Hop til indhold

Theyellowdogprojekt


anne-lise hansen
 Share

Recommended Posts

Dit link fungerer ikke

 

Ideen har været vendt herinde tidligere og jeg ser det som en god ide i teorien, men ikke god nok.

 

Hvis et antal hundeejere i et område vælger at gå med denne sløjfe og de øvrige hundeejere i nærområdet vænner sig til dens betydning, vil der stadig være mange, som ikke aner hvad det drejer sig om og som slet ikke ser sløjfen.

Lige sådan kan hundeejere som ikke selv anvender sløjfen, men kender signalet, tro at hunde uden sløjfen må kontaktes.

Jeg tænker at dette kan blive et oplæg til øget frustration for bærerne af sløjfen.

 

Hvis tiltaget skal blive godt nok, skal det op i de store medier på daglig basis så folk får tudet ørene fulde og det ligger som en baggrundsviden hos alle på linie med badereglerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dit link fungerer ikke

 

Ideen har været vendt herinde tidligere og jeg ser det som en god ide i teorien, men ikke god nok.

 

Hvis et antal hundeejere i et område vælger at gå med denne sløjfe og de øvrige hundeejere i nærområdet vænner sig til dens betydning, vil der stadig være mange, som ikke aner hvad det drejer sig om og som slet ikke ser sløjfen.

Lige sådan kan hundeejere som ikke selv anvender sløjfen, men kender signalet, tro at hunde uden sløjfen må kontaktes.

Jeg tænker at dette kan blive et oplæg til øget frustration for bærerne af sløjfen.

 

Hvis tiltaget skal blive godt nok, skal det op i de store medier på daglig basis så folk får tudet ørene fulde og det ligger som en baggrundsviden hos alle på linie med badereglerne.

Jeg ved ikke hvorfor linket ikke fungerer - men man kan jo starte med at udbrede det på steder med mange hundeejere , som fks her på HF.
Link til indlæg
Del på andre sites

hvis det blev lidt mere kendt ville det måske kunne hjælpe......

Hjælpe? Hvor er egentlig problemet med alle de hunde, der absolut vil hilse på andre hunde? Jeg møder dem ikke selv, derfor spørger jeg. Er det kun, når hundene passerer hinanden i snor eller skal sløjferne også påmonteres, hvor hunde render frit?

Link til indlæg
Del på andre sites

åh gud. lever den endnu????

 

 

 

Jeg mener det er en gennemført latterlig idé. Kort og godt.

 

Hvis man endelig vil bruge tid og kræfter på sådan noget, så gør det i en "vis hensyn" kampagne af en eller anden art i stedet. Det andet ender bare med at det er personen der ikke bruger bånd der bliver klandret for at være en idiot, fordi man så ikke "pr. automatik" kan slippe hunden for en omgang "hilseleg".

 

Når nu det burde forholde sig således at man som udgangspunkt burde spørge, uanset hvordan kræet så er plastret ind i ting og sager

Link til indlæg
Del på andre sites

Troede seriøst også den tåbelige ide for længst var kørt ud i sandet:rolleyes:

Havde egentlig glemt alt om den, siden sidst vi diskuterede herinde om vores hunde skulle prydes m alverdens sløjfer, alt efter humør:)

Men nu da jeg bliver mindet om den, så slår det mig, at jeg i mellemliggende tid ikke har set en eneste gul sløjfe:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvorfor linket ikke fungerer - men man kan jo starte med at udbrede det på steder med mange hundeejere , som fks her på HF.

 

Problemet er, at langt de fleste på HF, er folk som går rigtig meget op i deres hunde. Den "gennemsnitlige" hundeejer lkommer ikke på HF, i hundeklubber eller lign., og kommer derfor sandsynligvis aldrig til at vide, hvad den sløjfe betyder.

 

Raenil - hvis der er noget der kan sætte mit blodtryk i vejret så er det det fuldstændig tåbelige skilt "baby on board" - vi skal vel køre hensynsfuldt overfor alle uanset hvem der er i bilen?

 

Den har også tit undret mig. Børn i bilen? Nå OKAY, så må jeg hellere lade være med at banke op bag i dén bil :stupid:

Eller er det en undskyldning for at køre lidt råddent? "Jeg har 3 unger bag i bilen, og det er ulvetime - jeg vil bare HJEM!" :mrgreen:

Redigeret af MissMilladk
Omformulering
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i tvivl her.....gælder den gule sløjfe løse hunde? Jeg troede, at de, der gik ind for sløjfen, brugte den, når de luftede deres hunde i snor og skulle passere fremmede hunde i snor?

Jeg tror ideen er at alle der har hunde som ikke bryder sig om andre hunde skal iføre sig gul snor;) dvs alle du møder uden gul snor kan du bare lade din hund rende hen til;)

 

og min kommentar med den gule T-shirt skal ses som en sjov kommentar;) jeg finder hele ideen latterlig og mener at alle skal holde deres hunde væk fra alle andre med mindre man har aftalt andet! At det over hovedet kulle være nødvendigt at bede folk holde deres hunde væk fatter jeg ikke, for mig er det da logik at man ikke lader hunden rende hen til andre uden at det er aftalt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ideen er at alle der har hunde som ikke bryder sig om andre hunde skal iføre sig gul snor;) dvs alle du møder uden gul snor kan du bare lade din hund rende hen til;)

 

og min kommentar med den gule T-shirt skal ses som en sjov kommentar;) jeg finder hele ideen latterlig og mener at alle skal holde deres hunde væk fra alle andre med mindre man har aftalt andet! At det over hovedet kulle være nødvendigt at bede folk holde deres hunde væk fatter jeg ikke, for mig er det da logik at man ikke lader hunden rende hen til andre uden at det er aftalt!

Jeg forstod godt, at du lavede sjov, men jeg kom pludselig til at tænke på, hvad den gule sløjfe egentlig skulle bruges til eller rettere i hvilke situationer. For selvom du og flere andre mener, at "alle skal holde deres hunde væk fra alle andre med mindre man har aftalt andet", så er den opfattelse dømt til fiasko, hvis man selv opsøger de løse hunde, fx på "vinterstrande" eller i hundeskove. Lidt ligesom de cyklister, der ved, at de har ret til ved et stoplys at holde helt oppe ved siden af en lastbil, der viser, at den agter at dreje til højre.

 

Selvfølgelig har cyklister ret til det, men specielt klogt er det ikke.

 

Men løse hunde har vi diskuteret til bevidstløshed, så det behøver vi ikke at diskutere igen. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...