Hop til indhold

I håb om kennel Joy-hoff´s stop for avl


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Uanset at disse kennelejerer ikke har kunne magte opgaven med så mange hunde, mener jeg da , at et ansvar bør placeres.

Især her, hvor myndigheder til stadighed og gennem flere år har fået anmeldelser. uanset, hvor de har boet.

Det er i min optik forkastelig, når det jo ikke drejer sig om en lille gård på langt tyndskids mark, med en eneboer, hvor fremmede aldrig kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvilke beviser? De vil ikke have adgang til andet end hvad de kan se fra offentlige områder og veje.

 

De har ikke hjemmel til at gøre den slags. Der skal politiet ind over.

 

 

Og dermed er vi tilbage ved at alt dét man forventer et nyt og fint særligt oprettet dyreværnskorps, naturligvis betalt af os alle sammen, ikke kan mere eller andet, end hvad de allerede eksisterende dyreværnsorganisationer allerede kan. Og hvad har man så vundet, udover at gøre det hele dyrere......og nyt....??

men det er netop det jeg mener at et dyreværnspoliti skal have lovhjemmel til , så det kun er i de meget grove tilfælde , hvor der skal anholdelser til , at det alm. politi skal indover , i alle andre tilfælde skal det kun ske ved hjælp af dyreværnspolitiet , som også skal kunne fremlægge sager for domstolene, det vil selvfølgelig kræve en lovændring.
Link til indlæg
Del på andre sites

men det er netop det jeg mener at et dyreværnspoliti skal have lovhjemmel til , så det kun er i de meget grove tilfælde , hvor der skal anholdelser til , at det alm. politi skal indover , i alle andre tilfælde skal det kun ske ved hjælp af dyreværnspolitiet , som også skal kunne fremlægge sager for domstolene, det vil selvfølgelig kræve en lovændring.

 

Jeg vil råde dig til at undersøge hvordan dét der fungerer i andre lande. Særligt den med at de også skal kunne fremlægge sager for domstolene (det kan alle, iøvrigt. Det koster bare, og det vil også komme til at koste uanset, hvis de taber)

 

Det du efterlyser, er udskældt i sjældent set grad, i de lande der har den slags, og noget der ligner.

 

Desuden er det ikke så lidt af en ændrig hvis én eller anden organisation, der ikke er politiet selv, skal have de beføjelser du vil give dem. Selv politiet må ikke gøre hvad du ønsker af en anden, ny, og fordyrende organisation, ikke uden dommerkendelser i hånden.

Og hér er vi ved et problem tilsvarende organisationer også har i andre lande.

 

Hvad med ransagningskendelser, og tilladelser til at gå ind på privat grund/ejendom? Det må politiet heller ikke "bare sådan".... jamen hvad er det så værd at have et "dyrepoliti"? Tror du virkelig de får lov til at gøre hvad politiet ikke må?

 

 

Helt gravalvorligt. Vi kan argumentere frem og tilbage længe, om det her. Jeg ville bare ønske folk undersøgte hvordan tingene fungerer i de lande der har den slags de efterlyser, inden de begynder at forlange den slags herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige i øjeblikket har jeg mange TV kanaler og ser diverse dyrepoliti.Og ved godt at det optages fra de bedste steder mht at hjælpe dyr og TV er taknemmeligt.

Men faktisk sker det tit, at der ved et anmeldt sted kommer en ransagelseskendelse inden for kort tid og hvis kvarteret er lidt suspekt, kommer der flere politibiler, alle med våben for at bestykke dyreværnsfolkene.

Og når jeg ser, hvad deres dyrehospitaler råder over af uddannede folk og udstyr, så kræver det da virkelig mange mange penge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den kennel har simpelthen været oppe i medierne SÅ mange gange, at man skulle tro det var løgn. Jeg må indrømme, at jeg heller ikke tror det er slut endnu. Jeg er sikker på vi nok skal høre mere fra dem, desværre !! Rigtig sørgelig for de hunde det kommer til at gå ud over.. Og kommende hvalpekøbere.

Men det kunne jo også helt ungås, hvis folk bare gad at kigge sig bare en lille smule for, inden de gik ud og anskaffede sig en hund. Og hvis man kunne undgå folk, som vil "redde" hvalpene.

 

Mht. til dyrepoliti snakken. Kan ikke rigtig se hvordan det skulle kunne løbe rundt eller fungere. Lige nu er det politiet som skal tage sig af de her sager, men samtidig er sager som disse bare ikke højt nok på prioritets listen, og midlerne og ressourcerne er heller ikke til det. Så kan slet ikke se tankegangen i at oprette dyrepoliti. Hvor skulle pengene komme fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Til DKW.

De har da været meldt for dårlige forhold for hundene gennem vel 25 år, men skifter jo så bofæl, som udsatte familer der vagabonderer rundt i landet med deres børn.Der findes faktisk regler for hundenes opbevaring i storkenneldrift.

ja.

Men det er vel ikke politets skyld, at det ikke er muligt at forbyde, ikke blot oprindelig kennelejer, men også dennes familie, og deres bekendte osv osv. at have og avle på hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Til DKW.

De har da været meldt for dårlige forhold for hundene gennem vel 25 år, men skifter jo så bofæl, som udsatte familer der vagabonderer rundt i landet med deres børn.Der findes faktisk regler for hundenes opbevaring i storkenneldrift.

 

Gennem mange år har jeg forsøgt at få en kennel lukket hvor hundene går under forhold der på ingen områder lever op til de regler du henviser til. Denne kennel skifter ikke bopæl eller proformaejer hele tiden. Der findes åbenbart regler der alene er der for et syns skyld, og som ingen nogensinde vil tage ud og håndhæve.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst snuseren

:genert: Man kan åbenbart drive kennel, på trods af at der er udstedt forbud :vedikke: nå ja, så er forbud jo lidt ligegyldigt....som hvis snuser forbød alle herinde, at skrive om hunde :roll:....vil det så sige, man ikke kan forbyde (fratage) folk retten til at drive kennel ?

 

Og 50+ hunde på et par måneder, hvad om SKAT lige kom forbi og så lidt bilag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...