Hop til indhold

Hos dyrlægen - "injektionshonorar"


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

I går måtte jeg til dyrlægen med Batman, som godt nok er en kat, men min oplevelse handler ikke om det.

 

Batman var meget halt på venstre bag i går morges, han jamrede sig når han lå og så ville vende sig.

 

Jeg gav ham Meloxicam, da jeg har det til Pelle og Batman har fået ind imellem ved halthed. Han har noget gigt mener dyrlægen.

Det hjalp lidt og vi afsted til dyrlægen.

 

Dyrlægen kunne intet sige andet end at lokalisere smerten til lændeområdet. Der var ingen sår eller afrevet hår som tydede på overfald/slåskamp, hvilket jeg også ville have hørt da Batman bliver i haven og iøvrigt ikke slås.

Vi måtte alligevel heller give penicillin og da dyrlægen ved bedst...

Batman skulle også have smertestillende og jeg skulle købe noget Metacam (Meloxicam) til ham. Jeg påpegede at jeg har herhjemme, men det var ikke godt nok, da det er til hund, og ikke hjælper på katte. Det plejer det nu ellers.

Nå men igen, hun er den klogeste af os så Batman fik sin penicillin og jeg en lille flaske (3 ml) Metacam og besked om at ringe fredag og fortælle hvordan han har det.

 

Det blev lige 884,75 kr dvs. 885 kr. I princippet kun for en penicillininjektion da jeg selv havde smertebehandlet og fortsat kunne gøre det med det medicin jeg allerede havde. Jeg er ikke blevet klogere på hvad der er galt med Batman.

 

Hmm...

 

Hjemme nærlæste jeg regningen og det var så her jeg studsede idet penicillinet har kostet 61,20 + moms og så har det kostet 63,60 + moms at give ham injektionen.

 

Det er altså ikke nok, at man betaler 506 kr (incl. moms) for at komme ind ad døren og få set på sit dyr, det koster yderligere hvis den også skal injiceres med medicin.

Det koster også lige 53 kr + moms at få rakt flasken med Metacam over disken, jeg kan godt forstå hvis dyreejere efterhånden vægrer sig ved at tage til dyrlægen.

 

Har I andre oplevet at skulle betale injektionshonorar?

 

Jeg googlede det lige og så at Ekstra Bladet har skrevet noget om det allerede 2009, var det vist, men jeg har ikke været ude for det før nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Yes jeg har også oplevet det. samtidigt med det ved min dyrlæge koster over 100kr at få rakt medicinen over disken :shock:

Og da jeg var inde og få kigget på hendes øjne for længe siden i forbindelse var der også et gebyr for materialebrug, ved ikke om det var for at hun fik lov at komme op på bordet eller hvad, for der blev ikke brugt nogen materialer/udstyr :vedikke:

Nu kommer jeg så meget dernede, at hvis de i fremtiden tager penge for udlevering af medicin eller materialeforbrug så blir jeg nok nødt til at brokke mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Yes jeg har også oplevet det. samtidigt med det ved min dyrlæge koster over 100kr at få rakt medicinen over disken :shock:

Og da jeg var inde og få kigget på hendes øjne for længe siden i forbindelse var der også et gebyr for materialebrug, ved ikke om det var for at hun fik lov at komme op på bordet eller hvad, for der blev ikke brugt nogen materialer/udstyr :vedikke:

Nu kommer jeg så meget dernede, at hvis de i fremtiden tager penge for udlevering af medicin eller materialeforbrug så blir jeg nok nødt til at brokke mig.

 

Gav vide om der ikke er retningslinier for hvor maget de må tage for disse honorarer?

 

Jeg må indrømme jeg føler mig tørret godt og grundigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om jeg har betalt injektionshonorar, men det har jeg sikkert. Men det jeg kan blive helt vild over er det koster penge at lange medicin over disken. Jeg betalte 60 kr for det engang Flaffy fik opereret en fedtknude væk fra halen.

 

Det synes jeg er skrapt, selve operationen havde iforvejen kostet.. De har så travlt, når jeg er hos den alm dyrlæge føler jeg det kører meget på "samlebånd".

