Hop til indhold

Recommended Posts

Her i Odense har jeg set 2 rigtig sjove blandinger :blink: Den ene er et mix mellem en fransk bulldog og en cairn terrier. På afstand ligner den en fransk bulldog af statur og holdning, men når man kommer tættere på er dens ører store cairn ører og den stride pels stritter ud til alle sider. Sød hund!

Den anden sjove blanding jeg har set er et mix mellem en Grand danois og en miniature pincher. Hun har en farve som hvis man kunne mixe musegrå og pincherens brune farve. toppet med sorte pletter i. Ørerne er pincher-agtige, men lidt for store til at kunne stå uden knæk. Øjnene ravfarvede. Ansigtet er bredt men pincherformet. benene er korte og robuste og kroppen er stor og lang. Herlig blanding!

hvad har I set, der er totalt for sjov?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Det er ikke en sjov blanding, men border collie og chowchoe, jeg kan SLET ikke stå for det, har været fuldstændig solgt siden jeg så sådan en på billede for første gang. Hold op hvor er de lækre...

images?q=tbn:ANd9GcSTMkGYqp3yty88wBv_pWRkrfqNIleKurhSeKcCytMk1L7T4v3fTg

Og udover det, så border collie og samojed... ejmen altså.. det er næsten så jeg smelter helt ned på gulvet

2970896732_efce0446a2_m.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Hende her var en blanding af shar pei og lhasa apso:

341966-blanding-af-racer-moeffe-

Jeg ved ikke hvad avleren har tænkt på da han/hun lavede det kuld... hvis han/hun da har tænkt overhovedet. Men sær blanding er det i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tror vist godt Kaia kan gå ind under kategorien "sjove blandinger" :engel:

Hun skulle iflg. avleren være følgende blanding:

Far, cavlier

Mor, coton og fransk bulldog

64187-a.jpg

65322-a.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tullemus, hans ben kan også se sådan ud pga fejlernærning i foster/hvalpestadiet. De ser begge søde ud!

Ja..det er selvfølgelig rigtigt nok..tænkte jeg ikke lige over..han er ikke så gammel igen, ca. fra 2010 og har levet som gadehund.

Men en rigtig lille charmør, som nu har fået et hjem her i Dk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise

Så for et par år siden en blanding af en husky og en grav hund. Det var en der til adoption på et dyrenes beskyttelse internat, mener jeg det var. Den havde gravhunde krop med husky hoved, pels, hale m.m.

Vi snakkede herhjemme om, at det næsten var synd med det mix. Hvis den nu havde husky aktivitetsniveau, men kun en gravhunde krop at kunne leve det ud i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Yaiks, der er altså bare en hel del blandinger der får mig til at tænke hvad fanden det er folk har der hvor de fleste har en aktiv hjerne... De upskuld hvor ingen kender til hvem hvalpenes far er, de ser sjældent specielt underlige ud, det er ofte hos de planlagte blandinger man finder nogle helt håbløse individer og jeg fatter det ikke. Hvad skal det til for at lave tunge hunde med korte kommodeben?

Den med en GD og en miniature pincher (hvad er det i øvrigt?) tror jeg ærlig talt er en and... Det siger sig selv at tæven er granden og selvom hun er så villig at hun lægger sig fladt på maven for at blive parret, så er størrelsesforskellen så stor at pincheren jo nærmest ville kunne kravle ind i hende med hele sin lille krop. Indimellem tror jeg folk er en smule opfindsomme netop fordi det er en "sjov" historie med sådan en blanding.

Nå, men ud over det..... hunde er jo dejlige og som barn passede og gik jeg tur med en rundkørsel af noget puddel og gravhund + et eller andet lidt mere robust og han var skøn. Men generelt, så nej jeg synes faktisk ikke blandinger er sjove, for jeg kan ikke abstrahere fra det faktum at de ofte er kommet til verden grundet stupiditet eller ligegyldighed.

Link til indlæg
Del på andre sites