Hop til indhold

Det farlige spørgsmål: Hvilke(n) race(r) vil du ALDRIG eje?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

  • Svar 386
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst 1stkholm

Mynder og spidshunde tror jeg aldrig jeg kommer til at . Tror ikke at de så nemt kan forenes med mit ønske til en hund. Engang ville jeg heller ikke have schæfer(mange fordomme), men jeg tror at den næste hund bliver brugs schæfer eller malle, for at få en hund med noget mere drift. Så det jeg ved er at mine ønsker ændre sig med tiden :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Listen er lang (og sikker fyldt med fordomme):

Gravhund: Synes ikke de er så glade og de gør meget. Og så er de lidt grimme.

Chihuahua: For lille og for skrøbelig.

Pomeranian: Min søster har arvet en fra hendes afdøde mand, der overtog den fra sin søn. Er sær og bider uprovokeret og gentagne gange.

Alle de hårløse: Dødbesværligt med både sol og kulde.

 

Det var sådan lige de mest påtrængende i mit hoved :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Terriere i næsten alle afskygninger, bryder mig ikke om dem. Bortset fra norfolk terrier, de er nuttede :lun:

molosser/bulldogs etc, de er bare for store og tunge til min smag.

"Jagthunde" i næsten alle afskygninger (retrievere, hønsehunde, pointere, vizla/weimeraner etc etc), bortset fra måske engang en sød lille working spaniel af en eller anden art..

Ellers er jeg ikke kræsen :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

de små racer så som chi, terrier, papillon og lign.

Jeg er slet ikke skabt til sådan nogle små hunde. Kommer bare til at træde på dem eller crunche dem. Er så nervøs for at håndtere sådan nogle kræ.

 

Molos hunde får vi heller ikke, selvom de ser lækre ud nogle af dem. Har slet ikke nok viden, forstand og interesse for dem.

 

Sprinter hunde ;) Whippets og lign er alt for hurtige for mig.

 

Kunne godt se os med en pæn flok jagthunde af forskellige arter

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er svært at svare på, for jeg har det med at ændre mening mht. sådan noget. Jeg har f.eks. aldrig forestillet mig, at jeg skulle have en labrador og nu kan jeg ikke se mig selv uden. Terrier skulle jeg heller ikke have, men min mors terrierblanding faldt jeg også pladask for. Rottweiler var absolut heller ikke noget for mig, men de er jo også ret skønne.

Det er lige det der med når fordommene bliver modbevist :blink:

 

Men der er selvfølgelig racer, som jeg har en ret god ide om at jeg aldrig kommer til at eje.

Spidshunde - mange af dem er alt for selvstændige og jeg nyder at kunne gå løs med min hund. Men de er gudesmukke!

Schæfere - mange af dem er skønne, men jeg kan ikke leve med en hund, der ikke kan bevæge sig naturligt :(

Ja, i det hele taget racer der er skamavlet; mops, bulldogs, mastiffer. Og så er jeg alligevel lidt dobbeltmoralsk, for en cavalier vil jeg gerne have og det er jo ikke ligefrem en sund race, desværre.

Og mynder er nok heller ikke lige mig.

Eller chihuahua. Alt for lille til min smag :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og ingen sure miner! Ingen diskussion med "hvorfor kan du ikke lide min race":lol:

 

Men hvilke racer kommer du aldrig til at eje, og hvorfor?

 

Plejer TS ikke at starte? :mrgreen:

 

-------------------------------------

Jeg kommer aldrig til at eje en fladnæset hund.

Ja, jeg synes de har en dejlig personlighed. Overvejede selv en mops i starten og har selv eksempler i familien og i vennekredsen, men med alle de sygdomme, skavanker og vejrtrækningsproblemer... Bare se på den engelske bulldog, som er blevet så ekstrem, at den ofte ikke selv kan parrer og oftes ikke selv kan føde sine hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste racer kommer jeg aldrig til at eje. For jeg KAN altså kun klare én hund af gangen.

