Hop til indhold

Hvalp bløder under afføring


Gæst zucco
 Share

Recommended Posts

  • Svar 518
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Han har fået stritører igen! :klap:

 

Tænk hvis hans biden-i-lår var et udtryk for at noget i PELSEN generede ham?? :hmm:Det bliver godtnok spændende de næste dage..

 

Han er en rigtig lille rutchebane-hund.. :lun: Men det er jo mest til at holde ud, når han er på toppen! Bliv der, lille ven!

 

Jeg kunne da godt drømme om, at hver gang han får det skidt (hver 2.-3. måned) så skal han bare trimmes... Dyrt nok, men da langt at foretrække.

Skægt, jeg anede ikke, at en westie kunne få hængeører af manglende trimning.. :snusendehund:

de kan godt få nedsat bevægelse af for meget pels - og NEJ jeg tænker ikke kun på de hunde hvor der er tale om dyremishandling , men på de helt alm hunde der bare har små "knuder" i pelsen , deres ører kan fks også skifte stilling under tandskiftet - på min 1`ste hund rejste det ene øre sig under hendes tandskift - det så meget charmerende ud og jeg var aldrig itvivl om hvor hun var når der var andre airedales - ja man skal være opmærksom på ørerne - og få dem limet hvis de begynder at rejse sig - og man vil udstille !
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zucco

I skrivende stund ligger Thor under bedøvelse og bliver fotograferet.

Jeg skal ærligt tilstå, at efter denne weekend, så vil jeg blive meget overrasket, hvis han fejler noget. Han har hoppet rundt som aldrig før. Han kan dog stadig ikke hoppe i sofaen. Men han spurter rundt.

Vi gik 2 længere ture igår. Den ene på over 4 km, og han bare trak og trak og trak fremad. Vi var forbi stranden, hvor han kravlede begge veje over nogle stenbunker, det har han aldrig villet før, her har

jeg altid skulle bære ham. Da vi nåede hjem, var han slet ikke klar til at komme ind, så han rendte lige en ekstra halv time rundt i haven.

Så igen, jeg vil blive overrasket, hvis han fejler noget. Men omvendt havde jeg ALDRIG troet, at en pels/trimning kunne betyder så meget. Det skal dog siges, at han stadig gnaver i lårbasserne..

 

Jeg får svar engang ca kl. 13, så må vi se, hvor vi står med ham..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zucco

Så har jeg fået svar fra Thor.

 

Hans CMO er gået i ro, der er ikke længere noget at spore. De kunne heller ikke fremprovokere det. Men ud fra sidste røntgen og de videoer, vi har optaget, så har der været noget.

Hans hofter er bløde, men de ligger som de skal. Hun kunne selvfølgelig ikke afvise, at der kan komme noget, men det tror hun ikke.

Hun ville under ingen omstændigheder aflive ham, som han er nu.

 

Så alt i alt en rigtig positiv nyhed. Nu vil jeg op og hente ham her efter arbejde, og så vil vi bare nyde ham. Havde aldrig troet, at det hår kunne gøre så meget. Men som dyrlægen siger, så har han aldrig været normal.

Nu er det ude af systemet og han og vi kan få ro for noget tid :-) Dog skal vi have styr på den mave. Han havde tynd mave igen i weekenden og han er stadig kun på skånekost. Han skulle gerne over og have helt almindelig kost.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg fået svar fra Thor.

 

Hans CMO er gået i ro, der er ikke længere noget at spore. De kunne heller ikke fremprovokere det. Men ud fra sidste røntgen og de videoer, vi har optaget, så har der været noget.

Hans hofter er bløde, men de ligger som de skal. Hun kunne selvfølgelig ikke afvise, at der kan komme noget, men det tror hun ikke.

Hun ville under ingen omstændigheder aflive ham, som han er nu.

 

Så alt i alt en rigtig positiv nyhed. Nu vil jeg op og hente ham her efter arbejde, og så vil vi bare nyde ham. Havde aldrig troet, at det hår kunne gøre så meget. Men som dyrlægen siger, så har han aldrig været normal.

Nu er det ude af systemet og han og vi kan få ro for noget tid :-) Dog skal vi have styr på den mave. Han havde tynd mave igen i weekenden og han er stadig kun på skånekost. Han skulle gerne over og have helt almindelig kost.

 

Ej... nu tuder jeg altså... --Men på den gode måde:lun:...

 

:-DSå kan I vel osse klare en smule dårlig mave...

 

Jeg ville sige "giardia" igen.. Det har han haft før, så han kan meget nemt blive gen-smittet. Især i regnvejr trives skidtet i omgivelserne.

 

--Få ham testet igen. Og gør en masse ud af at desinficere udendørs.....Beskær buske og hold græsset kort. Giardia trives i fugtig skygge.

Og vand fliser med en klorinopløsning.

 

 

Men få ham testet først, selvfølgelig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zucco
Ej... nu tuder jeg altså... --Men på den gode måde:lun:...

 

:-DSå kan I vel osse klare en smule dårlig mave...

 

Jeg ville sige "giardia" igen.. Det har han haft før, så han kan meget nemt blive gen-smittet. Især i regnvejr trives skidtet i omgivelserne.

 

--Få ham testet igen. Og gør en masse ud af at desinficere udendørs.....Beskær buske og hold græsset kort. Giardia trives i fugtig skygge.

Og vand fliser med en klorinopløsning.

 

 

Men få ham testet først, selvfølgelig..

 

Birgitta: Dyrlægen mener, det er trimningen, der har givet ham dårlig mave. Hvad angår have og fliser - her er jeg en hysterisk tøs. Græsset klippes 2-3 gange i ugen og fliserne holdes pinlig rene. Der er ingenting at beskære, hækken er helt ny, den blev sat i April.

 

Men ja en bette smule tynd mave, det må vist siges, at det er vi vant til ;-)

 

Jeg vil generelt sige, at opleve ham nu her efter weekenden, så er jeg ret positiv. Nu glæder jeg mig til at få ham hentet og have vished for, at han er ok. Ungerne var også helt oppe at køre over det positive svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jubiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii......sikken en dejlig opdatering, at logge ind til :-D....hold da op...hvor må I være lettede :-D...nu skal han da bare nydes, den bette fyr og så håber vi, at der snart kommer styr på mavsen og at der ALDRIG mere dukker noget sygdomsrelateret op og at hans urenlighed "bare" skyldes hans svære start på livet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zucco
Det lyder godt!

Hvordan går det egentlig med hans renlighed? Er den stadig "en by i Rusland"?

 

Birgitta: Byen er kommet tættere på, men den er bestemt ikke god nok endnu. Der går ikke en dag uden uheld. Han har dog ikke lavet stort indenfor, siden han kom af med prednisolonen. Men han tisser stadig mellem 3-5 gange indenfor om dagen. Han kommer på flere gåture. Han har fri adgang til haven, men det sker alligevel hverdag. Men fra en 10-20 stykker og nu til, ja jeg vil mene, 3 gange i snit om dagen, det er trods alt fremgang. Det mærkelige er mere måden. Det kan være lige efter en gåtur, det kan være 3 gange indenfor en time. Han er heller ikke god til at give tegn på, han gerne vil ud. Som feks at gå hen til terrassedøren eller lave et eller andet, der viser, han skal tisse. Han kan komme gående og vupti, så sætter han sig og tisser. Men jeg tror og håber på, han bliver bedre på dette punkt også. Det ville være rart også at kunne tillade sig at tage ham med nogle steder. Selv henne ved svigerforældrene, tager vi ham nødig med, da de har tæpper flere steder og de har altid været ekstra sjove at tisse på.

 

Vi aftalte også med dyrlægen, at vi nu langsomt sætter ham på andet end skånekost. Så jeg har købt noget mere foder idag, som vi blander med hans skånekost. Det er også noget mere fedtfri foder, vi kommer jo ikke udenom, at knægten er tyk ;-)

 

Til jer andre tusind tak for beskederne. Nu håber vi på, at der kommer ro på i lidt mere end 14 dage denne gang, inden han finder på et nyt stunt. Men mon ikke også, at der gør det. Han skulle have været en kat. Jeg har aldrig før hørt om en hund med 9 liv, men det har han haft. Det sidste satser vi nu på, at det varer i lang tid :-) Igen jeg har aldrig oplevet ham så livlig, som han har været siden weekenden, hvor han blev trimmet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...