Hop til indhold

Unormale hunde navne.


Aslan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 95
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Uh, en dejlig tråd - bestemt værd at huske til man skal ha' næste hund! :-)

 

En jeg kender, fordi hun også fik græsk hund, kaldte hunden for det han var: Han var en "Hund-jo"! :hjerte: Dét synes jeg er sjovt fundet på!

 

Min bror havde en kat der hed Bent... En dag kom Bent hjem med killinger! :shock: Men Bent blev nu bare ved med at hedde Bent - til gengæld kom killingen, min bror valgte at beholde, til at hedde 2B (Bents Baby)!!! :blink:

 

Ellers er min yndlings-fortælling den om hvorfor min "ungdomshund" kom til at hedde hans fulde navn! (Nogle af jer har jo hørt/læst den før - så spring fluks videre! :engel:

Vi skulle ha' ny hund, og navnet blev diskuteret. JEG synes han skulle hedde Sofus, min mor mente han skulle hedde "Hansen", opkaldt efter en sjov lille spids, som min fætter havde. (Vi andre hedder Sørensen! :blink:) Men min far mente at det var nogle dybt debile navne at komme med - "Så kunne vi sku da ligeså godt kalde den stakkels hund for Hurra!!!".

Men SÅ trådte min mor i karakter, for HUN ville fandeme IKKE så ude på trappen og kalde: "HURRAAAA - Der er mad!!!" :fornaermet: Min elskede lab/golden-blandingshund, kom til at hedde Sofus Hurra Hansen, jeg var med til at ta' imod ham da han kom til verden - var med da han skulle herfra - og han var en stor del af mit liv i de godt 16 år han var i denne verden... :lun::hjerte::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har forresten også en guldfisk, der hedder Børge, fra havedammen boende i en bowle på køkkenbordet :D

 

Da det blev vinter gik havedammen i stykker, så vi tømte den hurtigt for fisk. Troede vi. Der var ca 3 dl vand tilbage i et lille hul i dammen, da det blev vinter. Vandet frøs til og det gjorde Børge også. Da foråret så kom fandt vi ham! Ingen af os kunne aflive ham eller skylle ham ud i lokummet, så vi købte en bowle til ham og navngav ham Børge :D

 

Han er "tam" og vil gerne snakke og bide i fingre. Og så tigger han! Han ligger i overfladen og bobler, når vi er i køkkenet. Han stopper ikke med at plaske, før han får en foder-pille. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min veninde og jeg gik tur med Ninja, og pludselig havde vi en sød labbedreng med på slæb. Ejeren var ikke til at se nogen steder, så folk troede selvfølgelig at han hørte til os, så vi valgte for sjov at navngive ham. Vi kaldte ham Bøf :-) Han tog sig så nogle friheder over for andre folks hunde, og man kunne tydeligt se at de forventede at vi kom og hentede ham. Så efter lidt tid, stadig uden nogen afklaring på hvor ejeren var henne, valgte vi at ringe på nummeret der stod på Hundetegnet. Det viste sig så at han var stukket af fra sin egen have, og selv rendt over i parken... Og så hed han Hubert :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har forresten også en guldfisk, der hedder Børge, fra havedammen boende i en bowle på køkkenbordet :D

 

Da det blev vinter gik havedammen i stykker, så vi tømte den hurtigt for fisk. Troede vi. Der var ca 3 dl vand tilbage i et lille hul i dammen, da det blev vinter. Vandet frøs til og det gjorde Børge også. Da foråret så kom fandt vi ham! Ingen af os kunne aflive ham eller skylle ham ud i lokummet, så vi købte en bowle til ham og navngav ham Børge :D

 

Han er "tam" og vil gerne snakke og bide i fingre. Og så tigger han! Han ligger i overfladen og bobler, når vi er i køkkenet. Han stopper ikke med at plaske, før han får en foder-pille. :D

Hahah, hvor er han skæg :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hvor jeg, for et par år siden, trænede med Mille var der en golden der hed Ejner. Ejner's ejer hedder Åge!

