Hop til indhold

Det farlige spørgsmål: Hvilke(n) race(r) vil du ALDRIG eje?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Der er virkeligt mange :lol:

 

Alt i miniformat og med udstående øjne. Chihuahua, mops osv.

Alt indenfor retrieverne, med undtagelse af flatter måske.

Alt der har tendens til meget savl, har virkeligt et problem med savl.

Alt hvad der kan kategoriseres som muskelhund, kamphund eller what ever man nu må kalde den type nu til dags. Af mange årsager, men faktisk primært pga deres udseende, som virker frastødende på mig.

Alt over 30 kg-ish tror jeg - fordi det er en upraktisk størrelse, og fordi jeg ikke bryder mig om tanken om ikke at kunne holde min hund fysisk tilbage.

Beagle, basset og alt i den dur. Bryder mig ikke om temperamentet, pelsen eller udseendet.

Schæfer, fordi jeg nok har mødt 2 jeg bryder mig om og 1000 som er rædselsfulde.

Ingen hunde der har skavanker pga deres udseende.

 

Ja.. det var vist det tror jeg :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 386
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Shit jeg har mange jeg ikke vil eje!

Mynder, molosser, spidshunde, terriere. Bare som en start :-D

Schæfer (kan ikke med deres stressniveau og deres lyd)

Belgiere (kan ikke med deres temperament)

Deforme hunde (alt der ikke kan føde selv, trække vejret på en normal måde eller gå normalt)

Brachycephale hunde (samme argument som ovenstående)

Gravgående hunde (har brugt meget af min barndom med røven i vejret og hovedet inde i en rævegrav for at fiske en parson eller gravhund ud! Never again)

Støvere (kan ikke med næsen i jorden-konceptet)

Alle hunde der ikke kan trænes til at gå løs! Jeg VIL kunne gå løs med mine hunde. Hvis der ikke er nogenlunde forudsætninger for at det kan lade sig gøre, så er racen ikke for mig.

 

Men der er også mange hunde jeg gerne vil have! FT cocker, chihuahua, pyrshep, korthåret kromi, mudi, pumi og engang vil jeg gerne have en vogtende hund - nok en russer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Shit jeg har mange jeg ikke vil eje!

Mynder, molosser, spidshunde, terriere. Bare som en start :-D

Schæfer (kan ikke med deres stressniveau og deres lyd)

Belgiere (kan ikke med deres temperament)

Deforme hunde (alt der ikke kan føde selv, trække vejret på en normal måde eller gå normalt)

Brachycephale hunde (samme argument som ovenstående)

Gravgående hunde (har brugt meget af min barndom med røven i vejret og hovedet inde i en rævegrav for at fiske en parson eller gravhund ud! Never again)

Støvere (kan ikke med næsen i jorden-konceptet)

Alle hunde der ikke kan trænes til at gå løs! Jeg VIL kunne gå løs med mine hunde. Hvis der ikke er nogenlunde forudsætninger for at det kan lade sig gøre, så er racen ikke for mig.

 

Men der er også mange hunde jeg gerne vil have! FT cocker, chihuahua, pyrshep, korthåret kromi, mudi, pumi og engang vil jeg gerne have en vogtende hund - nok en russer.

 

russerne står nok øverst på mon aldrig-i-livet liste. Mine hunde må ikke hilse på en, og ser jeg en, så stikker jeg af. To af mine hunde er blevet overfaldet af sådan nogle monstre - ved to forskellige lejligheder, forskellige hunde og forskellige ejere - bagfra og uden mine havde opdaget monstrene. Jeg har mødt en del og alle som en var rablende sindssyge, utilregnelige og set med mine øjne farlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

russerne står nok øverst på mon aldrig-i-livet liste. Mine hunde må ikke hilse på en, og ser jeg en, så stikker jeg af. To af mine hunde er blevet overfaldet af sådan nogle monstre - ved to forskellige lejligheder, forskellige hunde og forskellige ejere - bagfra og uden mine havde opdaget monstrene. Jeg har mødt en del og alle som en var rablende sindssyge, utilregnelige og set med mine øjne farlige.

 

 

Med stikker af, mener jeg forlader området omgående. Jeg løber ikke væk i panik

Link til indlæg
Del på andre sites

russerne står nok øverst på mon aldrig-i-livet liste. Mine hunde må ikke hilse på en, og ser jeg en, så stikker jeg af. To af mine hunde er blevet overfaldet af sådan nogle monstre - ved to forskellige lejligheder, forskellige hunde og forskellige ejere - bagfra og uden mine havde opdaget monstrene. Jeg har mødt en del og alle som en var rablende sindssyge, utilregnelige og set med mine øjne farlige.

 

Ja, jeg ved godt der findes en del nutcases imellem. men når jeg engang flytter på landet, så vil jeg have en hund der kan passe på mig. Kender heldigvis ret fornuftige russere, men en del linjer er helt blæste!

Og så er det bare en gudesmuk hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg ved godt der findes en del nutcases imellem. men når jeg engang flytter på landet, så vil jeg have en hund der kan passe på mig. Kender heldigvis ret fornuftige russere, men en del linjer er helt blæste!

Og så er det bare en gudesmuk hund!

 

 

Der kan jeg bedre lide en riesen :hjerte: men jeg er virkelig også farvet af de overfald og øvrige erfaringer med psykoracen :genert:

 

det er lidt samme måde jeg har det med schæfere. I don't trust. Jeg er sikker på at bella og Ozzie er søde, men de må være undtagelserne, for de 1000 andre har været blæst :oops: lidt ligesom, var det LL, sagde

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er virkeligt mange :lol:

 

Alt i miniformat og med udstående øjne. Chihuahua, mops osv.