 

De racer, der er helt udelukkede, er de store racer. Fordi jeg ikke har bil og jeg ikke kan komme omkring med en stor vovse. Selv om jeg har et virkeligt svagt hjerte for de store racer. Især berner sennen. I mit næste liv skal jeg helt sikkert have store hunde igen..

 

Jeg vil heller ikke have racer, der ikke egner sig til nogle gode lange traveture i rask tempo. Selv om jeg synes at mopser og bulldogger er enormt charmerende, så bliver min næste hund ikke sådan en race.

 

Terrierne er også enormt skægge og charmerende med deres selvstændighed og frækhed. Flere af dem kunne jeg godt falde for i et svagt øjeblik.

 

Men jeg er nok blevet påvirket alt for meget ved at have haft Silke som "bedste ven" i over 11 år.

---Jeg er betaget af retriever-sindet og retrieverens samarbejdsvilje.

 

---Hunde med meget højt aktivitetsniveau skal jeg undgå, da jeg nu er næsten 66 år og sagtens kan nå at blive 75 inden næste hund er blevet ældre og mere rolig. Det er ikke realistisk at tro at jeg kan klare f.eks. en border collie næste gang. Hvis jeg var 30 år, så var det hunden for mig.

 

Og så vil jeg ikke have deciderede selskabshunde. Det kan gå hen og blive rigtig svært, og rigtig synd- at lære sådan en at være alene hjemme. Og det er altså nødvendigt når jeg er alene om hunden. Jeg SKAL jo kunne tage på indkøb. Og en lille hund ville jeg nok ikke turde parkere udenfor en butik.

 

 

Så der er såmænd ikke så mange racer tilbage som jeg ville invitere til at bo hos mig.

 

-----Min "hade-race" lige nu er schæferhunden. Det er som om den race enten er verdens skønneste store rolige og lydige hund, --eller den er fuldstændig blæst og virker aggressiv og ude af kontrol.. Det sidste kan Silke slet ikke klare. Hun bliver stiktosset. Og det er mere end hendes gamle ben kan tåle.

 

---Vi kender lige nu 4 af den fløjtende "aggressive" slags heromkring, og en enkelt, der ikke er så gammel, men som tegner lovende. Den læser og respekterer i hvert fald Silke. Og den galper ikke op hele tiden. Tidligere har der været 2 dejlige rolige voksne schæferhunde i nabolaget. Men de er her ikke mere..

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er lidt svært, da jeg jo ikke ved, hvordan tid/overskud/omgivelser/muligheder/lyst ser ud i fremtiden. Mange hunderacer vil jeg kunne afskrive, ud fra hvordan situationen er. Andre kan jeg dog afskrive uanset situationen:

 

Mops. Min onkel har et par stykker, og de er da søde, men jeg kan simpelthen ikke med vejrtrækningen.

Spidshunde. De er vist for selvstændige til mig.

Cavalier king Charles og CKC Spaniel pga. sundheden.

Pekingeser. Pga sundheden.

Gravhunde. For mange fordomme omkring temperament og renlighed. Jeg ved faktisk ikke, om det holder stik i virkeligheden.

Mynder. Jeg bryder mig ikke om udseendet.

Chihuahua. De er bare lidt for små.

Og så er grand danois og molosserne nok for store til mig.

 

Det var vist det. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smag og behag, man behøver da ikke at føle det personligt, det er da kun godt, at vi ikke alle falder for samme race :-D

 

Jeg kommer aldrig til at eje:

Mynder, synes de er grimme

Store savlende hunde, er mere til de små

Mops, bulldog og lign, pga sundheden

Muskelhunde, synes de ser lidt farlige ud

Og en hel masse andre :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

SCÆHFER ! Har måske mødt en eller 2 i mit liv som ikke var rablende sindsyge og bed andre hunde for et godt ord.

