Hop til indhold

Jack Russel søger kærligt hjem


Gæst Fru H
 Share

Recommended Posts

Vores kærlige og trofaste ven, Hugo, søger et nyt og kærligt hjem, med tid og lyst til en lille aktiv hund.

Han er lige fyldt 8 år, kastreret, altid glad, og elsker at være med i alt hvad man laver. Samtidig vil han også gerne putte i sofaen, allerhelst på fødderne af os.

 

Det er med blødende hjerte at vi prøver at finde et nyt hjem til ham, men vi kan ikke længere opfylde de behov han har, og det er synd for ham.

 

Han kan ikke med andre hunde eller katte!

Vant til børn, det er dog bedst med lidt ældre børn da han ikke helt forstår, at han ikke er centrum altid.

Han kan sagtens være alene hjemme, men vi vil dog foretrække et hjem hvor han ikke er alene mere end højst 8 timer ad gangen.

Han kan sagtens være i i både hus og lejlighed, dog skal det understreges at han er en lille vagthund, som altid vil gø når han hører nogen komme!

 

Den ideelle ejer har tid til ham, og ønsker en aktiv og kærlig lille ven for livet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er rigtig trist. Vores arbejdssituation har ændret sig, så vi begge kommer sent hjem hver dag, vi har benyttet os af en hundelufter, men det er stadig rigtig synd for ham at vi ikke har tiden til ham. Som det er nu er han alt for meget alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er rigtig trist. Vores arbejdssituation har ændret sig, så vi begge kommer sent hjem hver dag, vi har benyttet os af en hundelufter, men det er stadig rigtig synd for ham at vi ikke har tiden til ham. Som det er nu er han alt for meget alene.

Ja, det er godt nok trist. Men så er det da heldigt, at vi kun taler om en 8 år gammel hund og ikke et 8 år gammelt barn, der pludselig er blevet alt for meget alene. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Dina:

Vi synes ikke at det her en sjovt, vi er dybt ulykkelige over at være havnet i denne situation. Det her er for hundes skyld, og ikke fordi vi ikke lige gider passe ham. Hvis vi kun tænkte på os selv, så blev han da hos os, vi har da ikke lyst til at skille os af med ham.

Men hvis han ka få et hjem hvor der er tid til ham, så fortjener han sørme da at være der, for hans skyld.

Vores arbejdspladser lukkede, og som tiderne er, har vi været nødt til at tage jobs med lang transporttid. Derfor, ikke fordi vi selv valgte et bedre job på bekostning af vores lille hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej Dina, det var sgu ikke fair! Nogle gange skal man bare holde sin mund i stedet!

 

TS, har i overvejet at kontakte aktive dyrevenner, enten på Web eller fb? Det plejer at gå ret fint med at få omplaceret hunde via dem.

 

Håber i snart finder et godt hjem til ham:-) Men læg endelig billeder og evt. oplysninger om stambog op også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Dina:

Vi synes ikke at det her en sjovt, vi er dybt ulykkelige over at være havnet i denne situation. Det her er for hundes skyld, og ikke fordi vi ikke lige gider passe ham. Hvis vi kun tænkte på os selv, så blev han da hos os, vi har da ikke lyst til at skille os af med ham.

Men hvis han ka få et hjem hvor der er tid til ham, så fortjener han sørme da at være der, for hans skyld.

Vores arbejdspladser lukkede, og som tiderne er, har vi været nødt til at tage jobs med lang transporttid. Derfor, ikke fordi vi selv valgte et bedre job på bekostning af vores lille hund.

Beklager, hvis jeg har trådt dig over tæerne, men din historie er blot en af mange, som man hører igen og igen. Enten får børnene pludselig allergi, hunden bliver aggressiv, familien skal flytte til et sted, hvor de desværre ikke kan have hunden med eller folk har fået andet arbejde.

 

Der kan naturligvis være en god grund til at ønske at omplacere en ældre hund og det er sikkert tilfældet i jeres situation, og så er det hårdt for dig at læse indlæg som mit, men det er bare så trist at læse om alle disse omplaceringer igen og igen og........

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers er dyreværnet måske en sidste udvej hvis det ikke lykkes jer at finde en ny ejer.. de har no-kill politik og dyrene bliver passet godt på og er sjældent på internatet i lang tid :)

Trist med jeres situation. Der er virkelig forskel på om hunden bare er blevet til overs (som jeg bestemt ikke er fan af) og på om ens liv har taget en drejning hvor man er nødt til at skille sig af med hunden.

I kender ikke en rar ældre person som har lyst til at "få hund" nogle timer om dagen? Hundelufteren kunne evt hente hunden hos jer, gå en tur og aflevere den hos en sød dame eller mand, hvor i så kunne hente den når i har fri. Jeg har tit mødt ældre mennesker der snakker om at de så gerne vil have en hund men at de ikke f.eks kan komme ud med den eller har råd til den.

Eller et barn/ung i nærheden der gerne vil have hund men ikke må få en?

Jeg ville strække mig langt hvis det var mig der stod i den situation at skulle af med en så gammel ven..

Link til indlæg
Del på andre sites

Beklager, hvis jeg har trådt dig over tæerne, men din historie er blot en af mange, som man hører igen og igen. Enten får børnene pludselig allergi, hunden bliver aggressiv, familien skal flytte til et sted, hvor de desværre ikke kan have hunden med eller folk har fået andet arbejde.

 

Der kan naturligvis være en god grund til at ønske at omplacere en ældre hund og det er sikkert tilfældet i jeres situation, og så er det hårdt for dig at læse indlæg som mit, men det er bare så trist at læse om alle disse omplaceringer igen og igen og........

Jeg kan godt forstå du synes det er trist. Og jeg er da enig med dig i, at der er en del tilfælde, hvor det virker som dårlige undskyldninger - netop fordi man har hørt det tusind gange før. Men der er jo ingen herinde, udover trådstarter selvfølgelig, der kan udtale sig om, om det er rigtigt i det her tilfælde eller bare en dårlig undskyldning. Og derfor synes jeg ikke det er i orden at komme med hentydninger til at de bare skiller sig af med hunden, fordi de ikke gider have den mere :-)

 

Personligt tror jeg heller ikke, at man sælger sin 8 år gamle hund, fordi man ikke gider have den. Så havde man nok ikke haft den i 8 år til at begynde med :-)

 

Og så forstår jeg egentligt ikke helt sammenligningen med børn. Jeg tror da det er nemmere at finde et sted at få passet sit barn, hvis man er nødt til at være væk hjemmefra i mange timer end det er at finde pasning til sin hund :hmm: Man har vel osse altid krav på en institutionsplads til sit barn, har man ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle de gode ideer.

Vi har selvfølgelig prøvet alt, og han bliver også passet så meget det er muligt. Desværre er der ikke nogen der kan have ham fast, og da han ikke kan med andre hunde og katte, så begrænser det udvalget en del. Vi har selvfølgelig spurgt alle vi kunne komme i tanke om, og internat synes vi ikke om hvis det kan undgås.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Beklager, hvis jeg har trådt dig over tæerne, men din historie er blot en af mange, som man hører igen og igen. Enten får børnene pludselig allergi, hunden bliver aggressiv, familien skal flytte til et sted, hvor de desværre ikke kan have hunden med eller folk har fået andet arbejde.

 

Der kan naturligvis være en god grund til at ønske at omplacere en ældre hund og det er sikkert tilfældet i jeres situation, og så er det hårdt for dig at læse indlæg som mit, men det er bare så trist at læse om alle disse omplaceringer igen og igen og........

 

 

Jeg syntes godt nok du er lidt grov :shock:

 

Ingen kan jo vide hvordan ens fremtid former sig om det er sygdom, arbejde eller andet der gør at man ikke ser sig i stand til at give sin hund et fornuftigt liv.

Jeg syntes det er rigtig godt at nogen først og fremmest tænker på hunden og hvilket liv den vil få, ved at sidde alene dag ud og ind - så hatten af for at du vil sørge for at din hund får et godt hjem :bighug:

 

Jeg har selv overtaget en omplacerings hund - min ældste beagle som dengang var 2½ år og hans familie ikke længere havde overskud til at han kunne have et fornuftigt liv - grundet et hjertesygt barn. Charlie kom tilbage til sin opdrætter og her blev han købt af mig efter at opdrætter havde vurderet at jeg/vi kunne give ham det han behøvede - nu er han 8 år og han stortrives i vores lille flok som sidenhen kom til at tælle to beagler mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes godt nok du er lidt grov :shock:

 

Ingen kan jo vide hvordan ens fremtid former sig om det er sygdom, arbejde eller andet der gør at man ikke ser sig i stand til at give sin hund et fornuftigt liv.

Jeg syntes det er rigtig godt at nogen først og fremmest tænker på hunden og hvilket liv den vil få, ved at sidde alene dag ud og ind - så hatten af for at du vil sørge for at din hund får et godt hjem :bighug:

 

Jeg har selv overtaget en omplacerings hund - min ældste beagle som dengang var 2½ år og hans familie ikke længere havde overskud til at han kunne have et fornuftigt liv - grundet et hjertesygt barn. Charlie kom tilbage til sin opdrætter og her blev han købt af mig efter at opdrætter havde vurderet at jeg/vi kunne give ham det han behøvede - nu er han 8 år og han stortrives i vores lille flok som sidenhen kom til at tælle to beagler mere.

 

Det kan virke provokerende at læse det Dina har skrevet - og som hun har beklaget - lige så provokerende som når debatten går på om man kan tillade sig at anskaffe sig hund uden at have en hundekonto på 30 000kr at tage af, aflastningsmuligheder mv. Sådan noget der provokerer mig meget netop fordi, som du også skriver, man kan umuligt helgardere sig mod hvad livet bringer.

 

Fru H, jeg ser I har en til hund, har I fundet ud af en løsning for den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen,

Historien er endt så lykkeligt den kan :-) det er lykkedes at få en hundelufter som er lidt yngre, til at være i huset en del af dagen. Det er ikke meningen de skal gå masser af ture, men lege i haven og holde hinanden med selskab.

Vi er alle meget lettede og kan med ro i sindet gå ind i det nye år

Godt nytår

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen,

Historien er endt så lykkeligt den kan :-) det er lykkedes at få en hundelufter som er lidt yngre, til at være i huset en del af dagen. Det er ikke meningen de skal gå masser af ture, men lege i haven og holde hinanden med selskab.

Vi er alle meget lettede og kan med ro i sindet gå ind i det nye år

Godt nytår

Hvor dejligt :-D
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen,

Historien er endt så lykkeligt den kan :-) det er lykkedes at få en hundelufter som er lidt yngre, til at være i huset en del af dagen. Det er ikke meningen de skal gå masser af ture, men lege i haven og holde hinanden med selskab.

Vi er alle meget lettede og kan med ro i sindet gå ind i det nye år

Godt nytår

Det var den allerbedste nyhed for alle. Rigtigt godt nytår - og jeg håber, at du fortsætter her på listen. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...