Hop til indhold

Alt og Intet - om foder!


Eris
 Share

Recommended Posts

Ved ikke hvor længe han skal medicineres. Når det kommer under kontrol (enten ved hjælp af medicin, eller fordi kroppen har bekæmpet tbe'en), så trapper vi stille og roligt ned. Der er ikke store bivirkninger ved medicinen, så hellere lidt for længe end for kort. Det er tydeligvis meget ubehageligt for ham hvilket betyder at han smider sig ned så snart han får krampe (fordi så stopper det jo).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 732
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Siri, nååååh for Søren, troede du ville skifte over på det, og så ville jeg bare give vores oplevelse...:oops: Men nej, hvis det virker super skal du selvfølgelig ikke skifte...

 

Nej, jeg er super glad for foderet - er bare bange for at Spot pludselig eksploderer med den voldsomme appetit han har fået :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, det lyder sgu da træls. Stakkels fyr:( Og så meget desto mere grund til at give ham et foder han trives på!

 

Ja rigtig træls! Det gode er at han ikke har bivirkninger af Kbr (kan give ataxi) og at han har det rigtig rigtig godt. Altså han er SÅ glad og når jeg ser hvordan han har det nu, så er jeg lidt i tvivl om hvor længe han rent faktisk har haft det dårligt pga tbe'en.

 

Tror jeg skifter ham over til medium adult og ser hvordan det går. Jeg kan ikke sådan bare skifte løs, fordi sodiumindholdet i foderet påvirker optagelsen af kbr, så det tager et par uger at skifte.

 

Carla skal også skiftes over - hun er altså blevet 200gr. for rund!!!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige siddet og tænkt lidt. Luna er jo begyndt at sakke agterud når vi løber. Og nu her slog det mig.. Hun er først begyndt på det, efter jeg tog hende af specific.. Så åbenbart har det haft en god effekt på hende. Men hvad gør man så med den fedtede pels?

 

En af dyrlægestudenter foreslog fiskeolie.. Men altså, der er jo kæmpe mængder fiskeolie i foderet i forvejen, så det synes jeg lyder underligt. Eller hvad siger I? Skal jeg "bare" udsætte hende for bad (= tortur i hendes øjne) noget oftere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg har lige siddet og tænkt lidt. Luna er jo begyndt at sakke agterud når vi løber. Og nu her slog det mig.. Hun er først begyndt på det, efter jeg tog hende af specific.. Så åbenbart har det haft en god effekt på hende. Men hvad gør man så med den fedtede pels?

 

En af dyrlægestudenter foreslog fiskeolie.. Men altså, der er jo kæmpe mængder fiskeolie i foderet i forvejen, så det synes jeg lyder underligt. Eller hvad siger I? Skal jeg "bare" udsætte hende for bad (= tortur i hendes øjne) noget oftere?

 

Det kan jo være alt muligt - svamp i hunden, tør hud, stofskifte symptomer, nedsat immun forsvar - alt sådan noget kommer fra et underliggende symptom som kan stamme fra foder, ydre påvirkninger, stress mv.

 

Så før du gør noget videre ville jeg undersøge om der er noget i foderet hun måske kan reagere på - er det svamp eller andet må du have dyrlægen på.

 

Det kan være Seborrhea http://www.netdyredoktor.dk/hund/sygdomsleksikon/s/seborrhea.aspx

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jo være alt muligt - svamp i hunden, tør hud, stofskifte symptomer, nedsat immun forsvar - alt sådan noget kommer fra et underliggende symptom som kan stamme fra foder, ydre påvirkninger, stress mv.

 

Så før du gør noget videre ville jeg undersøge om der er noget i foderet hun måske kan reagere på - er det svamp eller andet må du have dyrlægen på.

 

Det kan være Seborrhea http://www.netdyredoktor.dk/hund/sygdomsleksikon/s/seborrhea.aspx

 

Hun har det kun på det foder. Og det er vist helt normalt, når der nu er så meget olie i, som der er:-D Det er ihvertfald, hvad jeg fik fortalt

 

Der er intet at se lige nu, hvor hun får halvt råt og halvt Wolfsblut. Men til gengæld er hun så stivere i leddene. Så det er lidt pest eller kolera.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ringede til dyrlægen og vi har aftalt, at jeg kommer ind i næste uge (jeg skal lige have løn og de skal lige have en sæk hjem) og så prøver vi Royal Canin's Mobility. Hills J/D har vi prøvet.. Alt for meget afføring

 

Medicanimal har også en fra Eukanuba

http://www.medicanimal.com/setSessionLocaleProductList/category/?category_id=MACTGR-DOGS_VET_FOOD_EUKANUBA_VETERINARY_DIET&locale=en_GB

og Purina (dem med ProPlan)

http://www.medicanimal.com/setSessionLocaleProductList/category/?category_id=MACTGR-DOGS_VET_FOOD_PURINA_VETERINARY_DIETS&locale=en_GB

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Nu spørger jeg måske dumt, men hvis I andre skifter foder til et foder af samme mærke, skifter I så langsomt over eller fodrer I bare fra den ene dag til den anden?

 

Nej jeg skifter ikke langsom - mine får som udgangs punkt altid to typer foder (forskellig kødkilde) er det indenfor samme mærke skifter jeg bare fra måltid til måltid - er det et anet fodermærke skifter jeg over 3-4 dage. Har opdaget at maverne er blevet stærkere af det - altså ved at de ikke får det samme hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeanette, giver du hende fisk e olie til det foder hun får nu?

Nej, eller jo altså i de her dage, hvor hun har fået Wolfsblut og råt. Men fra i dag får hun specific igen, indtil d. 1. Jeg har 10½ kg af det stående hos en veninde, som skulle købe det. Ville du tilføje det? Tænker bare, at der er så mange andre olier i:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, eller jo altså i de her dage, hvor hun har fået Wolfsblut og råt. Men fra i dag får hun specific igen, indtil d. 1. Jeg har 10½ kg af det stående hos en veninde, som skulle købe det. Ville du tilføje det? Tænker bare, at der er så mange andre olier i:genert:

 

Nå, nej jeg tænkte at specifik jd eller hvad den hedder , virker på leddende i kraft af sit store indhold af bla fiskeolie (omega 3) og hvis hun ikke fungerede på foderet, så kunne du jo give hende en god portion omega 3 oven i det foder hun kan fungere på og se om det hjalp på hendes led og hun ikke også blev fedtet af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, nej jeg tænkte at specifik jd eller hvad den hedder , virker på leddende i kraft af sit store indhold af bla fiskeolie (omega 3) og hvis hun ikke fungerede på foderet, så kunne du jo give hende en god portion omega 3 oven i det foder hun kan fungere på og se om det hjalp på hendes led og hun ikke også blev fedtet af det.

Fiskeolie i sig selv er desværre ikke nok. Jeg har faktisk ikke fundet et tilskud endnu, der virker. Jo måske canosan. Kunne være vi skulle prøve det igen:hmm: Bare i den engelske udgave, de er billigere og dem vil hun godt spise (det vil hun ikke med canosan:lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fiskeolie i sig selv er desværre ikke nok. Jeg har faktisk ikke fundet et tilskud endnu, der virker. Jo måske canosan. Kunne være vi skulle prøve det igen:hmm: Bare i den engelske udgave, de er billigere og dem vil hun godt spise (det vil hun ikke med canosan:lol:)

Prøv og søg HA Matrix hund, evt på http://www.miljøfoder.dk

Det er det tilskud Liva får og det virker super godt! Kender andre hvis hunde med slidgigt også bruger det med super god virkning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Fiskeolie i sig selv er desværre ikke nok. Jeg har faktisk ikke fundet et tilskud endnu, der virker. Jo måske canosan. Kunne være vi skulle prøve det igen:hmm: Bare i den engelske udgave, de er billigere og dem vil hun godt spise (det vil hun ikke med canosan:lol:)

 

Her bruger vi Luposan Genlenk pellets - det har haft en rigtig god virkning - historien har jeg skrevet flere gange herinde - så den får I ikke lige nu;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her bruger vi Luposan Genlenk pellets - det har haft en rigtig god virkning - historien har jeg skrevet flere gange herinde - så den får I ikke lige nu;-)

 

Det har vi også prøvet uden nogen nævneværdig effekt.

 

Nogen der har nogle erfaringer med foder som giver fast afføring?

Mysla har anal kirtel problemer og har fået penicillin for det i dag. Jegskal sikre mig at hun helt hele tiden har lidt hård mave. I hvert fald fastere end den er nu.

 

Helst også lavt i kalorier .

Luna fik hård mave af Wolfsblut Green Valley.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...