Hop til indhold

Kan man bruge kattegræs til hunde?


Nollike
 Share

Recommended Posts

Her da jeg kom ud af badet, kunne jeg høre Noomi gå og pibe :cry: Jeg tænkte at hun nok skulle på toilettet, så vi skyndte os ned, men det virkede mere som om hun havde brug for at spise græs. Nogle gange spiser hun en hel del (uden at kaste op bagefter) og min opfattelse er at det er rart at få ned i maven og dulmer et eller andet. Men når sneen kommer (og det lader til at det ikke nødvendigvis varer så længe) hvad så? Så kan hun jo ikke få fat i græs? Og så kom jeg til at tænke på om man kan købe sådan noget kattegræs og have herhjemme som hun kan tygge i? Nu lyder det som om hun nærmest er på ko-niveau, så galt er det overhovedet ikke, men jeg blev lidt nysgerrig. Er der nogen der ved noget om det? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tænkt det samme ang kattegræs om de mon vil spise det ? Så kunne man måske også undgå fare for hjerte lunge orm, hvis de havde adgang til græs inde. Jeg stikker af samme grund mine en hestepære ind imellem, det er pigerne vilde med, det er jo det rene græs.:lol: Flaffy gider ikke, men spiser stort set heller aldrig græs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid en potte stående og det er stor succes! Køber et ordentligt læs frø, holder uendeiligt, for sår en potte ad gangen og den holder en måneds tid. Ingen kaster op når de har spist græsset, til det formål tror jeg kun udendørs græs dur.

 

Frø? Hvor køber du det henne? Jeg tænkte bare en af de der firkanter man køber til katte, men det andet er vel noget billigere og nemmere i det lange løb når man selv kan så det :5up:

Tror at det skal prøves af, det kan bo på altanen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Duffy er også helt pjattet med det! Men mener at der findes 2 "slags" katte/dyre græs. Det "originale" indeholder et stof (kan ikke huske navnet) som kattene bliver "skæve" af! Så det i en udsendelse en gang - det med at katte bliver "høje af kattegræs" altså :)

 

Så vil jeg nok helst have den anden slags :genert::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vil jeg nok helst have den anden slags :genert::lol:

 

Hunde bliver ikke skæve af kattehash (er afprøvet :mrgreen:) - føtex har kattegræs frø (hvedkorn :engel:) i deres frøreol, har også set det i Bilka, men nej, det kan ikke stå på altanen nu, det skal bare stå i vindueskarmen og have vand (og lys), så er det klar til at gnaske af om en uges tid

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde bliver ikke skæve af kattehash (er afprøvet :mrgreen:) - føtex har kattegræs frø (hvedkorn :engel:) i deres frøreol, har også set det i Bilka, men nej, det kan ikke stå på altanen nu, det skal bare stå i vindueskarmen og have vand (og lys), så er det klar til at gnaske af om en uges tid

 

Så må det gro i køkkenvinduet :5up: Jeg lurer næste gang jeg kommer i Føtex. Tak Petrine :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rex spiser græs, men kornet på marken, som jo nu kun er spirende blade fra de høstede strå spiser han som en andem ko:)

Havde en elefantfod(MIN stueplante) som han pelsede jævnligt, dem kastede han så dog op af. Har to, og det var sjovt nok kun den ene, der stod spis mig på - nu er den blevet flyttet og har fået lov at gro blade igen:)

Men det jeg ville frem til var, at herhjemme ville det nok ikke være skidesmart, at lave en potteplante det var okay at spise, mens resten var nogo:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du overvejet om hun får ondt i maven af sit foder?! For Egon fik mavepine af hjort (råt) dagen efter, der gik desværre lidt tid før jeg fattede hvad det var - han ville også bare ud og spise vildt meget græs og bagefter sove, kun engang imellem han kastede græsset op igen.

 

Det gør hun heldigvis ikke, det er yderst sjældent at det sker :5up: Det foder hun får nu er guds gave til Noomi og mig :klap:Hun taber sig, hun kan lide det og maven fungerer (for første gang) perfekt :5up: Men hun var jo sammen med Aida hele dagen forleden og Aida brækkede sig for vildt i går, så jeg tænker at det måske har været en mild udgave af det samme, som Noomi bare har klaret bedre fordi hendes immunforsvar er udviklet i modsætning til Aidas? Der går laaang tid imellem at hun har brug for græs i større mængder, ellers er det bare sådan lidt hyggespisning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...