 

Mops, jeg kan intet charmerende se ved dem. Der kommer jævnligt to mops oppe på klinikken, den ene har alvorlige vejrtrækningsproblemer, det lyder fuldstændig sindsygt og på den anden er øjnene ved at triller ud af hovedet.

 

Siberian husky, nej tak, har set rigeligt efter at have haft et vennepar der ejede en.

 

volpino italieno, har en veninde der har sådan en. Jeg kan ikke holdes dens sindsyge konstante gøen ud. Den gør mindst en gang i minuttet. Bliver vanvittig.

 

Hunde med brede hoveder, rottweiler, buldogs, ammstaff, molosser, bulterrier osv. De er i mine øjne virkelig ikke kønne.

Chihuahua- alt for lille.

 

Galgoer,mynder, ej de siger mig intet.

 

Når alt overstående så er sagt, så mener jeg egentlig bare at det er de hunde jeg aldrig selv ville eje, men dermed ikke sagt at jeg ikke kan synes de er søde og gode hunde, når jeg møder nogen der har dem. De fleste hunde er jo elskelige når man lærer dem at kende, uanset hvordan de ser ud. De kan jo hellere ikke selv gøre for deres udseende,det er jo os mennesker der har ændret så meget på dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, der er vist mange racer jeg aldrig kommer til at eje, nogen udfra en fornuftig betragtning af hvad jeg kan leve sammen med, og andre bare fordi jeg er møg fordomsfuld :genert:

 

- Alle racer der har ry for at gø meget er udelukket, jeg kan ikke holde ud når hunden står ude i haven og gør af alt og ingenting

 

- Alle racer der har tendens til at snorke, mine hunde skal sove sammen med mig i min seng, og jeg kan hverken holde ud at Bo eller en hund snorker

 

- Jeg tror ikke jeg vil egne mig til retriver, collie, aussie eller lignende arbejdshunde, jeg ville få spat af de der bedende øjne der tigger mig om at vi skal lave noget sammen, jeg elsker de selvstændige racer med alle deres unoder :lun:

 

- Lab'en har jeg bare en fordom om som nok aldrig slippe mig og som jeg ikke er i stand til at erkende ikke gælder for alle lab'er, men jeg syntes de er enormt kedelige :oops:

 

- Hunde der vejer mere end 40-45 kilo er heller ikke noget for mig, jeg kan godt lide hunde med spræl og unoder i, og så er det til tider altså nødvendigt at man er fysisk i stand til at holde dem når de vil noget andet end en selv :blink:

 

 

Det med snorkeriet er én af de ting der ærgrer mig rigtig meget, jeg har forelsket mig i bostonterrieren som jeg er overbevist om lever op til de fleste af mine krav og som jeg syntes er utrolig charmerende, men desværre snorker den :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Når alt overstående så er sagt, så mener jeg egentlig bare at det er de hunde jeg aldrig selv ville eje, men dermed ikke sagt at jeg ikke kan synes de er søde og gode hunde, når jeg møder nogen der har dem. De fleste hunde er jo elskelige når man lærer dem at kende, uanset hvordan de ser ud. De kan jo hellere ikke selv gøre for deres udseende,det er jo os mennesker der har ændret så meget på dem.

 

Det burde jeg også have tilføjet, jeg har endnu tilgode at møde en hund jeg ikke kunne lide, uanset race, der er bare mange jeg ikke selv ville eje :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer aldrig til at eje:

 

Hunde som det danske klima ikke passer til

 

Hunde som er avlet med misdannelser, så de ikke kan fungere/føde normalt eller er i fare for at øjnene popper ud

 

Hunde som hundeejere pr. definition er bange for

 

Hunde som er så små eller så store, at det er vanskeligt at finde hundekammerater til dem

 

Hunde som kræver meget pelspleje

 

Det var vist det hele - og så kender jeg mig selv godt nok til at vide, at jeg kunne tage netop sådan en hund med mig hjem, hvis jeg stødte ind i en nødstedt af slagsen, man har vel et princip, til man får et andet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...