Hop til indhold

Molly bliver 12 år den 21/6


Ulla H
 Share

Recommended Posts

I morgen skal vi fejre Mollys 12 års fødselsdag, så noget lækkert skal købes ind til vovsernes aftensmad.

Molly er en erstatningstæve, jeg fik, da den tæve jeg havde købt ikke opfyldte betingelserne for avlsgodkendelse pga HD. Så jeg hentede Molly som 9-10 ugers i Århus, ubeset.

Hun hedder Cest Si Bon la Comtesse de la Noiales.??

Og hvilken hund, altid glad, supersund , kan med alle og temmelig klog.

Hun har fået 4 kuld , også indtil viderer sunde hvalpe og er hjemmets dronning her. Molly har kun været akut syg sidste år , da hun fik livmoderbetændelse, og hun er stadig med på vore 1 1/2 times ture uden at gå langsomt eller besværligt.Dog er hun begyndende blevet smallerer om bagparten, så lidt muskeltab er undervejs.

Jeg kan slet ikke huske at hun har været besværlig mht noget i sin ungdom- nok en erindringssvigt fra mig.17093.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

I morgen skal vi fejre Mollys 12 års fødselsdag, så noget lækkert skal købes ind til vovsernes aftensmad.

Molly er en erstatningstæve, jeg fik, da den tæve jeg havde købt ikke opfyldte betingelserne for avlsgodkendelse pga HD. Så jeg hentede Molly som 9-10 ugers i Århus, ubeset.

Hun hedder Cest Si Bon la Comtesse de la Noiales.??

Og hvilken hund, altid glad, supersund , kan med alle og temmelig klog.

Hun har fået 4 kuld , også indtil viderer sunde hvalpe og er hjemmets dronning her. Molly har kun været akut syg sidste år , da hun fik livmoderbetændelse, og hun er stadig med på vore 1 1/2 times ture uden at gå langsomt eller besværligt.Dog er hun begyndende blevet smallerer om bagparten, så lidt muskeltab er undervejs.

Jeg kan slet ikke huske at hun har været besværlig mht noget i sin ungdom- nok en erindringssvigt fra mig.[ATTACH=CONFIG]88411[/ATTACH]

 

Tillykke med dagen til Molly. Gamle hunde er noget helt særligt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Molly er stadig boldfikseret og har stadig hver aften en bold eller et pivdyr med i seng. Godt nok måske lidt for hovedet, for for nogle måneder siden kom hun 2 aftener i træk med en hundelort , selv der lå masse af bolde og pivdyr i haven.

Hun hører og

Ja- fra nu af er alla dage en gave til mig, især så længe hun kan holde sig rask. I Spanielklubben sige ser tilsyneladende temmelig godt endnu, har kun oplevet en gang , hun i sin sporsøgen gik fejl af mig og løb efter en anden familie i det grønne..

Så fra nu af er hver dag en gave, især så længe , hun er rask. I Spanienklubben siges det at de gamle en dag bukker under for cancer, og det fik jeg selv af føle med smukke Victor. Han blev kun 10 1/2 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ringede i aftens til opdrætter, der kunne fortælle at både Mollys mor og mormor også blev smallere om bagparten i den alder. Moderen blev pludselig syg og aflivet akut, mormor havde haft en svulst på halen, hun fik den amputeret i 10 års alderen. Og levede så et par år endnu.

Må hellere sende hende til tandrensning i sommer her, så bisserne er efterset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...