Hop til indhold

Skilsmissehund


Amocca
 Share

Recommended Posts

Vi er igang med at blive skilt, men bor pt stadig i samme hus. Jeg er ved at pakke alting ned og skal forhåbentlig snart flytte.

 

Hundene har egentlig taget alle omvæltningerne so far pænt. Jeg tror de undres lidt over den kasselabyrint voes hus er blevet, men ellers ikke.

 

Karla reagerer dog når vi skal i seng. Manden siver nede i stueetagen og jeg sover på 2. Sal. Hun vandrer op og ned af trapperne og piver, og når hun endelig kommer op i seng, så ligger hun med hovedet udenfor dynen og holder øje med døren :???:

 

Nu er han heldigvis taget ud at rejse i 3 uger, det er hun jo vant til, så det accepterer hun. Og netop fordi han har været så meget væk i vores dagligdag havde jeg slet ikke tænkt at det ville være er problem for dem.

 

Men Karla er meget knyttet til sin "far", så det er vel naturligt, at hun er ked af, at han ikke er en del af hendes daglige rutiner.

 

Jer der har prøvet at flytte fra en anden og taget hundene med. Har i oplevet problemer? Jg tænker på, når jeg flytter og han slet ikke er der mere. Jeg satser selv på, at hun ikke reagerer. Hun har jo før været på camping, i sommerhus, på ferie, hvor det bare var mig ig hundene og ikke ham... Så tænker at hun bare ville tro det nye hus var et sted vi skulle være i et stykke tid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke prøvet det. Men først :bighug:.

 

Og så tror jeg at du har ret i dine tanker.. Altså at flytningen ville hun nok egentlig ikke have problemer med, hun vil nok blot tænke at her skal i bo et stykke tid, og efter noget tid acceptere hun jo bare at det er der i er nu...

 

Jeg tror det er mere svært nu hvor både dig og eksmanden er i samme hus, fordi hun jo kan se at det ikke er rutinen, og det er underligt for hende... Så hun bliver mindet om at rutinen er brudt og noget er anderledes...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker også at Karla er så vant til at bli' "slæbt med" alle mulige steder i forbindelse med agility, hvor det kun er dig og hundene, så jeg ville tænke som du selv gør - at det nok bare er et nyt sted hvor I skal være noget tid. Og så krydser jeg fingre for at du snart finder et pisselækkert og helt perfekt sted at bo! :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror heller ikke I får problemer, det er klart en fordel at de er vant til, at flokken ikke altid er samlet over længere tid tror jeg :-D

 

Duffy er jo også skilsmissehund, og det har været en ret stort omvæltning i hendes liv... Hun har altid været en tryghedsnarkoman og haft det bedst, når alle var samlet... Hun har altid haft et lidt skrøbeligt/følsomt sind, så jeg har haft mange skyldfølelser fordi hendes mareridt om at blive adskilt fra flokken blev en realitet :???:

 

Det var jo også en stor forandring at skulle flytte, boede jo hos mine forældre først sammen med mig, og så flyttede jeg jo i lejlighed, hvor hun blev hos mine forældre... Nu er hun dog faldet helt til hos mine forældre, og betragter det som hendes nye hjem :-D Når jeg tager derfra, står hun ikke længere og piber ved døren... Hun er dog blevet mere obs på at holde sammen på flokken, f.eks. vil hun helst have dem begge med ud at gå tur, og hun kan ikke længere være alene hjemme, så hun er med over alt, hvilket passer hende ganske fint :blink: Det kunne hun sikkert godt lære igen, men det tror jeg ikke mine forældre magter at træne med hende...

 

Jeg ønsker dig og hundene alt mulig held og lykke i jeres nye liv :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøvede det med Bo. Da flyttede vi faktisk to gange hurtigt efter hinanden, fordi vi først boede hos mine forældre et par måneder, før jeg købte hus. Og jeg var gravid, så der var en del kaos.

Det, jeg oplevede, var at han var lidt overbeskyttende i en periode, men selve flytningen var ikke noget problem. Det var det heller ikke de efterfølgende to gange, han var med til at flytte.

Især forrige flytning var lidt sjov. Han var med i bilen medens jeg lå og kørte papkasser og tøjposer fra hus 1 til hus 2, og han gik rundt i haven medens jeg pakkede. Undtagen sidste gang vi var ved det gamle hus - da ville han ikke ud af bilen. Han vidste godt at vi ikke boede der mere, og han skulle vel ikke nyde noget af at blive efterladt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har som Umulia også oplevet problemer med mine da jeg og manden blev skilt, og jeg boede også de første par måneder hos mine forældre og bagefter flyttede jeg sammen med min nye mand. Jeg havde primært problemer flokken internt imellem og jeg var ved at gå ud af mit gode skind over de begyndte at slås og blive urenlige.

 

Det rettede sig med tiden, men de første 6-9 mdr var hårde for hundene med de omvæltninger de blev udsat for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da min eks og jeg gik fra hinanden, var Cajsa mest knyttet til ham. Han flyttede med det samme, men kommeget i huset for at slå græs og hjælpe med rengøring ved husfremvisning og den slags. I starten, var Cajsa meget, meget glad når han var der. Hun veg nærmest ikke fra hans side. Men over tid kunne vi begge tydeligt de hvordan hun mere og mere holdt sig til mig. Jeg tror det var meget sundt for hende med den gradvise overgang. Mingus var aldrig noget problem.

Da vi flyttede fra huset efter 7 måneder, var der intet at mærke på dem. Jeg er sikker på at når først personen er ude af syne, så tænker hunden ikke mere over det. Jeg har dog tit tænkt på hvordan de ville reagere hvis de mødte ham nu, om de ville genkende ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har som Umulia også oplevet problemer med mine da jeg og manden blev skilt, og jeg boede også de første par måneder hos mine forældre og bagefter flyttede jeg sammen med min nye mand. Jeg havde primært problemer flokken internt imellem og jeg var ved at gå ud af mit gode skind over de begyndte at slås og blive urenlige.

 

Det rettede sig med tiden, men de første 6-9 mdr var hårde for hundene med de omvæltninger de blev udsat for.

"Sjovt" du lige nævner det der med problemer med flokken internt. Jeg har faktisk aldrig tænkt over det tidligere, men mine to madammer røg jo i totterne på hinanden umiddelbart efter en meget turbulent periode, hvor jeg var gået fra min daværende kæreste, boet 3 forskellige steder indenfor kort tid osv.

 

Jeg har igennem årene fremtænkt mange forklaringer på hvorfor det mon endte som det gjorde, men jeg har faktisk aldrig overvejet det mest oplagte :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplevede ingen problemer med hundene, da jeg først flyttede væk. Inden var der, som hos jer, noget uro. Hugo kunne ikke finde ro om aftenen, og vandrede mellem soveværelset og gæsteværelset (hvor ex'en sov). Jeg tog ham med i seng og lukkede døren. Det hjalp. Flo og Nelson sov bare fra det hele, i samme kurv som de plejede :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres input. Som mismette, så er det også kun den ene hund der reagerer - den anden sover sødeligt som altid ;) Jeg satser på, at de bare accepterer situationen når vi flytter et nyt sted hen, men vil helt sikkert have et åbent øje på om der kommer stridigheder internt mellem dem. Det håber jeg sandelig ikke! Men, hvordan og hvorledes forholder jeg mig hvis der gør? Lykkeliv, dit endte jo med en omplacering, noget jeg sandelig ikke håber at komme ud i. Hvad med dig CHR? Faldt det på plads af sig selv efter lidt tid? Eller måtte du ud i andre tiltag?

 

edit. kan lige læse i din post chr, at de rettede sig med tiden. Men måske skal jeg så genoverveje at introducere endnu en hund til flokken i løbet af næste sommer? Ihvertfald indtil jeg er mere sikker på hvordan deres indbyrdes forhold ser ud i vores nye hjem og situation.

Link til indlæg
Del på andre sites

I forhold til flokken (som jo kun blev til 2 da jeg flyttede), oplevede jeg ingenting. Hundene er meget "på mig", så de fulgte ligesom bare med. Hugo er dog blevet noget mere vagtsom, men det gør mig ikke noget. Og det kunne jo strengt taget også være han bare er modnet og blevet voksen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres input. Som mismette, så er det også kun den ene hund der reagerer - den anden sover sødeligt som altid ;) Jeg satser på, at de bare accepterer situationen når vi flytter et nyt sted hen, men vil helt sikkert have et åbent øje på om der kommer stridigheder internt mellem dem. Det håber jeg sandelig ikke! Men, hvordan og hvorledes forholder jeg mig hvis der gør? Lykkeliv, dit endte jo med en omplacering, noget jeg sandelig ikke håber at komme ud i. Hvad med dig CHR? Faldt det på plads af sig selv efter lidt tid? Eller måtte du ud i andre tiltag?

 

edit. kan lige læse i din post chr, at de rettede sig med tiden. Men måske skal jeg så genoverveje at introducere endnu en hund til flokken i løbet af næste sommer? Ihvertfald indtil jeg er mere sikker på hvordan deres indbyrdes forhold ser ud i vores nye hjem og situation.

 

Jep, det rettede sig, men det blev aldrig helt godt mellem 2 af mine tæver igen som jeg nogle enkelte gange har måtte skille ad. Urenligheden kom de sig forholdsvis hurtigt over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når I flytter, tror jeg ikke der bliver nogle problemer.

 

Blev I boende, og manden flyttede, kunne hun måske undre sig og lede.

 

 

Jeg boede med min eks da jeg fik basse og selvom hun var min var hun også glad for ham.

 

Første gang han kom på besøg efter bruddet overraskede hun mig. Hun var en glad og overgearet hvalp som altid hoppede op og sad på skødet. Men hun gad ham slet slet ikke. Hun konstaterede lige hvem der kom, og smed sig så upåvirket i kurven...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Chili var ikke påvirket af flytningen overhovedet dengang jeg gik fra min ex. Hun blev boende i vores fælles lejlighed hos ham i 3 uger imens jeg boede hos min mor. Efter de 3 uger havde jeg fundet mit eget og så fulgte hun med mig. Jeg husker ikke overgangen som værende problematisk.

 

Som flere allere har skrevet tror jeg heller ikke at der vil være de store problemer når I først er flyttet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...