Hop til indhold

Puma søger nyt hjem.


Gæst spitZ
 Share

Recommended Posts

Ja... Jeg er altså kommet frem til det er bedst sådan.

Det er rigtig trist, og det er dumt og dumt at han skulle passes først og ja det havde været bedre om han var blevet omplaceret fra starten, det behøver I ikke fortælle mig : (

 

Men det er altså sådan det ser ud nu på grund af forskellige ting, bl.a. at det udlejningsfirma jeg har boet ved, er holdt op med at give hunde-tilladelser til nye lejemål og da jeg ikke har bil er det ikke realistisk at flytte langt uden for byen, med al den ekstra transport tid der vil komme oven i de i forvejen 37 timer om ugen jeg arbejder.

 

 

Nå men;

 

Puma er en lille/mellem størrelse blandings hund, efter hvad jeg har fået af vide dansk/svensk gårdhund og dværg pinscher.

Jeg har haft ham fra han var hvalp til cirka et halvt år, og siden december har han været passet af Janni fra Lions of denmark. Det var på grund af at min daværende kæreste forlod mig og jeg håbede at kunne få ham tilbage, når jeg var kommet på plads igen i ny lejlighed.

 

Janni beskriver ham sådan:

"Han er sød og kælen, men usandsynlig larmende. Han har meget svært ved at styre sig. Når han vil noget piver, hyler, vrider han sig.

Han er ikke egetkøn aggressiv, men hvis han skal til et hjem med andre hunde skal de ikke være små. Han er bedre til schæferen end til løverne. De små af løverne som ikke siger ordentligt fra jager han og driller.

 

Han er renlig. Kan være alene uden at ødelægge. Han er kasse/bur trænet. Både indenfor og i bilen. Kan gå i snor og har et godt indkald. Han er lærenem."

 

 

Det passer meget godt på mit indtryk.

Han er ekstremt lærenem og træningsvillig, men har samtidig et stort behov for mental aktivering, og det kræver noget af en ejer at finde på nye ting fordi han lære så hurtigt. Og det med selvkontrol er helt sikkert noget som skal fokuseres på!

Jeg tror ikke han ville have godt af at være hos en som bare vil lære ham sit og dæk og så regne med ikke at træne mere. Så min drøm er at han kunne komme til en som gerne ville noget seriøst med træning, jeg tror han ville kunne blive fantastisk inden for både lydighed og agility, da han er super hurtig både fysisk og i hovedet. Han er ikke en hund som giver op hvis man tilpasser træningen til ham, så vil han prøve igen og igen at forstå hvad man forsøger at kommunikere til ham. Og han kan belønnes med alt lige fra tørkost til leg eller bare ros. Samværet er i sig selv en gevinst for ham.

 

 

 

Jeg har ikke lavet en annonce på den blå avis eller sådan noget da jeg ikke håber det bliver nødvendigt. Så jeg vil gerne bede jer herinde tænke over om der kunne være en derude som han kunne passe ind hos...

Hvis han skal koste noget, må det være 500 kr. som Janni kan få som tak for ulejligheden med at modtage besøg. Men det eneste vigtige er selvfølgelig at han kommer til et godt hjem som forstår at sætte pris på alle hans gode sider og arbejde med de dårlige (selvkontrol).. Så er jeg sikker på han kan blive en fantastisk lille hund. Han er passet med ormekur og loppekur og har fået alle de normale vaccinationer (mener det var som 8, 12 og 16 ugers?) og er ellers sund og rask...

 

Håber at høre fra jer. Skriv herinde til mig eller Janni :)

Janni vil sende nogle nye billeder når hun får tid til at tage nogle men vedhæfter lige et par gamle så der er lidt at vise frem...

puma_redi9.jpg

SDC16514.jpg

puma2.jpg

SDC17012.jpgSDC17010copy.jpg

SDC16723.jpg

SDC16705.jpg

SDC16729.jpg

 

Her er et par videoer, en fra han var lille og en lidt senere..

http://s1189.photobucket.com/albums/z435/Fotokonto/Puma/?action=view&current=SDC16467.mp4

 

http://s1189.photobucket.com/albums/z435/Fotokonto/Puma/?action=view&current=SDC16652.mp4

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåå..hvor er han sød.:lun: det er jo 2 meget aktive hunde, han er en blanding af. Hans profil minder meget om min Tulle, som er en dsg, hun kræver også meget, både mentalt og fysisk for at køre træt, eller ihvertfald

nå et lidt roligere tempo. Hun er også meget larmende i forhold til mine andre hunde.

Håber, at du finder et godt hjem til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hvis min mand ikke havde nedlagt veto mod 3 hunde (og lovet skilsmisse i fald jeg ikke overholdt vetoet :genert: ) så havde jeg gerne taget ham... men den går desværre ikke....

 

Ja, han havde været perfekt som agilityhund, det er jeg sikker på :) Du må meget gerne tænke på ham hvis du skulle møde en som kunne være interesseret :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, han havde været perfekt som agilityhund, det er jeg sikker på :) Du må meget gerne tænke på ham hvis du skulle møde en som kunne være interesseret :)

 

Jeg har allerede sendt ham til min veninde (som har Karlas bedste ven Jackpot). Hun leder efter en legekammerat til Jackpot... men jeg ved hun søger en tævehvalp, så om hun "bider på krogen" tør jeg ikke sige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har allerede sendt ham til min veninde (som har Karlas bedste ven Jackpot). Hun leder efter en legekammerat til Jackpot... men jeg ved hun søger en tævehvalp, så om hun "bider på krogen" tør jeg ikke sige...

 

Tak for det uanset hvad :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv. Beskrivelsen får mig straks til at tænke på min veninde! Men hendes boligforhold og situation gør at det ikke ville passe ind nu.

Hun er ellers træningsbuff, med to rotter som hun går meget op i.

Og så har hun altid snakket om at det kunne være sjovt at have DP ind i flokken, men at de små hunde nok desværre er for skrøbelige til hendes store bøffer..

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Puma fundet sig et nyt hjem :lun:

Vi har snakket sammen den sidste uge.. Jeg har fortalt alt hvad jeg kunne finde på om ham (og smurt lidt ekstra på de kedelige ting :mrgreen:), og ny ejer har fortalt hvad hun gerne vil bruge ham til.

I dag var så dagen hvor vi kørte til Århus og afleverede ham til ny ejer. Hun havde taget færgen over fra Sjælland. Og han lagde stærkt ud med at gennemrode hele hendes taske for bagefter at prøve om han da ikke kunne mase sig ned i den.. Det kunne han ikke :stupid: Så fik han tisset og skidt af, og vi fik købt billet retur til Sjælland..Mens Puma hoppede rundt prøvede ny ejer febrilsk at holde styr på billet, pung, hund og taske - på samme tid... Det lykkedes! så ny ejer er nu kvalificeret som Puma-ejer..

 

Jeg ved hun er bruger herinde, så mon ikke hun vil glæde os med billeder, puma-meritter og alle hans vinder-resultater når han begynder til agility :mrgreen:

 

Da de gik mod færgen sammen tænkte jeg at de sq godt nok klædte hinanden, de to :lun: Så held, lykke og masser af glæde til både Puma og hans nye ejer..

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Puma fundet sig et nyt hjem :lun:

Vi har snakket sammen den sidste uge.. Jeg har fortalt alt hvad jeg kunne finde på om ham (og smurt lidt ekstra på de kedelige ting :mrgreen:), og ny ejer har fortalt hvad hun gerne vil bruge ham til.

I dag var så dagen hvor vi kørte til Århus og afleverede ham til ny ejer. Hun havde taget færgen over fra Sjælland. Og han lagde stærkt ud med at gennemrode hele hendes taske for bagefter at prøve om han da ikke kunne mase sig ned i den.. Det kunne han ikke :stupid: Så fik han tisset og skidt af, og vi fik købt billet retur til Sjælland..Mens Puma hoppede rundt prøvede ny ejer febrilsk at holde styr på billet, pung, hund og taske - på samme tid... Det lykkedes! så ny ejer er nu kvalificeret som Puma-ejer..

 

Jeg ved hun er bruger herinde, så mon ikke hun vil glæde os med billeder, puma-meritter og alle hans vinder-resultater når han begynder til agility :mrgreen:

 

Da de gik mod færgen sammen tænkte jeg at de sq godt nok klædte hinanden, de to :lun: Så held, lykke og masser af glæde til både Puma og hans nye ejer..

 

Det var en dejlig Update. Skønt at puma fandt en ny ejer, når han nu ikke kunne komme hjem.

Tillykke til ny ejer

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...