Gæst Stella Skrevet Marts 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Marts 3, 2013 Jeg har nu haft Tjaldur i 8 måneder og har oplevet ham som en "normal" sulten hund der spiser tilfreds morgen og aften og får lidt ben eller tygge halløjsa i løbet af dagen. Det har han virket fint tilfreds med. De første 3 måneder hos mig spiste han jo stort set ingenting. Men det har ikke været et problem siden. Så blev han jo syg med ryggen og fik binyrebarkhormon. Det har han været ude af i 14 dage. Måske har det intet med det at gøre, faktisk synes jeg også hans appetit var stigende inden han blev syg. Men nu er det altså helt galt. Jeg fodre ham med RC til cocker og det har han virket mæt på og tilfreds med og jeg har lige bestilt en ny sæk og forsætter med at fodre med det. Han søger mad hele tiden. Hvis ikke han sover eller er ude sammen med mig, så går jagten på mad. Han tigger øjnene ud af hovedet hver gang jeg spiser, han søger mad i alle sine kasser med legetøj, han æder alt hvad han finder på gåturene. Måtte lave trækleg med en død fugl forleden, fy for den, men sådan noget plejer han aldrig at sætte tænderne i. Alt brød til fuglene i hækkene, når han lige at æde. Kan han komme afsted med det går han ind til kaninerne og æder deres rødbeder, gulerødder og foder. Tyggeben af almindelig tørret oksehud har han aldrig gidet, men nu bliver de ædt rub og stub og gamle tyggeben jeg ikke engang vidst han havde gemt, er blevet hevet frem og gnasket i. En sæk med gulerødder står ude i opgangen til mine kaniner, dem har han ædt mange af, uden jeg havde opdaget det, for dem har han da aldrig rørt før. Det må da være frygtelig at have det sådan hele tiden. Er han mon vitterlig sulten, som i sulten, eller er han bare blevet madfikseret ? og hvorfor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 Han er blevet kastreret, ikke? Det kunne godt være noget af årsagen:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 Prednisolon f.eks. bliver man edder sulten af og virkningen skal lige brænde af før det hele bliver normalt igen (14 dage synes jeg dog burde være nok). Kan du ikke koge nogle grøntsager og blande i foderet så det fylder lidt mere?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 Jo han blev kasteret i september. Men burde sulten så ikke have vist sig lidt før ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 Prednisolon f.eks. bliver man edder sulten af og virkningen skal lige brænde af før det hele bliver normalt igen (14 dage synes jeg dog burde være nok). Kan du ikke koge nogle grøntsager og blande i foderet så det fylder lidt mere?. Hvilke grøntsager kan du anbefale ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 Hvilke grøntsager kan du anbefale ?? Alt kan bruges:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 Hvilke grøntsager kan du anbefale ?? Gulerødder er rigtig gode. Kål og kartofler skal man give i mindre mængder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Fluffykins Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 Æbler indeholder rigtig mange af de fibre som giver en lang mæthedsfornemmelse. Tea's "bliv mæt mix" består af blendede rå æbler, gulerødder og grønne bønner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 Jo han blev kasteret i september. Men burde sulten så ikke have vist sig lidt før ? I mine tilfælde er det kommet snigende og at Tjaldur har været på binyrebarkhormon kan have gjort det mere tydeligt. Jeg vil anbefale dig at træne: bring det du finder hen til mig. Så får du ros, en godbid og lidt af det du fandt. Du kan selv iscenesætte hvad han skal finde, men husk at det du har tænkt dig at bytte med skal være markant mere lækkert. Jeg brugte et helt franskbrød (det tager lidt tid at få hul på = længere tid før hunden bliver belønnet) og byttede med et stykke ost eller pølse og brækkede tilsidst lidt brød af og gemte det væk inden hunden var færdig med at spise. Der gik faktisk ikke ret lang tid før tilliden var etableret og kræet kom styrtende hen for at vise hvad det havde fundet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 Jeg kan kun gentage at da Pelle var på RC retriever var han konstant