Hop til indhold

Det farlige spørgsmål: Hvilke(n) race(r) vil du ALDRIG eje?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

what?! :shock: det er jo ligesom hvalpemave, bare på en HEL hund! men ok. så er der mere hårløs til os andre :mrgreen:

 

Enig, jeg synes også de er lækre. Har desværre mødt og hørt om en hel del med dårligt temperament, ellers ville jeg ikke afvise sådan en som min kommende gammelkonehund ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 386
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Altså når jeg ser bort fra at jeg sikkert ville blive raceblind hvis jeg kom i en bestemt situation hvor en hund havde brug for hjælp... så er følgende racer/typer hunde ikke realistiske i min verden.

 

Schæfer - jeg kender flere dejlige, og skønne schæfere og mit kaninopdræt er opkaldt efter en, men mange schæfere har en energi der gør mig utryg, stoler ikke rigtig på dem, og ved virkelig ikke hvorfor. Synes desuden de er for store.

Bulldogs - vil ikke alle de rynker og korte snuder (generelt så er alle snuder kortere end cavalierens egentlig no go... med undtagelse af boxer og tibbe)

chihuahua - mange af dem er alt for små og skrøbelige, og har flere dårlige oplevelser med chi'er som snapper.

retriever - synes de er super søde, men kedelige, klodsede og tunge. Hvis jeg nogensinde skulle have en retriever skulle det være en golden, men chancen er minimal.

Huskyer og malamuter - Nej, er vilde med deres udseender men ikke så meget deres sind.

Terrier - Mange terrier især typer som cain og westier, synes tit jeg møder nogen som er dårlig opdraget, larmende og møg irriterende... men kender også nogen som er super sjove, tror bare ikke de er lige mig.

Bullterrier - synes de er grimme

Gravhunde - eneste hund der har jagtet mig op på en stol, så sådan en skal jeg bestemt ikke have ind af døren.

 

Sjovt når man kender eksemplarer af alle racer som man synes er super søde, og skønne hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

jer der synes hårløse er klamme, har i nogensinde prøvet at røre ved en? det er det LÆKRESTE! halfdan har jo fået en hårløs veninde, og hun er sindssygt dejlig at sidde med, mega varm og blød. eneste minus er at hun lugter af gamle rygere, men det er vist hendes ejeres og ikke racens skyld :lol: men ja, jeg er egentlig blevet lidt lun på dem.

 

Jeg har aldrig rørt ved dem, og har vist kun set dem i virkeligheden et par gange. Meget elegante og ikke grimme, men ikke en race jeg selv ville vælge.

Men er jeg den eneste, der synes, de ligner små heste? Altså pga. "manen" og pandehåret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forelsker mig i alle hunde jeg møder, og har endnu ikke mødt en slags jeg ikke kunne se mig selv med engang.

 

Dog kunne jeg aldrig finde på at støtte opdræt af usunde racer - her tænker jeg især fladnæser, pop-ud-øjne og dårlig fysik. Men kunne til gengæld godt finde på at tage en omplacering ind, selvom det var en usund race.

 

Polarhunde er nok de eneste jeg er en lille smule tøvende overfor. Jeg synes de er fantastik smukke og søde, men deres behov for at løbe og trække vil være en stor mundfuld for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

godt i alle ka være enige óm at syntes jeg er den idiot. godt for jer. tager en lang pause her inde fra. sku ikke til at holde ud , man ikke ka ikke en holdning uden at den samme gruppe mennesker , skal holde hinanden i hånden og komme med udråb til en bruger. hvorfor er snuseren har ikke mere? Af samme grund skredet. beagleback og sikkert mange flere. men i jeres øjne er det i orden , at "mobbe" folk ud fra hf .

Læs nu indlæggene igen! Ingen hverken mobber, sviner dig eller kalder dig en idiot!!

tværtimod tror jeg efterhånden vi alle har forsøgt at forklare hvad det er vi har skrevet - og at det hverken er personligt elle andet - og at du ikke skal tage det så tungt...

 

Det blev mit sidste indlæg til dig i denne debat. Det ER forklaret rigtig mange gange at det intet personligt er mod dig - men det virker til at du vil have at det ér det - og så kan ingen vidst forklare dig at det IKKE er... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Læs nu indlæggene igen! Ingen hverken mobber, sviner dig eller kalder dig en idiot!!

tværtimod tror jeg efterhånden vi alle har forsøgt at forklare hvad det er vi har skrevet - og at det hverken er personligt elle andet - og at du ikke skal tage det så tungt...

 

Det blev mit sidste indlæg til dig i denne debat. Det ER forklaret rigtig mange gange at det intet personligt er mod dig - men det virker til at du vil have at det ér det - og så kan ingen vidst forklare dig at det IKKE er... :vedikke:

 

Der findes sådan en dejlig knap der sørger for at man slipper for at læse de mest irriterende indlæg, virker rigtig fint i situationer som denne :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også min hunde af min egen race er grimme, når de er løveklippet :mrgreen:

 

:fornaermet::lol:

 

Gina for søren altså. Du skriver, at du fortryder, at du har liket amoccas billeder og givet karma for tidligere indlæg.....fordi hun skriver noget, du er uenig med på et andet tidspunkt?! Uanset hvor uenig du er, så var det stadig et godt indlæg du gav karma for, og søde billeder du likede.

 

Mange herinde kan være rygende uenige i en tråd, og alligevel have det fint sammen i andre tråde. Lad være med at tage tingene personligt. For ja, så bliver det hårdt, hvis man gør det - både på internettet og irl.

 

Det er netop det skønne ved HF! Folk kan være uenige i en ting, og fuldstændige enige i noget andet! Og det synes jeg faktisk at stort set alle herinde er ret gode til. (OG der vil jo altid være noget man stort set altid er uenige med, fordi man bare har hver sit livssyn).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig rørt ved dem, og har vist kun set dem i virkeligheden et par gange. Meget elegante og ikke grimme, men ikke en race jeg selv ville vælge.

Men er jeg den eneste, der synes, de ligner små heste? Altså pga. "manen" og pandehåret?

 

Jeg kunne godt falde for sådan en. Lidt ala løve klipning Extreme

 

Fra nettet

 

http://1.bp.blogspot.com/-CMdQOjI434Y/T99OBAMlQVI/AAAAAAAACQA/ttC8d9WYd2s/s1600/chinese_crested_dark_dog.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

En anden hund, som jeg ikke kunne se mig selv sammen med er en pyrenæisk hyrdehund. Synes det er en lækker hund, men da jeg læste, at den som udgangspunkt er mistroisk overfor fremmed, blev jeg godt nok lidt usikker på den også :genert:

 

Til gengæld synes jeg, pikhud eller ej :mrgreen:, at en kinesisk hårløs er en elegant, lækker hund. Og så er det jo heldigt, at de også fås med hår på :mrsgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

En anden hund jeg ikke skulle have, var en beagle... synes de er møghamrende nuttede at kigge på, især som hvalpe... tror faktisk ikke der er nogen hund der slår en beaglehvalp... men gider virkelig ikke alt det snuden ned i jorden, og næsten alle beagler jeg har kendt har været lidt for gode til byvandring på egen hånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...