Hop til indhold

Hvalp bløder under afføring


Gæst zucco
 Share

Recommended Posts

...Skynd dig at få fat i noget DAP-halløj.

 

Både Thor og hans mennesker har haft brug for en pause. Pausen i kennelen har ændret Thor. Og I tobenede har også haft en ferie fra alle problemerne.

Men måske har I ikke ændret jer nok? I er stadig bekymrede. Og det påvirker stadig Thor.

 

"Fejlen" ligger ikke kun hos Thor. DET har kennelopholdet jo tydeligt vist. -Den ligger både hos Thor og hos hans familie...

 

Sandsynligvis har Thor jo haft anfald af giardia til et stykke hen på sommeren. Men fordi han er blevet ældre og fordi det har været en bragende varm og tør periode, så er han blevet rask og omgivelserne nu endelig blevet renset.

Så maven er i orden og dermed også urenligheden.

 

Men den (måske) nervøse gøen kan hurtigt blive værre igen.. Jeg kan ikke lige huske: Er Thor alene om dagen? Eller om natten?

I kennelen var han jo nok en del alene. Måske har han brug for mere alenetid hjemme...

Det kan være risikabelt at begynde at eksperimentere med ligefrem at lukke ham ude af soveværelset... Men I kunne måske sætte ham i pleje en gang imellem.. Helst en lidt roligt og "kedeligt" sted hvor han ikke bekymrer nogen..

Måske vil det være sundt for både Thor og hans familie.....

 

---En DAP-spray (Adaptil diffuser eller Adaptil spray) skulle være 100% uskadelig. I værste fald hjælper den ikke. Men i bedste fald kan den løse problemerne inden de vokser sig store igen..

 

 

Uh, ja... Det var fuldmåne i nat... Der er andre end dig, der har sovet dårligt.

 

Måske er Thor en hund, der reagerer på månen..:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 518
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

DAP halsbånd hentes efter arbejde idag, det er Thors sidste chance !

 

Måske fejlen ligger hos os, måske Thor ikke passer ind i vores livstil. Men for første gang i mit voksne liv, sov jeg forbi mit vækkeur idag. Nåede herned i sidste øjeblik. 5 gange i nat vækkede han os, den ene gang i 1½ time ! Vi smed ham tilsidst ned i gangen, men så stod han bare dernede og gøede. Han rendte generelt hele huset rundt, fatter ikke at ungerne sov forbi det, men vi var også nede og lukke deres døre.

4 gang vi vågnede i nat, lå vi og lyttede. Her kunne vi høre nogle fugle udenfor, om det er dem, han reagerer på, det ved jeg ikke. 5 gang han startede kunne vi ikke høre noget. Men vi bor 2-300 meter fra skov og strand, så fuglene kan vi ikke gøre noget ved.

Vi havde besøg af svigerforældrene igår, som aldrig har troet på, at han kunne gø på den måde og være ukontaktbar. Det var han så igen igår aftes, så der opdagede de det, og de kunne heller ikke forstå, hvad der fik ham igang og hvorfor vi ikke kunne tale ham ned.

 

Ting jeg selv har lagt mærke til og tænkt på er:

 

1: Han har måske ikke gjort det den første uge, da han lige skulle finde sine ben igen. Nu føler han sig igen hjemme og skal "passe på os".

2: Han er let stresselig ?! Men hvad hulen stresser ham, det ved jeg ikke. Igen en ting jeg har lagt mærke til er, at det ofte er værst efter et besøg. Også selvom han på INGEN måder nogensinde bliver jagtet af gæster eller vores børn. Det er vi 100% obs på. Syntes også selv, at vi er en meget rolig familie, hvilket vi også tit får at vide. Igår var det mine meget rolige svigerforældre, der var på besøg. De er henholdsvis sidst i 60`erne og 76 år og pensionister. De var bare henne og spise og se feriebilleder. Her startede han jo som sagt igen og har været helt slem i nat.

 

Yderligere så tissede han indenfor lige foran min kone igen igår, denne gang på en måtte. Også her må jeg sige, at han igen føler sig hjemme. Jeg kan huske, at vi havde ham med i sommerhus, hvor han godt kunne lade være den første dag eller to, så følte sig hjemme og startede der.

 

Normalt er han alene om dagen mellem 4-6 timer. Men det er han jo ikke her i ferietid. Igen vil jeg sige, problemerne har været der både på almindelige hverdag, weekender og nu her i ferien.

 

Mht giardiaen det skal ikke være hans undskyldning, for vi fik ham jo tjekket igen, der var ingenting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal ikke bruge halsbånd med DAP, men snarere enten dispenser eller spray. Sæt dig ind i tingene og vælg den type, der passer bedst til jeres situation.

Adaptil hjælper hunde med at falde til på rejse og i pensionen

 

Og det er altså ikke Thors skyld. Jeg synes det er helt klart, at han reagerer på jeres måde at være på overfor ham...

 

Du skriver, at han er værst efter der har været gæster?

Men når I har gæster, f.eks. da I havde besøg af svigerforældrene i går, snakkede I så ikke også om Thor? Hvordan han havde klaret at være i pension? I har jo i hvert fald snakket om hans gøen og hvor svært det er at komme i kontakt med ham. I har sikkert også prøvet, mens gæsterne var der....

For Thor er hele molevitten så kommet tilbage i hovedet på ham. Hele hans tidligere mareridt blev smækket i hovedet på ham. Alt det han havde lagt bag sig i kennelen...

 

For der ER tale om et mareridt for jeres lille hund. Han reagerer på at han ikke ved om han er købt eller solgt. Om I vil beholde ham eller ej. Og hvis "ej", hvad så?

Det er da nok til at få ethvert levende væsen til at gå i panik..

Og jo mere irriterede I bliver, jo værre bliver hans reaktion.. For jo større panik oplever han. Han tænker og føler ikke i ord... Han kan bare mærke at noget er helt galt... Han frygter faktisk reelt for sit liv..

 

Det mest nænsomme er nok enten at aflive ham straks, eller at tage kampen op, og én gang for alle tage de briller på, der siger, at det er ikke Thors fejl.

Og det er jeres ansvar som hans mennesker at hjælpe ham ALT hvad I kan. Ikke at ændre eller skælde ud eller opdrage. Det er ikke det, han har mest brug for lige nu.. Han har brug for tryghed ( evt. DAP) kærlighed, omsorg, forståelse, accept, ros, glæde og en forudsigelig hverdag...

 

Ikke så meget anderledes end jeres børn har brug for, vel? Mon I ville skælde ud på dem hvis de begyndte at vågne og græde om natten? Hver nat? Mange gange?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal ikke bruge halsbånd med DAP, men snarere enten dispenser eller spray. Sæt dig ind i tingene og vælg den type, der passer bedst til jeres situation.

Adaptil hjælper hunde med at falde til på rejse og i pensionen

 

Og det er altså ikke Thors skyld. Jeg synes det er helt klart, at han reagerer på jeres måde at være på overfor ham...

 

Du skriver, at han er værst efter der har været gæster?

Men når I har gæster, f.eks. da I havde besøg af svigerforældrene i går, snakkede I så ikke også om Thor? Hvordan han havde klaret at være i pension? I har jo i hvert fald snakket om hans gøen og hvor svært det er at komme i kontakt med ham. I har sikkert også prøvet, mens gæsterne var der....

For Thor er hele molevitten så kommet tilbage i hovedet på ham. Hele hans tidligere mareridt blev smækket i hovedet på ham. Alt det han havde lagt bag sig i kennelen...

 

For der ER tale om et mareridt for jeres lille hund. Han reagerer på at han ikke ved om han er købt eller solgt. Om I vil beholde ham eller ej. Og hvis "ej", hvad så?

Det er da nok til at få ethvert levende væsen til at gå i panik..

Og jo mere irriterede I bliver, jo værre bliver hans reaktion.. For jo større panik oplever han. Han tænker og føler ikke i ord... Han kan bare mærke at noget er helt galt... Han frygter faktisk reelt for sit liv..

 

Det mest nænsomme er nok enten at aflive ham straks, eller at tage kampen op, og én gang for alle tage de briller på, der siger, at det er ikke Thors fejl.

Og det er jeres ansvar som hans mennesker at hjælpe ham ALT hvad I kan. Ikke at ændre eller skælde ud eller opdrage. Det er ikke det, han har mest brug for lige nu.. Han har brug for tryghed ( evt. DAP) kærlighed, omsorg, forståelse, accept, ros, glæde og en forudsigelig hverdag...

 

Ikke så meget anderledes end jeres børn har brug for, vel? Mon I ville skælde ud på dem hvis de begyndte at vågne og græde om natten? Hver nat? Mange gange?

 

Nu er jeg lige nødt til at slå et par ting fast. For det første, så er det yderst yderst sjældent at Thor har fået skældud. Han har ikke fået skældud siden vi er kommet hjem. Tværtimod. Vi bruger modsat, hvad i tror MEGET lidt tid derhjemme på at diskutere ham. Bland andet pga børnene. Han fik heller ikke skældud i nat, han blev endda lagt op imellem os i sengen og snakket til og beroliget, men lige lidt hjalp det. Det snak der var om ham igår, det gik mest på, hvor dejligt min svigermor hun syntes, at han var. Da vi snakkede om, at han fik de flip lige pludseligt igen, der vil jeg nok sige, at kunne han høre det, så har han sindsyg gode ører. Det var et par korte kommentarer i stuen, mens han stod på den anden side udenfor huset og galede op. Igen frustrationerne er først startet i nat. Igår nat tog vi det som et tilfælde i nat der er sgu et eller andet galt.

Jeg gentager gerne min egen teori. Han har været væk hjemmefra, jeg tør ikke sige, hvordan han var derude i kennelen. Men nu er han ved at finde sin plads i huset igen og vil passe på os. Det er min egen største teori. Igen det er lyde, han reagerer på. Lyde vi ikke aner, hvor der kommer fra. Der er jo stille hjemme ved os. Vi bor i et generelt stille område. Så når han hører noget, så reagerer han. Vi kunne også se igår, at det var over mod naboen, han blev ved at stå og gø. I nat tror jeg, det var fugle kvidrer, det er ihvertfald eneste lyd, vi kan høre.

 

Vi har ikke bekymret os over ham, vi tror ikke længere på, at han er syg på nogen måder. Det bekymrer vi os slet ikke om. Vi tror, det er ren adfærd. Hvis vi stresser ham, så kan jeg ikke se hvordan. Men jeg kan heller ikke afvise det. Jeg har heller ikke på nogen som helst tidspunkt sagt, at fejlen ikke ligger hos os. Men jeg kan bare ikke se, hvad vi efterhånden kan gøre anderledes. Vi har prøvet en del efterhånden, og han er som nævnt ikke min første hund. Jeg har aldrig oplevet sådan noget her før.

Jo vi har talt med vores hundetræner om det flere gange. Modsat os, så mistænker hun stadig sygdom, nemlig epelepsi. Skal op til hende efter arbejde og hente DAP halsbånd og have en snak igen igen om ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du siger ikke noget nyt. Alt det har du sagt før. Du vil ikke indse, at Thor kan mærke stemninger. Også når I ingenting siger.

Når I sidder og snakker med svigerfamilien, så er det muligt, at han fornemmer noget der ligner "før i tiden" og derfor reagerer ved at panikke et helt andet sted end I er, for at komme væk fra hvad det er, I har gang i som gør ham utryg.

Det er IKKE noget Thor kan styre og ikke noget han kan opdrages til at ændre. Det er utryghed.

 

---Der er ikke tale om at jeg tror at han reagerer på at I skælder ham ud. Næ. Han reagerer på hvad I udstråler. Og det er ikke omsorg og bekymring, --men irritation og mangel på forståelse for hvad han oplever af angst og utryghed.

 

Et halsbånd med dap kan være fint til træning og mødet med andre hunde. Men hjemmeproblemer skal løses med dispenser eller spray.

Halsbåndet alene bliver bare endnu en ting, du kan sige: "Se, det virkede HELLER ikke. Lige meget hvad vi gør, så virker det ikke. "

 

Har I snakket med kennelen hvor han blev passet? Det kunne være rigtig interessant at vide noget om, hvor meget han har haft sine flips i den tid han var der?

Og om han var mere indendørs-urenlig end de andre hunde?

 

---Måske kunne hundetræneren tage Thor i pleje en week-end, så hun selv kan opleve hvilke problemer der er med Thor i hverdagen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Arg, Birgitta jeg synes nu det er lidt overkill det du skriver og kan godt forstå zucco reagerer herpå... Hvad med en adfærdsbehandler som der er blevet foreslået tidligere, kan ikke huske om I har prøvet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du siger ikke noget nyt. Alt det har du sagt før. Du vil ikke indse, at Thor kan mærke stemninger. Også når I ingenting siger.

Når I sidder og snakker med svigerfamilien, så er det muligt, at han fornemmer noget der ligner "før i tiden" og derfor reagerer ved at panikke et helt andet sted end I er, for at komme væk fra hvad det er, I har gang i som gør ham utryg.

Det er IKKE noget Thor kan styre og ikke noget han kan opdrages til at ændre. Det er utryghed.

 

---Der er ikke tale om at jeg tror at han reagerer på at I skælder ham ud. Næ. Han reagerer på hvad I udstråler. Og det er ikke omsorg og bekymring, --men irritation og mangel på forståelse for hvad han oplever af angst og utryghed.

 

Et halsbånd med dap kan være fint til træning og mødet med andre hunde. Men hjemmeproblemer skal løses med dispenser eller spray.

Halsbåndet alene bliver bare endnu en ting, du kan sige: "Se, det virkede HELLER ikke. Lige meget hvad vi gør, så virker det ikke. "

 

Har I snakket med kennelen hvor han blev passet? Det kunne være rigtig interessant at vide noget om, hvor meget han har haft sine flips i den tid han var der?

Og om han var mere indendørs-urenlig end de andre hunde?

 

---Måske kunne hundetræneren tage Thor i pleje en week-end, så hun selv kan opleve hvilke problemer der er med Thor i hverdagen?

 

Arg, Birgitta jeg synes nu det er lidt overkill det du skriver og kan godt forstå zucco reagerer herpå... Hvad med en adfærdsbehandler som der er blevet foreslået tidligere, kan ikke huske om I har prøvet det?

 

Findus: Nej ikke en direkte adfærdskonsulent ude. Men vi har gået til træning med ham hos en og snakket med med hende. Hun mente først, at det var en hvalpespøgelsesperiode. Dernæst måske epelepsi. Nu skal jeg have en snak igen idag.

 

Birgitta jeg kan jo så sige det samme. Du konkluderer jo også igen, at vi enten skælder ud, eller går og bekymrer os konstant om ham og snakker om ham konstant. Der er jeg bare nødt til igen at gentage. Han fylder ikke særligt meget i vores samtaler. De flerste samtaler om han foretages mellem min kone og jeg via mail, adskillige igen idag. Dette gør vi fordi, vi IKKE vil have BØRNENE med. Modsat dig så tror jeg ikke på, at Thor forstår en dyt af, hvad vi siger. MEN jeg holder tilgengæld 100% med dig i, at han kan mærke bekymringer og og uroligheder, det har jeg altid været med på. Men jeg er bare nødt til at sige, vi har netop IKKE været hverken bekymret eller irriteret på ham overhovedet, siden vi kom hjem. Men ja det var vi, inden vi tog afsted. Ikke bekymret men irriteret. Tilgengæld har vi snakket meget sammen om, hvor dejlig han har været, siden vi kom hjem. Han har været så hyggeligt og tullet rundt, snakket og kjælet. Der har ikke været noget som helst at være bekymret eller irriteret over. Tværtimod. !! Min kone er som en nyforelsket i ham. Turen igår nat tog vi stille og roligt, tænkte arh det er den ene gang. Turen igår aftes ignorerede vi totalt, lige bortset fra at mine svigerforældre kommenterede det, og vi sagde, det er sådan han gjorde, inden vi tog afsted. I nat har vi hverken skældt ud eller sat og været bekymret. Vi har tilgengæld brugt meget af natten på at observere og prøve at tale til ham stille og roligt. Som jeg også sagde, han kom i smørklatten i sengen, for at han skulle føle sig tryg. Det vi prøvede at observere er selvfølgelig, hvad hulan der får ham til det. Vi lå og lyttede med, når han startede og ja her snakkede vi da sammen. Vi snakkede om, hvad vi hver især kunne høre. Fugle osv. Og sluttelig snakkede vi om, igen mens han rendte rundt inde i stuen, at nu lukkede vi ham inde i gangen og lukkede alle de andre døre, både så vi forhåbentligt kunne sove, og for at han skulle kunne falde til ro. Men det hjalp bare ikke til at starte med. Tilsidst faldt han dog til ro. Så han har ikke bemærket nogle former for irritation før imorges, da jeg var ved at komme for sent. Der var jeg irriteret og stresset. Jeg kan ikke som leder tillade mig at komme for sent og skælde mine folk ud for samme.

