Gæst Isabella Skrevet Oktober 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2013 Hvor tit børster i jeres hundes tænder? Og hvad bruger i til det? Man kan få en lille skrube ting til en finger. Hvad syntes i fungere bedst? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Oktober 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2013 Aldrig. De får tyggeting i stedet for Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Oktober 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2013 Børster heller aldrig tænder på vores Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2013 Jeg gør det ca. 1 gang om ugen, og gør det kun fordi hun altså af og til får et stykke slik eller andet sukker. Jeg bruger som regel en fingerdut, og noget tandpasta med leversmag:-) Jeg giver også ben og tyggeting, men det gider hun ikke så tit, så derfor må hun lide med tandbørstning:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Oktober 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2013 Jeg gør det ikke. Han får tyggeting i stedet for. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret Oktober 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2013 Aldrig de får tygge ting Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Oktober 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2013 En gang om ugen, Groa er ikke så vild med tyggeting. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mettemille Besvaret Oktober 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2013 Hver dag. Det gør jeg fordi man mener at der er en forbindelse mellem bakterier fra mundhulen og bakterieinfektioner på hjerteklapperne (bakterierne føres via blodbanerne). Siden dyrlægen gjorde mig opmærksom på hendes mislyd på hjerteklappen og den beskrevne sammenhæng, har jeg ikke turdet andet. Men hun er altså også slem til at æde alt muligt bakteriefyldt. Jeg bruger tandbørste som fungerer fint, men har så heller ikke prøvet den der fingerdims. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Fluffykins Besvaret Oktober 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2013 Hver dag. Det er blevet et fast ritual inden vi går i seng, og tea kan godt lide det, for tandpastaen smager godt Teas tænder kan ikke holdes kun med tyggeting, og hun får også let dårlig ånde, så vi børster bisserne og undgår det hele. Jeg har prøvet en af de der fingerdutter, og synes virkelig den var besværlig at bruge. Det går meget lettere med en babytandbørste. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sofaslænget Besvaret Oktober 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2013 Min første chi børstede jeg 2 gange om dagen, han havde tilsidst kun 18 tænder og sgu ha fjernet 4-6 tænder, han var en syg hund og blev næsten 5 år. Min ældste chi børster jeg sjældent, han holder dem godt og de er sunde og hvide, det først efter han er fyldt 4 år at han er begyndt at få tandsten. Min yngste chi børster jeg 3-5 gange om ugen. Bruger en børnetandbørste. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Caligo Besvaret Oktober 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2013 Jeg børster tænderne på Lupo ca. 1 gang om ugen. Jeg bruger en lille micro-fiber dims man kan sætte på fingeren, og så noget hundetandpasta med leversmag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret Oktober 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2013 Aldrig de får tyggeting Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Oktober 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2013 Aldrig og Pelle har som 7 årig de flotteste hvide tænder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2013 Aldrig, jeg giver tyggeben et par gange om ugen, og det sørger fint for at rense hendes tænder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Oktober 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2013 aldrig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Oktober 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2013 Silke får børstet tænder hver dag. Men hun er også 11½. Da hun var yngre, var det 1-2 gange om ugen. Hendes tænder er fine. Og de har aldrig haft brug for rensning. Vi bruger knust kridt rørt op i vand. Og en almindelig tandbørste. Det er billigt, effektivt og jeg risikerer ikke, at der er underlige ting i tandpastaen, som Silke ikke kan tåle. Hun er allergihund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2013 Aldrig. Luna er 10½ år og har kun fået renset tænder 2 gange. Begge gange i forbindelse med fjernelse af en rov/kindtand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Oktober 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2013 Jeg har indtil for nylig børstet Oscars tænder - de andre to får og har aldrig fået gjort det. Nu er jeg gået over til at give dem Bucadog som er en pasta de bare slikker af fingeren på en af os. Udover det giver jeg ½ tsk. havalge pulver. Det virker lige så godt som at bruge en børste - desuden er det nemmere på den måde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts