Hop til indhold

Dækken efter træning?


turpohunden
 Share

Recommended Posts

Nu hvor det er blevet koldt har jeg overvejet om jeg bør give Tempo et dækken på når han kommer i bilen efter træning, så han ikke bliver for hurtig kold :vedikke:

 

Jeg tror ikke det er nødvendigt de dage, hvor jeg kører med det samme, for så kommer der jo hurtigt varme på bilen. Men nogle gange ligger han omkring en halv time inden vi kommer afsted (der skal jo lige snakkes :engel:). Og det er her jeg er bange for at han ligger og bliver kold. Er det bare mig der er overpylret??? Jeg sørger selvfølgelig for at bilen er lukket så der ikke trækker kold ind og han ligger på en 5 cm skummadras og han har en temmelig kraftig pels.

 

Ville I investere i et dækken -og i givet fald hvilket- eller er det bare spild af penge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Er sådan lidt en pyllermor....

Nu har ingen af mine kræ så meget pels som Tempo - Men det skader i hvertfald ikke leddene at putte et dækken på dem. :genert:

 

Bruger BOT fleece dækkenet til Bamse og skal have fat i vinterdækkenet til Kaia og Yoda.

Evt. bare fleece med et billigt tykt dækken udenover.

 

Det kan godt være det bare er pyller, men jeg vil hellere være på den sikre side og så putte et dækken på dem, så de ikke køler for hurtigt ned.

Især med Bamse, som jo ikke er ung længere og hvor leddene så småt er begyndt at drille.

Og med Yoda tænker jeg meget forebyggende, fordi han jo gerne skulle holde til han er 15 - Mindst :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Uh det lyder som om der er en undskyldning for at bruge flere penge på hundeudstyr :klap:

 

Ja ik'?! :engel:

 

Er super glad for fleece dækkenet især når det er vådt og hundene tørre lynhurtigt og samtidig bliver holdt varme.

Synes mange dækkener bare holder på fugten og bliver klamme, men det gør fleece dækkenet ikke.

Sidst var både dækken og Yoda varmt og tørt da vi kom hjem, efter en gang træning i pis regnvejr!

 

Men synes ikke der er meget varme i det - Det er OK til hundene med lidt kortere pels, fordi deres kropsvarme hurtigt får varmet dækkenet op.

Med Bamse er det ikke så varmt når han har lagt med det.

Tilgengæld har jeg kunne se en tydelig forskel på hans bevægelser, efter han er begyndt at få det på i pauserne i træningen :5up:

Så et eller andet gør det.

 

Vil næsten tro at fleece dækkenet er varmt nok til Tempo med al den pels han har - Evt. kan du købe et billigt dækken og smide over, hvis du ikke vil investere i både fleece og vinterdækken :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min schæferpige har moderat underuld, og lige pt. bruger vi Hurtta vinterdækken i bilen. Det er dog kun indtil jeg får det solgt og får købt et BOT fleecedækken i stedet:engel: Fleecedækkenet er SÅ lækkert at røre ved, og det MÅ jeg simpelthen eje:-) Bonus er jo det med at det hjælper med at tørre hunden ret hurtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige købt ObTrack Rogle til begge mine (restsalg... jeg var heldig der lige var de rigtige størrelser tilbage!) Dem regner jeg med at bruge til træning. Derudover har de Hurtta vinterdækken til daglige ture i det her kolde kolde vejr og bone dryer dækkener til at have på når de ligger i burene i bilen eller i kolde ridehaller...

 

men mine er jo altså skaldede uden underuld... så vi er jo tvunget ud i dækkener ligeså snart temperaturen når ned omkring 0

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også BoT (vinterdækkenet) til Iso når vi er til træning, både før og efter. Der er jo aldrig tid til at varme op helt fra grunden til træning, så jeg varmer hende op hjemme, og så hjælper BoT med at holde hende "nogenlunde", så vi kan nøjes med kortere opvarmning før træningen starter. Og bagefter sørger det for at hun ikke bli'r kold for hurtigt. BoT er dyrt, men det er penge der er godt givet ud! Jeg bruger også BoT til mig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sværger også til Back on Track, det har gjort mirakler for Mingus (han har spondylose). Jeg bruger netdækkenet, jeg synes det er mest fleksibelt, da man kan bruge et tykkere dækken over. Det har jeg nu aldrig haft brug for, for synes det varmer rigeligt i sig selv. Det er dyrt, men alle pengene værd. Vi har lige købt et til Cajsa, hun har aldrig brugt dækken før, da hun sagtens kan holde varmen med den pels og det fedt hun har ;) Så jeg er spændt på hvad det gør for hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Obtrack Skrylle til Asta, og bruger det netop efter træning (og evt. før), for at holde hende varm, men også hvis hun er med ude steder hvor hun skal stå stille længere tid af gangen, eller til når hun skal sidde i bilen. Det er et virkeligt lækkert dækken.

 

Lillekræ har ikke noget dækken endnu, men det er min plan at købe BOT til ham, også til ophold i bil osv. Nok måske til dem begge - fordi Gatoren ikke skal snydes :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har dækkener til alle mine hunde. De har dem på når de sidder i bilen, og når vi lufter ii rigtig koldt vejr. Jeg har købt det fedeste fleece dæken til Hugo, han er så flot med det. Det er et gold stripe fleece dækken fra Vedsted mølle (kan ikke linke på tablet).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også have et BoT dækken til Zeus, de føles så lækre... men dyret var desværre vokset ud af sin sele (det var jo også kun en XL jeg havde købt til ham :stupid:), så der blev investeret i ny sele i stedet her i december. Så det andet må vente, nu afgiver han også rigtig meget varme, så det er mere for at få glade af BoT's gode egenskaber, samt til at tørre ham/holde ham tør hvis han er meget våd.

 

Har en del del hestefleecedækkener, mon man ikke kunne starte med at omsy et af dem? Det kan vel ikke være så svært at sy et hundedækken selv? Nogen der har set nogle opskrifter på det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det skal sidde helt perfekt, så er det pissesvært at sy et hundedækken selv :roll: tro mig, jeg har prøvet uendeligt mange gange efterhånden - men ok, jeg er også ringe til at sy! :stupid: hvis det bare skal være sådan et "hestedækken" så er det ikke så svært... men spørgsmålet er, om det kan svare sig? De kan jo fåes til uendeligt få peneg - hvis det bare skal være sådan et... Prøv fx hos Hööks... der kan du få dem til under 100 kr i den model

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man har en stor hund, så kunne man måske købe et dækken til en shetlænder? Jeg kendte engang nogle de havde miniatureponyer og de var nok på samme størrelse med mine to bordere... De gik med hundedækkener :roll:

 

Joy har sit BOTpå før og eftertræning når det er koldt som det nu engang er. Cassi hader at have dækken på, og har i modsætning til den gamle underuld, så hun får lov at slippe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det skal sidde helt perfekt, så er det pissesvært at sy et hundedækken selv :roll: tro mig, jeg har prøvet uendeligt mange gange efterhånden - men ok, jeg er også ringe til at sy! :stupid: hvis det bare skal være sådan et "hestedækken" så er det ikke så svært... men spørgsmålet er, om det kan svare sig? De kan jo fåes til uendeligt få peneg - hvis det bare skal være sådan et... Prøv fx hos Hööks... der kan du få dem til under 100 kr i den model

 

Ja det har du måske ret - men tror jeg prøver alligevel - har jo haft mange heste førend, og de her dækkener ligger jo bare og flyder. Og syr den nok hjemme ved min mor så, hun er nemlig maks skrap til det ;).

så jeg har også lært at sy ved hende, men har ikke symaskine selv mere, så det gik lidt i sig selv :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man har en stor hund, så kunne man måske købe et dækken til en shetlænder? Jeg kendte engang nogle de havde miniatureponyer og de var nok på samme størrelse med mine to bordere... De gik med hundedækkener :roll:

 

Joy har sit BOTpå før og eftertræning når det er koldt som det nu engang er. Cassi hader at have dækken på, og har i modsætning til den gamle underuld, så hun får lov at slippe...

 

Ellers ja så kunne det måske være en mulighed :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...