 

Jeg vil tilgengæld glemt at sige, at jeg snakkede med en kennelejer i Italien. Her snakkede vi om adfærd med hunde og hvad Thor har været igennem. Hun mente, at den måde, vi forklarede det bjæfferi på, så var hun helt sikker på, at han havde ondt et eller andet sted. Og når det så bliver nat og ro, så bemærker han det endnu mere. Det har vi så bare slået helt ud af hovedet af 2 årsager. Han er først startet igen nu, og fordi, vi lige har haft ham til den lange undersøgelse hos dyrlægen.

 

Husk igen, at hvis ikke vi ville kæmpe for Thor, så var han forlængst væk. Men dertil skal siges, at tålmodigheden er ikke ligeså stor mere, det indrømmer jeg blankt. Men sådan er det vel med alting også børn. Der kommer et tidspunkt, hvor tålmodigheden bare ikke er der, hvor den har været.

Link til indlæg
Del på andre sites

Reagere Thor mest på lyde om natten? Altså er det kun - stort set - om natten han får sine flip nu?

For så kunne det måske være et forsøg værd, at have en radio til at spille stille og roligt om natten - bare så der ikke er fuldstændig stilhed?

 

Det ved jeg i hvert fald fra herhjemme - når vi begge er hjemme, gøer hundene kun om natten hvis der reelt ER nogen på vores grund som ikke skal være her/katteslagsmål osv. men ikke på bildøre som smækker på gaden, naboer som snakker osv - men når jeg er alene hjemme med dem, så gør de af de fleste lyde de kan høre. Og jeg er slet ikke i tvivl om at det er min egen skyld - jeg lider lidt af en angst for overfald/indbrud osv osv., så de kan helt klart godt mærke på mig at jeg slet ikke er lige så tryg alene, som når manden er hjemme. Og derfor reagere de på de fleste lyde de kan høre, når det er blevet mørkt. Og her plejer jeg at have noget lyd kørende i baggrunden, så de ikke kan høre det så godt. Og så plejer der er være ro! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske var det efterhånden en god ide at stoppe tråden og gøre hvad i selv mener er bedst;) der vil altid komme et utal af forskellige meninger hvor nogen kan opfattes/føles som fordømmende og indblanding i private ting;) noget man måske ikke lige har brug for når man er træt og omgivende;) pas på jer selv, det er trods alt det vigtigste ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu tænker jeg bare højt, men kan det tænkes, at han ser spøgelser ?...hunde og dyr i det hele taget, kan se / fornemme mere end vi mennesker.

 

Hvis I kender en dygtig og seriøs "klog" kone eller mand, så kunne det måske betale sig, at få vedkommende ud og tjekke efter om, der skulle være noget i den retning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det kun er om natten han får de gøflip - måske ser han dårligt..? :vedikke: Kender nemlig en anden, hvis hund gjorde mærkelige ting om aftenen/natten, og efte laaang tid fandt de ud af at hunden simpelthen havde virkelig dårligt syn, og derfor reagerede meget på ting den hørte, når det blev mørkt...

 

Og så skal I lige ha' et opmuntrende skulderklap herfra - jeg synes I har haft virkelig stor tålmodighed igennem hele denne historie. Jeg krydser stadig fingre for at der kommer en løsning på problemerne, så både I og Thor snart får et nogenlunde normalt hundeliv. :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores Taiki er også lidt for aktiv i nattetimerne for tiden, hvilket jeg tror skyldes inaktivitet om dagen grundet varmen.

