Hop til indhold

Hvor tit børster i jeres hundes tænder?


Gæst Isabella
 Share

Recommended Posts

Gæst Isabella

Hvor tit børster i jeres hundes tænder? Og hvad bruger i til det? Man kan få en lille skrube ting til en finger. Hvad syntes i fungere bedst? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hver dag. Det gør jeg fordi man mener at der er en forbindelse mellem bakterier fra mundhulen og bakterieinfektioner på hjerteklapperne (bakterierne føres via blodbanerne).

 

Siden dyrlægen gjorde mig opmærksom på hendes mislyd på hjerteklappen og den beskrevne sammenhæng, har jeg ikke turdet andet. Men hun er altså også slem til at æde alt muligt bakteriefyldt.

 

 

Jeg bruger tandbørste som fungerer fint, men har så heller ikke prøvet den der fingerdims.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hver dag. Det er blevet et fast ritual inden vi går i seng, og tea kan godt lide det, for tandpastaen smager godt :)

Teas tænder kan ikke holdes kun med tyggeting, og hun får også let dårlig ånde, så vi børster bisserne og undgår det hele.

Jeg har prøvet en af de der fingerdutter, og synes virkelig den var besværlig at bruge. Det går meget lettere med en babytandbørste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min første chi børstede jeg 2 gange om dagen, han havde tilsidst kun 18 tænder og sgu ha fjernet 4-6 tænder, han var en syg hund og blev næsten 5 år.

 

Min ældste chi børster jeg sjældent, han holder dem godt og de er sunde og hvide, det først efter han er fyldt 4 år at han er begyndt at få tandsten.

 

Min yngste chi børster jeg 3-5 gange om ugen.

 

Bruger en børnetandbørste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke får børstet tænder hver dag. Men hun er også 11½. Da hun var yngre, var det 1-2 gange om ugen.

Hendes tænder er fine. Og de har aldrig haft brug for rensning.

 

Vi bruger knust kridt rørt op i vand. Og en almindelig tandbørste.

 

Det er billigt, effektivt og jeg risikerer ikke, at der er underlige ting i tandpastaen, som Silke ikke kan tåle. Hun er allergihund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har indtil for nylig børstet Oscars tænder - de andre to får og har aldrig fået gjort det.

Nu er jeg gået over til at give dem Bucadog som er en pasta de bare slikker af fingeren på en af os. Udover det giver jeg ½ tsk. havalge pulver.

Det virker lige så godt som at bruge en børste - desuden er det nemmere på den måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...