op (fint hvis du kan lide det meget let/naturligt) og så giver de tørre, kedelige, dryssende vipper. Det er seriøst det værste ved at være gravid, er så deprimeret over det fesne look, og så snart man kaster en lille smule op, har man kun mascara på kinderne :lol: mirenesse er heller ingen Helena rubinstein, men jeg synes den er nilens jord klart overlegen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nilens jord er rimeligt hellige, men de er så elendige/forfærdelige/uduelige. Jeg har god erfaring med en med bivoks, der hedder mirenesse. Og den er endda ret vandfast og kan vaskes af uden makeupfjerner. Men det er jo meget forskelligt, hvad man reagerer på, så der er nok ingen garanti for, at du kan tåle den.

Nilens jord er faktisk ikke ret hellige viser det sig. Eller der er nul på parabener og parfume, men ikke på flourkemi og silikone, så alt efter hvad du reagerer på er Nielens måske alligevel ikke det bedste valg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nilens jord er faktisk ikke ret hellige viser det sig. Eller der er nul på parabener og parfume, men ikke på flourkemi og silikone, så alt efter hvad du reagerer på er Nielens måske alligevel ikke det bedste valg

 

hvad siger du til denne ingrediensliste på Mirenesse:

 

Ingredienser:

Water (Aqua), Beeswax (Cera Alba), PVP, Glycerin, Cera Canauba, Candelilla Cera, Glyceryl Stearate, Dimethicone, Stearic Acid, Panthenol, Kaolin, Triethanolamine, Sorbitan Sesquioleate, Acrylates Copolymer, Polysorbate 80, Phenoxyethanol, 1,2 Hexanediol, Caprylyl Lycol, Ethylhexyl Glycerin, kan indeholde CI 77499 (Iron Oxide), CI 77007 (Ultramarines), CI 77491 (Iron Oxide), CI 77019 (Mica), CI 77492 (Iron Oxide), CI 77891 (Titanium Dioxide), CI 77442 (Manganese Violet), CI 77288 (Chromium OxideGreens).

Link til indlæg
Del på andre sites

Nilens jord er faktisk ikke ret hellige viser det sig. Eller der er nul på parabener og parfume, men ikke på flourkemi og silikone, så alt efter hvad du reagerer på er Nielens måske alligevel ikke det bedste valg

 

hvad siger du til denne ingrediensliste på Mirenesse:

 

Ingredienser:

Water (Aqua), Beeswax (Cera Alba), PVP, Glycerin, Cera Canauba, Candelilla Cera, Glyceryl Stearate, Dimethicone, Stearic Acid, Panthenol, Kaolin, Triethanolamine, Sorbitan Sesquioleate, Acrylates Copolymer, Polysorbate 80, Phenoxyethanol, 1,2 Hexanediol, Caprylyl Lycol, Ethylhexyl Glycerin, kan indeholde CI 77499 (Iron Oxide), CI 77007 (Ultramarines), CI 77491 (Iron Oxide), CI 77019 (Mica), CI 77492 (Iron Oxide), CI 77891 (Titanium Dioxide), CI 77442 (Manganese Violet), CI 77288 (Chromium OxideGreens).

 

Relativt meget jernoxid hva?

Jeg har ikke forstand på det, men googlede for sjov min mascara, som ikke er beregnet til at være venlig mod allergi osv. Kender ikke ligefrem alle termerne, men den eneste forskel som springer mig i øjnene er alkohol..

Screenshot_2015-11-09-09-21-23.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der kan anbefale en god mascara uden alt muligt kemi-stads i? Nu er jeg nemlig begyndt at reagere allergisk på mascara. Jeg har ikke skiftet mærke eller noget - men både min søster og mor døjer med det, og jeg har aldrig kunnet tåle vandfast, men nu heller ikke min sædvanlige mascara. Så det overrasker mig egentlig ikke. :rolleyes: Men nu må jeg hellere få skiftet, er ved at være træt af at vågne op med ildrøde øjne, der klør, gør ondt og knap kan åbnes... :lol:

 

For nogle år siden var mine øjne helt åndssvage og reagere med irritation på ALT, efter jeg af ren og skær forfængelighed var fortsat med at bruge linser på fuld tid, et halvt år efter mine øjne var begyndt at reagere negativt på dem. Min optiker, som tålmodigt lyttede til at jeg grædende beklagede mig over at jeg var nødt til at bruge briller nu og at jeg ikke engang kunne tåle mascara mere, anbefalede mig at prøve clinique. De har fuld returret hvis du ikke tåler produktet. Desuden kan det være en god idé at købe en sort/brun i stedet for en helt sort, da der altid er en lille bitte smule nikkel i helt sort mascara selv om det ikke skal oplyses (optikerens ord).

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad siger du til denne ingrediensliste på Mirenesse:

 

Ingredienser:

Water (Aqua), Beeswax (Cera Alba), PVP, Glycerin, Cera Canauba, Candelilla Cera, Glyceryl Stearate, Dimethicone, Stearic Acid, Panthenol, Kaolin, Triethanolamine, Sorbitan Sesquioleate, Acrylates Copolymer, Polysorbate 80, Phenoxyethanol, 1,2 Hexanediol, Caprylyl Lycol, Ethylhexyl Glycerin, kan indeholde CI 77499 (Iron Oxide), CI 77007 (Ultramarines), CI 77491 (Iron Oxide), CI 77019 (Mica), CI 77492 (Iron Oxide), CI 77891 (Titanium Dioxide), CI 77442 (Manganese Violet), CI 77288 (Chromium OxideGreens).

Dimethicone er silicone, det er det eneste der lige springer i øjnene :-)

 

Evt Google det, der kommer en del pros and cons artikler op. Men jeg tænker umiddelbart det kunne være meget værre-agtigt så så længe det virker for dig :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...