Hop til indhold

Fremmed hund markerede i min have


Gæst Chocolate Labrador
 Share

Recommended Posts

Endnu en tråd der kaster lys over hvor lidt tæveejere kender til det at have en hanhund, eller en hund der markerer. Hvordan i alverden har I tænkt jer at jeg skal lære min hund at skelne mellem en busk og en blomst?. Hvordan har I tænkt jer at jeg skal lære min hund at man ikke må markere op ad en cykel eller en bil, som andre har markeret op ad?.

 

Jeg er blevet pisset på rigtig mange gange, fordi jeg førhen havde en tæve der lugtede rigtig lækkert, men har da aldrig forventet at ejeren skulle falde på knæ i en undskyldning. Hunde er nu engang hunde, som jeg mener samfundet bør finde sig i er en del af, med de plusser og minusser der nu engang er.

 

En tæve giver los og tømmer, hvad tømmes kan på samme måde som en hvalp. En hanhund rationerer for at have nok til uforudsete forhindringer. :slem:

Hmm, jeg havde nu en tæve der markerede på 3 ben (og som kunne strinte ret højt) så hende skulle jeg passe mere på end Thailo, for ikke at komme i dumme situationer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 183
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kender altså heller ingen hanhunde, der letter ben indendørs hverken hjemme eller hos venner?

 

Men indendørs på Frilandsmuseet, i Maxi Zoo og lignende lugtgode steder, der er snoren meget, meget kort og jeg kigger næsten konstant på Sofus.

 

Må jeg passe sofus engang så vi kan tjekke om han gør det ved mig;-)

 

Skal siges at jeg hverken er mopset over det eller sur på hanhundene eller andet. Som sagt har jeg selv en tæve der på det område er mere han end hunhund! Hun har endda tisset indedørs hos andre et par gange. Steder hvor en anden hund havde tisset.

 

Tror det handler meget om at jeg har to dejlige dame hunde og at hundene når de så kommer her stresser lidt eller meget over hvordan de lige skal krejle de her damer og så stiger markeringslysten jo som bekendt;-)

Samt at de fleste hanhunde jeg har passet har været rimelig unge og hormon påvirket.

Jeg har udviklet en teknik når vi skal passe hanhund (undtagen Mio, som som sagt er en engel) at han først bliver luftet grundigt ude sammen med pigerne og dernæst går vi rundt i snor inde og tjekker ud, så jeg har et øje på ham. Når han så er faldet ned, kan han slippes og så er der som regel strintefrit. Undtagelsen har været ekstremt dameglad terrier og en gravhund, der bare ikke kunne lade være...

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg passe sofus engang så vi kan tjekke om han gør det ved mig;-)

 

Hvad er det, man siger....pas på med, hvad du ønsker dig, du kan risikere at få det. :vinken:

 

Men jeg forestiller mig nu ikke, at Sofus ville lette ben hverken på dig eller dit indbo, til trods for dine dejlige damer. Vi har jo også tævehunde-venner, og der er ingen problemer.

 

Din have derimod vil med statsgaranti få, så hatten passer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det, man siger....pas på med, hvad du ønsker dig, du kan risikere at få det. :vinken:

 

Men jeg forestiller mig nu ikke, at Sofus ville lette ben hverken på dig eller dit indbo, til trods for dine dejlige damer. Vi har jo også tævehunde-venner, og der er ingen problemer.

 

Din have derimod vil med statsgaranti få, så hatten passer.

 

hehe, så længe han ikke er som den sidste airedale jeg passede:damn: skal han være velkommen:mrgreen:

 

Og haven har kun godt af det;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg tror altså også der er forskel på hundens størrelse lige i denne her situation.

 

Hvis Louie letter ben op af et cykeldæk, så rammer han jo slet ikke dækket, men kun jorden under.. Hvis en meget stor hund derimod gjorde det, ville den jo godt kunne ramme stellet (hvis den var meget ivrig).

 

Hvis Louie har holdt sig længe, for han ikke lov til som det første at tisse op af en cykel, for så kan han godt strinte så kraftigt, at han rammer dækket. Så den første tissetår bliver som regel op af en husmur eller en skraldespand (der er jo ikke så mange andre muligheder herinde...). Derefter må han gerne tisse hvor han vil, for han rammer slet ikke tingen.

