Hop til indhold

blev så bange


pivpiv
 Share

Recommended Posts

I nat skete en masse og jeg kopiere bare hvad jeg skrev der:

 

Åh gud jeg ryster.

For en halv time siden vågnede jeg ved at sassy peb og larmede og troede først hun lå i klemme.

Det var det slet ikke, hun lå med bagbenene under sig, på maven og så væltede hun panisk rundt.

Jeg troede hun var ved at dø og Luna var helt oppe at ringe. William vågnede og holdt Luna og jeg måtte bare sidde og holde sassy og prøve at berolige hende. Hun var så bange.

Efter måske 5 min fik jeg ro på hende og efter yderligere 5 min rejste hun sig op.

Jeg ved ikke om bare det var krampe i bagkroppen eller hvad, men hun er ok nu og har været ude og tisse. Nu sover hun sødt ved siden af mig igen.

Jeg ryster, sveder og har helt kvalme af forskrækkelsen. Det var bare så grimt og William blev bare så bange men var skide sej.

 

Efter det hele var sket og hun havde været ude var hun bare fjollet og glad. Hun legede med Luna og løb i haven.

Hun har sovet flittigt resten af natten og nu spiser, drikker og leger hun (samt tigger) nøjagtigt som hun plejer.

 

Jeg aner ikke hvad pokker der skete og jeg panikkede helt og min nakke flipper totalt over at jeg holdt hende.

 

Puha for en nat og gud hvor jeg dog glæder mig til min mand kommer hjem i aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha:ae:

 

Det kunne måske lyde som et epileptisk anfald. Når min gamle havde anfald, stressede han også af med at være vild bagefter.

 

Håber i alle er ok her til morgen.

Jamen hun var fuldt ud kontaktbar og ikke vild, bare lige så glad som hun altid er.

Hun smaskede men går udfra det er pga hun også blev forskrækket.

 

Men sært nok havde min mors jævnaldrende labber et anfald, dog varede det længe og dyrlægen gætter på en lille bitte hjerneblødning. For 10 dage siden.

 

Jeg troede virkelig at hun skulle dø i nat. Altså ikke at hun døde af det men at hun ville karte sådan rundt til hun fik en dødelig sprøjte.

 

William ville ringe til bedste og jeg fik ikke trukket vejret ordenligt og er stadig helt rystet og forskrækket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, ja jeg håber også det er den eneste gang vi skal opleve det.

I dag sover vi alle bare, kun afbrudt af tisseture og lidt nussen ;) Jeg glæder mig virkelig til min mand kommer hjem, jeg trænger til et kram og til ikke at stå alene med det (ved godt jeg er pivet, men sådan er det)

Det er da ikke pivet, jeg ville også være blevet pisse bange, hvis det skete for mig og ville bestemt heller ikke have lyst til at være alene, hvis det nu skete igen :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder meget som et epileptisk anfald. En hund kan godt være tilstede under et anfald, hvis anfaldet er fokalt. Kontakt din dyrlæge og sørg for at skrive tidspunktet for hændelsen ned, længden osv.

Det er i øvrigt ret almindeligt at epileptiske anfald kommer om natten, når hunden er i hvile.

Det må være en skrækkelig oplevelse!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har talt med dyrlægen og han er blank for hvad det kunne være.

Vi skal holde nøje øje med hende og så skal vi se tiden an. Får hun flere anfald skal vi filme dem og så kan dyrlægen få et billede af hvordan et anfald ser ud.

Men når hun er frisk, glad og tilpas så skal vi bare holde øje med hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har talt med dyrlægen og han er blank for hvad det kunne være.

Vi skal holde nøje øje med hende og så skal vi se tiden an. Får hun flere anfald skal vi filme dem og så kan dyrlægen få et billede af hvordan et anfald ser ud.

Men når hun er frisk, glad og tilpas så skal vi bare holde øje med hende.

 

Det eneste jeg overhovedet kan komme på, der kan give så pludselige og voldsomme symptomer er desværre epilepsi. Håber virkelig at det var et engangstilfælde, puha hvor uhyggeligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

skæbnen vil så at for 2 uger siden havde min mors hun et anfald, dog meget voldsommere end det her og der gik en halv time inden hun var oppe på usikre ben.

Det mener dyrlægen er en lille hjerneblødning.

Er det epilepsi så må vi tage den derfra, men hvor er jeg bange for der kommer flere anfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da en forfærdelig oplevelse. Jeg kan godt forstå du ikke har lyst til at stå alene med det igen. Det er helt naturligt.

Det er godt I har fået en plan for, hvad I skal gøre, hvis det skulle ske igen.

 

Sille ligger somme tider på maven, med bagbenene inde under sig. Det betyder hun har ondt i maven og forsøger at aflaste maven.

 

Jeg håber I slipper for flere grimme overraskelser :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror desvære også at det er epelipsi,

Luna har nu haft det i 4,5 år og det er ikke alle anfald der er ens,

nogle gange er der kontakt til hende under et anfald, og andre gange ikke,

Anfaldene kommer næsten altid når hun sover,

i starten blev hun også, meget vild og ville lege og løbe efter et anfald,

men det sidste års tid, vil hun bare være i fred bagefter.

 

Jeg håber at det var en ensgangsforstilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...