Hop til indhold

Det farlige spørgsmål: Hvilke(n) race(r) vil du ALDRIG eje?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Gina for søren altså. Du skriver, at du fortryder, at du har liket amoccas billeder og givet karma for tidligere indlæg.....fordi hun skriver noget, du er uenig med på et andet tidspunkt?! Uanset hvor uenig du er, så var det stadig et godt indlæg du gav karma for, og søde billeder du likede.

 

Mange herinde kan være rygende uenige i en tråd, og alligevel have det fint sammen i andre tråde. Lad være med at tage tingene personligt. For ja, så bliver det hårdt, hvis man gør det - både på internettet og irl.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 386
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

må lige kommentere på den her udtagelse igen. hvordan nogen af jer , Hentyder også til dem der har sagt tak for dette indlæg. ka dømme mig som menneske på, at jeg syntes amocca kunne have formuleret sig anderledes , fordi det ville jeg selv have gjort . hvordan i ka få ud af så nedladende en kommentar som den til at skulle passe på mig. og udtale jer om mig på den måde . alle jeres over grab på brugere som ikke er enig med jer i så lille en ting. at jeg bliver ud stillet som en svag person og får sådan en kommentar i hoved. i forstår bare at vende og dreje alt ting vis i virkelig kendte mig ville i tabe kæben . og det jo nemt nok for jer og sidde bag en skærm og rokke jer sammen . gad godt og vide hvor hård nakket i er uden for hf . og ja kom med alle jeres kloge komentarer . så i ka se hård nakket ud ovre for jeres hf venner .

Fordi gina, du tager tingene ALT for personlige. Hvorfor fortryder du har liket amoccas billeder og sendt hende karma beskeder? De billeder er vel stadig søde og karmaen fortjent for de indlæg du har sendt. Det virker ret barnligt at fordi amocca kommer med en udtalelse i den her tråd (hvor det endda i forvejen er lagt op til at det er en lidt farlig tråd, og man IKKE skal tage det personligt!) så kan du pludselig generelt ikke lide hende?? Hvis det er den taktik du bruger, så tror jeg hurtigt du vælger hf fra ihvertfald. Folk kan være rygende uenige, og tonen lidt hård, i nogle tråde - og have det rigtig fint sammen i andre. Det er altså kun et forum på nettet - intet andet...

 

Jeg ved da også at missing og jeg har været uenige omkring nogle emner der er debattere herinde - og alligevel har hun formidlet intet mindre end to fantastiske hunde til mig. Ja hun lukkede mig endda ind i sit hjem! :mrgreen: Og jeg synes missing er en fantastisk person :hjerte: - uanset hvor uenige man kan være om tingene..

Link til indlæg
Del på andre sites

Eeej Findus, det kan du da ikke mene!!! :mrgreen:

 

[ATTACH=CONFIG]115515[/ATTACH]

 

Jeg synes det er SÅ sødt :hjerte::hjerte:

 

Hvis jeg beskærer billedet så bagenden forsvinder, så er hun søød :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

må lige kommentere på den her udtagelse igen. hvordan nogen af jer , Hentyder også til dem der har sagt tak for dette indlæg. ka dømme mig som menneske på, at jeg syntes amocca kunne have formuleret sig anderledes , fordi det ville jeg selv have gjort . hvordan i ka få ud af så nedladende en kommentar som den til at skulle passe på mig. og udtale jer om mig på den måde . alle jeres over grab på brugere som ikke er enig med jer i så lille en ting. at jeg bliver ud stillet som en svag person og får sådan en kommentar i hoved. i forstår bare at vende og dreje alt ting vis i virkelig kendte mig ville i tabe kæben . og det jo nemt nok for jer og sidde bag en skærm og rokke jer sammen . gad godt og vide hvor hård nakket i er uden for hf . og ja kom med alle jeres kloge komentarer . så i ka se hård nakket ud ovre for jeres hf venner .

 

Den kommentar om, at så får du et hårdt liv, tager du også alt alt for seriøst og personligt... den er næppe ment som et angreb på dig eller din personlighed, det er mere sådan en "hold da op, hvis du kan blive så såret og vred over sådan en lille kommentar, så vil der godt nok være mange ting her i livet, du kommer til at hidse dig op over". Altså i virkeligheden bare sådan en "ro på nu, så var det vist heller ikke værre". Og når du så tager dig den kommentar så nært og bliver ved med at tænke over den (det må du jo have gjort, siden du vender tilbage til den og kommenterer på den), ja... så er det jo igen et tegn på, at du tager det alt for seriøst og føler dig personligt angrebet, når folk skriver noget, der faktisk ikke var ment nedladende eller nedgørende, selvom du læser det sådan. Og så VIL det altså være hårdt for at færdes på et internetforum, for så vil der sandsynligvis jævnligt blive skrevet noget, som du tager personligt.

 

Min race er i denne tråd blevet beskrevet som sær og hysterisk (hvis jeg husker ret), men jeg ved da godt, at folk ikke mener, at min hund er forfærdelig (selvom han faktisk er lidt sær og hysterisk :mrgreen:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er selvfølgelig ingen der træner deres hund til døde, heller ikke der hvor jeg kommer. Der er udelukkende tale om en beskrivelse af forskellen på to hunderacer, hvor den ene bare bliver ved og ved, og den anden siger fra når den keder sig. Det er ikke synd for nogen af dem, og ingen af dem er , objektivt set, bedre end den anden.

Du skriver selv, at schæferhundene bliver ved "uanset hvor kedelig og intetsigende træningen er", og at din hund kigger den anden vej, når du gentager øvelsen mere end 3-4 gange.

 

Deraf udleder jeg, at du træner et sted, hvor træningen ikke er optimal.

 

Måske ville din hund blive mere arbejdsvillig, hvis du gjorde træningen mere spændende. Gentagelser er dræbende for hunden.

 

Men hunderacerne er forskellige, heldigvis. Så kan vi vælge den race, der passer bedst til os:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Biene:

Faktisk træner jeg ikke det sted hvor jeg har gjort mine observationer (Politihundeskolens træning på Falster og ved skydebane terrænet på Amager). Luffe og jeg går til træning som er baseret på ren underholdning, og vi kan derfor frit vælge til og fra, blandt de tilbud der gives til træningen. Jeg kan dog også her konstatere, at vi "er færdige" med øvelserne, længe før de schæfere vi træner med er det (ikke sådan at forstå at schæferne er længere tid om at lære det, men de nyder tilsyneladende at gentage øvelserne i længere tid, eller affinder sig i hvert fald med det). Det gælder i øvrigt også overfor de fleste andre racer vi er sammen med. Den mest synlige undtagelse er faktisk en BC, som tilsyneladende forstår øvelserne mens træneren forklarer dem, og udfører dem korrekt efter meget kort tid, og derefter ikke rigtig gider dem mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Biene:

Faktisk træner jeg ikke det sted hvor jeg har gjort mine observationer (Politihundeskolens træning på Falster og ved skydebane terrænet på Amager). Luffe og jeg går til træning som er baseret på ren underholdning, og vi kan derfor frit vælge til og fra, blandt de tilbud der gives til træningen. Jeg kan dog også her konstatere, at vi "er færdige" med øvelserne, længe før de schæfere vi træner med er det (ikke sådan at forstå at schæferne er længere tid om at lære det, men de nyder tilsyneladende at gentage øvelserne i længere tid, eller affinder sig i hvert fald med det). Det gælder i øvrigt også overfor de fleste andre racer vi er sammen med. Den mest synlige undtagelse er faktisk en BC, som tilsyneladende forstår øvelserne mens træneren forklarer dem, og udfører dem korrekt efter meget kort tid, og derefter ikke rigtig gider dem mere.

 

Så det du ser som en kvalitet i din hund er, at den selv siger fra inden en øvelse er indlært? Dét er jo en af de ting jeg netop ikke ønsker i en hund, men det er jo det tråden handler om - smag og behag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det du ser som en kvalitet i din hund er, at den selv siger fra inden en øvelse er indlært? Dét er jo en af de ting jeg netop ikke ønsker i en hund, men det er jo det tråden handler om - smag og behag.

 

Ikke helt. Det KAN ske, men Luffe siger typisk fra, hvis man fortsætter, når han HAR lært øvelsen, og der bare er tale om gentagelser. Man kan vel sige at han har en lavere tærskel for kedsomhed? Der er selvfølgelig øvelser det ligger lidt tungt med, som f.eks. apport, men der stopper han sådan set heller ikke, han gør bare ikke altid det han skal...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke helt. Det KAN ske, men Luffe siger typisk fra, hvis man fortsætter, når han HAR lært øvelsen, og der bare er tale om gentagelser. Man kan vel sige at han har en lavere tærskel for kedsomhed? Der er selvfølgelig øvelser det ligger lidt tungt med, som f.eks. apport, men der stopper han sådan set heller ikke, han gør bare ikke altid det han skal...

