Hop til indhold

Har din hund spøjse ideer/vaner?


JeanetteH
 Share

Recommended Posts

Jeg kan ikke huske, om vi har haft sådan en tråd, så jeg laver bare en:mrgreen::engel:

 

Luna har en spøjs "ting". Hvis vi er ude og gå, og en bestemt hund har gået der lidt før, så begynder hun at gå og søge og snuse meget målrettet og fokuseret, mens hun "klynker". Og ganske rigtigt, kommer vi rundt om hjørnet, så er Bamse der. Det er ikke alle hunde, hun gør det ved. Det er enkelte betemte hunde. Og mest små hunde.

 

Der er Bamse, der er chi/jrt mix (mener jeg) og Trunte, der er schnauzer/yorkie mix. Og så kan jeg ikke lige huske flere pt.

 

Så har hun den her ide med, at hun vil i snor. Eller det er jo sådan jeg tolker det.

 

Hun begynder at sakke bagud og går bag mig og trisser afsted og ligner en hund, der får tæsk. Jeg blev lidt irriteret de første gange, for jeg bryder mig ikke om, at hun render deromme, hvor jeg ikke kan se, hvad hun laver/spiser etc, så jeg valgte at tage snor på hende, for så vidste jeg da, hvor jeg havde hende og kunne mærke, hvis hun stoppede.

 

Lige så snart hun får snoren på, så vupti, så sætter hun det lange ben foran og traver lystigt afsted. Har jeg almindelig line på hende, er det lige før at jeg skal begynde at løbe for at følge med:-D

 

Jeg er så begyndt at bruge flexien meget, for så har hun 8 meter at løbe på, og så kan jeg nå at følge med:-D

 

Når vi går forbi hundegården skal vi gå igennem:lol: Så ind af den ene låge og ud af den anden i den anden ende. Hvorfor ved jeg ikke, men hun stopper op ved lågen og kigger på mig:-D Det er jo så kun, når den er tom:-D

 

Det er bare en stor indhegning:

 

DSC_6148.jpg

 

Har jeres hunde sådanne ideer/vaner?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Victoria har engang set en kat smutte gennem hækken ind til naboen....vi har en lille trappe op til huset(6-7 trin) og der stiller hun sig så på plateauet hver gang og kigger over mod hækken når vi skal ind...:mrgreen:

 

hvis man tumler med Victoria og ligger sig med ansigtet ned mod sofaen eller puden slikker hun en på ørerne og sætter så tænderne i...ikke hårdt, men nok til at det kan mærkes...hehe...gider faktisk ikke tumle i møblerne med hende mere pga. det...

 

Pablo skal altid snuse til og tisse på Victorias tis...også selvom hun er steriliseret for længst....hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke lige komme i tanke om nogle sære vaner, men der er med garanti nogen.. Tror bare det er blevet hverdag, så det er blevet normalt :mrgreen:

 

Eller jo! Han Hvis vi leger med pinde, skal han altid stå og tygge pinden i bitte små stykker, inden vi kan finde en ny pind og starte forfra. Det er lidt spøjst og han gjorde det ikke i starten vi havde ham. Så jeg tager det som (endnu) et af tegnene på at han er blevet mere "fri" og så får han selvfølgelig bare lov :-D

 

Og så har han en sær, men også lidt sød vane med at sidde på armlænet af sofaen og på armlænet af stolen lige ved siden af sofaen hvis jeg sidder der, så vi rigtig kan putte... Det er vildt kært :lun:

 

Se... Jeg kunne jo godt alligevel :-D Kommer nok med flere i morgen :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke lige komme i tanke om nogle sære vaner, men der er med garanti nogen.. Tror bare det er blevet hverdag, så det er blevet normalt :mrgreen:

 

Eller jo! Han Hvis vi leger med pinde, skal han altid stå og tygge pinden i bitte små stykker, inden vi kan finde en ny pind og starte forfra. Det er lidt spøjst og han gjorde det ikke i starten vi havde ham. Så jeg tager det som (endnu) et af tegnene på at han er blevet mere "fri" og så får han selvfølgelig bare lov :-D

 

Og så har han en sær, men også lidt sød vane med at sidde på armlænet af sofaen og på armlænet af stolen lige ved siden af sofaen hvis jeg sidder der, så vi rigtig kan putte... Det er vildt kært :lun:

 

Se... Jeg kunne jo godt alligevel :-D Kommer nok med flere i morgen :slem:

 

Specielle pinde SKAL gnaves i stykker, sådan er det:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Luca stiller sig hver aften mellem kl 20.55 og 21 foran manden, hun skal have sin runde i haven sammen med ham. Ikke fordi hun nødvendigvis skal tisse, men hun ved godt hun lige skal ud inden hun skal sove. Når hun kommer ind igen, går hun direkte ind soveværelset og sover. Der er ikke meget natteroderi over Luca :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, hun snører mig så meget hun kan. Hvis vi er ude og gå, og jeg går en anden vej end hun vil, så begynder hun at halte. I starten tjekkede jeg hende og vendte om og gik hjem. Men så snart hun kommer den retning hun vil, så stopper halten med det samme:lol:

 

Kom til at tænke på en hund vi havde da jeg var barn... Han havde brækket højre forben på et tidspunkt. Når han mente han ikke fik opmærksomhed nok begyndte han at halte, og løfte det dårlige ben. Problemet var bare han aldrig kunne huske hvilket forben der en gang var dårligt. Så han skiftede lidt i mellem dem begge... :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar og jeg skal ligge i ske om morgenen inden vi står op. Victor og jeg skal holde i pote/hånd, når vi skal sove.

 

Oskar skal være den første der hopper ind i bilen.

 

Victor brummer, når han vil kæles med.

 

Oskar skal åbne døren for mig til badeværelset, inden jeg skal derind om morgenen.

 

Victor lyder som luftsirenen den 1. onsdag i maj, når han drømmer.

 

Det var et lille udpluk af mine hundes sjove og spøjse vaner. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor sammen med Jacki, og hun er øhmmmm ....... meget øhmmm ....... egen :genert:

 

Bare ved at se på hendes mentalbeskrivelse, ville ingen kunne udlede, at det er for en schæfer :hmm:og når man sammenligner hendes små daglige rutiner og vaner ville ingen gætte, at hun er en hund :vedikke: Bare tag en lille rest müsli med mælk, den skal naturligvis spises af en skål, men formaster jeg mig til at stille skålen på gulvet, stiller hun den selv op på spisebordet og spiser den siddende på spisebordsstolen :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

:roll: Jeg ved ikke engang hvor jeg skal starte.

 

Nogle gange sætter eller lægger Chino sig lige foran en væg og stirrer ind i den. Jeg har aldrig regnet ud hvad det går ud på.

 

For at opmuntre hurtig skidning på aftenture har jeg belønnet pøller med bold. Det har ikke ført til hurtigere skidning. Til gengæld har det medført at NÅR han så har skidt begynder han at hoppe rundt om mig som en kænguru i glad forventning om bold.

 

Om aftenen, når jeg er gået i seng skal han altid lige sikre sig at jeg stadig er der. Han sover selv i stuen, af eget valg - men så skal han lige tage en runde ind i soveværelset hvor han giver sig til at stirre på sengen og pive let. Først når jeg løfter hovedet og siger "jeg er her, min dreng", trisser han ind i sin kurv i stuen igen.

 

Samme ritual gentager sig meget tidligt om morgenen. Han skal ikke tisse, han skal bare lige se om vi er i live. Og det føler han sig ikke forvisset om, indtil vi har sagt noget til ham. Så går han ind og sover videre og vi får lov til det samme.

 

Når vi går tur er han gerne meget fokuseret på mig. Det har jeg også trænet og det er jo dejligt. Desværre medfører det at han glemmer at se hvor han sætter benene, så han går og skvatter over fortovskanter, trappestene og andet.

 

Hans ritualer i forbindelse med bold vil jeg ikke engang komme ind på, så bliver det en hel roman.

 

Han har mange flere ting, men det her var et udpluk af de daglige. Formentlig har det med hans alder at gøre - siger jeg til mig selv :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare tag en lille rest müsli med mælk, den skal naturligvis spises af en skål, men formaster jeg mig til at stille skålen på gulvet, stiller hun den selv op på spisebordet og spiser den siddende på spisebordsstolen :hmm:

 

KLASSE :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har nævnt det før, men eftersom det stadig er meget udtalt og meget meget mærkeligt, får i den igen. halfdan kan kun spise af sin skål umiddelbart efter, at vi har rystet hans mad :roll: han giver besked ved at klynkegø af skålen, indtil vi kommer ham til undsætning.

 

han fortæller os mange spændende ting på den måde, f.eks. står han også gerne og klynker af spisebordet indtil vi har ryddet op efter aftensmaden - ret belastende, når man nu havde besluttet, at man havde fortjent en time i sofaen først. men så får vi da ryddet op i køkkenet. nollerrøvshund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bobo har i øvrigt en underlig ide om at han er totalt hjælpeløs nogle gange :vedikke: Han har fx. lige siddet og stirret insisterende på mig, fordi jeg skulle flytte puderne fra sofaen, så han kunne ligge der. Han kan jo sagtens skubbe dem på gulvet og gør det også tit i løbet af dagen, men herren var åbenbart for træt eller sådan noget.

 

Og jeg rejser mig jo og flytter dem, så det kan jo diskuteres om det ikke er mig, der er den dumme :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mget ynkelig hund hvis vi tager af bordet og der er rester tilbage... Så kan han pive meget lavt i styrke men helt oppe i det høje c!

 

Hvis jeg kommer hjem er han totalt fjollet og sidder til sidst ude foran bryggersdøren og hyler for at komme ud at gå... Altså ude i haven!

 

Hvis manden kommer hjem hilser han hurtigt og overhovedet ikke med samme iver!

 

Det samme hvis jeg går ned til bilen og han er i haven... Gudfader et klynkeri! Hvis manden går, er der intet!

 

Og så det med piskefløden... Hvis vi pisker flødeskum kommer han og skal slikke risene rene, hvis det er noget andet der bliver pisket kommer han ikke!

 

Og ved tredje omgang irsk kaffe skal han slikke de sørgelige rester af kærestens glas! Ikke ved den første eller anden, kun ved den tredje!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har nævnt det før, men eftersom det stadig er meget udtalt og meget meget mærkeligt, får i den igen. halfdan kan kun spise af sin skål umiddelbart efter, at vi har rystet hans mad :roll: han giver besked ved at klynkegø af skålen, indtil vi kommer ham til undsætning.

 

han fortæller os mange spændende ting på den måde, f.eks. står han også gerne og klynker af spisebordet indtil vi har ryddet op efter aftensmaden - ret belastende, når man nu havde besluttet, at man havde fortjent en time i sofaen først. men så får vi da ryddet op i køkkenet. nollerrøvshund.

 

:sjov::drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Egon gør også det med at sidde eller ligge og stirre ind i en væg, det ligner han har sat sig selv i skammekrogen :lol:

Før morgenturen skal han lige ind og kigge i soveværelset - og vi andre er altså ikke derinde.

 

Benny har et tisseur der ringer mellem kl 22 og 22.30. Når manden er hjemme og jeg tager på arbejde, siger han ulykkelige lyde. Når vi begge tager afsted spiser han sin kong og lokker derefter Egon ind i vores seng for at lege :lol: De leger aldrig i den når vi er hjemme, heller ikke i weekenden.

Og Benny går også helst lige foran en og stopper brat for at være sikker på man er med og så snubler man jo over ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Coco's vaner.....

Hun skal ligge i vejen, i køkkenet, stuerne , gangen.

Er vi i bad. Så kommer hun altid og åbner brusekabinen, men hun er ikke til, at lokke med derind.

Skal gnave i hendes gevir. Så er det bedst. Hvis hun ligger i ske på sækkestolen og vi holder geviret for hende.

Skær vi i en tomat i køkkenet. Så kommer hun nærmest flyene. Så snart kniven rammer skærebrættet.

Hvis hun hører hendes ven Snubbi udenfor om aftenen. Så går hun fuldstændig i selvsving med hendes gøren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Futte rydder op efter sig. Når han er færdig med at lege med bamser og pivedyr og er faldet til ro igen, bærer han dem som regel forsigtigt og kærligt over i sin kurv - Som forøvrigt kun kan bruges til at spise i og opbevare legetøj i!

 

Futte er ikke umiddelbart sky, men fremmede mennesker uden hunde skal altså IKKE snakke til ham, endsige prøve at kæle for ham, når han er ude at gå. Man kan åbenbart kun stole på mennesker der følges med en hund? :vedikke: End ikke min bedre halvdels bror dur, når Futte er ude i snor - Manden stod jo bare der på gaden, uden en hund!!! :shock::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinnies mærkeligste vane er nok hendes meget langtrukne og komplicerede redebygnings-ritual. Man kan ikke bare lægge sig ned, der skal cirkles og skrabes i flere minutter. Og bliver hun forstyrret undervejs, bare af den mindste bevægelse eller host fra sidemanden, afbryder hun hele processen og går et andet sted hen.

Det har medført at vi andre har lært at sidde bomstille uden at trække vejret, medens redebygningen foregår - undtagen Oluf, der intet har fattet, og bare går under maven på hende for at smide sig lige der hvor hun havde tænkt sig at konstruere sin rede. Hans forgænger, Leroy gjorde i øvrigt det samme.

Man skulle tro at det ville være en kilde til evig frustration for Vinnie, at det er så svært for hende at komme til at ligge ned, men hun har alligevel ikke lært at afkorte ritualet, eller blive mere tolerant overfor distraktioner :vedikke:

 

En meget mere charmerende vane, hun har, er at steppe når hun er glad eller forventningsfuld. Min søn fortalte mig forleden dag, at han altid kunne høre på Vinnie, om det var mig der kom hjem, før jeg nåede hen til døren. Hvis det er en fremmed, der går forbi, gør Vinnie. Hun gør også når jeg kommer, men så stepper hun samtidig :lol:

 

Oluf er ikke gammel nok til at have mange vaner endnu, men har et par stykker. Når han gerne vil have opmærksomhed, lægger han sig på ryggen ved siden af mig, og piver ynkeligt. Han elsker at tygge på fingre. Og når han får sit daglige aftenflip, knalder han hovedet ind i væggene i begge ender af stuen :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...