AnneMangetal Skrevet Juni 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2013 Så ringede dyrlægen svar, og Bella er testet positiv for hjerteorm. Hun er den første der er testet positiv hos vores dyrlæge. Symptomerne er de samme som ved lungeorm. Nu skal hun behandles med Advocate de næste 3 mdr., og testes igen om en måned. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Øv god bedring lille Bella Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ovamor Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 God bedring med hende :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Shit da også...god bedring med Bella.:ae:... Anne, var det derfor, at hun for et stykke tid siden havde madlede ?...kunne ikke lige finde tråden, du havde oprettet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 God bedring med hende :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Shit da også...god bedring med Bella.:ae:... Anne, var det derfor, at hun for et stykke tid siden havde madlede ?...kunne ikke lige finde tråden, du havde oprettet Hun blev jo testet positiv for parasitter ved blodprøve i januar. Vi troede jo at det var lungeorm, men spørgsmålet er om det var hjerteormene dengang også:hmm: Men nu er jeg slet ikke i tvivl om at hun bare skal forebygges hele året rundt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissLøven Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 ØV! God bedring med hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 god bedring :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst S'eren Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Øv! god bedring til prinsessen! :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Æv, god bedring. Jeg skal også have afleveret på Asta'en - hun hakker lidt nogle gange, eller rømmer sig. Det har hun aldrig gjort før, så jeg tænker at jeg hellere på teste. Ren nysgerrighed - hvad giver du for sådan en test? Min nye dyrlæge skulle have et par hundrede for den, den gamle 350 eller sådan noget... jeg overvejer om det kan betale sig at shoppe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sagapigen Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Øv også, god bedring med hende. Jeg skal også have afleveret på Anton, men er ved at være træt af at det altid skal være en diskussion med dyrlægen. Hvorfor er det så svært for dem at forstå at hjerte og lungeorm er kommet til Århus? Er der nogen dyrlæge i Århus, der tager imod prøverne uden kommentar om at der nok ikke er noget og at der ikke rigtig er nogen grund til at teste det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Så ringede dyrlægen svar, og Bella er testet positiv for hjerteorm. Hun er den første der er testet positiv hos vores dyrlæge. Symptomerne er de samme som ved lungeorm. Nu skal hun behandles med Advocate de næste 3 mdr., og testes igen om en måned. Øv:cry: Er det fundet via afføringsprøver? Jeg har nemlig overvejet om Luna skal teste, da jeg synes hun meget hurtigt bliver forpustet. Der var dog intet at se i blodprøverne (de der gængse hun får hvert år) i starten af maj. Æv, god bedring. Jeg skal også have afleveret på Asta'en - hun hakker lidt nogle gange, eller rømmer sig. Det har hun aldrig gjort før, så jeg tænker at jeg hellere på teste. Ren nysgerrighed - hvad giver du for sådan en test? Min nye dyrlæge skulle have et par hundrede for den, den gamle 350 eller sådan noget... jeg overvejer om det kan betale sig at shoppe. Vi giver ca 400 kr og skal aflevere 4 prøver Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Hos min dyrlæge i Skæring koster det 100 kr plus moms pr. lort:mrgreen: Og Sagapigen, de kommenterer allerhøjest positivt at man får hunden testet. Men de er jo også vant til den omvandrende ormeprinsesse:blink: Så smut du endelig derud og aflever. Jeanette, en blodprøve kan indikere om der er parasitter, men åbenbart ikke hvilken slags. Så hvis hendes blodprøver er fine, vil jeg ikke tro at der er noget. Men jo, denne gang blev det fundet i den ene af de tre lorte. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Hos min dyrlæge i Skæring koster det 100 kr plus moms pr. lort:mrgreen: Og Sagapigen, de kommenterer allerhøjest positivt at man får hunden testet. Men de er jo også vant til den omvandrende ormeprinsesse:blink: Så smut du endelig derud og aflever. Jeanette, en blodprøve kan indikere om der er parasitter, men åbenbart ikke hvilken slags. Så hvis hendes blodprøver er fine, vil jeg ikke tro at der er noget. Men jo, denne gang blev det fundet i den ene af de tre lorte. Så 375? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 God bedring med hende:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dimsen Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 God bedring til Bella. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Nej, sikke noget øv... God bedring med hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Sikke noget møg. Det er sltså ikke sjovt med de skide orm. Vi får lavet en blodprøve i slutningen af juni på dem begge, da vi alligevel skal have stress testet deres hjerte. God bedring til hende :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Kan man godt få det forebyggende? Eller er det kun i tilfælde som det her, hvor hunden får det igen og igen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 God bedring! I må bo i et dårligt område, altså lige for den slags. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louca Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Hvordan smitter skidtet???? Bor selv i Skæring og kender mange hundeejere, men har ikke liiiige hørt noget om nogen som helst orm... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Hvordan smitter skidtet???? Bor selv i Skæring og kender mange hundeejere, men har ikke liiiige hørt noget om nogen som helst orm... Det smitter gennem afføring. Snegle spiser det, og når en hund så slikker på en snegl eller på anden måde kommer i kontakt med dem, vil den blive smittet. Larverne vandrer så fra tarmen op til hjertet, hvor de vil begynde at ligge æg. Æggene føres med blodet til lungerne, hvor de bliver til larver og begynder at irritere hunden, så den hoster. Når den så synker igen, vil larverne komme tilbage til tarmen. Og så kan man starte forfra. Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst zara Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Nej man kan ikke få advocate i håndkøb, det er receptpligtigt og dermed forbudt at udlevere uden begrundet mistanke - hvilket dyrlægen så selv beslutter hvornår de får den mistanke... Andre gode behandlingsmuligheder er jo Milbemax, det er der ingen, der nævner her... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Så det er altså ikke alle typer medicin, der er receptpligtigt :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Æv Anne. Stakkels prinsessen. Rigtig god bedring med hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts