Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kært barn, mange navne

Featured Replies

Besvaret

Hvilke kæle- og kaldenavne har jeres hunde - som bliver brugt jævnligt?:-)

Bella: Prinsesse (selvfølgelig!), Tulle, Bellamus, Tullemås, skattepige, lillehunden (udtales lillehundiiiin), lillepige, bølle, lillefis, baby:hjerte:

Min tidlige hund Malde: Muggi, Åge (kom af kloge Åge), geniet, Einstein, basse, baby, Boogie woogie:-)

Besvaret

Møghund:p

Ej bare sjov....

Hun har også mange forskellige navne:)

Besvaret

Min gamle hund Puk: Puggy

Lumi: Lille bitte lumi (da hun var hvalp), lille lumi (nu), grøffe (når hun laver sin grøffelyd), møffe (når hun møfler rundt i sengen) og så skat :lun: Men hun bliver nu mest bare kaldt Lumi...hehe

Besvaret

Cille Persille. Det er vist det eneste hun har.

Katten Jaffa derimod bliver kaldt lidt af hvert. JaffaLaffa, Fedeberg og tykke.

Gitte

Besvaret

Chawe, Challe, Twarlie, Echawe, Chawee, prins, prut, Echalle, Charl, basling, baby, ChawChaw, Charlie Warlie, Charlie Uartig er dem jeg lige kan komme i tanke om.. De bliver også gerne brugt lidt i forskellige kombinationer :lol:

Besvaret

Karla kaldes (og reagerer på): tyksak, tykke trunte, kaka, trunte, skattepige, lillepigen, smuksak, karlsen, fifi og lufluf...jeg kan ikke forklare dem :mrgreen:

Johna reagerer på: Jonjon, Jon, hundehvalp, terrier, lillevuf, pipi og vufvuf

Deres fællesindkald er: piiiiiger, kom!

Besvaret

Bobs og bobsen... Ved ikke hvorfor, det gør han bare :lol:

Bobbelop - kommer af "Bobo, har du lopper i numsen?"

De klassiske som smukke og skat...

Tykke hund...

Boboline, fordi han vrikker med hofterne som en anden tøs, når han går :mrgreen:

Klamme dyr... "Bobo, lad så være med at æde lort og kom her, dit klamme dyr..." Folk glor godt nok, når jeg råber 'klamme møgdyr' efter min hund med mega meget entusiasme i stemmen :lol:

Besvaret

Det er ikke så lidt vores hunde må lægge øre til, er jeg bange for :genert:

Vinnie: Lillepigen, Lillevin, tanten, dulledyret, dukkebarn, Stormulen af Tigerstribistan, gamle fjols :oops:

Cicero: Bissero, Oluf, Cis, The Imp, lillefisen, den lille runde, lille fede køter, sumodværgen, landhajen, dummius olufius knækhalius ;-)

Redigeret af Umulia

Besvaret
Karla kaldes (og reagerer på): tyksak, tykke trunte, kaka, trunte, skattepige, lillepigen, smuksak, karlsen, fifi og lufluf...jeg kan ikke forklare dem :mrgreen:

Johna reagerer på: Jonjon, Jon, hundehvalp, terrier, lillevuf, pipi og vufvuf

Deres fællesindkald er: piiiiiger, kom!

Hehe vi har også fællesindkald: "Hundeneeeee kom"

Besvaret
Hehe vi har også fællesindkald: "Hundeneeeee kom"

Jeg er lidt ligesom i eventyret om Store Claus og Lille Claus, jeg kan ikke lade være med at sige "kom så piger og drenge!" selv om der kun er én af hver :lol:

Besvaret

Bassil, Basse, Baserøv, Finn, møghund, lortehund (skider eller fiser) møgkræ, Hallo! Hey! Spasserhund og meget andet! :mrgreen:

Edit: alle virker som indkald hvis det passer kræet!! :lol:

Besvaret

Hehe, folk er opfindsomme og vi mennesker er generelt bare sprog idioter, vi Kan ikke holde os til det enkle..

Sheila hedder nu om stunder næsten mest Sille, Sille-Bille, Sille-musen, sille -fisen, Snuden og Moster

Mysla kaldes også: Miden, Missen, mursten, truntefisen, Mitte og lillehunden.

Fælles: hundepigerne eller hundende

Besvaret

Begge: Vilddyrene, terroristerne

Dumle: Tumling (brugt oftest), tump, knold, tumle, bøv, tossehunden, fedtmule, drengen, røv med lange ører

Nova: Gryntegris (brugt oftest), tot, tøsen, tykke, bisse, speedy, vandrotten

Besvaret

Barney: valgte et navn med to stavelser og en i-lyd i enden helt med vilje. Og alligevel bliver han tit kaldt: "Barn" (udtales som det første af hans navn).

MIne himmelhunde:

Vaks: Vaksi, vakse, vakser osv. (12,5 år)

Cody: ko-dyr! :mrgreen: don´t know why (1 år og 10 måneder)

Zaki: sig-sag og baby-hunden (3 år)

Savner mine "drenge" :hjerte:

Besvaret

Chinook hedder Snuk, Basse, Bumle, Bimse, Dimse, Dimsedutten, Dutter, Dutterdyret, kræet, hunde. Noget reagerer han på, andet er vist bare ord der kommer ud af vores mund :lol:

Besvaret

I rækkefølge med mest brugte navne først:

Misja = Mitte (brugt næsten lige så ofte som Misja), Dudde/r, Lutte/r, Dullerulle/n, Misse/r, Mittemus/en, Tut, Tutte/r.

Regnbuehundene:

Max = Maxen, Maxenvaxsen, Maxmuldjord.

Buster = Busterluster, Busse.

Tilføjelse: jeg kan ikke helt forklare dem alle, de ligger bare mundret og lige for, efterhånden som hundene tér sig :genert:

Besvaret

For ikke at I allesammen skal ende sådan her :stupid: tror jeg vi nøjes med hvad Indy bliver kaldt...

Indy = Pind, Ind-pind, Pindsen, Skofus, Tumling, Indy-pindy, Indsen, snudefisk, ørekaj, Dimse, Indyskat, SødeIndy, Dejligskat, Spruttemor, og... møghund. :oops: Ja jeg ved det, totalt gak!

Alle 3 hunde på en gang: Hunnnnnndddeeeee..

Besvaret
For ikke at I allesammen skal ende sådan her :stupid: tror jeg vi nøjes med hvad Indy bliver kaldt...

Indy = Pind, Ind-pind, Pindsen, Skofus, Tumling, Indy-pindy, Indsen, snudefisk, ørekaj, Dimse, Indyskat, SødeIndy, Dejligskat, Spruttemor, og... møghund. :oops: Ja jeg ved det, totalt gak!

Alle 3 hunde på en gang: Hunnnnnndddeeeee..

gode navne, men vi vil også høre de andre! Pleeeeaaaseee

Besvaret

Kaya bliver kaldt: Kajasen, Jasen, Skattehund, Smukkehunden, Duts, Båts, Bobs, Bæbs, Jar-Jar, RØV, Møghund.. Det er faktisk sjældent hun bliver kaldt Kaya :mrgreen:

Besvaret

Basfis, bassofis

Buller bas

Vejens grimmeste/ dummeste hund - dog ikke samtidig for har hørt det kan give traumer....

Besvaret

Vejens grimmeste/ dummeste hund - dog ikke samtidig for har hørt det kan give traumer....

Det bliver jeg nødt til at vise til min søn, for han siger altid til Cicero at han er "tyk, dum og grim, og dårlig til økonomi".