 

Da min Mille fik hvalpe valgte vi at navngive dem med forbogstavet fra farven på deres halsbånd, så det blev til:

 

Orange = Olivia Rosa (køber ønskede Rosa)

Blå = Balder Balou (køber ønskede Balou

Grøn = Gizmo Basse (køber ønskede Basse)

Lilla = Liva (det hedder hun stadig)

Rød = Rikke Daisey (køber gav navnet Daisey)

Pink = Phine (det hedder hun stadig)

Grå = Gonzo Carlos (som vi selv beholdt, i det daglige hedder han Carlos, Calse, Manden, Baby, Manse, ja kært barn mange navne)

 

Da min datter var i dagpleje for mange år siden, hed dagplejemoderens hund Hunni for det mente hun var det eneste børnene kunne udtale.....

Så alle familiens hunde gennem tiden havde alle heddet Hunni....

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hvor mine forældre bor, er der en ældre mand med en sød labrador, der hedder Jesper.

 

Nu har jeg ikke noget imod navnet og synes ikke det er specielt sjovt, men når man så tilføjer, at ALLE hans hunde har heddet Jesper og været labrador, så synes jeg det bliver lidt skørt :lol: Men så er det selvfølgelig til at huske :lol:

 

Jans mormor og morfar havde altid Engelske settere, de hed allesammen Jette.

 

Min mormor og morfars hunde hed også Jette - de var så schæfere

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har forresten også en guldfisk, der hedder Børge, fra havedammen boende i en bowle på køkkenbordet :D

 

Da det blev vinter gik havedammen i stykker, så vi tømte den hurtigt for fisk. Troede vi. Der var ca 3 dl vand tilbage i et lille hul i dammen, da det blev vinter. Vandet frøs til og det gjorde Børge også. Da foråret så kom fandt vi ham! Ingen af os kunne aflive ham eller skylle ham ud i lokummet, så vi købte en bowle til ham og navngav ham Børge :D

 

Han er "tam" og vil gerne snakke og bide i fingre. Og så tigger han! Han ligger i overfladen og bobler, når vi er i køkkenet. Han stopper ikke med at plaske, før han får en foder-pille. :D

 

:lol: Hvor er det sødt.

 

---------

 

Kender ikke selv folk med sjove/unormale hunde navne.. Kun folk med sjove kattenavne. Kender én med 2 katte der hedder Svend-Bent og Karl-Åge. Men de gælder jo selvfølgelig ikke helt i denne tråd :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, en hund fra min barndom hed Basta! Det var lidt sjovt og lidt sødt.

 

Jeg kender også en hunkat ved navn Åge. De troede, det var en hankat. Den var så sky, at de ikke kunne komme til den og tjekke. Da den endelig blev tam nok, og de fandt ud af, at Åge var en pige, så hang navnet ved. Min gamle GPS hed Åge :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jessie hedder Jessie på stamtavlen og har fra hun var meget ung (omkring 1 uges tid) skulle være udstillingshund.

 

Danmarks nok førende opdrætter af springere hedder også Jessie og er gift med Kaj og de er jo altid med på udstillingerne.

 

Så de første par år hørte jeg tit joken "hvor er Kaj?" og dengang lå det absolut ikke i kortene, at jeg skulle have hund fra Jessie og Kaj i fremtiden.

 

Meeeeen Emma er jo fra dem og er jo også købt med udstilling for øje, så nu har jeg jo et tilhørsforhold til Jessie og Kaj. ...

 

Jessie og Kaj har MANGE års erfaring med udstilling/handling og opdræt af hunde, så de snakker med mange på udstillingerne.

 

Til en af vores specialklubudstillinger havde jeg tilmeldt begge hunde og var igang med at varme Emma op i ringen mens Hunde-Jessie underholdte hele hallen med hendes skrigeri.

Jeg var en anelse misfornøjet med hende og råbte ret højt "hold kæft Jessie".....

 

Den eneste i hele hallen der IKKE reagerede var køteren og jeg tror der var mere end en, der tænkte jeg var en yderst flabet personlighed sådan at råbe af formanden for udstillingsudvalget i klubben og min opdrætter.

 

Siden den dag hedder Hunde-Jessie altid Djæs på udstillinger :-D

 

Det var mega pinligt især fordi jeg normalt er ret stille og genert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...