Hop til indhold

Mira og Luna - hvad den højgravide supermodel gemte på!


Gæst Troglodyt
 Share

Recommended Posts

Gæst Troglodyt

Så kom de, de dejlige hvalpe. Vi havde været meget spændte på hvordan selve fødselen kom til at foregå. Og vores søn Dánjal på 11, havde set en masse filmklip på youtube og hundefødsler. Bl.a. en med en chihuahua, som fik 4 hvalpe. Nr 2 hvalp sad fast i fødekanalen, og da den endelig kom ud var den mere død end levende. Så avleren måtte gnubbe og gnubbe hvalpen med et håndklæde. Det endte da heldigvis godt og hvalpen overlevede. Meget rørende at se, men ikke godt for vores søn, fordi han så gik rundt og var nervøs for hvordan det ville gå med Heika.

Han forberedte fødekasse m.m. ude i badeværelset. Jeg tog temperaturen både mogen og aften. Og havde godt set, at den var på vej ned, men troede ikke det var lige nu.

Så da vi havde spist kom Bergljót (8 år) vores datter ind og sagde "moar, Heika sidder og tygger i sådan noget mærkeligt plastik". Og så var det altså en lille hvalp, der stadig var omgivet af fosterhinden. Der var ikke meget liv i den, så jeg fik den befriet for fosterhinden, som Heika så spiste. Og så gnubbede og gnubbede jeg. Efter et lille stykke tid kom der heldigvis liv i den lille. Og så da jeg kiggede ned i hundetasken, som Heika valgte til fødestue, så jeg at der søreme lå én til der nede.

Så Heika, hun klarede alle paragrafferne selv, mens vi sad intetanende og spiste. Ude i gangen i Simbas (min mors chihuahua) hundetaske. Det var åbenbart det perfekte sted for hende!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 93
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Troglodyt

Nej, vi har ikke købere endnu, og det er IKKE meningen at beholde dem. Vi har to, og det er nok for mig. Janni skal have den ene, og HUN siger, at vi kommer til at beholde den, anden, for børnene vil da ikke af med den.

 

Jeg tror ikke, det skulle være så svært at komme af med dem. Det er en stor fordel at kunne købe en racehund PÅ Færøerne i stedet for at skulle til DK eller andre steder efter den. Så skal de mindst være 16 uger, og man har ikke den samme mulighed for at påvirke dem. Og så bliver det jo også dyrere med rejse, dyrlæge, vaccinationer, moms, told etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

P1010285.jpg

:hjerte: Uh, hvor er det koldt at ligge på bordet. Jeg vil hellere være hos mor. :cry:

 

Luna er black and tan ligesom sin mor, Heika. Mira er chokoladefarvet - og dem findes der ikke så mange af. Men hendes farmor, som også kaldes Mira (Lions of Denmarks Quite q Miracle) er også chokoladefarvet. Og så er Maggie (Silvercoats Touch of Magic) - så vidt jeg husker en oldemor, og hun er også chokoladefarvet. Løg mærke til at Lunas snude er sort, hvorimod Miras er lys.

P1010282.jpg

P1010283.jpg

P1010284.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lykken
[ATTACH=CONFIG]79536[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]79537[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]79538[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]79539[/ATTACH]

:hjerte: Uh, hvor er det koldt at ligge på bordet. Jeg vil hellere være hos mor. :cry:

 

Luna er black and tan ligesom sin mor, Heika. Mira er chokoladefarvet - og dem findes der ikke så mange af. Men hendes farmor, som også kaldes Mira (Lions of Denmarks Quite q Miracle) er også chokoladefarvet. Og så er Maggie (Silvercoats Touch of Magic) - så vidt jeg husker en oldemor, og hun er også chokoladefarvet. Løg mærke til at Lunas snude er sort, hvorimod Miras er lys.

 

Kæmpe tillykke, håber heldet vil følge dem:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

Lykken: "Kæmpe tillykke, håber heldet vil følge dem:hjerte: " Tak

Marie Goldenbeck: "Stort tillykke med de søde vappere :lun: En brun løve :hjerte: Ville passe SÅ fint til Katla..."

Tak. Så må du jo komme til Færøerne efter hende! :slem: Jeg kan forstå, at du har overtaget Ace. Hvor ER han heldig!

 

Søster lagkage: "Åhhh, tillykke med dem! jeg elsker altså de brune :hjerte: jeg glæder mig til at følge dem, håber, at du vil opdatere lidt engang imellem (med billeder :mrgreen:)"

Oskar-løwen: "- glæder mig til flere billeder"

Findus: "Hvor er de små og fine :lun: sjovt at få en i en lidt sjælden farve :-D Håber du jævnligt vil opdatere tråden med billeder..."

Tak Søster lagkage, Oskar-lowen og Findus. Ja, jeg vil forsøge at opdatere med billeder. Har lagt mærke til hvor glade folk bliver, når der er billeder af hvalpe :hjerte:

 

Jeg synes også, det er lidt sjovt at få en brun løve.

Nu bliver det spændende at se, om der også er korthårshvalpe. Janni har en teori om, at korthårsgenet er knyttet til det brune gen.

Shii: "Ej sikker to smukke hvalpe, tillykke med dem :lun: " Tak

 

Sonja77: Tillykke med dem! :tillykke: Og hvor var det godt, at I nåede at opdage det i tide til, at du kunne nå at redde Mira. :hjerte:

 

Ja puha. Det er jo ikke til at vide, hvad der var sket, hvis vi ikke var kommet lige dér.

 

DaniellaJ: "Tillykke med hvalpene :)" Tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

Det var godt at han fik en second chance - at han kom i kyndige hænder hos Janni - og så fik et godt hjem hos dig. En rigtig solstrålehistorie!

Ja Ace er vores nu :banan: elsker ham allerede så højt som havde jeg haft ham fra hvalp! Han er SÅ skøn en hund!!
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...