Hop til indhold

Min hund har fået en knude/kræft? :-(


LilleBali
 Share

Recommended Posts

Karina har fået en knude. Vi var ved dyrlægen i dag, da Karina gennem de sidste 4-6 uger har haft en "dut" ved navlen. Jeg troede/håbede at det "bare" var et navlebrok, men nej desværre :( Det er IKKE navlen, og det er ikke en mælkekirtel. Så aftalte med dyrlægen - jeg var nu slet ikke i tvivl, selvom dyrlægen lige skulle tjekke om der var stemning for at se tiden an (det gør folk åbenbart, da det er en dyrere affære, plus der jo ikke er nogen der reelt ved om det hjælper eller om man bare skal se om det forsvinder af sig selv) - men nej, var slet ikke i tvivl, den skal fjernes med det samme! Så efter påske, skal Karina i narkose og have fjernet knuden, som derefter skal sendes til England for nærmere undersøgelser. Dyrlægen ringer til mig mandag, da hun ville tage kontakt til Dyrekassen Danmark for mig, for at høre om de eventuelt vil dække, fordi det er ifb med fjernelse af knude, en sterilisation også.

 

Har bare siddet hele dagen, og stirret tomt ud i luften, kan slet ikke fatte min Prinsesse måske er alvorligt syg :megaked: Kan eller vil slet ikke forholde mig til det :megaked: Dyrlægen sagde i øvrigt at det "kun" var 50% af knuder der var ondartede...

 

Beklager hvis det hele blev meget rodet, og dårligt formuleret, er simpelthen så træt, og kan ikke tænke en færdig tanke, det har godt nok været en hård dag :megaked:

 

Nogen af jer der har erfaring med kræft, knuder, hormonelle påvirkninger som kan give godartede knuder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej LilleBali :ae:....krydser fingre for, at det bare er noget harmløst.

 

Vores gamle hund fik fjernet op til flere knuder gennem hendes næsten 13 årige liv. Det var både godartede og ondartede. Vi fik hende steriliseret, da hun var 8 år, men det var nok for sent, mht, hormonpåvirkning....hvor gammel er Karina ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej LilleBali :ae:....krydser fingre for, at det bare er noget harmløst.

 

Vores gamle hund fik fjernet op til flere knuder gennem hendes næsten 13 årige liv. Det var både godartede og ondartede. Vi fik hende steriliseret, da hun var 8 år, men det var nok for sent, mht, hormonpåvirkning....hvor gammel er Karina ?

 

Tak skal du have :kys: Karina er 3 år og 9 måneder, hun fylder 4 til juni. Åh, så det behøver ikke nødvendigvis at være The End, hvis knuden er ondartet? Puuh, der faldt lige tusind sten fra mit hjerte. Det gik jeg måske lidt ud fra at det ellers var :genert: Skulle nok have spurgt mere ind til det, men var nærmest i chok. Vil du ikke fortælle lidt mere om jeres gamle hund, og de forløbi var igennem med hendes knuder?

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: Jeg føler med dig! Jeg mistede min første hund til kræft, men han var gammel og træt, og det er Karina jo ikke!

 

Min genbo har en labtæve, Smilla, som har fået fjernet 3 store knuder. Nu vil de ikke operere hende igen, og hun har fået en ny knude. Knuderne er godartede, men aktive. Allerhøjest kommer størrelsen til at genere hende, men de vurderer at det er nere farligt at operere hende igen (hun er 9 år). Mine svigerforældres har også godartede knuder.

 

Så ja, jeg kender hunde med godartede knuder, men begge er gamle.

 

Selvføkgelig skal hun have fjernet den knude, og så krydse fingre for at det bare er en godartet! Hvis det skulle vise sig andet, er mit bedste råd at nyde den tid i har sammen!

 

Krydsede poter herfra:x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe fik fjernet en godartet en for halvanden år siden - så kender fuldt ud til din følelse af panik :ae: Jeg var også fuldstændig på randen af sindssyge vist... Tror dyrlægen mente, jeg overreagerede lidt :genert: Fik fjernet den samme uge, som han fik den - tror jeg opdagede den tirsdag eller onsdag og den blev fjernet fredag.

 

Som sagt var den heldigvis godartet, men kæææft, man nåede at blive bange...

 

Men nej, ondartede knuder er ikke lig med at alt er slut. De er bare, ja, onde og fjernes de ikke i tide/godt nok, så har de lagt metastaser rundt omkring, der fortsat breder sig. Tror det er nogenlunde sådan, det foregår... Men jeg håber og krydser alt for at Karina's er en godartet én :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have :kys: Karina er 3 år og 9 måneder, hun fylder 4 til juni. Åh, så det behøver ikke nødvendigvis at være The End, hvis knuden er ondartet? Puuh, der faldt lige tusind sten fra mit hjerte. Det gik jeg måske lidt ud fra at det ellers var :genert: Skulle nok have spurgt mere ind til det, men var nærmest i chok. Vil du ikke fortælle lidt mere om jeres gamle hund, og de forløbi var igennem med hendes knuder?

 

Jo, det vil jeg da :-)

 

Præcis hvornår hun begyndte, at få knuder, kan jeg ikke huske, men mon ikke hun har været en 5-6 år. De dukkede så op med jævne mellem rum, både under maven og på benene/lårene og de fleste af dem var godartede, men i hendes sidste leveår, var der desværre en af de ondartede, der blev ved med, at komme igen og igen, efter at hun var blevet opereret flere gange for den. Dyrlægerne kunne ikke komme til, at fjerne den helt for den gik om bag selve knoglen i hendes lår og da den så begyndte, at vokse igen efter den sidste operation, blev vi enige om, at hun ikke skulle igennem endnu en operation, for den ville jo blive ved med, at komme igen. Så vi valgte i samråd med vores dyrlæge, at lade hende gå så længe, den ikke generede hende. Hun blev aflivet, 3 uger før, hun ville være blevet 13 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

JEg kender følelsen af panik, men slå bare koldt vand i blodet!

 

Sheila fik som 9 årig de første små knuder. De blev fjernet og hun blev steriliseret samtidig, da det mindskes risikoen for nye.

De blev sendt til england og viste sig at være ondartet, altså kræft, men af en type som sjældent spredte sig.

 

Allerede inden stingende blev taget, var der dog en ny på vej, som blev stor. Så hun fik fjernet hele kirtlen den sad i.

For et år siden havde hun så fået en ny, som også blev fjernet, men jeg valgte at den ikke skulle sendes over, da det følelsesmæssigt var for hårdt for mig. Hun blev i den forbindelse røngten fotograferet for at se efter spredning, hvilket der ikke var.

 

Sheila er 12 idag, så frisk som man kan være og uden tegn på at hun dør af noget som helst der har med kræft at gøre. Dyrlægen sagde også, at det var større sandsynlighed for at hun døde af alderdom, end af disse knuder.

 

Men det Er en rutche tur uden lige for os ejere..

Link til indlæg
Del på andre sites

Min nu for længst afdøde Lady fik pludselig i mælkevejen en knude, der må have vokset hurtigt.Hun var cavalier og i behandling for medfødt hjertefejl og 8-9 år. Pga hjertefejlen blev hun opereret for knuden på Landbohøjskole, og knuden sendt til biopsi. Den var af cancertypen, men kom aldrig igen og havde ikke spreds sig og hun levede til hun var 14 1/2 år.

Jeg har haft en hund med en hudcancer der også blev udtaget for prøver på nu universitetet(KVL) og ligeledes sendt til England. De er meget dygtige derovre til at bestemme hvilken evt cancertype det drejer sig om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg forstår dig fuldt ud. Chili fik fjernet en sidste torsdag som vi nu venter svar på! Ikke spor sjovt, og man tænker al verdens ting og sager. Ventetiden er ekstrem svær.. Synes 10-12 dage er længe at vente. Krydser fingre for at der ikke er noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der er da 50 % chance for at den er godartet - min 1. hund havde en ærtstor knude på maven i mange år , hun blev ca 11½ før hun blev aflivet og det var ikke på grund af knuden, jeg kan godt forstå at du er chokeret - det blev jeg sgu også da jeg fik at vide at Racer havde kræft - men han var gammel , havde gigt og dårligt hjerte oveni derfor valgte jeg at han skule have fred, men hvis det værste skulle ske og det viser sig at være kræft er det jo ikke verdens undergang , selv om det føles sådan, masser af kræftformer kan jo helbredes 100% . Så fortvivl ikke - det skal nok gå !!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sygeforsikringen skulle dække sterilisering når det er ifb med fjerning af mælkekirtelknude (?) så alt i alt, for operation, sterilisation, indsendelse af knude til England, mm kommer jeg af med cirka 15-1800kr, dvs det bliver min egenbetaling. Så næste fredag, d 5/4, skal Karina under kniven. Er nervøs, men også fortrøstningsfuld :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er dæææælme også glad for min sygeforsikring...! Dejligt, at de dækker, så skal det bare overstås! :x:
Ja hvis de " har lyst " til at beholde en i sygekassen -jeg havde engang en hund der først brækkede benet og siden blev allergiker - dvs det blev dyrt for DYRESYGEKASSEN og så var det ud !!! samtidig havde jeg en helt rask hund ( som de jo så tjente på ) jeg skyndte mig at flytte dem begge over i Top Danmark , man kan altså godt risikere at de opsiger ens police - så pas på !
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hvis de " har lyst " til at beholde en i sygekassen -jeg havde engang en hund der først brækkede benet og siden blev allergiker - dvs det blev dyrt for DYRESYGEKASSEN og så var det ud !!! samtidig havde jeg en helt rask hund ( som de jo så tjente på ) jeg skyndte mig at flytte dem begge over i Top Danmark , man kan altså godt risikere at de opsiger ens police - så pas på !

 

:ae: Til Karina, er sikker på det hele kommer til at gå godt!

 

Jeg sys det lyder underligt hvis de smider en ud af forsikringen :vedikke: Hilsen hende med hunden der både er skulder op. genoptrænet allergiker og desensibiliseret og stadig er medlem af dyrekassen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...