Alt indenfor retrieverne, med undtagelse af flatter måske.

Alt der har tendens til meget savl, har virkeligt et problem med savl.

Alt hvad der kan kategoriseres som muskelhund, kamphund eller what ever man nu må kalde den type nu til dags. Af mange årsager, men faktisk primært pga deres udseende, som virker frastødende på mig.

Alt over 30 kg-ish tror jeg - fordi det er en upraktisk størrelse, og fordi jeg ikke bryder mig om tanken om ikke at kunne holde min hund fysisk tilbage.

Beagle, basset og alt i den dur. Bryder mig ikke om temperamentet, pelsen eller udseendet.

Schæfer, fordi jeg nok har mødt 2 jeg bryder mig om og 1000 som er rædselsfulde.

Ingen hunde der har skavanker pga deres udseende.

 

Ja.. det var vist det tror jeg :hmm:

Dér røg dit venskab med stjernetossen!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sorry.... :mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flotte, graciøse, imponerende. Men altså for mig så er mynder meget store katte...

Ja, det er virkeligt en imponerende gruppe. Elsker dem. Bare ikke i mit hjem. Store katte er vist en udemærket beskrivelse.

Asta er fan though, hun leger ind imellem med en tæve der kan løbe fra hende. Stort hit i Asta's verden, der er langt mellem dem der kan (eller gider), så det høster respekt tror jeg :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt hvad der kan kategoriseres som muskelhund, kamphund eller what ever man nu må kalde den type nu til dags. Af mange årsager, men faktisk primært pga deres udseende, som virker frastødende på mig.

 

Sjovt, fordi for mig er det bare de mest nuttede hunde :vedikke:

 

Skulle det kun gå på udseendet, er der faktisk ikke ret mange hunde, jeg ikke kan lide. Det skulle lige være dem med stritskæg - altså Schnauzere, Ruhåret Hønsehund osv. - ja faktisk alle ruhårede. De er altså meget lidt kønne :oops:

Og så synes jeg stadig at Fransk Bulldog ligner en tyk kanin :lol:

 

Men en af de hunde, jeg har elsket højst i mit liv, var en Ruhåret Hønsehund, og FB'er er bare de sødeste små pauseklovne, så rigtig modvilje mod nogen af de racer, har jeg ikke.

 

Det med de deforme racer tror jeg efterhånden at de fleste her på H-F kan være enige om, men der er altså stadig rigtig mange mennesker, der støtter den slags avl :( En af mine naboer har fået en EB. Hun er kun 8 mdr, men har 3 - 4 cms underbid, så hendes tunge er ude i fri luft hele tiden. Og hendes åndedræt lyder som en døende astmatiker, selv i hvile. "Jamen det hører jo med til racen", siger min nabo...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt, fordi for mig er det bare de mest nuttede hunde :vedikke:

I really don't see it :oops:

 

Nuttet er for mig sådan pelstot-med-store-sorte-øjne-agtigt. De fleste terriere, bomuldshunde osv.

 

Og så kan jeg helt subjektivt sige, at jeg virkeligt ikke kan komme i tanke om en smukkere hund, end min Asta. Ja ja, egne børn og alt det der, men jeg synes virkeligt hun er utroligt smuk og feminin. Jeg tror aldrig jeg får en så smuk hund igen - hun er virkeligt noget særligt. Og det er ikke kun mig der siger det - faktisk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er virkeligt mange :lol:

 

Alt i miniformat og med udstående øjne. Chihuahua, mops osv.

Alt indenfor retrieverne, med undtagelse af flatter måske.

Alt der har tendens til meget savl, har virkeligt et problem med savl.

Alt hvad der kan kategoriseres som muskelhund, kamphund eller what ever man nu må kalde den type nu til dags. Af mange årsager, men faktisk primært pga deres udseende, som virker frastødende på mig.

Alt over 30 kg-ish tror jeg - fordi det er en upraktisk størrelse, og fordi jeg ikke bryder mig om tanken om ikke at kunne holde min hund fysisk tilbage.

Beagle, basset og alt i den dur. Bryder mig ikke om temperamentet, pelsen eller udseendet.

Schæfer, fordi jeg nok har mødt 2 jeg bryder mig om og 1000 som er rædselsfulde.

Ingen hunde der har skavanker pga deres udseende.

 

Ja.. det var vist det tror jeg :hmm:

 

Shit jeg har mange jeg ikke vil eje!

Mynder, molosser, spidshunde, terriere. Bare som en start :-D

Schæfer (kan ikke med deres stressniveau og deres lyd)

Belgiere (kan ikke med deres temperament)

Deforme hunde (alt der ikke kan føde selv, trække vejret på en normal måde eller gå normalt)

Brachycephale hunde (samme argument som ovenstående)

Gravgående hunde (har brugt meget af min barndom med røven i vejret og hovedet inde i en rævegrav for at fiske en parson eller gravhund ud! Never again)

Støvere (kan ikke med næsen i jorden-konceptet)

Alle hunde der ikke kan trænes til at gå løs! Jeg VIL kunne gå løs med mine hunde. Hvis der ikke er nogenlunde forudsætninger for at det kan lade sig gøre, så er racen ikke for mig.

 

Men der er også mange hunde jeg gerne vil have! FT cocker, chihuahua, pyrshep, korthåret kromi, mudi, pumi og engang vil jeg gerne have en vogtende hund - nok en russer.

 

Der er vidst ingen grund til at gentage, så jeg henviser bare til de 2 ovenstående indlæg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...