 

Hmmm.... Så tror jeg ikke helt at jeg forstår. Ud over at det må være et virkelig underligt sted du har trænet:vedikke: Hvis en hundefører, uanset hvilken race h*n har, vedbliver at terpe en øvelse der "sidder i skabet", har hundeføreren misforstået konceptet, og det er trænerens opgave at stoppe det.

 

At visse hunde, min egen schæfer ville ikke være en af dem, så bliver ved og ved, er vel et tegn på arbejdsiver. Igen, en egenskab jeg gerne ser i en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den kommentar om, at så får du et hårdt liv, tager du også alt alt for seriøst og personligt... den er næppe ment som et angreb på dig eller din personlighed, det er mere sådan en "hold da op, hvis du kan blive så såret og vred over sådan en lille kommentar, så vil der godt nok være mange ting her i livet, du kommer til at hidse dig op over". Altså i virkeligheden bare sådan en "ro på nu, så var det vist heller ikke værre". Og når du så tager dig den kommentar så nært og bliver ved med at tænke over den (det må du jo have gjort, siden du vender tilbage til den og kommenterer på den), ja... så er det jo igen et tegn på, at du tager det alt for seriøst og føler dig personligt angrebet, når folk skriver noget, der faktisk ikke var ment nedladende eller nedgørende, selvom du læser det sådan. Og så VIL det altså være hårdt for at færdes på et internetforum, for så vil der sandsynligvis jævnligt blive skrevet noget, som du tager personligt.

 

Det er netop sådan jeg tolkede indlægget og i den forståelse at jeg likede det og det står jeg ved. Som Sonja skriver, når du, Gina, tager indlæg i denne tråd, så nært som du tilsyneladende har gjort, så vil du altså få det svært på et internetforum.

 

Denne tråd er jo mest af alt oprettet som et sjovt indspark, men samtidig handler den jo om, at smag og behag netop er forskelligt - hvad den ene finder attraktivt ved den ene hunds udseende, adfærd og egenskaber (eller mangel på samme) vil en anden finde grimt og/eller irriterende.

Redigeret af Bustertrold
Præcisering
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer aldrig til at eje chier og pomser, fordi deres øjne oftest er meget udstående. Der er faktisk ikke særlig mange små hunderacer, jeg vil have. En havanaise måske (i hvalpeklip). Ellers skal vi op i labradorstørrelse-ish, en cocker er nok det mindste, sådan rent størrelsesmæssigt. De der små nogle falder man bare over, og mange af dem er små hysteriske ting, der gør konstant. (jep jeg generaliserer for vildt, I know!)

 

Jeg kommer aldrig til at have kæmpestore hunderacer - mange af dem savler:genert: (generalisering igen)

 

Bulldogges er også udelukket, kan slet ikke klare deres vejrtrækning, og så er jeg ikke så glade for flade ansigter:genert:

 

Bullterriere er simpelthen for grimme:genert: Schæfere er hystader (ihvertfald de schæfere jeg har kendt og mødt) men kan være utrolig smukke

 

Jeg bliver nok ved jaghunderacerne:-D (undtaget er korthåren og ruhåret hønsehund. Eller i det hele taget ruhårede racer), men de spænder jo også ret vidt, så der er noget at vælge mellem:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jer der synes hårløse er klamme, har i nogensinde prøvet at røre ved en? det er det LÆKRESTE! halfdan har jo fået en hårløs veninde, og hun er sindssygt dejlig at sidde med, mega varm og blød. eneste minus er at hun lugter af gamle rygere, men det er vist hendes ejeres og ikke racens skyld :lol: men ja, jeg er egentlig blevet lidt lun på dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

godt i alle ka være enige óm at syntes jeg er den idiot. godt for jer. tager en lang pause her inde fra. sku ikke til at holde ud , man ikke ka ikke en holdning uden at den samme gruppe mennesker , skal holde hinanden i hånden og komme med udråb til en bruger. hvorfor er snuseren har ikke mere? Af samme grund skredet. beagleback og sikkert mange flere. men i jeres øjne er det i orden , at "mobbe" folk ud fra hf .

Link til indlæg
Del på andre sites

godt i alle ka være enige óm at syntes jeg er den idiot. godt for jer. tager en lang pause her inde fra. sku ikke til at holde ud , man ikke ka ikke en holdning uden at den samme gruppe mennesker , skal holde hinanden i hånden og komme med udråb til en bruger. hvorfor er snuseren har ikke mere? Af samme grund skredet. beagleback og sikkert mange flere. men i jeres øjne er det i orden , at "mobbe" folk ud fra hf .