 

Vi behandler det som en træningssituation, omend en super irriterende én, hvor vi siger "Nej" til ham og roser, så snart der kommer et stop i hans gøen. Så får han en godbid og vi tager ham ind i soveværelset, hvor han får en lille tyggepind i oksehud. Når den er gnavet, falder han til ro.

Hvis han går rundt i huset og finder noget at gø ad, tager jeg en skål vand med i soveværelset og lukker døren. For at vise ham, at NU skal vi altså sove, ikke rende rundt og lege betjent. Og så kan jeg også sige nej med det samme, der kommer den mindste knurren fra ham.

 

Han reagerer stadig om natten, men det er reduceret fra 5 gange til 1-2 gange, og jeg håber at jeg nu med overskyet og køligere vejr, kan få ham til at stoppe helt, ved at han sover igennem om natten fordi han ikke behøver at lumre hele dagen i varmen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo sådan med det skrevne ord. Jeg har hulens svært ved at forklare det ordentligt på skrift. Endda også fortalt, for jeg har venner, der troede, vi overdrev til de selv oplevede det.

 

Det er ikke kun om natten, det er bare om natten, det er mest generende. Og der vi undrer os allermest over det. Til hverdag er der lyde, som han kan reagere på.

 

Tullemus det med at se spøgelser, det kalder man det åbenbart, det har vi tidligere fået at vide, og det fik vi igen at vide igår. Hvalpe kan have en spøgelsesperiode, men den har varet længe for Thor. Det hele startede jo med prednisolonen, han havde

aldrig gjort det før dette.

Han er forsøgt at blive lukket inde, men det har aldrig haft en effekt.

 

Det med at se dårligt, det har vi selv tænkt på flere gange, specielt når han ikke kan kende os under flippende. Men hvis jeg kommer gående og står ved hoveddøren, så kan han genkende mig allerede nede på vejen, og vores indkørsel er 150 meter.

 

Om han ikke blive stimuleret nok eller bliver stresset over et eller andet, det har vi også været inde på. Vi har derfor tidligere også forsøgt med, at vi smider godbidder rundt i haven og går en tur, så han er træt til aften, men stadig uden effekt.

Hvad vi gør forkert og hvorfor, det skal jeg ikke kunne sige - især nu han lod være efter kennelturen i en uge.

 

Vi var forbi dyrlægen, hvor hans træner også er oppe. Vi fik en god snak igår. De kunne heller ikke se, hvad hulen vi gjorde forkert, de kender os trods alt efterhånden ret godt, og for den sags skyld Thor. At han starter igen efter kennelen, det mente de, der kunne være følgende: Han har været lidt "undertrykt" i kennelen, han har været i et mindre bur. Hjemme igen har han hele huset, han bliver "tryg" igen og skal så passe på os, og derfor går han "amok".

Han sover jo hos os og har adgang i hele huset. De mener så, at vi skal lukke ham inde i et mindre rum, hvor vi ikke er. Dertil kommer det famøse DAP halsbånd, som folk har snakket om herinde. Det havde de også som diffuser. De mente så ikke, vi skulle have diffuser, da man om sommeren lufter meget ud, og så har den ikke den store effekt. Jeg fik noget andet, som skulle være en videreudbygning af DAP, kan ikke lige huske navnet, men det skal pumpes ovenpå hans foder. Jeg kan kun sige, at i nat har han ikke gøet overhovedet !..

 

Mht at lukke tråden. Jo det har jeg da tænkt flere gange. Men der har været mange gode råd og velmendende mennesker herinde, som løbene også har spurgt til Thor. u kan det godt være, at Birgitta og mig "mundhugges" lidt igår, men der er no hard feelings herfra, man kan ikke være enige om alt, det ved jeg alt om. Birgitta skal være mere end velkommen til en kop kaffe i Skive idag, hvis Thor skal opleves i levende live ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager virkelig hatten af for jer.

Det er godt THor er endt hos jer, mange ville nok ikke knokle så hårdt for ham.

 

Læser jeg det rigtigt at han først startede med hams ture efter han havde fået prednisolon? Kan det være en bivirkning hvor der simpelthen er sket noget i hovedet? (Jeg har INGEN forstand på sådan noget, men tænker bare at folk kan få psykiske skader af medicin/stoffer og lign, så kan hunde måske også)

 

Hvor er det fedt at læse at han ikke har gået i nat. I må være helt rundt på gulvet af alt det søvn ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager virkelig hatten af for jer.

Det er godt THor er endt hos jer, mange ville nok ikke knokle så hårdt for ham.

 

Læser jeg det rigtigt at han først startede med hams ture efter han havde fået prednisolon? Kan det være en bivirkning hvor der simpelthen er sket noget i hovedet? (Jeg har INGEN forstand på sådan noget, men tænker bare at folk kan få psykiske skader af medicin/stoffer og lign, så kan hunde måske også)

 

Hvor er det fedt at læse at han ikke har gået i nat. I må være helt rundt på gulvet af alt det søvn ;)

 

Tak - og ja vi var faktisk helt rundt på gulvet imorges ;-)

 

Du læser det korrekt, der var intet med ham, inden han fik prednisolon. Han havde ikke fået det særligt længe, inden det startede. Derfor endte vi med selv at stoppe med at give ham det. Yderligere mente dyrlægen, at vi så dengang var nødt til at tænke på at aflive ham, da prednisolon var eneste ting, der kunne lindre hans CMO. Men det endte jo så med at gå i sig selv igen. Desværre fortsatte gøeriet, derfra var der snak om spøgelsesperioder osv. Han har da perioder, hvor der intet er. Han havde en 14 dages tide uden problemer afløst af 2½ uge lige inden ferien, hvor det var helt tosset. Så henter vi ham i kennelen med den overbevisning, at det sikkert ville være helt galt nu den første tid, og så er der intet i en uge, for så at starte igen for 3 dage siden. Igen med pause i nat.

Det er hamrende irriterende til dagligt, når han går igang. Men det er ingenting i forhold til om natten, når man ikke kan få sin søvn. Han fik et meget lille flip igår aftes, ligesom vi skulle til at i seng, men her kunne jeg da konstatere hvorfor. Jeg lukkede et vindue, hvor han sad på mine fødder, lyden forskrækkede ham og startede han, men det tog ikke særlig lang tid.

 

Tænker sommetider meget over det med stress. Han får ikke meget ro, eller sagt på en anden måde, han tager sig ikke meget ro, når vi er hjemme. Står jeg i køkkenet og laver mad eller bare en kop kaffe, så ligger han altid på mine fødder. Han når at lægge sig, når jeg så flytter mig 2-3 skridt for at nå det næste, så rejser han sig og følger med. Ser vi tv og jeg rejser med og går på toilet,så rejser han sig og går med osv... Han går rigtig meget i fødderne af mig. Selv når jeg slår græs, så går han lige i hælene af mig, trods maskinen larmer. Han går også konsekvens rundt og skubber alle døre op i huset, for lige at se om vi er derinde. Heldigvis med hovedet, han hopper aldrig op ad døre eller bider i noget.

 

Som jeg også har sagt før. Vi kæmper lidt hårdt for ham af flere årsager. Jeg har brugt 10-15 år på at overbevise min kone om, at vi skulle have hund. Giver jeg ham op, da så får jeg hende ikke overtalt igen. Ungerne er voldsom begejstret for ham. Vi mener faktisk, trods alt det her, at han er en utrolig rar og nem hund. Han gør jo ingen fortræd, han ødelægger ikke ting, han vil snakke med alle osv. Han har været meget syg, han har været svær at gøre renlig og så er der de forbistrede bjæffeflip. Det første kan ingen gøre ved, de sidste 2 ting skulle kunne trænes væk, men det har vist sig at være forbistret svær, ihvertfald for os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er utroligt.

Kan man ikke skrive til dem der laver det medicin og spørge om de har en ide? For, i mine øjne, er det jo det der er skyld i det.

Kan det hjælpe ham at have et but, selvfølgelig ikke som straf, men hvor han får en time out hvor han så er "tvunget" til hvile? Hvis altså tikke det giver mere gøen

 

Jeg håber I finder den rette løsning og får mange flere nætter med søvn ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er utroligt.

Kan man ikke skrive til dem der laver det medicin og spørge om de har en ide? For, i mine øjne, er det jo det der er skyld i det.

