Hop til indhold

Hold kæft hvor er folk frække - langt


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Her kommer det efterspurgte link (alt fra usa behover ikke vaere daarligt) http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/23294-hvordan-mange-placerer-hvalpe-hunde-i-usa.html

 

Saa skal man nok bare se bort fra alt mellem snakken:genert:.

 

 

Det som jeg manglede at inkluderer er at nogle opdraettere ogsaa sorge for at give fuld stambog eller reduceret stambog (maaske hedder det noget andet paa dansk) alt afhaengig af om hunden skal blive brugt til udstilling eller alm. kaelepot pga div/ fejl/mangler eller kobers intentioner. Derigennem kan den med reduceret stambog ikke avle kuld med stambog efter akc reglerne.

 

Andre kraever dokumentation paa at man sorger for at kasterer selv efter kobet via kontrakt og giver dokumentation kastraring har fundet sted efter et antal tidsrum opdraetter bestemmer.

I DK kan man ikke lave avlsrestriktioner på den måde.

Tidligere skrev jeg bod ind i kontrakten, men for det første så kræver det at jeg kigger folk "op i røven" og holder øje med dem. De kommer med garanti ikke tilbage og selv siger de vil betale boden. Desuden kræver det en retssag at få boden. Og ja folk kan da blive dømt til at betale men hvis de ikke gør det så er man alligevel lige vidt. Hente hunden kan man ikke bare gøre. Lige pt har jeg en hund ude som der blev sat bod på.. Ikke fordi de ikke må avle med ham som sådan, men fordi (og det er skrevet i købskontrakten) at hans linje sammen med linjerne efter en bestemt hanhund, giver pelsfejl. Men så skriver folk da bare en anden hanhund som far. Jeg er ikke interesseret i boden, men jeg er interesseret i at den pelsfejl IKKE bliver spredt mere i racen end den allerede er.

Normalvis ville jeg aldrig have opdaget at de havde brugt ham til en parring. Det var kun fordi han pludselig fejlede alverdens ting at jeg blev mistænksom. Hunden har boet her hele sit liv og jeg VED han ikke er blevet opereret, og aldrig har haft problemer med katte eller mænd. Og løverne (hvertfald dem herfra) har ikke et temperament som gør at de barer farer på folk og bider dem. Alle hundene bliver jo udstillet og kommer med alle steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Grim grim historie............ men sys også i bagklogskabens ulidelige klare lys at, det lugter lidt at "køber" ikke rigtig har råd, ikke kan overkomme at transportere sig over at se hunden osv = ikke den vildeste entusiasme der bliver lagt for dagen, JEG ville da tænke lidt på om hun overhovedet orkede at passe hunden i årene fremover så, hvis jeg havde en kennel.
Du har da fuldstændig ret! Men når man kigger tilbage kan man altid se tingnee meget klarere..

Jeg var faktisk så mistænksom da hun sagde at veninden kom at jeg tjekkede hende på facebook, for at se om hun var venner med en bestemt opdrætter fra Mors. Det var hun ikke, og bare fordi folk bor tæt på et eller andet behøver de ikke være en del af det.

Jeg spurgte hende også hvordan hun ville have råd til hunden hvis hun ikke hade råd til prisen for den. Hun sendte mig billeder af hendes katte og de så fine og velpassede ud.

Og jeg ved jo at (Nord)jyder ALTID prøver at prutte om prisen, så det var der ikke noget mistænkeligt i.

Link til indlæg
Del på andre sites

I DK er der ikke noget der hedder reduceret stambog -enten har hunden stambog, eller osse har den ikke. Og har den stambog, må den avles på HVIS DEN KAN AVLSGODKENDES (og self såfremt andet ikke er aftalt i kontrakt med opdrætter).

 

Ang kastration, så ville jeg være tilbageholdende med at købe en hvalp med det krav -jeg vil ikke kastrere medmindre der faktisk er grund til at gøre det

Det er vel et holdningsspørgsmål der skal ændres? Katteopdrætterne sælger jo alle killinger som ikke er til avl neutraliserede. Hvis alle opdrættere solgte deres hunde neutraliserede ville guloggratis osv. ikke bugne af hundehvalpe af alverdens blandinger.. Men igen det er et stort indgreb for hunden hvis det skader mere end det gavner.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jesus christ man o.O

- Nogle mennesker burde virkelig bare have forbud mod at holde dyr, det er jo sindssygt.

 

Jeg er chokeret og målløs over nogle mennesker kan gøre sådan med god smag i munden.

Tror du ikke at på et tidspunkt har man rykket sine grænser så meget at der ikke er mere samvittighed tilbage??..

Det her er jo ikke første gang hun snyder..

Den værste sag jeg har hørt om var da hun opdrættede bengalere med en veninde.. Der var en stor sag for et par år siden som endte op med knap 100 bengalske katte blev fjernet fra et hus (billeder her, men jeg advarer jer på forhånd Annette Lerche Trolle of CFA Trollspotting Bengals ) og lejeren (veninden) af huset fik en dom for dyremishandling. Dengang røg hun ud af en katteklub.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du ikke at på et tidspunkt har man rykket sine grænser så meget at der ikke er mere samvittighed tilbage??..

Det her er jo ikke første gang hun snyder..

Den værste sag jeg har hørt om var da hun opdrættede bengalere med en veninde.. Der var en stor sag for et par år siden som endte op med knap 100 bengalske katte blev fjernet fra et hus (billeder her, men jeg advarer jer på forhånd Annette Lerche Trolle of CFA Trollspotting Bengals ) og lejeren (veninden) af huset fik en dom for dyremishandling. Dengang røg hun ud af en katteklub.

 

Er det hende??? :shock::megaked:

Synes godt det er helt ubegribeligt at folk kan være sådan, krydser fingre for at hundemanden kommer tilbage til dig og at hun bliver stoppet!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror du har fuldstændig ret i at jeg nok er for god og flexibel. Når jeg kigger tilbage over årene så er de hvalpekøbere som har fået mest "for pengene" også dem der brokker sig allermest.

 

Jeg synes det er en sørgelig og fattig verden vi lever i når man kun får problemer ud af at vise venlighed overfor andre. Det er også derfor jeg ikke tegner til folk mere - jeg blev udnyttet og snydt i hoved og r**, rent ud sagt, så nu må de gå andre steder hen, hvor de skal betale 3 - 4 gange mere :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er en sørgelig og fattig verden vi lever i når man kun får problemer ud af at vise venlighed overfor andre. Det er også derfor jeg ikke tegner til folk mere - jeg blev udnyttet og snydt i hoved og r**, rent ud sagt, så nu må de gå andre steder hen, hvor de skal betale 3 - 4 gange mere :vedikke:
:megaked: Og du er bare så god til at tegne. Folk (nogen) er totalt respektløse efterhånden
Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked: Og du er bare så god til at tegne. Folk (nogen) er totalt respektløse efterhånden

 

Ja det er trist, at folk, som ellers vil andre det godt skal blive mistroiske og stoppe med at være venlige - det er jo en ond spiral, men jeg forstår det så udemærket. (Ligesom ham det klamme svin, som beder om hjælp til skift af sin ble, fordi han er "handicappet", men i virkeligheden bare er en syg stodder. De piger/kvinder, som har været i kløerne på ham er nok ikke særlig rare og hjælpsomme overfor en, som virkelig har brug for hjælp) Trist at vi lader røvhullerne ødelægge vores gode intentioner! Men jeg er selv blevet lige sådan..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke tegnet i lang tid, men på et eller andet tidspunkt får jeg nok lyst igen. Jeg skylder en H-F'er nogle tegninger. Når de er lavet vil jeg muligvis tegne lidt for sjov, for folk og hunde jeg godt kan lide ;-)

 

Og tegne Cicero :lun:

 

Sorry for OT :oops:

 

Jeg håber, at den lille hund i det mindste har det godt :( Eller de er villige til at lade ham komme hjem

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lidt nysgerrig- du skriver Lexus er tvangsejerskiftet af DKK, mener du så at du nu er hans underskriftberettiget ejer.

Og har det indvirkning på hans ejerskab/bopæl i Dansk Hunderegister,???

Hvis denne kvinde, der købte ham var sådan lidt veg og ikke for klar i mælet, så er jeg da bange for, hun er den samme som min veninde talte med. Hun vidste tydelig ikke noget vedr opdræt og alligevel skulle hun bruge 2 tævehvalpe.På een gang.

Jeg ved ikke om hun så fik købt og betalt den anden tævehvalp, men vil spørge denne opdrætter.