sulten og åd ting han normalt ikke ser som egnet til hundeæde Gudrun Frantsen, som var den der anbefalede RC, har siden taget sin anbefaling i sig igen efter hun har hørt det samme fra flere hundeejere, altså at hundene blev meget sultne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 Jeg ville nu også kigge mig om efter et andet foder. De kloge siger at virkningen af neutralisering først kommer ca. et halvt år efter, og det passer jo meget godt med september. Hvis du vil holde dig til de mindre dyre typer med korn, kan du prøve at kigge på fx Proplan eller Hike. Mange har også rigtig gode erfaringer med Bosch, som kan købes på zooplus.de for noget i stil med 350 kr for 30 kg:shock: Jeg mener at både Shii og vist nok Nr49 er nogle af dem med rigtig gode erfaringer med Bosch, ellers tjek min ca. 1 måned gamle tråd om Bosch. Det må jo være forfærdeligt at være så sulten hele tiden! Så som en midlertidig løsning ville jeg også smide godt med grønt i for at give noget mæthed. Men pas på med alt for mange gulerødder - de kan godt give hård mave:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 Jeg er lige startet m bosch og giver halvt af det og halvt af lukullus som der stadig er 15 kg af. Kræet fungerer fint på blandingen - mht mæthed er han jo lab så der er altid plads til en ekstra portion Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 Tak for svar alle. Han har fået RC cocker siden før jul og har bare fungeret rigtig godt på det. Så har været glad for at fodre med det og har også lige bestilt en 12 kgs sæk hjem, så ville være ked af at skifte nu :damn: Han kaster op af kogte kartoffler, jeg har 3 gange givet ham lidt, men det kommer retur. Jeg blander nogen gange lidt ris i, men er ikke sikker på det mætter nok ? Ville gerne give ham kogte gulerødder og bønner. Vidste ikke hunde kunne spise bønner. Vidste ikke at æbler kan give mæthedsfornemmelse, så kan han da få lidt af det. Må hunde få bananer ?? Han elsker et lille stykke banan. Men jo det kan sikkert godt være kastrationen der gør det nu. Det startede for ca en måned siden og blev helt vildt slemt efter det med binyrebarkhormon. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 kartofler er ikke godt til hunde , de tilhører natskyggefamilien og kan være giftige . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 kartofler er ikke godt til hunde , de tilhører natskyggefamilien og kan være giftige . Kogte kartoffler burde bestemt ikke være giftige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 Kogte kartoffler burde bestemt ikke være giftige. Kun grønne, rå kartofler er giftige:blink: Hvad med sådan noget som kogt blomkål og broccoli? Og spørg evt. i dit supermarked om du kan købe det de overvejer at smide ud. De små købmænd plejer at være helt med på sådanne forslag. Eller kogte, brune ris. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 (rettet) Iøvrigt åd min 1 ´ste hund med stor fornøjelse alt muligt giftigt : rå kartofler - vindruer - choklade - sæbe og tuschpenne - hun døde som 11½ årig af alderdom !men det kan ikke anbefales at fodre med noget af det ! Redigeret Marts 3, 2013 af anne-lise hansen mangel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 rå kartofler er IKKE giftige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 rå kartofler er IKKE giftige.ifølge Dyrlægerne på Københavns Dyrehospital ER de giftige i rå tilstand for hunde! , LØG er også på den liste. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 Det kan godt give lidt maveproblemer hos nogle hunde hvis kartoffelstykkerne er for store, så kog dem godt og giv dem som mos Vores cockere, som vi havde i mit barndoms hjem fik ofte rå kartoffel når min mor alligevel var i gang - dengang vidste vi/man ikke at sådan nogen var giftige - som man mener de er i dag - og ingen af vores cockere tog da skade af en daglig rå kartoffel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Marts 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2013 ifølge Dyrlægerne på Københavns Dyrehospital ER de giftige i rå tilstand for hunde! , LØG er også på den liste. De er IKKE giftige. Hvis de er grønne, så er de. Hvis ikke du tror