Kan det hjælpe ham at have et but, selvfølgelig ikke som straf, men hvor han får en time out hvor han så er "tvunget" til hvile? Hvis altså tikke det giver mere gøen

 

Jeg håber I finder den rette løsning og får mange flere nætter med søvn ;)

 

Predinisolon hjælper hundredetusindvis af mennesker hver dag, men det er almindelig kendt at der er en del bivirkninger ved det. Præparatet produceres af mange forskellige, og jeg tror at samtlige producenter nok finder en gøende hund på grænsen til latterligt ifht. de bivirkninger der ellers er ved præparatet.

 

TS, jeg håber i snart finder en løsning for alles skyld:x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til at følge ejer rundt....det gør min hund også. Og det er præcis som du beskriver det. Ud efter kaffe og han :hundifart:, fra køkkenbord til køleskab :hundifart:, ind i stuen og hente telefonen :hundifart:, ud og tisse :hundifart:, flytte kroppen i sofaen og han er lige ved at :hundifart:.

 

Hos os er det blevet meget bedre efter at vi også bruger VENT kommandoen indendørs. Syntes ikke der er grund til at han skal op og ned og op og ned hele tiden.

Meeeen det er også lidt hyggeligt, syntes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen forstand på det - men hvis det bruges til dyr og det giver en psykisk reaktion, så er det måske også værd at nævne. Og synes de at det er latterligt, så lader de vel bare være med at svare mailen.

Jeg ved ikke hvad bivirkninger der er, men ved at der står at hvis man oplever andre bivirkninger end nævnte så kan man kontakte dyrlæge/læge og indberette det.

Så det var ikke for at være latterlig, det var bare en tanke

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen forstand på det - men hvis det bruges til dyr og det giver en psykisk reaktion, så er det måske også værd at nævne. Og synes de at det er latterligt, så lader de vel bare være med at svare mailen.

Jeg ved ikke hvad bivirkninger der er, men ved at der står at hvis man oplever andre bivirkninger end nævnte så kan man kontakte dyrlæge/læge og indberette det.

Så det var ikke for at være latterlig, det var bare en tanke

 

En hurtig google-søgning giver ihvertfald 2 dyrlægeklinikker på 1. side, der anfører depression/aggression som mulig bivirkning ved brug af Prednisolon, så det er en kendt bivirkning allerede, at sindet kan ændre sig.

 

Jeg har også haft en hund på Prednisolon, der ændrede sind til det negative. Det var både en videreudvikling af hendes sygdom og brugen af Prednisolon, der forårsagede hendes mentale ændringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen forstand på det - men hvis det bruges til dyr og det giver en psykisk reaktion, så er det måske også værd at nævne. Og synes de at det er latterligt, så lader de vel bare være med at svare mailen.

Jeg ved ikke hvad bivirkninger der er, men ved at der står at hvis man oplever andre bivirkninger end nævnte så kan man kontakte dyrlæge/læge og indberette det.

Så det var ikke for at være latterlig, det var bare en tanke

 

Det står listet som almindelig bivirkning (1-10%), så tror ikke der er noget nyt under solen.

 

Prednisolon "DAK"

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg har tidligere nævnt, så har min kone haft lymfekræft. Under den behandling var den sidste 1/3 del også med prednisolon. Det havde også rigtig mange bivirkninger for hende. Også på hendes personlighed. Hun blev deprimeret og generelt egentligt ret træls .. Det tog ret lang tid efter endt behandling, inden de bivirkninger var væk, så hvorfor ikke også Thor. Ihvertfald hvis vi snakker om, at disse bivirkninger også gælder hunde. Og det var hans tiltalende arrighed/nervøsitet/bjæfferi, der gjorde, vi selv valgte at tage det fra ham igen. Jeg vil gætte på, at det startede 3 dage inde i behandlingen. Desværre stoppede det jo så bare ikke..

Det kan jo være tilfældigheder, det kan også være andre årsager. Dyrlægen sagde, han kunne tage varig skade, men hun mente ikke, at han havde fået det længe nok til det, samt at bivirkninger skulle være ude af kroppen. Men det er vel med hunde som med mennesker, ikke alle reagerer ens på de forskellige behandlinger og medicin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...