Min veninde var lidt mystisk over at hun ikke kunne sende relevante billeder pr mail.

Må indrømme - jeg sagde stop dette, hun kan være opkøber for nogle du ikke kunne drømme om at handle med og hvalpen kunne ende på en hundefabrik.

Og da selvsamme kvinde 14 dage senere ringer for køb af racekatte, ved ikke hvor mange hun ville købe denne gang, så faldt 10 øren. Hun var ikke seriøs . Hun undgik også at tale om DKK . Vidste tydeligt intet om klubben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lidt nysgerrig- du skriver Lexus er tvangsejerskiftet af DKK, mener du så at du nu er hans underskriftberettiget ejer.

Og har det indvirkning på hans ejerskab/bopæl i Dansk Hunderegister,???

Hvis denne kvinde, der købte ham var sådan lidt veg og ikke for klar i mælet, så er jeg da bange for, hun er den samme som min veninde talte med. Hun vidste tydelig ikke noget vedr opdræt og alligevel skulle hun bruge 2 tævehvalpe.På een gang.

Jeg ved ikke om hun så fik købt og betalt den anden tævehvalp, men vil spørge denne opdrætter.

Min veninde var lidt mystisk over at hun ikke kunne sende relevante billeder pr mail.

Må indrømme - jeg sagde stop dette, hun kan være opkøber for nogle du ikke kunne drømme om at handle med og hvalpen kunne ende på en hundefabrik.

Og da selvsamme kvinde 14 dage senere ringer for køb af racekatte, ved ikke hvor mange hun ville købe denne gang, så faldt 10 øren. Hun var ikke seriøs . Hun undgik også at tale om DKK . Vidste tydeligt intet om klubben.

Nej jeg er ikke underskriftberettiget.. Hun ejerskiftede ham ikke selv så DKK ejerskftede ham til hendes navn..Og der bliver nu holdt øje med om han bliver ejerskiftet videre.

Det er garanteret den samme så

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan kun tilslutte mig hvad I andre har sagt - er helt målløs :shock:.

 

Til Kennel-Lowchen - der er ikke noget galt med din indstilling om at tro på det bedste i folk og at ville hjælpe - det er de andres indstilling til deres medmennesker/dyr og omverden den er gal. Håber på det bedste for dig og for Lexus

Redigeret af Bustertrold
Stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Føj for s*tan en lummer sag.

 

Håber forbrugerstyrelsen afviser hendes klage og at du vinder en evt sag mod hende.

 

Gitte

 

Der gik lige et øjeblik før det gik op for mig at det faktisk er "stråkvinden", der har rejst sagen mod kennel-lowchen :scared:

 

Det er jo uhyggeligt frækt - og, skulle man tro, også temmelig risikabelt, med mindre hun er sikker på at ingen kan bevise hendes tilknytning til hundehandleren, eller at hun har gjort det samme før :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du ikke at på et tidspunkt har man rykket sine grænser så meget at der ikke er mere samvittighed tilbage??..

Det her er jo ikke første gang hun snyder..

Den værste sag jeg har hørt om var da hun opdrættede bengalere med en veninde.. Der var en stor sag for et par år siden som endte op med knap 100 bengalske katte blev fjernet fra et hus (billeder her, men jeg advarer jer på forhånd Annette Lerche Trolle of CFA Trollspotting Bengals ) og lejeren (veninden) af huset fik en dom for dyremishandling. Dengang røg hun ud af en katteklub.

 

Sikke noget svineri! :shock::evil::megaked: stakkels små missere :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der gik lige et øjeblik før det gik op for mig at det faktisk er "stråkvinden", der har rejst sagen mod kennel-lowchen :scared:

 

Det er jo uhyggeligt frækt - og, skulle man tro, også temmelig risikabelt, med mindre hun er sikker på at ingen kan bevise hendes tilknytning til hundehandleren, eller at hun har gjort det samme før :hmm:

 

Men hendes tilknytning til hundehandleren kan bevises, idet hun har skrevet til kennel-lowchen i den omtalte klagemail, at hunden er nødt til at bo ved hendes 'veninde' fordi den er alt for urenlig til at kunne bo hos hende. Samtidig er der sket en parring med Lexus og hundehandlerens tæve, hvor hundehandleren har oplyst Lexus som far..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...