på dét, så vil jeg anbefale dig at snakke med dem igen, for der er tydeligvs noget du har misforstået ifm. din samtale med dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Marts 4, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2013 Altså Stella. Helt normal cockerappetit. Mine er stort set altid skidesultne, æder alt spiseligt, dog er ingen af dem overvægtige. Jeg ville begynde at købe dette RC Satiety, der giver stor mæthedsfornemmelse. Mener 12 kg koster ca 559 KR OG HERHJEMME KAN DET ÅBENBART KUN KØBES HOS DR. DYR. Så det på den tyske hjemmeside til 539 kr.Zoo plus????? Jeg blander dette Satiety i andet foder og så kommer der mere ro på mht søgning efter alt spiseligt.Altså de spiser sig mætte, men kan være itvivl om, hvorlang tid denne fornemmelse holder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Marts 4, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2013 Stella, Silke var på en prednisolon-kur i december, fordi hun havde en amok-reaktion på allergien med øreinfektion. Og jeg ventede også at hun ville blive mere sulten og desperat efter mad, men den reaktion kom ikke........ før jeg begyndte at trappe hende ud af medrolen i januar. SÅ syntes hun at madskålen vist var blevet for lille.. Nu er hun helt færdig med Medrolen og har været det et stykke tid, og nu er sulten også faldet til ro igen. Jeg gjorde ikke så meget ved det. I min verden ER hunde sultne. Så det er mere noget med hvor meget vi vænner dem til at fylde maven. Silke har faste tider hvor hun får noget at spise. Og ud over det får hun ingenting. Men de "faste tider" er også sådan noget som "TV-hyggeskål"(tørfoder og rå gulerødder) eller at vi deler et æble hver dag på eftermiddagsturen, og fodersøg på morgenturen. Og adskillige andre små snacks i løbet af dagen. Men de samme hver dag. Så Silke har vænnet sig til, at hun kan glæde sig til næste måltid når hun føler sult. Hun plager aldrig udenfor tid. Lige nu snorksover hun. Silke får RC Anallergenic. Det har nærmest reddet hendes liv. Og hun elsker det. Det dufter af boullionterninger. Hun skider en del af det. Men det kan jeg egentlig godt lide. Jeg tror ikke helt på den teori, at hunde har bedst af foder uden fibre og affaldsstoffer. Hvis vi andre spiste en kost, der var så koncentreret, så ville vi risikere at få kræft. Tarmene skal have noget at arbejde med. Da hun var på Olivers sked hun også meget. Årsagen til at Silke skider meget er også, at hun får flere rå gulerødder daglig. Og halvdelen af mit eftermiddagsæble. Men foderet spiller sikkert også en rolle. ---Alternativet, at en hund skulle spise sig mæt? ved måltiderne, det ville føre til at hunden blev fed. En hund med normal appetit siger da aldrig nej til en ekstra portion. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Marts 4, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2013 Altså Stella.Helt normal cockerappetit. Mine er stort set altid skidesultne, æder alt spiseligt, dog er ingen af dem overvægtige. Jeg ville begynde at købe dette RC Satiety, der giver stor mæthedsfornemmelse. Mener 12 kg koster ca 559 KR OG HERHJEMME KAN DET ÅBENBART KUN KØBES HOS DR. DYR. Så det på den tyske hjemmeside til 539 kr.Zoo plus????? Jeg blander dette Satiety i andet foder og så kommer der mere ro på mht søgning efter alt spiseligt.Altså de spiser sig mætte, men kan være itvivl om, hvorlang tid denne fornemmelse holder. Ulla H: er det ikke detteher, du mener? : Satiety Support Jeg køber selv Silkes Anallergy der. Har lige bestilt 2 poser fordi der er tilbud på det.. 12 kg satiety koster lige nu kun 470 kr, så der er da lidt og spare. Foderet bliver sendt med posten uden at det koster ekstra hvis man køber for over 400 kr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Marts 4, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2013 De er IKKE giftige. Hvis de er grønne, så er de. Hvis ikke du tror på dét, så vil jeg anbefale dig at snakke med dem igen, for der er tydeligvs noget du har misforstået ifm. din samtale med dem. Nej jeg har ikke misforstået noget -men jeg gider ikke fortsætte den diskution - SLUT HERFRA ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts