Hop til indhold

Den hundefjendske by


Umulia
 Share

Recommended Posts

Den by, jeg bor tættest på, har aldrig været noget paradis for hundeejere. Den ligger i den eneste kommune på Fyn, der ikke har en hundeskov. Der er masser af strand, men man må ikke gå der med sin hund. Og tidligere i dag ringede min mor, og fortalte forarget, at der nu er sat et "hundeluftning forbudt" skilt op på et lille grønt område i bymidten.

 

Hvordan er jeres byer? Er vores ekstremt hundefjendsk, eller er det bare helt normalt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, det lyder sgu godt nok lidt stramt!

 

Her i Århus, har vi mange hundeskove. Jeg vil tro der er en 6-8 stykker i kommunen, både indhegnede og uindhegnede. Så vidt jeg ved, er der ikke nogle offentlige områder hvor hundeluftning er forbudt.

 

Her i Lisbjerg, lidt nord for Århus, har vi en fin skov hvor rigtig mange lufter hund. Det hører til sjældenhederne at møde sure mennesker, og nu har kommunen netop givet tilladelse til både sportræning og jagtprøver i vores lille skov:-) Politiet har alle dage trænet deres hunde i skoven, og jeg møder dem tit deroppe. De mener i øvrigt det er helt forkert at sådan en fin lille schæfer går i snor:lol:

 

Generelt er både kommune, politi og andre hundeejere ret large, og jeg er en glad og tilfreds hundeejer her i byen:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Hmm den nærmeste by hos mig, er de ved, at få lavet en hundeskov :-)

Her er der flere hundeskove i nabobyerne og forstræderne.

 

Der er meget privat skov og marker.

 

Men i alle byer ved centrum, forventes det vel, at man har sin hund i snor?

Jeg ser ikke min by som hundefjendsk :-) Det er i østjylland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Slagelse har ingen hundeskov, altså hvis vi kun snakker "gamle" Slagelse. Kommunen er nu en storkommune lagt sammen af Skælskør og Korsør begge med opland.

Det giver så et par hundeskove, hvor den i Vemmelev (ml. slagse og korsør) vist er den tætteste. Ca. 8-9 km udenfor bygrænsen.

 

Vi har en enkelt park i selve byen, hvor vi gerne må være med vores hunde. De skal så føres i snor, hvilket jeg syntes er fair nok, da parken har sø med ænder og legeplads til børn. Der er vist ingen "luftning" forbudt arealer i selve byen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men i alle byer ved centrum, forventes det vel, at man har sin hund i snor?

 

Tjoeh, i følge loven må du jo faktisk ikke have din hund løs steder hvor der er "bymæssig bebyggelse", medmindre andet er anvist; Heller ikke i små byer.

 

---

 

Med hensyn til emnet bor jeg i en... Tjae... Der er gjort klart hvor hunde ikke må være, og hvor de må være... Og de har deres egne områder, så jeg kan godt leve med at de ikke må luftes bestemte steder... Faktisk må der ikke luftes på stien bag ved vores have, men folk gør det alligevel, og det irritere mig faktisk. Vi har supe rmange gode steder at lufte, så synes det er lamt at de absolut skal vælge et sted hvor børn render og leger... Speciel tnå rman ser at folk bare lader hunden skide på legepladsen osv.!

Link til indlæg
Del på andre sites

Solrød Strand er ikke speciel hundefjendsk vil jeg mene..

 

Her er en enkelt hundeindhegning hvor de fleste lufter uden snor på.. Vi har faktisk ikke rigtig nogen steder med skilte der forbyder hundeluftning, men flere steder er der selvfølgelig påbud om at hundende skal have snor på.. Det er vel også i de flestes interesse..

