Hop til indhold

Gode råd til de varme dage


Aslan
 Share

Recommended Posts

Jeg har netop købt en hunde-soppe-pool :mrgreen: Uh jeg synes det sådan en god idé!!!

 

 

MEN ingen af hundene fatter det :damn::damn:

 

 

Nala havde jeg ikke de store forhåbninger til, da hun tror alt vand er farligt :damn:

 

 

Paco havde jeg til gengæld STOOOORE forhåbninger til, men han drikker kun af det :stupid:

 

Så prøvede mor her, at træde op i vandet, det hjalp ikke....

 

 

Hvad fisen gør jeg??

 

Eller rettere hvad gør jeg galt??

 

 

Paco springer ud fra badebroer osv, bare der er vand og han kan bade er han normalt glad og i sit es, men han fatter ikke at han skal hoppe i vandet....

 

 

 

Synes ellers lige jeg var sådan en god hundeejer :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har lige været deroppe for første gang!! :banan:

 

 

Jeg prøvede først at lægge hans ben (altså ikke hans eget ben, men et gumleben :stupid:)op i vendet, midt på bunden...

 

Den kloge narre så den mindre kloge, for hunden tager hele hovedet under vandet og fisker den op :hmm: Hvad gør man så.... Så legede jeg lidt med gumlebenet over vandet og pludselig kom begge forpoter op i...

 

 

 

Nu har han så været oppe med alle 4 poter flere gange... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der indkøbt ny ventilator. Den fra sidste år røg ud fordi Bjørn var så gal på den fordi den var grim og upraktisk. Det er den nye også, men det er nu engang nødvendigt når vi altid skal bo i lejligheder der koger og ikke kommer luft ind i selvom man holder døren åben.

Dumle har de sidste dage hverken gidet drikke eller spise meget. Nu er ventilatoren tændt og det første hunden gør er at ligge sig hen foran den og spise sin tyggeting :klap: Det var altså sultestrejke for at få ventilator han var gået i :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hvor jeg bor, er der sådan et underligt bassin med en drageskulptur i.

Hvis det ikke er tiltænkt som soppebassin til hundene om sommeren, ved jeg ikke havad det ellers er til?:mrgreen:

 

Gracie måtte bæres ud i det de første par gange, efter hun havde sat alle 4 poter i ved kanten og smuttet ud af halsbåndet, men nu synes hun det er skide skægt.:banan:

29515_1410976068325_1050189828_1195327_1424058_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bam Bam
Body Cooler - Køle måtte

 

Sådan noget i den stil?

 

Jeg har prøvet det og jeg holder mig til disse:

Cool 'N Dry - Køle/sugehåndklæde

 

Når det er gjort vådt, så kan det lægges på gulvet eller hunden uden at gøre den våd eller gulvet for den sags skyld og det ville mine hellere have en body-cooleren.

 

Jeg købte Body cooleren på WDS. Den er vildt smart og kan holde sig kølig i flere dage, men Murphy tør ikke træde på den:stupid: så jeg bliver nød til at rulle/skubbe den ind under ham:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte Body cooleren på WDS. Den er vildt smart og kan holde sig kølig i flere dage, men Murphy tør ikke træde på den:stupid: så jeg bliver nød til at rulle/skubbe den ind under ham:roll:

 

Hvor er det bare typisk.:hmm::mrgreen:

Hvorfor slåt det ofte fejl, nåtr vi vil gøre det lidt ekstra godt for vores hunde på den ene eller den anden måde.:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hvor jeg bor, er der sådan et underligt bassin med en drageskulptur i.

Hvis det ikke er tiltænkt som soppebassin til hundene om sommeren, ved jeg ikke havad det ellers er til?:mrgreen:

 

Gracie måtte bæres ud i det de første par gange, efter hun havde sat alle 4 poter i ved kanten og smuttet ud af halsbåndet, men nu synes hun det er skide skægt.:banan:

29515_1410976068325_1050189828_1195327_1424058_n.jpg

Ej hvor sjovt :klap: Det har vi også badet i, altså mest mine hunde :engel: Men efter de begyndte at få dårlig mave hver gang vi havde været i Odense, besluttede jeg mig for at bruge udelukkelsesmetoden og stoppe med at lade dem bade der. Ja, for de bader jo ikke kun, de drikker også af det :badr: Vi har også badet i klorvandet oppe ved købmanden, og dét drikker de ikke af :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FuttesMor

Lige et nysgerrigt spørgsmål, en lille undren:

Er det overhovedet nødvendigt at gøre noget for hundene når det er varmt? Altså forstået på den måde om de rent fysisk ikke burde kunne klare vejret? Isolerer deres pels dem ikke så de ikke bliver for varme, ligesom den isolerer dem mod kulde?

 

Det er ikke for at være flabet - det er ren undren!

 

Futte ( 6 mdr. sort Lab.) lægger sig gerne lige midt i solen... Om jeg fatter det! Nogen gange kravler han i skyggen, men flytter hurtigt ud igen.

 

Han foretrækker frisk vand - ofte kigger han lige i skålen, men hvis vandet er lunken går han igen, hvis jeg så hælder nyt koldt op, så sluprer han i sig som om han er døden nær :roll:

 

Hér til aften har han svært ved at finde ro og jeg tror da at varmen er lidt skyldig! Det er godt nok også lummert og trykkende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et nysgerrigt spørgsmål, en lille undren:

Er det overhovedet nødvendigt at gøre noget for hundene når det er varmt? Altså forstået på den måde om de rent fysisk ikke burde kunne klare vejret? Isolerer deres pels dem ikke så de ikke bliver for varme, ligesom den isolerer dem mod kulde?

 

Det er ikke for at være flabet - det er ren undren!

 

Futte ( 6 mdr. sort Lab.) lægger sig gerne lige midt i solen... Om jeg fatter det! Nogen gange kravler han i skyggen, men flytter hurtigt ud igen.

 

Han foretrækker frisk vand - ofte kigger han lige i skålen, men hvis vandet er lunken går han igen, hvis jeg så hælder nyt koldt op, så sluprer han i sig som om han er døden nær :roll:

 

Hér til aften har han svært ved at finde ro og jeg tror da at varmen er lidt skyldig! Det er godt nok også lummert og trykkende!

 

Nej, den isolerer ikke mod varmen. Da de engang i sin tid blev avlet frem var det jo hunde med mest pels og underuld der blev fremavlet de kolde steder og hunde med mindst pels og underuld der blev fremavlet de varme steder.

Vi mennesker har så bare flyttet rundt på dem og det er ikke altid at vejret passer til pelsen :lol:

Jeg ved så ikke om de hunde der har "fårepels" (undskyld, men er det altså i min verden :oops: ) holder kulden ude.

 

Vi kan også nemt mærke at Nova har mindre underuld og pels end Dumle og generelt bare har det bedre med varme. Hun lægger sig som regel i solen først og kan nemt ligge og bage der en 30minutter inden hun rykker ind i skyggen. Dumle derimod han er lige ved at gå til i den varme vi har haft de sidste par dage. Han smider sig direkte i solen, bliver inaktiv, mister appetitten og halser meget, så for ham er det helt klart nødvendigt at gøre noget. Syntes jeg egentlig heller ikke der er noget at sige til, selv jeg har været ved at gå til i varme i dag og jeg elsker det ellers og har ingen pels :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla og jeg har været ude og bade i eftermiddag. Vandet var 19 grader. :banan:

Jeg var overrasket over, at Smilla turde svømme i bølgerne. Når der kom en bølge vendte hun rundt, så den i stedet kom ind bagfra.

 

Hun ville simpelthen bare ikke med op af vandet. Skyldtes nok den bold vi havde med. :engel:

 

Derudover har vi en vandflaske (hvoraf ½ delen er is efter en tur i fryseren). Og så laver jeg altid skyggepladser til hende, for hun vil helst ligge klinet op af mig (og jeg vil gerne være i solen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte Body cooleren på WDS. Den er vildt smart og kan holde sig kølig i flere dage, men Murphy tør ikke træde på den:stupid: så jeg bliver nød til at rulle/skubbe den ind under ham:roll:

 

Mine skulle heller ikke nyde noget af at ligge på bodycooleren; hvis jeg forsøgte at skubbe den ind under dem, så rejste de sig og så sådan cirka sådan ud i hovedet: :evil:

 

Til gengæld elsker de at få kølehåndklæderne på og jeg synes de er smarte, da de jo ikke bliver våde - en meget vigtig detalje, når man har hunde med meget pels.

 

Jeg har dog aldrig brugt dem til at tørre dem med, så jeg ved ikke om de virkelig kan tørre en hel hund, som de reklamere med - jeg bruger dem udelukkende til køling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Lige et nysgerrigt spørgsmål, en lille undren:

Er det overhovedet nødvendigt at gøre noget for hundene når det er varmt? Altså forstået på den måde om de rent fysisk ikke burde kunne klare vejret? Isolerer deres pels dem ikke så de ikke bliver for varme, ligesom den isolerer dem mod kulde?

 

Det er ikke for at være flabet - det er ren undren!

 

 

Hvis Motor er i skyggen så jo, så bliver han kølig at mærke på, men ikke meget. Så snart han bevæger sig, bliver han varm, har osse mærket på hans hud og den er kogende hed nogle gange. Så nej desværre, ulden hjælper ikke så meget her i hvert fald.

Men han klarer det ellers ok, han er ikke så sløv som jeg havde forventet at han ville blive.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bam Bam
Mine skulle heller ikke nyde noget af at ligge på bodycooleren; hvis jeg forsøgte at skubbe den ind under dem, så rejste de sig og så sådan cirka sådan ud i hovedet: :evil:

 

Til gengæld elsker de at få kølehåndklæderne på og jeg synes de er smarte, da de jo ikke bliver våde - en meget vigtig detalje, når man har hunde med meget pels.

 

Jeg har dog aldrig brugt dem til at tørre dem med, så jeg ved ikke om de virkelig kan tørre en hel hund, som de reklamere med - jeg bruger dem udelukkende til køling.

 

Det kan være jeg skal prøve sådan en. Tror faktisk jeg engang købte sådan et gult håndklæde som skulle kunne tørre en hel hund. Må vist igang med at lede. Men giver ikke op med Body Cooleren. Nu har jeg givet 500 kr kroner for den og så har kræet bare at bruge den:blink::blink::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...