Hop til indhold

Hunden med de 2 ben.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Er mundlam.

 

Men er der nogen der kender det med at når man ser mennesker eller dyr der mangler et arm eller ben, hånd eller fod, så får man en mærkelig trang til at sætte den på igen, jeg kan næsten ikke holde ud at se folk der mangler en legmes del, det er som om man stadig kan se den eller det der mangler, får " trang" til at sætte noget i stedet, ved godt det lyder langt ude.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg beklager Tulle, det er ikke for at være på tværs i alle dine tråde, men jeg må igen sige, at jeg ikke forstår det. Den hund kan jo ikke leve et ordentligt hundeliv og gøre de ting, som alle hunde bør få lov til engang imellem. Den kan ikke løbe og lege med andre hunde eller løbe efter en bold, den kan ikke gå et spor eller få fodersøg, den kan ikke lege med et aktivitetsspil... Jeg synes altså, det er synd, sorry :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg beklager Tulle, det er ikke for at være på tværs i alle dine tråde, men jeg må igen sige, at jeg ikke forstår det. Den hund kan jo ikke leve et ordentligt hundeliv og gøre de ting, som alle hunde bør få lov til engang imellem. Den kan ikke løbe og lege med andre hunde eller løbe efter en bold, den kan ikke gå et spor eller få fodersøg, den kan ikke lege med et aktivitetsspil... Jeg synes altså, det er synd, sorry :genert:

 

Åh..lad du bare vær Therese, selvfølgelig er det bare for, at være på tværs :blink:...og jeg vidste godt, at der ville komme disse kommentarer fra andre brugere.

Jeg synes, at den klare sig meget godt på 2 ben, dermed ikke sagt, at det ikke er til gene for den og at jeg ikke synes, at det er synd for hunden, at den ikke kan alle de ting "normale" hunde kan.

Der er så meget i denne her verden, der er synd i vores øjne, men hvordan ved vi i realiteten om denne her hund, har et desideret dårligt liv?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er med på det er sødt og dejligt at den fik en chance- agtigt... Men jeg må altså indrømme jeg også synes at... Ja.. Nogen gange er der jo en grund til at hvalpe f.eks. ikke overlever.. Selvfølgelig er det forfærdeligt, men jeg ville altså også have valgt at aflive denne her... Synes dens ryg ser ufattelig belastet ud som den hopper rundt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh..lad du bare vær Therese, selvfølgelig er det bare for, at være på tværs :blink:...og jeg vidste godt, at der ville komme disse kommentarer fra andre brugere.

Jeg synes, at den klare sig meget godt på 2 ben, dermed ikke sagt, at det ikke er til gene for den og at jeg ikke synes, at det er synd for hunden, at den ikke kan alle de ting "normale" hunde kan.

Der er så meget i denne her verden, der er synd i vores øjne, men hvordan ved vi i realiteten om denne her hund, har et desideret dårligt liv?

Hvordan ved vi den har et desideret godt liv? Har vi taget ansvaret for et dyr, så er det også vores pligt, at træffe den svære beslutning, når det er bedst for dyret, at give det fred. Jeg kan efter min bedste overbevisning ikke se at en tobenet hund, kan have et godt hundeliv. Helt ærlig, så mener jeg det er mishandling, at holde den i live. :cry::megaked:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så lidt af videoen, og brød mig ikke specielt meget om det, men har til gengæld for et par år siden set en video med en whippet der kun havde to ben, et for- og et bagben. Og den løb i parken og legede med frisbee eller bold eller noget lignende, og legede med andre hunde, og så virkelig ret glad og tilfreds ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får helt ondt i kroppen af at se på den hund :shock: Tænker at det må være utroligt belastende for bagben, lårmuskler, knæskaller og hofter at stå oprejst i den position i så lang tid :shock:

 

Jeg forstår pludselig hvad Umulia mener med begrebet at noget kan være 'for amerikansk'. Hunden opnår jo nærmest heltestatus ved at være med i sådan et show, og ved at få fortalt sin sørgelige livshistorie, som heldigvis endte lykkeligt alligevel (eller noget?)

 

Som PP også fortæller, har jeg mange gange set misrygtede dyr komme stærkt igen, også med et amputeret ben. Men disse hunde kan altså stadig noget mere end en hund, som ingen forben har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Jeg blvier også helt ked når jeg ser hvordan prøver på at bruge hundesprog..Den prøver på at dukke sig da hende negerdamen rækker ud efter den. Men hvem faen kan dukke sig på 2 ben? og måden den prøver at vende siden til..:megaked:

 

Og Stella jeg ved hvad det er for en følelse du har med at sætte benene på igen.:Jeg har også bare lyst til at presse den ned i hundestilling og klikke nogen (eller bare et) forben på..

Link til indlæg
Del på andre sites

det var en greyohund, ikke whippet. Men ham her synes jeg hverken mangler gnist eller livskvalitet. Hvad synes I?

Det er godt nok imponerende, men jeg kan stadigvæk godt undre mig over at ejerne i sin tid tog beslutningen om at få fjernet hans to ben. Jeg mener,... hvad havde de forestillet sig?. Det ligger jo ikke præcis i sol, måne og stjerner at en hund kan lære at gå på to ben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok imponerende, men jeg kan stadigvæk godt undre mig over at ejerne i sin tid tog beslutningen om at få fjernet hans to ben. Jeg mener,... hvad havde de forestillet sig?. Det ligger jo ikke præcis i sol, måne og stjerner at en hund kan lære at gå på to ben.

Jeg skal ikke kunne sige det, men hunden var vist ret ung da det skete. Måske deres dyrlæge havde erfaring fra tidligere? Måske de har sagt lad os prøve at give det en chance? Jeg ved det ikke.

 

For mig skal en hund have 4 ben som det er tiltænkt fra naturens side, hvis ikke de 4 ben virker så vil hunden få så mange problemer, i forhold til muskler, skelet og scener. Jeg synes det er synd..

Arhh det er nu lidt firkantet sat op synes jeg.. Jeg kender til rigtig mange hunde der har mistet et enkelt ben, og levet ganske fuldt ud bagefter. Synes ikke man bare kan sige "perfekt eller af med hovedet", om vores kæledyr. De skal jo ikke klare sig i naturen, eller noget i den stil, og så længe der er livskvalitet, synes jeg dyret skal leve! Kunne heller ikke finde på automatisk at aflive en blind hund, eller en døv, med mindre det var fordi den mistrivedes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...