Hop til indhold

ligget forkert


Gæst Malou-jan
 Share

Recommended Posts

Gæst Malou-jan

Er der nogle af jer hundeejer hvor jeres hund halter de første skridt efter de har ligget forkert på sofaen eller andet sted?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ja - Oscar gør somme tider - i sær hvis han har været meget aktiv. Jeg massere selv mine hunde.

 

Vil lige understrege at Oscar IKKE fejler noget - han har fået taget masser af billeder af sine knogler. Ligesom vi mennesker kan ligge forkert - kan vores hunde også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige understrege at Oscar IKKE fejler noget - han har fået taget masser af billeder af sine knogler. Ligesom vi mennesker kan ligge forkert - kan vores hunde også.

det tror jeg du er lidt alene om at mene;) hunde sover normalt ikke nær så længe og tungt som mennesker så jeg har aldrig oplevet eller hørt om at der skulle være nogen stivhed når de vågner undtagen hos ældre gigt plagede hunde eller hos hunde med muskel eller led skader;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
det tror jeg du er lidt alene om at mene;) hunde sover normalt ikke nær så længe og tungt som mennesker så jeg har aldrig oplevet eller hørt om at der skulle være nogen stivhed når de vågner undtagen hos ældre gigt plagede hunde eller hos hunde med muskel eller led skader;)

 

Ja det er muligt - men jeg er så heller ikke som flertallet, men det er jeg så vant til :mrgreen:

Mine beagler sover da også i alle mulige stillinger, men jeg har da også i agttaget at en forkert drejning lige kortvarig kan få dem til at trække på et af benene - det er vist meget normalt og noget jeg har set ved alle de hunde jeg har haft gennem tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du ikke tidligere haft en tråd om at hun var halt? Det mener jeg at huske

 

En und hund som din ligger ikke "forkert", de er gode til at rette til, så de ligger bekvemt.

Hvis hun er halt eller bare stiv efter hvile bør hun have hjælp og helst hurtigt, så den tilstand hun har ikke forværres og trækker noget andet med sig, som kan give kronisk virkning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kun en af mine hunde kan engang imellem være lidt stiv efter hvile og den er min 9 år gamle hanhund med svær slidgigt i ryggen og det er kun efter at han har leget for vildt.

 

Ingen af de andre hunde er nogensinde stive eller halte efter at have ligget. Ikke engang gamle Maggie, som vi mistede i foråret, var stiv efter hvile på trods af hendes 11 år.

 

Så hvis en af de andre hunde udviste stivhed eller ømhed når de rejste sig efter et hvil, ville jeg absolut anse det for at være noget som skulle undersøges. Det er ikke normalt og slet ikke for en yngre hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med - flertallet er det vist. En stivhed/halthed som hunden arbejder sig ud af når den er varmet op, skyldes næsten altid gigt eller andre ledforandringer eller skader.

 

Man ser jo f.eks. heller aldrig en hund gå i gulvet fordi dens ben "sover" pga. at den har ligget forkert. Tror kun det er os mennesker der er dumme nok til at "ligge forkert" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge vores har jo HD og Molly har også PL på det ene knæ. Når de har sovet lang tid, altså et par timer, så strækker de sig altid lige efter de er stået op. Hvis de ligger og hviler/sover i kortere tid, gør de det ikke nødvendigvis. De kan sagtens fare op og løbe afsted med det samme, hvis der sker noget spændende, men er der ro på, så strækker de sig gerne lige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

De fleste hunde strækker sig når de har sovet/hvilet - det gør mine da - men de kan også fare afsted i en vis sidevind hvis der sker noget, som ikke må gå næserne forbi. Det jeg mener med at f.esk. Oscar kan humpe kortvarig er at hans ben sover og derfor stritter han nogle gange med det ud i luften - det er min dyrlæges forklaring - hundes ben kan sove nøjagtig som vi menneskers kan. Oscar har ingen former for slid eller gigt - det er helt udelukket ud fra de billeder han har fået taget.

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste hunde strækker sig når de har sovet/hvilet - det gør mine da - men de kan også fare afsted i en vis sidevind hvis der sker noget, som ikke må gå næserne forbi. Det jeg mener med at f.esk. Oscar kan humpe kortvarig er at hans ben sover og derfor stritter han nogle gange med det ud i luften - det er min dyrlæges forklaring - hundes ben kan sove nøjagtig som vi menneskers kan. Oscar har ingen former for slid eller gigt - det er helt udelukket ud fra de billeder han har fået taget.

 

Pelles ene ben sover ind imellem (kiropraktorens forklaring) det viser han ved at gnuske i det med fortænderne. Men han har også et dårligt ben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...