Link til indlæg
Del på andre sites

ascha har skrevet sådan et klogt indlæg om sagen :5up: men sig mig, jer med hanhunde, har jeres hund virkelig en forkærlighed for cykler? mindes aldrig, at halfdan har vist interesse i den afdeling. tilgengæld er dørmåtter foran butikker en stor udfordring, for alt hvad der ligger på jorden, skal der tisses på, hvis man spørger min hund. det er kikset én gang, er du sindssyg et møgfald jeg fik :shock: og det er nok mest al den skældud jeg ikke forstår, altså det er jo et dyr, og selv om vi prøver at have kontrol, vil der jo gudskelov altid være en vis grad af autonomi.

Link til indlæg
Del på andre sites

ascha har skrevet sådan et klogt indlæg om sagen :5up: men sig mig, jer med hanhunde, har jeres hund virkelig en forkærlighed for cykler? mindes aldrig, at halfdan har vist interesse i den afdeling. tilgengæld er dørmåtter foran butikker en stor udfordring, for alt hvad der ligger på jorden, skal der tisses på, hvis man spørger min hund. det er kikset én gang, er du sindssyg et møgfald jeg fik :shock:og det er nok mest al den skældud jeg ikke forstår, altså det er jo et dyr, og selv om vi prøver at have kontrol, vil der jo gudskelov altid være en vis grad af autonomi.

 

Men det er jo et dyr som DU har valgt at anskaffe dig, ikke indehaveren af dørmåtten :blink:

 

Dermed ikke sagt at folk ikke skal snakke pænt til hinanden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er jo et dyr som DU har valgt at anskaffe dig, ikke indehaveren af dørmåtten :blink:

 

Dermed ikke sagt at folk ikke skal snakke pænt til hinanden!

 

det er jeg selvfølgelig klar over, kan godt forstå irritationen, men nej ... måske ikke raseriet, det var jo tydeligvis ikke med min vilje, og jeg sagde undskyld, og det er lidt, hvad man risikerer, når man lægger ting på gaden. men måske især med andre hundeejere forstår jeg ikke helt, at man ligefrem kan blive vred over en hunds handling. jeg bliver jo heller ikke sur på ejeren, når f.eks. en hund napper i min velduftende lomme eller ... bider hul på halfdans dækken i leg. selv om det er træls, men der er alligevel grænser for, hvad man kan forvente af komplet kontrol over en hunds handlinger fra en hundeejer. har det lidt sådan, at dyr er dyr, og det er hvad der sker. men ville da nok blive rimeligt ærgerlig over at blive tisset på, det er slet ikke det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er jo et dyr som DU har valgt at anskaffe dig, ikke indehaveren af dørmåtten :blink:

 

Dermed ikke sagt at folk ikke skal snakke pænt til hinanden!

 

Helt enig. Hvorfor skal fremmede mennesker være forstående overfor at min hanhund da skal have lov at pisse hvor det passer ham. Jeg forstår vitterligt ikke at min hund skal være andres problem (her taler vi ikke om hække, blomster og lignende). Der er folk der tager deres cykel ind i lejligheden, specielt hvis de bor inde i byerne. Det er da ikke fair at folk skal tage en overpisset cykel ind, bare fordi at hundeejere synes det er helt okay at deres hund pisser på cykeldæk.

 

Min hanhund ville da også pisse op af ALT der er over 1 cm højt, hvilket han i stor udstrækning får lov til. Men han får da ikke lov til at pisse på cykler, biler, døre, tøj, stole osv. Han har ingen fornemmelse af at det er no go og han bliver ikke skældt ud, han er bare i stram snor når vi passere og jeg er altid ekstra opmærksom på ham. Skulle uheldet ske, så tager jeg ansvaret for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pluto får ikke lov til at strinte op af cykler, biler, jakker osv: han har nu heller aldrig vist nogen særlig interesse for biler og cykler, men jeg synes det ville være noget svineri, især fordi hvis først én hanhund har pisset op af en cykel så vil alle de andre også og det synes jeg ikke man kan byde folk.

Men jeg har desværre en hanhund med tendens til at strinte, og desværre også hjemme hos andre (ikke indenfor), men har været ude for at han har tisset op af mine venners vasketøj de han ude, nåede dog at stoppe ham inden han fik overpisset det hel... Blev så :evil: Men det er hans natur og så har eg jo bare lært at jeg må holde lidt bedre øje med ham så jeg evt. kan nå at stoppe ham...

Derfor sige jeg også til folk der kommer hjem til mig, de har en tendens til at lægge deres tasker på gulvet, at de skal lægge dem op i højden fordi jeg har en hanhund og hvis deres tasker lugter af tæve eller andet, så tør jeg ikke stole 100% på ham...

Hække, buske osv får han lov at tisse på, men selvom han var løs ville han ikke få lov, umotiveret, til at løbe ind i andres haver, så der tisser han ikke.

 

Btw: Min mors "hvalp" Er lige begyndt at lette ben og har så fundet sit yndlings sted: Grillen :stupid:, og det passer hende ikke så godt, især fordi når pluto så komme vil han højst sandsynligt gøre det samme, og vi sidder altså ikke i haven med dem hele tiden...

 

Men jeg har svært ved at tro på at en hanhund ALDRIG har tisset i haven, men man står jo heller ikke og glor på dem hele tiden hvis de bare render rundt derude.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der med at tæveejere ikke forstår hanhundeejere synes jeg nu ikke er rigtigt...

 

Jeg kan sammenligne det med, at min hund ikke skal hoppe op af andre mennesker. Hun er blevet rigtig god til ikke at løbe hen til alle som går forbi os når hun er løs, men en gang imellem glemmer hun det, og så finder hun på at løbe hen til vedkommende og nogle gange hopper hun også op.

Det forventer jeg ikke at folk finder sig i, og når det er sket, er jeg kommet løbende imens jeg flovt har undskyldt for min hunds opførsel. Jeg har prøvet at få en skideballe, hvor jeg da også tænkte: "Var det virkelig nødvendigt?", og så har jeg oplevet en gammel dame, som var SÅ flink at jeg nærmest måtte undskylde for at jeg havde undskyldt...

Som jeg har skrevet, så kommer min reaktion enormt meget an på hundeejerens reaktion. For hvis vedkommende er ligeglad med at min grænse er overskredet pga. h*ns hund, så bliver jeg (og jeg kan ikke tro jeg er den eneste) faktisk vred og skuffet og selvfølgelig kommer det til udtryk i min reaktion. Men så er det jo mere ejeren end hunden jeg bliver irriteret på.

 

Måske er det bare mig, som ikke kan formulere mig ordentligt i dag, for jeg synes da godt nok mine indlæg er blevet misforstået! :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der med at tæveejere ikke forstår hanhundeejere synes jeg nu ikke er rigtigt...

 

Jeg kan sammenligne det med, at min hund ikke skal hoppe op af andre mennesker. Hun er blevet rigtig god til ikke at løbe hen til alle som går forbi os når hun er løs, men en gang imellem glemmer hun det, og så finder hun på at løbe hen til vedkommende og nogle gange hopper hun også op.

Det forventer jeg ikke at folk finder sig i, og når det er sket, er jeg kommet løbende imens jeg flovt har undskyldt for min hunds opførsel. Jeg har prøvet at få en skideballe, hvor jeg da også tænkte: "Var det virkelig nødvendigt?", og så har jeg oplevet en gammel dame, som var SÅ flink at jeg nærmest måtte undskylde for at jeg havde undskyldt...

Som jeg har skrevet, så kommer min reaktion enormt meget an på hundeejerens reaktion. For hvis vedkommende er ligeglad med at min grænse er overskredet pga. h*ns hund, så bliver jeg (og jeg kan ikke tro jeg er den eneste) faktisk vred og skuffet og selvfølgelig kommer det til udtryk i min reaktion. Men så er det jo mere ejeren end hunden jeg bliver irriteret på.

 

Måske er det bare mig, som ikke kan formulere mig ordentligt i dag, for jeg synes da godt nok mine indlæg er blevet misforstået! :roll:

 

Jeg synes det du skriver giver meget mening..

 

Pointen er jo netop at det er IKKE okay at de markere alle steder, og slet ikke på andres ting.. Men uheld sker, og hvis ejeren af hunden siger undskyld, så kan det ikke gøre mig "sur".. Men jeg ville blive sur hvis en hund pissede på min jakke og ejeren bare smilede til mig, og ikke sagde undskyld.. Ej hvor ville jeg blive gal! Ikke over at hunden pissede på jakken, bevares det er jo ikke DENS SKYLD! Men det er ejeren som opføre sig forkert ved ikke at undskylde...

 

 

Jeg blev TOTALT flov da en dame satte sig på huk for at hilse på Dexter, og han kviterede ved før end jeg kunne stoppe ham at svine hendes bukser til fordi han bare var totalt mudderet.. I princippet var det jo damens egen skyld, men jeg blev da flov og undskyldte alligevel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså synes det er sjovt at se to han-hunde :D Der pisser samme sted på skift ;D Ville slet ikke blive mobset hvis en anden hanhund markerede sig i Concos have, han skulle nok få det ordnet selv :D! Sådan er livet med han hunde. Når de markere, er det så kun for at sige JEG ER SEJEST, eller passer det at det også er for at huske områder, til næste gang man kommer forbi??

 

Conco får ikke lov til at pisse op af cykler, hvis jeg opdager det. Men går ikke rundt og holder øje med sådanne ting, det ligger ham ikke for vane at strinte op af andet end hække osv. Synes folk der brokker sig over deres blomstre visner.. Hvad med kattepis, udstødningsforurening og lign. har det lort ikke også indflydelse? Ellers må man lade være med at gå så meget op i forhaven bare for at det skal se flot ud for andre ...

 

Da jeg boede i byen har jeg en gang oplevet at han pissede op af Brians BMW, mens brian og slænget stod i vinduet og så på. Da jeg hørte hoveddøren åbne og nogle ikke så glade stemmer kalde på mig fik mig og conco os en dejlig lang og hurtig løbetur. Ved ikke om det har afskrækket ham fra at pisse op af biler :b men har aldrig set ham gøre det siden! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig. Hvorfor skal fremmede mennesker være forstående overfor at min hanhund da skal have lov at pisse hvor det passer ham. Jeg forstår vitterligt ikke at min hund skal være andres problem (her taler vi ikke om hække, blomster og lignende). Der er folk der tager deres cykel ind i lejligheden, specielt hvis de bor inde i byerne. Det er da ikke fair at folk skal tage en overpisset cykel ind, bare fordi at hundeejere synes det er helt okay at deres hund pisser på cykeldæk.

Og her vil jeg så lige trække kattekortet,.... igen igen. Har man ting stående udenfor, så ved man altså at der er risiko for at en kat, hund eller ræv der har tisset op ad, eller at en fugl har skidt på den/ det. Jeg har lige måtte fjerne en måtte foran min havedør fordi der er en kat der markerer på den. Og helt ærligt, hvor slemt kan det være at en hund strinter op ad et bildæk, når man tænker på hvad man ellers kører over/ igennem.

 

Det der med at tæveejere ikke forstår hanhundeejere synes jeg nu ikke er rigtigt...

 

Jeg kan sammenligne det med, at min hund ikke skal hoppe op af andre mennesker. Hun er blevet rigtig god til ikke at løbe hen til alle som går forbi os når hun er løs, men en gang imellem glemmer hun det, og så finder hun på at løbe hen til vedkommende og nogle gange hopper hun også op.

Det forventer jeg ikke at folk finder sig i, og når det er sket, er jeg kommet løbende imens jeg flovt har undskyldt for min hunds opførsel.

Det synes jeg slet ikke kan sammenlignes, for at hoppe op er jo noget hunden aldrig må (vil jeg formode) eller det er noget der er tilladt i bestemte situationer f.eks. når ejeren kommer hjem.

 

Når man forventer at hunde ikke tisser på visse ting og sager, tror jeg lige man skal prøve at se situationen med hundens øjne. Som hvalp bliver den rost for at tisse på ting udenfor og når den bliver ældre er det en naturlig måde at kommunikere på. En plastikpose er en glimrende opslagstavle, for den ses tydeligt i omgivelserne. En tom pizzaæske eller en pose muggent brød skal lige markeres som ens ejendom, hvis man skulle blive sulten nok. En god vandpyt i et hult træ bliver markeret, så andre ved hvem der mener de har rettigheden over den osv.. Alle disse ting lader vi passere uden at blande os, lige indtil hunden kommer til at udse sig en ting vi ikke vil have svinet til. Det er simpelthen urimeligt at forvente at hunden skal fatte det.

 

Ejeren, som jo ikke aner hvad der driver hunden (vi kan jo ikke følge med, med vores latterlige lugtesans) kan selvfølgelig ikke altid vide hvad og hvorfor trangen udløses og så er vi tilbage til, at man som hundeejer forventes at have kontrol over alt. Jeg er altså ikke synsk bare fordi jeg ejer en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg slet ikke kan sammenlignes, for at hoppe op er jo noget hunden aldrig må (vil jeg formode) eller det er noget der er tilladt i bestemte situationer f.eks. når ejeren kommer hjem.

 

Når man forventer at hunde ikke tisser på visse ting og sager, tror jeg lige man skal prøve at se situationen med hundens øjne. Som hvalp bliver den rost for at tisse på ting udenfor og når den bliver ældre er det en naturlig måde at kommunikere på. En plastikpose er en glimrende opslagstavle, for den ses tydeligt i omgivelserne. En tom pizzaæske eller en pose muggent brød skal lige markeres som ens ejendom, hvis man skulle blive sulten nok. En god vandpyt i et hult træ bliver markeret, så andre ved hvem der mener de har rettigheden over den osv.. Alle disse ting lader vi passere uden at blande os, lige indtil hunden kommer til at udse sig en ting vi ikke vil have svinet til. Det er simpelthen urimeligt at forvente at hunden skal fatte det.

 

Ejeren, som jo ikke aner hvad der driver hunden (vi kan jo ikke følge med, med vores latterlige lugtesans) kan selvfølgelig ikke altid vide hvad og hvorfor trangen udløses og så er vi tilbage til, at man som hundeejer forventes at have kontrol over alt. Jeg er altså ikke synsk bare fordi jeg ejer en hund.

 

Jeg ved ikke hvorfor mit budskab ikke når igennem. :vedikke:

 

Grunden til at jeg sammenligner strintning med at hoppe op er, at for MIT vedkommende kommer det hele an på hvordan en hundeejer reagerer på sin hunds adfærd, og jeg tror at jeg, ligesom de fleste andre vel, tager udgangspunkt i den gyldne regel:

 

Gør mod andre, som du ønsker de skal gøre mod dig

 

Når jeg selv synes at det ville være respektløst, hvis min hund gik hen og tissede på en andens cykel, så er det vel ganske naturligt at jeg bliver skuffet, hvis en anden synes at det er helt okay at dennes hund tisser på min cykel?? Og NEJ, selvfølgelig kan hunden ikke vide hvor den må og ikke må tisse og det er selvfølgelig heller ikke den, jeg bliver irriteret på!

 

Hvis jeg havde en have, ville jeg nok været ret ligeglad med hvor der blev tisset og af hvem, men jeg kan da godt sætte mig ind i, at det er lidt irriterende, når en hund tisser lige der hvor man skal til at ligge på knæ og ordne blomster...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er jo et dyr som DU har valgt at anskaffe dig, ikke indehaveren af dørmåtten :blink:

 

Dermed ikke sagt at folk ikke skal snakke pænt til hinanden!

men indehaveren har selv valgt at lægge måtten ud - ligesom forretningsindehavere selv vælger at fylde fortovet med skilte og varer - her skal vi nærmest gå slalom mellem forretningernes skilte , dog lykkes det somregel for mig at navigere Tot & Racer udenom uden at de strinter - hvis de heller ikke måtte op af cykler - som også står op af de træer vi har , og iøvrigt står på kryds og tværs af fortovet , ja så ville det næsten være umuligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

men indehaveren har selv valgt at lægge måtten ud - ligesom forretningsindehavere selv vælger at fylde fortovet med skilte og varer - her skal vi nærmest gå slalom mellem forretningernes skilte , dog lykkes det somregel for mig at navigere Tot & Racer udenom uden at de strinter - hvis de heller ikke måtte op af cykler - som også står op af de træer vi har , og iøvrigt står på kryds og tværs af fortovet , ja så ville det næsten være umuligt.

 

Ja det har indehaveren, gør det det så mere okay at en hund pisser på frugtkasserne fordi de står ude på fortovet ?

 

Men vi ser nok bare meget forskelligt på tingene og det er jo også helt fint at have forskellige holdninger.

 

En kunde havde engang sneget sin hund med ind i butikken selvom vi med piktogrammer på vinduet frabeder folk dette.

 

Vi fandt så en indtørret hundelort helt nede i bunden af butikken.

 

Så ja, vi har åbenbart alle forskellige holdninger om hvad der er respektløst og hvad der ikke er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det har indehaveren, gør det det så mere okay at en hund pisser på frugtkasserne fordi de står ude på fortovet ?

 

Men vi ser nok bare meget forskelligt på tingene og det er jo også helt fint at have forskellige holdninger.

 

En kunde havde engang sneget sin hund med ind i butikken selvom vi med piktogrammer på vinduet frabeder folk dette.

 

Vi fandt så en indtørret hundelort helt nede i bunden af butikken.

 

Så ja, vi har åbenbart alle forskellige holdninger om hvad der er respektløst og hvad der ikke er.

 

Det de med hunde i butikker (hvor man ikke må) er meget respektl'st tror jeg... Da jeg stod i butik mødte jeg folk der troede at fordi de satte hunden op i kurven eller vognen så var det okay, men NEJ det er det ikke! Og når jeg så sagde det til dem, svarede de: "Jamen den kan ikke lide at stå uden for og vente", nej men så må du jo lade den blive hjemme.. Andres daglivare skal faktisk være i den kurv/vogn!

 

Og jeg synes heller ikke det er ok at hunden strinter op af det butikkerne har stående udenfor, ja de har selv valgt at have det stående, men vi har også selv valgt at tage hunden med, så må vi tage det ansvar der følger med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så én af de hysteriske i den her tråd, der HADER når hunde render ind og pisser op ad mine krukker og på mine blomster i forhaven.

Der er masser af grønne områder her hvor jeg bor, hvor hundene kan løbe løs. Der er hundeskov og stisystemer, hvor græs og ukrudt gror uhæmmet og uberøert, næsten lige uden for min dør. Derfor gør det mig vred, at folk ikke tager deres hunde i snor, og holder dem fra folks forhaver, når de går forbi.

Så sent som i dag, har jeg været ude og vande udenpå mine krukker i forhaven, fordi der var pisset på dem, da jeg ved det tiltrækker andre hanhunde, hvis jeg ikke vasker det væk, og jeg synes det er ulækkert.

 

Jeg er opvokset med hanhunde, og vi har aldrig haft problemer med at de pissede op ad biler, cykler eller ting vi havde stående i haven, såsom krukker og bed.

På gåture ville de derimod gerne pisse i andres forhaver, uden tvivl fordi der havde været andre hanhunde før dem. Men så var det jo bare at korte snoren op, tage hunden over i den anden side og så vente til vi kom ud på offentlige grønne arealer, hvor der efter min mening er friit spil.

 

Jeg kan godt se at nogle af jer der bor midt inde i større byer, har problermer med at jeres hanhunde pisser på butiksdøre og endda på varerne, fordi der er dårlig plads til at komme forbi. Jeg må indrømme at jeg har rigtig svært ved at sætte mig ind i at nogen er nødt til at lufte hunde sådanne steder, og tilsyneladende ikke har andre steder at gå hen. Tjaaa.... jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal sige til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

En tæve giver los og tømmer, hvad tømmes kan på samme måde som en hvalp. En hanhund rationerer for at have nok til uforudsete forhindringer. :slem:

 

Der er jeg ikke enig.;-)

Min tæve letter ben rigtig mange gange på gåturene. Godt nok lægger hun ud med at dametisse, når vi kommer ud, hvis hun ikke for nyligt har været i haven. Men hun kan ALTID klemme noget mere ud, hvis hun kommer forbi noget højt græs eller et sted en anden hund har tisset.

Hun gør det som regel kun når hun går løs. I snor har hun åbenbart mere selvdeciplin, og jeg er selvfølgelig mere obs. på hende, så jeg kan forhindre at hun markerer de forkerte steder.

Faktisk kender jeg rigtig mange tæver der markerer. Flere letter ben, imens andre bare står på tæer på bagbenene.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

At en hanhund ikke kan forstå forskellen på at tisse op og ned af planter i en forhave, bilen i indkørslen, skiltene i gågaden og på græsset i fritløbsområdet eller lignende steder er noget pjat.

 

Hunden kan sgu sagtens forstå forskellen......når den har fået det lært.

 

 

 

 

Det er nok nærmere ejeren der ikke kan.

 

 

 

 

 

Oh jeg er så én af dem der bliver edderrasende når hunde, egne eller fremmede, pisser op af mine planter. Bildækket dør ikke af det, det er bare noget svineri, men planterne kan ikke tåle det. Hundeejeren kunne lige så godt have taget en forstøver med sig på gåtur, og lige give planterne et pift svidemiddel istedet for at lade hunden gå og pisse op af planterne i fremmed mands have. Effekten er den samme.

 

Og ser jeg det ske så meget som én eneste gang, eller ser jeg på planterne at det sker, så kommer der strøm på. På dét punkt er jeg godt nok kold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig gået inde i en by med Charles, men han er nogle gange med ovre i havecentret, og der vil jeg IKKE have han letter ben -hverken inde eller ude! Jeg strammer snoren lidt ind så han ikke kan snuse, og det er til dags dato endnu ikke sket at han er blevet fristet.

 

 

Jeg ville blive flov hvis min hund tissede op ad en butiksfacade, eller på deres varer! :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...