 

Vi har en mindre skov lige i nærheden hvor man gerne må lufte hunde, men der skal være snor på. Det er lige ned til stranden så det er et af vores foretrukne steder når solen skinner og vejret er dejligt.. Det er meget sjældent vi møder hunde uden snor, også i skoven...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes Frederiksberg gør rigtig meget for hundeejere. Vi har Frederiksberg Have hvor hunde skal føres i snor, både på grund af fugle, men også for at hundene ikke skal ødelægge blomsterbedene og løgplænen.

 

Så har vi Søndermarken, hvor hundene må rende løs i et ret stort område, i resten af parken skal de føres i snor.

 

Tæt på CBS ligger der nogle plæner (som tilhører CBS). Her har de sat et skilt op om at hunde er velkomne så længe de ikke er til gene, så her lufter folk også hunde uden snor. Ydermere er der et mindre vildtbevokset græsareal som CBS og kommunen vist ikke helt kan finde ud af hvem tilhører, men der bliver slået græs rundt på området så der bliver dannet et lille stisystem, så det område benyttes faktisk kun af hundeejere, også med løse hunde.

 

Så er der lindevangsparken hvor hunde må færdes i snor, og grøndalsparken hvor der er lavet et mindre testområde med fritløbsområde. Resten af grøndalsparken (på frederiksberg-siden) skal hunde luftes i snor, men man møder tit løse hunde under kontrol på stien.

 

Ovre ved Aksel Møllers Have lå der også en større plæne som folk luftede hunde på. Nu er de så ved at bygge metro, så kommunen har i stedet lavet et mindre grønt område og så en meget lille indhegning (ca. 10x10m) hvor hundene kan lukkes ind for at lege.

 

Der er to steder hvor luftning af hund er forbudt. Det ene sted er en lille indhegnet legeplads, og det andet sted er på en forholdsvis lille græsplæne som spejderne bruger til at lave forskellige aktiviteter på ... Jeg tror de blev trætte af at træde i hundelorte!

 

Har et par gange lavet fodersøg med Ninja på plænen, og der er aldrig nogen der har sagt noget, for skiltene er næsten vokset til med buske, så tror ikke der er så mange der ser dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kbh´skommune er vist midt i mellem - her er nogle fritløbsområder hvor hunde må være løse , men i fks Fælledparken er det kun i fritløbsområdet de må være løse , ellers er det snor på , Men de har fjeret mange af de standere her var med "prutteposer" hvilket jeg synes er ret fjollet og da jeg for nogle år siden som kredsformand forsøgte at få et sted at træne fks en nedlagt skolegård , var resultatet absolut negativt .

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i Nordfyns kommune, og den er vist ikke ret hundefjendsk, så vidt jeg ved. Der er en hundeskov i Otterup, jeg har aldrig selv besøgt den, men der er vist gjort en del ud af den, med nogle naturforhindringer etc.. Selv bor jeg helt ude på landet, i en lille by der består af 7-8 huse og gårde, og den er i hvert fald ikke hundefjendsk! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Allerød kan man vist godt kalde for et mindre hunde-paradis.

 

Jeg bor i centrum og har 5 min til mindre hundeskov (20-30 min om en runde), 10 min til kæmpe hundeskov (man kan gå i flere timer) og ca. 10 min til kæmpe ikke-hundeskove (flere timers gåture). Derudover så er der flere gode stier og grønne områder udenfor byen i villaområderne (hvor jeg boede før).

 

Det eneste som jeg (i min utaknemmelighed) sukker efter pt, er en græsplæne eller lign. til at træne på (uden sure damer som filmer og råber ad mig).

Link til indlæg
Del på andre sites

Aner ikke om vi har hundeskove i Køge, vi går bare i de almindelige skove. Der er ikke rigtig nogle forbud mod hunde inde i Køge, så vidt jeg ved, jeg har ihvertfald aldrig oplevet det:genert:. Og der er et grønt område inde midt i byen, hvor mange lufter hunde.

 

Vi blev dog smidt ud af lufthavnen i Kbh i søndags:fornaermet: Heldigvis kom min far efter 15-20 minutter, men fååårk det var koldt!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Både Aabenraa og Sønderborg har hundeskov og så de almindelige skove hvor de gerne må være med i snor. Har endnu ikke set nogle steder hvor hunde ikke må være, så synes begge steder er okay at holde hund.

