luckyluna Skrevet August 14, 2010 Rapporter Share Skrevet August 14, 2010 Og jeg er lige ved at dø ved tanken:megaked: Snuden er Sheila, hvis nogen skulle være i tvivl:blink: Hun har jo døjet med "næsten" livmoderbetændelse her i sommer og er først nu ved at være ovenpå. For et stykke tid siden fandt jeg så også knuder i mælkekirtlerne, så da hun skal have dem fjernet, så steriliserer vi lige samtidig.. Men hold fast hvor har det ikke været en nem beslutning. Jeg er dels så bange for at hun dør af operationen, dels bekymret for bivirkninger efter, feks med hendes allergi eller adfærd. Jeg har så ferie om en uges tid, så det passer fint med at jeg kan sidde og glo på om hun trækker vejret i døgndrift:genert: Men et par spørgsmål til jer der har været det igennem. Hvor længe skal hun holde sig i ro? Og hvor meget ro? Hvor groggy er de bagefter? Tip til bodystocking... en t-shirt er for kort. Hvor lang tid tager operationen og får man hende med hjem med det samme? Det meste skal jeg jo også spørge dyrlægen om, men kender jeg mig selv ret, så er jeg ikke i stand til ret meget tale, når jeg først står der med hundepigen:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret August 14, 2010 Rapporter Share Besvaret August 14, 2010 man får hunden med hjem når den er nogenlunde vågen. Den er normalt groggy resten af dagen, og narkosen kan godt gøre dem lidt klynkende/pivede, men min erfaring er at de næste dag stort set er sig selv. De skal holdes i "ro" 7-10 dage, alt efter din dyrlæges anvisning. De første dage med korte lufteture i snor, efterfølgende med luftning i snor (for ikke at overstrække området hvor stingene er osv), men hvis hunden er frisk kan den godt gå en nogenlunde normal tur. Mine var alle friske, og svære at holde i ro længe nok! Efter stingene er taget ud, er der ingen restriktioner. Ingen af mine havde nogen bivirkninger af nogen art. Ingen af mine pillede i stingene, mener jeg brugte skærm på dem om natten når jeg ikke kunne holde øje med dem, men ellers brugte jeg ikke noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 14, 2010 Ligenu er min plan at få det gjort, så jeg har 8 dage til at holde styr på hende. Så skal min lillebror nemlig passe hunde i 2 dage og der skulle hun helst være frisk til, så hun ikke "går i stykker" i hans varetægt. Men det er altså løb og leg og spring og sådan de skal holdes fra? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret August 14, 2010 Rapporter Share Besvaret August 14, 2010 Vi fik Hayly steraliseret sidste sommer, og vi valgte det, fordi vi vidste, at vi ikke ville avle på hende. Og en steralisation skulle mindske risikoen for bryst - og livmoderkræft betydeligt. Men det er en stor beslutning - og ikke altid nem. Vi skulle aflevere hende om morgene inden kl. 10, og så kunne vi hente hende igen samme dag omkring kl. 15. Hun var meget groggy resten af dagen, men allerede dagen efter var hun ganske frisk. Hun måtte selvfølgelig ikke slikke i såret, derfor havde hun krave på, men den blev hun endnu mere forvirret af, da hun hele tiden gik ind i ting, så vi tog den af, og så måtte vi holde øje med hende. Heldigvis viste hun ikke såret nogen interesse, så vi havde ingen grund til at være efter hende - men dette er jo meget forskelligt fra hund til hund. Tror ikke du skal regne med at øve voldsomme springøvelser med hende i dagene efter, men ellers er der vist ikke nogen restriktioner som sådan - generelt bare tage det lidt mere med ro end normalt. Hun fik fjernet sting efter 10 dage - allerede efter 2 dage kunne man se, hvordan såret var begyndt at lukke sig fint. Vi fik at vide, at vi skulle holde med, hvor meget det væskede, og om væsken var klar - hvis begge dele var ok, så skulle vi ikke bekymre os om noget. Hayly's steralisation gik noget mere smertefrit, end vi havde regnet med:-D. Håber det samme kommer til at gælde for jer! Krydser fingre for jer! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sally Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 Og jeg er lige ved at dø ved tanken:megaked: Snuden er Sheila, hvis nogen skulle være i tvivl:blink: Hun har jo døjet med "næsten" livmoderbetændelse her i sommer og er først nu ved at være ovenpå. For et stykke tid siden fandt jeg så også knuder i mælkekirtlerne, så da hun skal have dem fjernet, så steriliserer vi lige samtidig.. Men hold fast hvor har det ikke været en nem beslutning. Jeg er dels så bange for at hun dør af operationen, dels bekymret for bivirkninger efter, feks med hendes allergi eller adfærd. Jeg har så ferie om en uges tid, så det passer fint med at jeg kan sidde og glo på om hun trækker vejret i døgndrift:genert: Men et par spørgsmål til jer der har været det igennem. Hvor længe skal hun holde sig i ro? Og hvor meget ro? Hvor groggy er de bagefter? Tip til bodystocking... en t-shirt er for kort. Hvor lang tid tager operationen og får man hende med hjem med det samme? Det meste skal jeg jo også spørge dyrlægen om, men kender jeg mig selv ret, så er jeg ikke i stand til ret meget tale, når jeg først står der med hundepigen:genert: Sally blev steriliseret i fredags :hmm:- så på længere sigt kan jeg ikke lige udtale mig - men lige nu går det rigtig fint. Jeg afleverede hende med ondt i maven og meget dårlig samvittighed fredag morgen kl 0815 hos dyrlægen. Sally var som altid i super godt humør - og ville hilse på alt og alle, og fulgte glad med dyrlægen . Min kæreste hentede Sally kl 13, der lå hun og var ret slap med savlen løbende :cry:. Hun har noget forvirret og så ynkelig ud - men kunne da logre lidt forsigtigt med halen, i løbet af eftermiddagen. Vi har fået nogle smertestillende piller med til de første dage 1 1/2 pille hver morgen, og evt. 3/4 pille den første aften. derud over har vi fået spray til såret, som både skulle hele og holde hunde tunger væk. Sprayen, virker ret effektiv - STINKER af lavendel, men den svir - så man føler sig ret ond, når det gives på . For at beskytte såret har hun fået baby-body på. Jeg var heldig at finde dem til 15 kr stk. så har jeg klippet alle knapper og mærker af, så der ikke er noget som gennere. Hun ser ud til at affinde sig fint med den løsning. Fredag aften var hun slatten, og lå i sofaen og hyggede (blev båret der op). Men ingen tegn på smerter. I nat sov fint med sin body på, lig ved siden af mig. I morges fik hun sin smertestillende, og var ude og gå en lille mogen tur. De må ikke løbe frit og lege med andre hunde, de første 7 dage skriver vores dyrlæge. Sally er jo lille, og bliver båret, det skal man være særlig forsigtig. Vi har fået en krave med hjem, men jeg håber vi kan undgå at bruge den. Ved middags tid forsøgte min datter at gå med hende - men nej, de kom kun 6 meter fra huset, så ville Sally hjem. Så det er kun blevet til tisseture i haven, og en kort tur har til aften. (nu er der så også lige faldet over 30 mm vand her hvor vi bor, så vejret har ikke været optimalt) . I dag har Sally sovet det meste af dagen, men logre nu normalt, og virker til at være sig selv igen, blot ret træt ( hvilket jo er ret forståeligt). Hun har været overvåget hele dagen, men kun i morges, før hun fik sin spray, forsøgte hun at slikke sig. Held og lykke med Snuden ( hvor der er bobyer i hendes st, ved jeg ikke:hmm: - Sally vejer knap 7 kg, og har fået st 62.) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 kender jeg mig selv ret, så er jeg ikke i stand til ret meget tale, når jeg først står der med hundepigen:genert: Skriv spørgsmålene ned og send dem evt på en mail - det ved jeg min dyrlæge er helt ok med, fx når jeg kommer med to og de skal vaccineres / chippes på kryds og tværs, så har jeg en liste med som jeg krydser af. Når først det er overstået, og det er det efter 10 dage, så vil du blive SÅ glad for det og glemme alle bekymringer :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 Ih har slet ikke fået med at hun skulle ind og skæres i. Jeg har ingen erfaringer med det indgreb (sjovt nok :blink:), men du ved jeg er her hvis du får brug for hjælp eller noget Nanna fik sådan en smart hunde-body da hun blev steriliseret, mener det var hos Malling dyrehospital de havde den.. :hmm: Nu ved jeg ikke hvilket sted du har valgt, men jeg mener vi snakkede om det med mængden af nakose osv, så det er bare vigtigt du lige gør opmærksom på at hun måske ikke skal have fuld mængde (det ved Gudrun) og at de har en til at være obs på hendes vejrtrækning især lige når hun får nakosen, men også under og ved opvågning. Bjarke har jo efterfølgende fortalt at Mio rent faktisk stoppede med at trække vejret på et tidspunkt lige efter han havde fået nakosen :scared:, men det var dyrlægen selv der opdagede det med det samme, og Mio har ikke taget nogen skade, selvom han skulle have "genoplivning", så jeg er alligevel ikke så nervøs for nakose, når jeg ved dyrlægen er opmærksom. :5up: Kan dog godt forstå du er nervøs, det er man altid når det er ens kære, så :ae: til Jer begge :kys: Hvornår skal hun ind? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 Ih har slet ikke fået med at hun skulle ind og skæres i. Jeg har ingen erfaringer med det indgreb (sjovt nok :blink:), men du ved jeg er her hvis du får brug for hjælp eller noget Nanna fik sådan en smart hunde-body da hun blev steriliseret, mener det var hos Malling dyrehospital de havde den.. :hmm: Nu ved jeg ikke hvilket sted du har valgt, men jeg mener vi snakkede om det med mængden af nakose osv, så det er bare vigtigt du lige gør opmærksom på at hun måske ikke skal have fuld mængde (det ved Gudrun) og at de har en til at være obs på hendes vejrtrækning især lige når hun får nakosen, men også under og ved opvågning. Bjarke har jo efterfølgende fortalt at Mio rent faktisk stoppede med at trække vejret på et tidspunkt lige efter han havde fået nakosen :scared:, men det var dyrlægen selv der opdagede det med det samme, og Mio har ikke taget nogen skade, selvom han skulle have "genoplivning", så jeg er alligevel ikke så nervøs for nakose, når jeg ved dyrlægen er opmærksom. :5up: Kan dog godt forstå du er nervøs, det er man altid når det er ens kære, så :ae: til Jer begge :kys: Hvornår skal hun ind? Jo, nu bliver vi nok nødt til det... Hun har det ellers super nu, er frisk og madglad igen:5up: Ja, jeg skal snakke med både Gudrun og dem i Højbjerg om narkosen. Og tak for tilbud om hjælp:5up: Jeg skal jo nok bruge noget hjemtransport af nogen der kan klare et styks nervevrag af en pylremor;-) Tidspunkt og dag er dog ikke fastlagt endnu, andet end om ca halvanden uge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 Nu har vi haft tre hunde med livmoder betændelse og en som blev striliseret bl.a. på grund af angst for endnu en omgang. Ro 8-10 dag( ind til stingene er fjernet). helst ikke springe op og ned. vi har brugt bodystocking til alle 4 hunde. Vi ses jo om en uge, så spørg bare løs den dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 Er sikker på at det nok skal gå rigtig godt! Forstår godt at du er bekymret, men det er jo ren rutine! Har ingen råd at give videre, men det kan få en :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Jeg har lige fået min tæve steriliseret og jeg var ved at dø af skræk, så kan levende følge din bekymring. Jeg afleverede hende kl. 8 og hentede hende efter arbejde. Hun var noget groggy og sov resten af dagen. De efterfølgende 2-3 dage var hun meget træt og sov det meste af dagen. Jeg har læst at mindre hunde ofte er længere tid om at komme sig end store og det passede meget godt på Carla. De første 10 dage efter operationen skal du holde hende i snor og ikke lade hende lege vildt. Når stingene er taget kan du godt lade hende få mere motion, men du skal stadig passe på. Hunden bliver syet i tre lag, hvoraf et af lagene er mavemusklerne. Det tager omkring 3 uger før det er helet og man skal indtil da holde igen med vild leg, agility og øvelser der kræver at hunden bruger sine mavemuskler hårdt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Jeg har lige fået min tæve steriliseret og jeg var ved at dø af skræk, så kan levende følge din bekymring. Jeg afleverede hende kl. 8 og hentede hende efter arbejde. Hun var noget groggy og sov resten af dagen. De efterfølgende 2-3 dage var hun meget træt og sov det meste af dagen. Jeg har læst at mindre hunde ofte er længere tid om at komme sig end store og det passede meget godt på Carla. De første 10 dage efter operationen skal du holde hende i snor og ikke lade hende lege vildt. Når stingene er taget kan du godt lade hende få mere motion, men du skal stadig passe på. Hunden bliver syet i tre lag, hvoraf et af lagene er mavemusklerne. Det tager omkring 3 uger før det er helet og man skal indtil da holde igen med vild leg, agility og øvelser der kræver at hunden bruger sine mavemuskler hårdt. Tusind tak. Jeg har dog tænkt mig at blive ved hende til hun er bedøvet og være der når hun vågner, har heldigvis ferie, ville da slet ikke være i stand til at arbejde:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Tusind tak. Jeg har dog tænkt mig at blive ved hende til hun er bedøvet og være der når hun vågner, har heldigvis ferie, ville da slet ikke være i stand til at arbejde:genert: Prøv at snak med dyrlægen om det er bedst at du bliver til hun er bedøvet eller de står for det. Nogle gange er det nemlig mere for vores egen skyld at vi gerne vil blive end for hundens. Tit klarer hunden det i stiv arm... lige indtil vi begynder at pylre. De kan jo sagtens mærke hvor bekymrede vi er. For mit vedkommende kan jeg i hvert tilfælde godt have svært ved at kontrollere mit "pylre-gen"... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Og jeg er lige ved at dø ved tanken:megaked: Snuden er Sheila, hvis nogen skulle være i tvivl:blink: Hun har jo døjet med "næsten" livmoderbetændelse her i sommer og er først nu ved at være ovenpå. For et stykke tid siden fandt jeg så også knuder i mælkekirtlerne, så da hun skal have dem fjernet, så steriliserer vi lige samtidig.. Men hold fast hvor har det ikke været en nem beslutning. Jeg er dels så bange for at hun dør af operationen, dels bekymret for bivirkninger efter, feks med hendes allergi eller adfærd. Jeg har så ferie om en uges tid, så det passer fint med at jeg kan sidde og glo på om hun trækker vejret i døgndrift:genert: Men et par spørgsmål til jer der har været det igennem. Hvor længe skal hun holde sig i ro? Og hvor meget ro? Hvor groggy er de bagefter? Tip til bodystocking... en t-shirt er for kort. Hvor lang tid tager operationen og får man hende med hjem med det samme? Det meste skal jeg jo også spørge dyrlægen om, men kender jeg mig selv ret, så er jeg ikke i stand til ret meget tale, når jeg først står der med hundepigen:genert: Åhgud..... :skraek: Jeg troede i ramme alvor, da jeg så overskriften, at nogen skulle have snuden steriliseret indvendigt... Min kære :engel:Ramses havde svamp i snuden og skulle skylles hver dag i 10 dage.............. I fuld narkose.. Sterilisation?? Det er ikke slemt.. for tæven.... Men det er SÅ forfærdeligt for hendes mennesker.. Silke blev steriliseret for et par år siden, og jeg var altså osse ved at dø. Hun blev indlagt klokken 9, og jeg blev hos hende til hun sov. Og så skulle jeg ringe klokken 14 og høre om alt var vel..... Da var hun lige ved at vågne, så jeg måtte komme klokken 16 og hente hende. Jeg var på klinikken klokken 15. Hun lå fladt på gulvet i klinikken. Da jeg snakkede til hende, logrede halen:lun:........ Hun havde tæppe over sig og en varmedunk, men alligevel rystede hun af kulde, så jeg lagde mig og holdt om hende og pakkede min frakke omkring os begge. Men klokken var næsten 16 før hun kunne stavre ud af klinikken på egne ben. Silke fik krave på, af den pølseformede slags. Hun er da ikke vild med at have den på, men hvis man ikke puster den for meget op, så generer den altså ikke særlig, så hun vænnede sig til den. Hun var da træt samme dag, men hun VILLE da ud og gå. --De udleverede piller til de første tre dage dækker fint smerterne, så det er ikke noget problem. Og JUBEL! Jeg fik en seddel med hjem, hvor der stod på, hvad der var foretaget, og hvad der skulle ske de næste dage.. Sådan en seddel er GULD værd for en bekymret hundeejer der ikke kan tænke klart og slet ikke kan huske... Næste dag gik vi korte ture i snor. Jeg syntes det var rigtig træls, at Silke uheldigvis blev steriliseret i en periode, hvor det regnede og der var meget mudret overalt. Hun blev snavset på maven hver gang hun havde været ude, og jeg forsøgte at vaske hende forsigtigt når vi kom hjem igen.. Alligevel blev huden langs såret rød og misfarvet, og jeg snakkede da også med dyrlægen, men så længe der ikke var hævelse eller såret væskede, så var der ikke grund til at gøre noget ved det. Med hensyn til sting, så blev Silke syet med en tråd, der forsvandt af sig selv, så hun skulle godtnok til kontrol, men der var ingen tråde der skulle fjernes. :ae:Det ER forfærdeligt at aflevere sin lille hund til de grumme dyrlæger... Men det er en enorm lettelse når det er overstået, og man aldrig mere behøver at tænke på livmoderbetændelse og andre dårligdomme i de organer.. --Med hensyn til bodystocking, så kunne du måske bruge nogle dame-bomuldsundertrøjer. Sådan en kan nok reguleres i bredden ved at samle den med en elastik eller en knude oppe på ryggen. Det er mest, hvis der er snavset udenfor, når I skal ud og gå.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Tusind tak. Jeg har dog tænkt mig at blive ved hende til hun er bedøvet og være der når hun vågner, har heldigvis ferie, ville da slet ikke være i stand til at arbejde:genert: Da Mingus skulle have fjernet den ene testikel, fik jeg lov at blive hos ham indtil han sov. Det var rigtig dejligt. Jeg var nemlig meget bekymret for om hans seperationsangst-agtige ting ville bryde ud i lys lue, hvis han blev efterladt. Han hader dyrlæger. Den dyrlæge der skulle operere ham var ikke særlig begejstret for det, da mange hunde netop bliver mere pylrede. Men jeg havde heldigvis en aftale med hans anden dyrlæge, og det fungerede rigtig fint. Mingus havde en fin t-shirt på, det virkede super godt. Desværre kom han til at tisse i den enkelt gang, hvor jeg ikke havde set han var gået ud i haven Medical Pet Shirts Characteristics Edit: Jeg gav omkring 100 kr. for den, det synes jeg er billigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Prøv at snak med dyrlægen om det er bedst at du bliver til hun er bedøvet eller de står for det. Nogle gange er det nemlig mere for vores egen skyld at vi gerne vil blive end for hundens. Tit klarer hunden det i stiv arm... lige indtil vi begynder at pylre. De kan jo sagtens mærke hvor bekymrede vi er. For mit vedkommende kan jeg i hvert tilfælde godt have svært ved at kontrollere mit "pylre-gen"... Sheila klarer dyrlæge besøg i stiv pote så længe jeg er der, men hun er ikke helt tryg ved fremmede og går i panik hvis jeg går og hun ikke er i stand til/må følge med.. Jeg har prøvet sidst (for mange år siden) hvor hun var bedøvet og ikke helt vågnet endnu, for at lokke hende op at stå, at lade som om jeg gik fra hende og kaldte på hende. Det blik hun havde i øjnene sagde alt. Så primært derfor egentlig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Åhgud..... :skraek:Jeg troede i ramme alvor, da jeg så overskriften, at nogen skulle have snuden steriliseret indvendigt... Min kære :engel:Ramses havde svamp i snuden og skulle skylles hver dag i 10 dage.............. I fuld narkose.. Sterilisation?? Det er ikke slemt.. for tæven.... Men det er SÅ forfærdeligt for hendes mennesker.. Silke blev steriliseret for et par år siden, og jeg var altså osse ved at dø. Hun blev indlagt klokken 9, og jeg blev hos hende til hun sov. Og så skulle jeg ringe klokken 14 og høre om alt var vel..... Da var hun lige ved at vågne, så jeg måtte komme klokken 16 og hente hende. Jeg var på klinikken klokken 15. Hun lå fladt på gulvet i klinikken. Da jeg snakkede til hende, logrede halen:lun:........ Hun havde tæppe over sig og en varmedunk, men alligevel rystede hun af kulde, så jeg lagde mig og holdt om hende og pakkede min frakke omkring os begge. Men klokken var næsten 16 før hun kunne stavre ud af klinikken på egne ben. Silke fik krave på, af den pølseformede slags. Hun er da ikke vild med at have den på, men hvis man ikke puster den for meget op, så generer den altså ikke særlig, så hun vænnede sig til den. Hun var da træt samme dag, men hun VILLE da ud og gå. --De udleverede piller til de første tre dage dækker fint smerterne, så det er ikke noget problem. Og JUBEL! Jeg fik en seddel med hjem, hvor der stod på, hvad der var foretaget, og hvad der skulle ske de næste dage.. Sådan en seddel er GULD værd for en bekymret hundeejer der ikke kan tænke klart og slet ikke kan huske... Næste dag gik vi korte ture i snor. Jeg syntes det var rigtig træls, at Silke uheldigvis blev steriliseret i en periode, hvor det regnede og der var meget mudret overalt. Hun blev snavset på maven hver gang hun havde været ude, og jeg forsøgte at vaske hende forsigtigt når vi kom hjem igen.. Alligevel blev huden langs såret rød og misfarvet, og jeg snakkede da også med dyrlægen, men så længe der ikke var hævelse eller såret væskede, så var der ikke grund til at gøre noget ved det. Med hensyn til sting, så blev Silke syet med en tråd, der forsvandt af sig selv, så hun skulle godtnok til kontrol, men der var ingen tråde der skulle fjernes. :ae:Det ER forfærdeligt at aflevere sin lille hund til de grumme dyrlæger... Men det er en enorm lettelse når det er overstået, og man aldrig mere behøver at tænke på livmoderbetændelse og andre dårligdomme i de organer.. --Med hensyn til bodystocking, så kunne du måske bruge nogle dame-bomuldsundertrøjer. Sådan en kan nok reguleres i bredden ved at samle den med en elastik eller en knude oppe på ryggen. Det er mest, hvis der er snavset udenfor, når I skal ud og gå.. Tusind tak birgitta, det er lige sådan en beretning jeg er ude efter, så jeg ved lidt hvad jeg kan forvente:5up: Min bekymring synes måske irrationel, men kender jo en hund der døde og min fantasi har de sidste måneder flere gange bildt mig ind at hun ikke overlever og det er slet ikke til at holde ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret August 17, 2010 Rapporter Share Besvaret August 17, 2010 Tusind tak birgitta, det er lige sådan en beretning jeg er ude efter, så jeg ved lidt hvad jeg kan forvente:5up: Min bekymring synes måske irrationel, men kender jo en hund der døde og min fantasi har de sidste måneder flere gange bildt mig ind at hun ikke overlever og det er slet ikke til at holde ud. Den slags fantasier havde jeg osse dengang... Jeg VIDSTE, at Silke skulle steriliseres inden hun blev for gammel.. Men det er lige det der med hvornår. Derfor går den ene løbetid efter den anden... Men man kan jo også vente for længe.. Når det er overstået, så er I bare SÅ lettede! For der ER jo tale om en af de allermest almindelige rutineoperationer overhovedet, som dyrlæger foretager. Så risikoen for at en stor sund tæve skal dø af det, er nok teoretisk.. Hvad var det for en hund, der døde? Var det under en sterilisation?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 17, 2010 Den slags fantasier havde jeg osse dengang... Jeg VIDSTE, at Silke skulle steriliseres inden hun blev for gammel.. Men det er lige det der med hvornår. Derfor går den ene løbetid efter den anden... Men man kan jo også vente for længe.. Når det er overstået, så er I bare SÅ lettede! For der ER jo tale om en af de allermest almindelige rutineoperationer overhovedet, som dyrlæger foretager. Så risikoen for at en stor sund tæve skal dø af det, er nok teoretisk.. Hvad var det for en hund, der døde? Var det under en sterilisation?? Det var faktisk en hund af en bruger herinde, døde dagen efter... Ved jo egentlig godt at sandsnynligheden er mega lille:genert: Men lidt en trøst at andre kan lide af samme bekymringsvanvid og at det ikke betyder at man kan forudsige et eller andet. for silke lever jo i bedste velgående:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret August 17, 2010 Rapporter Share Besvaret August 17, 2010 Det var faktisk en hund af en bruger herinde, døde dagen efter... Ved jo egentlig godt at sandsnynligheden er mega lille:genert: Men lidt en trøst at andre kan lide af samme bekymringsvanvid og at det ikke betyder at man kan forudsige et eller andet. for silke lever jo i bedste velgående:5up: Jeg var også vildt nervøs da Groa skulle i narkose selv om vi havde andre hunde der havde været turen igennem. ser det som et tegn på hvor meget man elsker sin hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 18, 2010 Jeg var også vildt nervøs da Groa skulle i narkose selv om vi havde andre hunde der havde været turen igennem. ser det som et tegn på hvor meget man elsker sin hund. og så fik du lige mor her til at (på den gode måde altså) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 19, 2010 Så har vi en tid om en uge! Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om jeg er helt lettet over at tiden er fastlagt eller om jeg er nervøs over det:hmm: Men jeg må gerne være der til hun sover og så snart hun vågner igen.:5up: Og de giver kaffe/the mens jeg venter:cool: Men i hvertfald har jeg lavet en body stocking til hende:mrgreen: Og laver en ekstra, hvis hun ødelægger/snavser den første. Hun skal faste fra kl 24 aftenen før, så det er fint at hun godt lige kan få en ordentlig gang aftnesmad, da vi skal på langtur om onsdagen:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 25, 2010 Så er det i morgen:shock: Alle der gider må gerne krydse fingre for hende:genert: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 25, 2010 Rapporter Share Besvaret August 25, 2010 Fingre krydsede herfra Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts