Hop til indhold

Jeres allermest ubrugelige øvelse / trick


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ja, som overskriften siger: Hvad er den mest ubrugelige ting I nogensinde bevidst har lært jeres hund?

 

Hos os må det være at sjippe :mrgreen: jeg kan ikke forestille mig een eneste situation i hverdag eller til prøve, hvor det kunne være handy at hunden kunne hoppe samtidig med mig på et sjippe signal :lol: men indlært blev det alligevel...

 

Johna har intet lært - heller intet ubrugeligt :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MartineSophia

Jeg har lært vores mops hvalp Romeo at når jeg siger at han skal kropvisiteres så stiller han sig på bagbene med forpoterne op af noget indtil man er færdig med at visitere ham.. Jeg regner aldrig med at politiet vil kropvisitere min hund :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

Jeg er i øjeblikket ved at forsøge at lære Chino at gå strækmarch. Det tjener absolut intet formål overhovedet, andet end at jeg synes at det ville være skide skægt. Derfor tager jeg heller ikke så tungt at vi gør meeeeeeget langsomt fremskridt :genert:

 

Det er faktisk også det eneste ubrugelige, nu når jeg tænker over det. Alle vores andre øvelser har et formål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso kan jo ikke rigtig nogle tricks eller kunster... Kun vise hvor stor hun er = "række forbenene i vejret". Og det bruger vi tit! :lol: Til gengæld kiksede indlæringen af et trick totalt for mig, med min gamle Daiwa... Jeg tror at jeg skulle lære hende high five eller noget, kan ikke huske det. Det endte i hvert fald med at hun klart og tydeligt heilede... :stupid:Det trick var i hvert fald helt ubrugeligt! Faktisk brugte jeg mere tid på at få hende til at lade være med det! :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt, mine hunde kan flest ubrugelige ting...eller de er jo ikke helt ubrugelige, for vi har da moret os med at indlære det, og måske har træningen af de ubrugelige øvelser kastet lidt bedre balance eller kropskontrol af sig. Alternativt har øvelserne styrken vores samarbejde og fællesskab og gjort mig til en dygtigere træner.

Så egentlig kommer jeg frem til at ingen af vores øvelser er ubrugelige :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: Altså vores cirkustricks er nu heller ikke sådan fuldstændig ubrugelige sidder jeg og tænker på. De sidder så godt på rygmarven af lilledyret, at vi kan bruge dem, hvis kontakten ikke er for god og der skal skabes mere fokus. Og flere af øvelserne er også gode til at gejle hende op med inden hun skal løbe agility. (hun gøer f.eks altid, når hun bakker :rolleyes:). Og de er også super til opvarmning til agility, når man har en hund der har været lidt skadet... High 5 med begge poter skiftevis og til sidst high10, rulle til begge sider, zigzag mellem ben, twiste, bakke, bukke er vist vores lille 'program'.

 

Jo, hvis jeg skal nævne en ting, så har manden lært hende at gribe guffere i luften. Og reglen er den at hun må blive ved indtil hun taber.:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også de små cirkustricks til at fange kontakten, når vi træner. Så jeg oplever ikke dem, som helt ubrugelige.

 

Men for nylig lærte jeg Dexter at lægge sine forben på mine skuldre og give mig et kram.

Dexter plejer så at ville ligge på skødet af mig, når jeg sidder og laver noget. F.eks. ved computeren. det kan han så ikke længere... For nu søger han hele tiden op i hovedet af mig, når han vil have kontakt = krammer. Og det er altså svært at lave noget, med en hund i hovedet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, melder mig i klubben med hunde der kan ubrugelige tricks:klap:

 

Milo kan: Rulle rundt, stå gå og danse rundt på bagbenene, krybbe/krabbe sig fladt hen af jorden, sidde som en bjørn, spille død, og så kan han knurre (og halse selvfølgelig) på kommando... Det var vist de kommandoer som kun er til fornøjelse for os, gæster og tilfældigt forbipasserende :slem:

 

Luna kan: rulle rundt, sidde bjørn og bakke. At rulle rundt og bakke kan jeg til tider godt fortryde hun har lært, da hun synes de er så evig morsomme at udføre at hun tiltider ikke laver andet selvom hun er blevet bedt om at lægge sig... Så bakker kræet nærmest banen rundt! :stupid: Eller som Camilses Joy, ruller totalt umotiveret rundt i hendes dæk... (når man endelig får hende til at lægge sig!)

 

Suuuk...Man føler nogen gange hun ser sådan her ud når hun gør det :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Nissan kan ligesom Basse, gå på bagben.

 

ubrugeligt.. tror ikke jeg får brug for stor hund der kan hoppe dansende rundt..

 

men han har selv nydt gavn af det, ved at kunne se hvad der er oppe på min fars køkkenbord osv, uden at stille sig op af kanten, som han ved han ikke må :stupid:

 

så han trasker pænt ved siden af bordet, for at kigge op...

Link til indlæg
Del på andre sites

Museklik: tjae.. at give pote har Dexter lært ved kommandoerne 'goddav' 'og den rigtige'. Disse kommandoer, bruger jeg så hurtigt efter hinanden, som en sikker kontaktøvelse til træning, når Dexter er lidt ukoncentreret. Så ved os er give pote øvelsen blevet meget brugbar.

 

Men af en eller anden grund har jeg aldrig fundet det voldsomt nødvendigt også at lære boris det:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
De fleste ting min kan er ganske ubrugeligt... Men jeg synes det er sjovt! Og det gør hun også heldigvis.

 

Altså hvor ofte er det fx. man har brug for sin hund ruller sig selv ind i et tæppe? Sidste nye hun har lært :sjov:

 

det er da smart hvis det brænder :D.... så giv hende brandtæppet.

Link til indlæg
Del på andre sites

At give pote er vel ret ubrugeligt?!

 

For os er giv pote absolut ikke ubrugelig... Det har gjort det at få tørret det våde poter efter turen i regnvejr nemmere. :-) Sit. giv pote (tørre den ene pote) og den anden (tørre den), godbid og så hurtigt tørre de bageste mens han er optaget af godbidden. :-)

 

High five er nok den mest ubrugelige, men min søn synes det er sejt at gøre det i skolen foran kammeraterne. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, har været på kursus i Concept training med Kathy Sdao i dag og vi har arbejdet med at navngive objekter. Jeg har ikke haft hund med på kurset, men har nu været rundt og samle en masse forskellige dimser og skal nu i gang med træningen.

Tænker at det må være mere ubrugeligt end diverse tricks, men super fedt :banan: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...