Link til indlæg
Del på andre sites

Sys bare det er for dårligt, fx med mit eksempel med øjenbetændelsen. Ringede ind, spurgte om jeg kunne hente nogle dråber, nej de skulle se hende først. Så det blev over 600 for konsultation, over 100kr for udlevering af medicin, prisen for selve medicinen og gebyret for materiale.. Dvs over 1000 kr for en øjenbetændelse hvor det viste sig at være det samme medicin som jeg bruger når jeg har øjenbetændelse :stupid:

Ved faktisk ikke om der er retningslinier for hvad de må tage i gebyr :vedikke:

De sidste par gange jeg har været afsted har jeg faktisk 2 gange fået noget gratis medicin og øjendråber med, se det sys jeg så er god service i forhold til :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om jeg har betalt injektionshonorar, men det har jeg sikkert. Men det jeg kan blive helt vild over er det koster penge at lange medicin over disken. Jeg betalte 60 kr for det engang Flaffy fik opereret en fedtknude væk fra halen.

 

Det synes jeg er skrapt, selve operationen havde iforvejen kostet.. De har så travlt, når jeg er hos den alm dyrlæge føler jeg det kører meget på "samlebånd".

 

 

Det er også min oplevelse. Denne gang var jeg der dog ca 30 minutter, ca halvdelen af tiden alene med Batman i konsultationsrummet, fordi dyrlægen da hun skulle hente penicillinet "lige blev hevet i af nogen".

Jeg har aldrig skulle betale for at Gudrun ringede recepter ind

 

Jeps så sent som forleden dag. Jeg betalte også injektionshonorar, da Luna fik lagt blokade i lænden i tirsdags.

 

Hvad betalte du i honorar?

Går det godt efter blokaden?

 

Sys bare det er for dårligt, fx med mit eksempel med øjenbetændelsen. Ringede ind, spurgte om jeg kunne hente nogle dråber, nej de skulle se hende først. Så det blev over 600 for konsultation, over 100kr for udlevering af medicin, prisen for selve medicinen og gebyret for materiale.. Dvs over 1000 kr for en øjenbetændelse hvor det viste sig at være det samme medicin som jeg bruger når jeg har øjenbetændelse :stupid:

Ved faktisk ikke om der er retningslinier for hvad de må tage i gebyr :vedikke:

De sidste par gange jeg har været afsted har jeg faktisk 2 gange fået noget gratis medicin og øjendråber med, se det sys jeg så er god service i forhold til :5up:

 

Jamen nogle gange virker det faktisk som om de bare skal have så mange penge ud af os som muligt.

 

Veterinærsygeplejersken gav også "rabat" da hun forærede Batman en lille prøvepose vådfoder

Normalt ville jeg være kørt til Jane dyrlæge i Vordingborg, men da der er ca 40 minutters kørsel i bil dertil og Batman havde så stærke smerter, syntes jeg ikke han skulle udsættes for den lange køretur når det lokale dyrehospital kun ligger 10 minutter væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

De gør det vel fordi de kan? Man må jo kunne brokke sig over det?

Det lokale dyrehospital, Irene..Fakse dyrehospital?? jeg kan jo huske dengang de startede.. Der var de søde, hjælpsomme, der var tid nok og det var ikke dyrt.. Synd at det bliver sådan når man får succes/bliver for store.

Jeg har aldrig givet injectionsgebyr eller rækkeoverdisken gebyr.. tror ikke det er "moderne" heroppe ved små dyrlæger.. Til gengæld får jeg tit lidt ekstra (foder, godbidder, ormekur, loppemiddel osv) med hejm som "du skal da have lidt løn fordi du altid deltager i operationen"ish

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad betalte du i honorar?

Går det godt efter blokaden?

 

Jeg har betalt 55 kr inkl moms. Sammen med en hurtig konsulation på under 10 minutter, Og så selve depo-medrolen.

 

Mjaaaah egentlig ikke.. Hun tøver ved sofaen og fravælger at hoppe op. Hun er stadig ret rastløs og kan ikke finde ro. I nat fik vi dog sovet igennem. Jeg havde nemlig smidt madrassen på gulvet, så hun ikke længere skal hoppe op.

 

I morges valgte hun dog at tage et par tonseture og tog mig med bukserne nede:genert: Men hun har så heller ikke rigtig fået motion i en uges tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

De gør det vel fordi de kan? Man må jo kunne brokke sig over det?

Det lokale dyrehospital, Irene..Fakse dyrehospital?? jeg kan jo huske dengang de startede.. Der var de søde, hjælpsomme, der var tid nok og det var ikke dyrt.. Synd at det bliver sådan når man får succes/bliver for store.

Jeg har aldrig givet injectionsgebyr eller rækkeoverdisken gebyr.. tror ikke det er "moderne" heroppe ved små dyrlæger.. Til gengæld får jeg tit lidt ekstra (foder, godbidder, ormekur, loppemiddel osv) med hejm som "du skal da have lidt løn fordi du altid deltager i operationen"ish

 

 

Efter at dyrlægerne her har slået sig sammen så koster alt penge.... receptgebyr 92,- osv.

Førhen var der meget der ikke kostede penge, da vores gamle hund fik akut blyforgiftning brugte dyrlægen den halve nat mellem lør/søndag på at finde ud af hvad hunden fejlede... og det kostede ingenting, kun prisen på det medicin hunden skulle ha'...

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:

 

Jeg er altså dybt chokeret over jeres priser i Danmark... vi har været til dyrlægen 3 gange med Dexter....

 

1. gang var 12 ugers vaccinationerne, hvor han fik de obligatoriske vacinationer plus kennelhoste samt sundhedstjek, hvor de var virkelig grundige... Konsultationen tog ca. 25 minutter... 62 euro(Ca. 460 kr.)... Anden gang vi var afsted var da han skulle have vaccinationer som 16 ugers, og han skulle vægttjekkes osv igen... Denne gang fik han samme vaccinationer som første gang, plus rabies og ormepiller... 72 euro... (ca. 550 kr).... tog ca. 15-20 minutter...

 

3. gang vi var til dyrlægen var fordi han havde fået et udslæt på maven, og dette var ved en anden dyrlæge end vores første, fordi vi jo er flyttet... Hun lavede skrab på ham, og vi fik desinficerende sæbe, samt en creme.... 53 euro (igen ca. 400 kr)..

 

Så vidt jeg kan se på vores regninger er der ingen gebyrer skrevet på, creme og sæbe er dyrt men ikke dyrere end hvad man kan forvente... En konsultation koster 25 euro begge steder (ca. 200 kr)... og så er der skrevet de enkelte vaccinationer på, men ingen gebyrer eller noget...

 

Men nu blev han jo heller ikke stukket ved den sidste dyrlægen, han fik taget et skrab, men det har vi ikke umiddelbart betalt for selvom hun stod og gjorde alt muligt ved det og kiggede i microskop osv. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:

 

Jeg er altså dybt chokeret over jeres priser i Danmark... vi har været til dyrlægen 3 gange med Dexter....

 

1. gang var 12 ugers vaccinationerne, hvor han fik de obligatoriske vacinationer plus kennelhoste samt sundhedstjek, hvor de var virkelig grundige... Konsultationen tog ca. 25 minutter... 62 euro(Ca. 460 kr.)... Anden gang vi var afsted var da han skulle have vaccinationer som 16 ugers, og han skulle vægttjekkes osv igen... Denne gang fik han samme vaccinationer som første gang, plus rabies og ormepiller... 72 euro... (ca. 550 kr).... tog ca. 15-20 minutter...

 

3. gang vi var til dyrlægen var fordi han havde fået et udslæt på maven, og dette var ved en anden dyrlæge end vores første, fordi vi jo er flyttet... Hun lavede skrab på ham, og vi fik desinficerende sæbe, samt en creme.... 53 euro (igen ca. 400 kr)..

 

Så vidt jeg kan se på vores regninger er der ingen gebyrer skrevet på, creme og sæbe er dyrt men ikke dyrere end hvad man kan forvente... En konsultation koster 25 euro begge steder (ca. 200 kr)... og så er der skrevet de enkelte vaccinationer på, men ingen gebyrer eller noget...

 

Men nu blev han jo heller ikke stukket ved den sidste dyrlægen, han fik taget et skrab, men det har vi ikke umiddelbart betalt for selvom hun stod og gjorde alt muligt ved det og kiggede i microskop osv. :vedikke:

 

Min onkel er dyrlæge i Berlin, han ser også ca sån her ud :shock: hver gang vi snakker om danske priser. Han siger det er helt uhørt hvor dyrt det er her i DK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et trick, jeg lærte på mit gamle arbejde, i stedet for at sige '1 stk opgave 17.988,75' så er det meget nemmere, når folk kan se beløbet delt op, og det virkede, folk kunne så selv fravælge dele af de opgaver vi solgte, men det var betydeligt nemmere, at få proppet store beløb på en regning, når det blev udspecificeret (sælgeren var suveræn og udpenslede helt ned til print-gebyr). Ved ikke om jeg synes det er sådan helt vildt dyrt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gav vide om der ikke er retningslinier for hvor maget de må tage for disse honorarer?

 

Jeg må indrømme jeg føler mig tørret godt og grundigt

 

Altså jeg kan jo godt følge dig, for så vidt at prisen som helhed, i mine øjne, virker temmelig høj.

 

Men hvad angår hvad der står på regningen, er der så ikke bare tale om at du har fået en udspecificeret regning? Dét er jo noget man i byggebranchen har praktiseret længe, så man kan se præcis hvad hvilke ing og hvilke opgaver har kostet.

Det samme praktiseres i nogen grad når vi er afsted med spejderne på ture, for det forlanger kommunen hvis de skal støtte med noget som helst. (som regel støttes pladslejen, men ikke andet)

 

Hvis de nu bare havde langet en regning på 884,75 over bordet, uden udspecificering, havde du så tænkt anderledes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Her lige en regning fra 18/10- 2011

!2 ugers vaccination af 4 stk 12 ugers hvalpe, der har fået chip, sundhedsattest og 1 vaccianion 7 uger gamle.

Kons: 872

Nobivoc vac: 240

Utensilier + miljøafgift 208

Frontline spray, kostpris (blev foretaget af Dr dyr.)100

 

ialt 1420,20 + moms 355 . total 1775 kr

 

 

Og så er der jo rabat pga 4 stk.

Så man betaler medicin og artikler + miljøafgift seperat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke tal på alle de gange jeg er gået fra en dyrlæge med en træls mavefornemmelse, en fornemmelse af at det gik alt for hurtig, at jeg ikke fik fortalt det hele, at dyrlægen ikke tog det seriøst eller gav sig god tid, samt en følelse af at være godt og grundig røvrendt.

 

Jeg skal til dyrlæge igen i morgen med Teitur og det er til kontrol og kontrol besøg koster som regel 260 kr plus moms. Men hvis jeg ikke siger noget ville jeg godt æde min gamle hat på at de bare tager som almindelige konslutation, altså de der 600 kr.

 

Har også nogen gange virklig skruet bissen på. Kan huske jeg lige havde været til dyrlæge med Tjalfe og alt var som det skulle være, 2 dage senere vågner han og hans øjne er helt snakket til, en god gammeldags omgang øjenbetændelse. Jeg ringede til dyrlægen som selvfølgelig ville se ham, men måtte med store bogstaver forstælle at jeg ikke er komplet idiot og godt kan se at det er en almindelig øjenbetændelse og det næppe kan være noget alvorligt når han lige blev tjekket to dage tidligere. Ville simpelthen ikke betale 600 kr igen. Efter 10 minutteres diskution, udskrev han øjendråber til den nette sum af 170 kr for 10 ml. Godt jeg ikke også skulle betale 600 kr i konslutation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo lige været hos dyrlægen med Kimmi.... vi kommer der ellers ikke så tit, hvis man ikke tæller vaccinationer med. Vi havde en tid onsdag kl. 9.40 og var hos dyrlægen til kl. 11, telefonsamtale kl. 17, kontrolbesøg torsdag fra 8.30 til 8.50 og telefonkonsultation igen fredag. Regningen lød på 2471 inkl. moms og omfatter udvidet konsultation, blodprøve, blodtælling, udvidet profil, urinanalyse med udvidet profil, 2 x røntgen, kontrastvæske, antibiotikabehandling (honorar: 48,-, 1 ml. noromox 2,- og 1 sprøjte samt hygiejne 25,-) samt 12 Clavubactin tabletter (51,48). Syntes faktisk det var overraskende rimeligt og er egentlig godt tilfreds med, at regningen udspecificeres, så jeg kan se, hvad jeg betaler for.... Meeeen at det koster 75,- at give en sprøjte antibiotika (heraf antibiotika 2,-) det synes jeg faktisk er liiidt skørt, når man nu har betalt både konsultation og miljøafgift (480,- + 25,-).

 

Suk - man har ikke rigtig noget valg, har man?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...