Hop til indhold

R.I.P Joy :'(


Gæst Helle1985
 Share

Recommended Posts

Gæst Helle1985

Åh nej:'(

 

Her for en time siden stod jeg i Brugsen med favnen fuld af varer; glad for endelig at have weekend efter en lang og hård uge.

Bedst som jeg fumlet med pung, dankort og en liter mælk, ringer min telefon og jeg kan se, at det er min mor. Jeg tænker dog ikke videre over det, da vi snakker sammen i telefonen hveranden dag ca.

 

Nå, men på vej hjem ringer jeg så tilbage til hende og kan med det samme høre, at noget er galt. Jeg spørger selvfølgelig hvad det er og har desværre en dårlig fornemmelse allerede.

 

Hun bryder sammen og fortæller, at dyrlægen lige har været forbi og har måtte aflive den ene af hendes hunde, Joy. Han havde haft problemer med at spise en uges tid, men først havde dyrlægen ment, at det ikke var alvorligt. Min mors hunde er lab-blandinger (brødre) på 15 år, så maverne kan godt blive sarte med alderen og de elsker at spise underlige ting. Min mor regnede også med at det gik i sig selv igen, men igår aftes, var Joy for træt til at kunne rejse sig og sov bare hele tiden. Så idag omkring Kl. 14, da min mor kom fra job, begyndte han at ligge og pibe. Han ville ikke ud og havde det virkelig skidt. Hun ringede til dyrlægen, der kom ud en time senere og konstaterede, at det bedste var en aflivning:'( Når man er en hund på 15 år, er det desværre for farlige at bedøve og operere, så min mor tog den hårde, rigtige og uselviske beslutning.

 

Det er selvfølgelig værst for hende, men jeg er virkelig også knust over det, for Joy var bare den gladeste, mest fjollede og blide hund i verden. Han blev født på min hovedpude Kl. 3 om natten og passede på mig sammen med sin mor og brødre gennem hele mit teenage-liv og han passe på mine bedsteforældre i deres sidste år, hvor han boede hos dem.

 

Jeg håber, at han har fundet fred og legekammerater på den anden side nu:'(

 

Hvil i fred <3

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Nåååeh, det er ikke nemt at skulle sige farvel til en hund man har levet sammen med/ kendt i 15 år. Kan godt forstå at det er hårdt for jer.

 

Hvordan tager hans bror det, for det må jo også være et hårdt slag for ham at miste Joy.

 

Heldigvis var de tre brødre, så der er to tilbage, men de gik rundt og peb lidt og ledte efter ham et stykke tid. Så var det som om de forstod det, så de har bare ligget og prøvet at trøste min mor

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

De to andre har affundert sig med det nu, men det gør selvfølgelig stadig ondt på alle de tobenede i familien. Jeg har gjort rigtigt meget ud af, at finde nogel flotte julegaver til de to, så min mor kan prøve at fokusere på dem hun har og ikke ham hun ikke har længere. Jeg håber det virker, men under alle omstændigheder får hundene ihvertfald masser af gaver og det er jo aldrg en dårlig ting

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...