 

Der er ingen der har mobbet dig i denne tråd, men nærmere prøvet at forklare dig, hvad de mente med det de skrev...

Link til indlæg
Del på andre sites

I like you!

 

Vil Bjørnen stadig gerne have grander?

 

Like You to :bighug:

 

Narjj han bliver mastiff'erne nu, men han drømmer om en mere - en han. Hvis vi ikke allerede var nabolagets kolbøttefabrik, så bliver vi det da med en mere:mrgreen:. Det er jo allerede et projekt at pakke hele familien ind i en bil - specielt når Cleo mener, hun skal først ind:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

jer der synes hårløse er klamme, har i nogensinde prøvet at røre ved en? det er det LÆKRESTE! halfdan har jo fået en hårløs veninde, og hun er sindssygt dejlig at sidde med, mega varm og blød. eneste minus er at hun lugter af gamle rygere, men det er vist hendes ejeres og ikke racens skyld :lol: men ja, jeg er egentlig blevet lidt lun på dem.

Øhm ja, det har jeg og nej, det var ikke lækkert:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

godt i alle ka være enige óm at syntes jeg er den idiot. godt for jer. tager en lang pause her inde fra. sku ikke til at holde ud , man ikke ka ikke en holdning uden at den samme gruppe mennesker , skal holde hinanden i hånden og komme med udråb til en bruger. hvorfor er snuseren har ikke mere? Af samme grund skredet. beagleback og sikkert mange flere. men i jeres øjne er det i orden , at "mobbe" folk ud fra hf .

Så DU må godt have en holdning, men vi andre må ikke have en anden holdning end dig?

 

Og der er ingen, der mobber. At vi er nogen, der synes den race, du ejer, er grimme, er jo sådan vi har det. Der er da også mange, der synes labradoren er grim og kedelig, og dem om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Like You to :bighug:

 

Narjj han bliver mastiff'erne nu, men han drømmer om en mere - en han. Hvis vi ikke allerede var nabolagets kolbøttefabrik, så bliver vi det da med en mere:mrgreen:. Det er jo allerede et projekt at pakke hele familien ind i en bil - specielt når Cleo mener, hun skal først ind:roll:

 

Det er et syn for guder:lol:

 

Mastiff kommer jeg heller aldrig til at eje. Det er rigeligt at låne dine engang imellem:hjerte:

 

 

Gina, nu igen? Husk lige tilbage på vores batalje, og hvad der sidenhen er sket. Det er jo endt meget godt alligevel, ikke?! Prøv at læse hvad folk skriver om schæfere:shock: Men det er jo ikke personligt, hverken mod mig eller min hund:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm.... Så tror jeg ikke helt at jeg forstår. Ud over at det må være et virkelig underligt sted du har trænet:vedikke: Hvis en hundefører, uanset hvilken race h*n har, vedbliver at terpe en øvelse der "sidder i skabet", har hundeføreren misforstået konceptet, og det er trænerens opgave at stoppe det.

 

At visse hunde, min egen schæfer ville ikke være en af dem, så bliver ved og ved, er vel et tegn på arbejdsiver. Igen, en egenskab jeg gerne ser i en hund.

 

Der er altså ikke noget mærkeligt ved at en gruppe mennesker med deres hunde, ved en gruppetræning laver den samme øvelse, og at der er nogle hunde der lærer hurtigere end andre. De hunde der har lært øvelsen, må naturligvis vente til alle, eller i det mindste de fleste, er med, og i den tid kan man jo enten stå og glo, eller man kan gentage øvelsen, hvis hunden er med på den. I mit tilfælde, hygger vi bare med lidt nusseri og nærkontakt, for at Luffe ikke skal blive alt for nærgående over for de hunde der stadig arbejder, og nogle af dem der har hunde der ikke stritter imod, gentager øvelsen, til der kommer en ny. Det er vel hverken mærkeligt eller vanskeligt at forstå.

Nu går debatten her jo heller ikke ud på at diskutere træningsmetoder, men forskelle på hunderacer, og hvorfor vi hver især vælger dem fra. Jeg vælger altså bl.a. schæfere fra, fordi de i mine øjne virker uselvstændige når de ikke klarere melder fra, når man udsætter dem for kedelige opgaver. At det er en egenskab som gør dem meget attraktive for andre, og formentlig også gør dem til nogle af verdens bedste og mest alsidige brugshunde, ændrer ikke min opfattelse det mindste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...