Hop til indhold

Aslan
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt der er en masse om fyrværkeri lige nu......

 

Indtil videre har intet fra dyrelægen virket.

Aslan bliver SUR!

 

Han kryber ikke, han tager kampen op mod hele nytåret, og det kan virkelig bare komme an, får så bidder han det i numsen!

 

 

Og så tænker jeg, når alle de medicamenter fra dyrelægen ikke virker, virker en øl mon så?

 

Jeg har hørt om folk der giver deres hund en halv guldøl, og så er de afslappet.

 

Men hvor meget mon en 60 kilos hund skal indtage? Og hvor ofte?

 

Og har hunde det ligeosm mig, øl = tisning?

 

Sidste år og igen i år, kører fyrværkeri cd'en fra zylkene, men Aslan er jo ikke dum, han kigger på højtaleren, sukker dybt og går stille og søvndrukkent ud i sin kurv :roll::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 70
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har lige snakket med dyrlægen om at give hundene ½ guldøl nytårsaften. Han sagde, jeg kunne prøve det, de ville ikke tage skade af det. Tanja bliver hysterisk og farer rundt.

 

Lyd- CDen er hun ligelad med, og skud rører hende heller ikke.

 

Man kunne godt give hende noget angstdæmpende, sagde dyrlægen, men han lød ikke, som det var en god ide.

 

Han rådede mig også til at prøve øl-kuren inden nytårsaften, for at se, hvordan det virkede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen (Louisen, tror jeg?) foreslog engang en, at man kunne finde klip med fyrværkeri på youtube. Og så skrev Ninjamor engang, at hunde hurtigt lærte at fyrværkeri fra en cd ikke er noget særligt, fordi tonerne er de samme hver gang. Men med klip fra youtube kan du skifte imellem dem og så kan det være, at det ikke virker bedre...

 

Omvendt vil jeg også gerne høre om Aslans reaktion, hvis han får lidt at drikke - så ved ikke helt hvilket forslag jeg hælder mest til :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså når det bare er den ene gang om året, så tror jeg ikke han tager skade af en halv øl eller en smule vodka :blink: Hundene i gamle dage fik jo voldsomt meget alkohol og tænker at man siger at de ikke må få det er pga. leverskade da hundens lever er mindre end et menneskes og derfor ikke kan tåle så meget :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså når det bare er den ene gang om året, så tror jeg ikke han tager skade af en halv øl eller en smule vodka :blink: Hundene i gamle dage fik jo voldsomt meget alkohol og tænker at man siger at de ikke må få det er pga. leverskade da hundens lever er mindre end et menneskes og derfor ikke kan tåle så meget :hmm:

 

Hvilke hunde fik voldsomt meget alkohol i hvad for nogle gamle dage og hvorfor?

 

 

Jeanette - blod?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dyrlæge sagde at øl var giftigt for hunde. Jeg ved at mange gør det, ligeså vel som mange mener at hunde ikke tager skade af chokolade. Jeg ville personligt ikke give min hund alkohol. Vi ved bedre nu end dengang man gav både dyr og børn alkohol for at bedøve og berolige dem. Jeg vil mene der er kommet bedre og mere sikre metoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er så meget der er farligt og den ene dag om året giver næppe hunden skrumpelever eller varige skader. Jeg har givet mine hvalpe alt hvad de har villet have nytårsaften og de har også sommetider fået resterne fra flasken resten af året,.. begge blev næsten 13 år og havde ingen problemer med leveren da de døde. Eller fyrværkeri og skud for den sags skyld.

 

For lige at svare TS så virker det på hunde som på mennesker. Man skal rende hele tiden, så faktisk kan øl også bruges til at skylle en nystartet blærebetændelse væk med.

Link til indlæg
Del på andre sites

JeanetteH, vi har også prøvet baldrian, og han bliver stadig pisse sur.

Men hvis vi giver hunden blod - begynder den så ikke at blive agressiv :drille:

(ai undskyld, jeg kunne ikke lige lade være med at drille dig på en kærlig måde)

 

T: det er den samme reaktion fra pc'en, desværre.

Hvis nu bare hunden var så dum som udgav sig for at være når det ikke kom ham selv til gode :stupid:

 

Det eneste problem er at Aslan faktisk ikke kan li øl, men tænkte det måske var bruset?!

 

Jeg er i vildren, har lige haft ringet ned til dyrelægen i dag, og det ENESTE de vil give er zylkene, og det virker bare ikke.

 

 

Mon A38 i øl, kunne du? :hmm:

Problemet er jo så at Aslan ville skulle tisse kl 00:15?

 

 

Må ligge hovedet i blød.

 

Takker for input :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kontakt en anden dyrlæge? Selvom de andre piller Petrine fik fra dyrlægen gjorde hende aggresiv og det ville nok være kikset, hvis Aslan havde samme effekt?

 

 

Meget kikset - gider ikke have 60 kilo trippel surhed!

 

Sidste år hjalp det lidt med højt musik, og så ellers bare komandoen "DÆK for mine fødder"

Så måske jeg bare skulle give ham hørebøffer på, det må sq da kunne trænes?!???

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er blandingsforholdet??? :mrgreen:

Ja det er jo det.... Sidst jeg brugte det var til en stor hest som sku lære at blive læsset på lastbil (uartig), og der var det vel en kvart flaske (af de små smirnoff), så ca 250 ml tror jeg? Det fik den så i noget mash, da vi ikke havde noget a38. Men ellers giver man blandingen i en sprøjte ala som ved en booster, og så giver det en 20 min til at virke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er jo det.... Sidst jeg brugte det var til en stor hest som sku lære at blive læsset på lastbil (uartig), og der var det vel en kvart flaske (af de små smirnoff), så ca 250 ml tror jeg? Det fik den så i noget mash, da vi ikke havde noget a38. Men ellers giver man blandingen i en sprøjte ala som ved en booster, og så giver det en 20 min til at virke.

 

Takker! Det skal testes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...