Herude hvor vi bor er der mest landmænd så de fleste har hund. Tror faktisk kun er der to der ikke har hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aner ikke om vi har hundeskove i Køge, vi går bare i de almindelige skove. Der er ikke rigtig nogle forbud mod hunde inde i Køge, så vidt jeg ved, jeg har ihvertfald aldrig oplevet det:genert:. Og der er et grønt område inde midt i byen, hvor mange lufter hunde.

 

Vi blev dog smidt ud af lufthavnen i Kbh i søndags:fornaermet: Heldigvis kom min far efter 15-20 minutter, men fååårk det var koldt!!!

Men i lufthavnen er det også skiltet alle steder med at hund kun er tilladt hvis den har gyldig rejsehjemmel, så det vil rimeligt nok at blvie smidt ud?
Link til indlæg
Del på andre sites

Men i lufthavnen er det også skiltet alle steder med at hund kun er tilladt hvis den har gyldig rejsehjemmel, så det vil rimeligt nok at blvie smidt ud?
Men mon det så er nok med en togbillet ? Der går jo både metro og øresundstog eller skal det være en flybillet ? men hvis det skal være en flybillet er det da temmelig hundefjendsk man kan da sagtens skulle hente nogen og have sin hund med !
Link til indlæg
Del på andre sites

Men mon det så er nok med en togbillet ? Der går jo både metro og øresundstog eller skal det være en flybillet ? men hvis det skal være en flybillet er det da temmelig hundefjendsk man kan da sagtens skulle hente nogen og have sin hund med !
flybillet..

Det ved jeg da ikke..Jeg kan ikke se had en hund skal i lufthavnen, medmindre den skal rejse?

Link til indlæg
Del på andre sites

flybillet..

Det ved jeg da ikke..Jeg kan ikke se had en hund skal i lufthavnen, medmindre den skal rejse?

mennesker kommer der jo selv om de ikke skal rejse - fks for at sige farvel eller goddag til nogen - så hvorfor ikke også hunden ?, jeg kunne ialtfald godt finde på at medbringe en hund hvis jeg havde ærinde i lufthavnen uden nødvendigvis at skulle rejse med den.
Link til indlæg
Del på andre sites

Men i lufthavnen er det også skiltet alle steder med at hund kun er tilladt hvis den har gyldig rejsehjemmel, så det vil rimeligt nok at blvie smidt ud?

Næh det var der så ikke. Ihvertfald ikke når man kommer op med elevatoren fra p-kælderen. Vi så det først, da vi stod udenfor og gutten pegede på en meget lille linie. Og vi har da været derinde før uden at blive smidt ud. Og vi nåede da at være der i 30-40 minutter med søde kommentarer fra en del ansatte. Heldigvis skulle vi så "kun" vente 15-20 minutter, før min far kom ud og vi kunne køre hjem

Link til indlæg
Del på andre sites

Men mon det så er nok med en togbillet ? Der går jo både metro og øresundstog eller skal det være en flybillet ? men hvis det skal være en flybillet er det da temmelig hundefjendsk man kan da sagtens skulle hente nogen og have sin hund med !

Og det var det vi skulle:-D Hente min far, der kom hjem fra Tenerife

Link til indlæg
Del på andre sites

I billund lufthavn står der faktisk at hunde ikke må komme ind... Men mine har nu været med ude at hente flere gange og de er absolut ikke de eneste hunde jeg har mødt i "Velkommen hjem" området.... Har aldrig oplevet at blive smidt ud...

 

Horsens er ikke specielt hundefjendsk. Her er 3 hundeskove og i den største af byens parker er der også en fritløbsindhegning. I parken ved siden af mig er der hundepose-stativer ved hver indgang, hunde skal dog føres i snor i parken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...