Hop til indhold

min hund knurret for første gang af mig hjælp!


gina
 Share

Recommended Posts

hej hf er rigtig ked af det lige nu hvor jeg skriver , så vær ikke for hård ved mig , :lun: der er jo blevet saltet godt på vejene , og simba har aldrig været så vild med jeg rørte ved hans poter, men Ka godt få lov vis han er rigtig træt, men har jo skulle smøre hans poter ind flere gange dagligt , da de i forvejen bliver hurtigt tørre , men så synd at han flere gange på gå tur , begynder at halte, så får jeg lov unden problemer og hjælpe ham ved jeg børster poten med min vante , og varmer den , og så ka han gå lidt igen uden ondt. men da jeg så igen skulle smøre hans fod puder til aften, så knurret han sådan rigtig af mig, da jeg prøvet at tag hans pote , og har god bid i den anden hånd , men hader det så meget, så ka først spise dem når alle er smut ind. men sikke et chok jeg fik. han har aldrig knurret af mig før. trude så ikke prøve mere med at smøre dem ind. føler nærmest han hader mig, og tør dårligt prøve igen i morgen. tænk vis han bider mig??

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med nogle sko til ham? Noget siger mig at så meget som der bliver saltet i KBH, så tror jeg ikke på potevoks er nok - slet ikke hvis hunden ikke bryder sig om det, og det er en kamp at få det smurt på - og det derved måske ikke bliver smurt så godt på. Sko dækker jo helt og er måske hurtigere at give ham på?

 

Men altså - han hverken hader dig eller noget der bare minder om. At en hund knurre er jo hans måde at sige "Du har overskredet min grænse - jeg bryder mig ikke om det, vil du ikke nok stoppe" Værre er det ikke.

 

Visse ting SKAL bare gøres - også mod hundens vilje. Og hunden hader dig ikke af den grund. For et par uger siden stod jeg med en hund der skulle have klippet negle hos dyrlægen (vi holder dem nogenlunde nede herhjemme, men da den ene af dem har alt for lange (og sorte) negle, så er dyrlægen nødt til at klippe dem ordentlig ned indimellem) der stod jeg i dén grad og holdt hende mod hendes vilje, og holdt også hendes hoved for at hun ikke snappede dyrlægen - men det er et nødvendigt onde den måske ene gang om året - og hun var lige så glad for mig bagefter, som hun var inde - selvom jeg helt klart havde overskredet hendes grænse.

 

Men det bedste ville naturligvis være at man kan vænne hunden til det. Så i gang med intens pote-berørings træning derhjemme mellem turene, altså uden der bliver smurt noget på, men hvor du bare røre hans poter og piller ved dem - og roser og giver godbidder i lind strøm. Men jeg ville nok forsøge at se hvad han siger til sådan et par sko - når han reagere så kraftigt på potesmøring. Det er ikke sikkert at skoene er bedre, men det er da et forsøg værd. Men i gang med en masse træning og gøre det til en positiv ting at få rørt ved poterne - det er eneste vej frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Gina han hader dig slet ikke ;-) du har bare lige overskredet hans grænse og som de andre skriver er det bare nødvendigt engang imellem.

 

Jeg ville også prøve med sko eller simpelthen bære ham der hvor der er saltet mest.

 

Min den gamle han haltede helt vildt i går aftes - vi bor i villakvarter men nogle af naboerne de smider rundt med det salt på deres fortove (jeg bruger aldrig salt selv, men skraber mit fortov ren) fire gange på aftensturen måtte jeg børste sne og salt af de små fusser så vi kunne gå igen. (jeg kan ikke bære ham han vejer 33 kg :-))

 

Jeg kan dog sagtens putte potevoks på begge mine, ingen af dem knurrer.

 

- dog vil jeg lige sige min den gamle har i sin tid haft noget allergi som gav dårlige ører og de skulle renses tit de ører og bliver kigget efter hver dag bare for en sikkerheds skyld. Men det brød han sig ikke om - hver gang jeg kom og ville se ører skyndte han sig ned under sengen, det skulle noget træning til - han knurrer ikke men det er bare for at fortælle at du kan godt træne det at røre hans poter så han til sidst finder sig i det.

Nogen gange ER det bare nødvendigt at gøre noget ved hunden som den ikke bryder sig om :-)

 

Men vær ikke ked af det han er IKKE sur på dig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sko kan helt klart anbefales - de er hurtigere at få af og på end potevoks, og selvom min hund ikke er vild med dem, så ved jeg i det mindste at hendes poter ikke er ømme og ødelagte af saltet, så det gør ikke direkte ondt at få dem på.

Din hund knurrer jo fordi det du hør ved ham er ubehageligt, og det fortæller han dig, og det synes jeg er ok. Det er hans måde at sige fra på, men det betyder ikke at han ikke føler sig tryg ved dig, bare at hans poter er et ømt punkt.

Du må i gang med at træne "røre ved poterne =godbid når du finder dig i det". Og så på med nogle paws sko :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan nogle her: http://www.petdreams.dk/paws-hundesko-sko-til-vinter-og-koldt-vejr.html#

 

Uden dem ville jeg slet ikke kunne gå tur med min hund i kvarteret, når de salter, han stopper konstant, fordi det gør ondt. Men med skoene på er der ingen problemer. Han er ikke sådan super vild med at få dem på, men så snart vi er udenfor, glemmer han alt om dem, og så kan vi gå tur som normalt. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork nej Gina, han elsker dig højt, selvom han knurre. Min hund knurre også mindst 3 gange om dagen ad mig.Han har jo en baggrund hvor han er vant til at få alle sine grænser overskredet og han er bange for smerte. Så her i dagene med sne, får jeg både set hans flotte tandsæt, bliver knurret af og gøet af. Det er når jeg skal smøre hans poter i potevoks, når jeg skal holde om hans pote når han halter pga salt, det er når vi kommer hjem og jeg skal skylle hans poter i bruseren og når jeg skal tørre dem bagefter.

Han knurre også når han skal børstes. Han er generelt en hund der snakker meget og er lidt overdreven i sin adfærd omkring hvad der gør ondt og ikke gør ondt. Jeg plejer bare at snakke med ham tilbage.

 

En samtale mellem ham og mig når han får potevoks på kan lyde sådan

 

Tjaldur " knurre knurre "

Mig " jamen du skal lige have voks på poterne, det hjælper mod salt og sne "

Tjaldur " knurre dybt "

Mig "jamen jeg ville også klage til kommunen hvis jeg var dig over alt det salt de bruger.

Tjaldur " jamre jamre ( det er sådan nogen jamrehyl ) knurre og viser tænder.

Mig " Ja det ER nogen finde bisser du har.

Tjaldur " knurre knurre"

Mig " ih du er bare så god til det her, hvor er du dygtig !

Tjaldur " knurre og jamre og gør

Mig " så er vi færdige, så er fusserne klar til gåtur, skal du med ?

Tjaldur " intens piven af glæde og slikker mig i ansigtet "

 

og så går vi. hehe. Knurren herhjemme er en del af dagligdagen, for visse ting SKAL han altså bare, uanset hvor meget han brokker sig. Jeg kender efterhånden forskel på hans brokke knurren og så når han virkelig mener det alvorligt. For det meste er det hele bare almindelige brokkeri, men skal jeg fjerne en flåt på ham eller se efter torne i hans poter, så mener han det og så er det med mundkurv på.

 

 

Så du skal ikke blive ked af det :ae:Han knurre bare for at sige " avs mor, det gør bare så ondt og er så ubehageligt ".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ligesom Sitto hørt at potevoks hjælper som skrædder i helvede derinde i Kbh., hvor de salter enormt.

Paws, ja, dem er der mange der har glæde af, dem er skal du jo alligevel ned og røre ved poterne...men der findes er en video om hvordan man nemmest og hurtigst sætter dem på, vha en plastflaske. Jeg kan ikke finde den umiddelbart, men sig til hvis jeg skal spørge hende der har vist mig den.

Min hund ville ikke høre tale om paws, og han flygtede når han snuste til potevoks og gemte sig under sengen, så han "overlever" vinteren ved at jeg tager ham op når han begynder at løfte den ene pote, og så lige op på arm med poten i min vante i ½ minut, så er han frisk til at komme ned igen.

Men hvor jeg bor kan vi som regel finde et fortov der er usaltet ved at gå i zigzag, det er sværere i Kbh.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som de andre siger: sko! Potevoks er slet ikke nok inde i byerne hvor de grovsalter... Selvom der står de er engangs, så passer det ikke. Du gør dem bare rene efter hver tur, så holder de fint længe. Der er 12 styks i en pakke og viner stadig på første pakke. 8 hundepoter og 2. vinter vi bruger dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal du høre vores den gamle.

Jeg ved at jeg kan gøre ALT ved hende.

Men når det kommer til potevoks eller kopattesavle på poterne, så brummer hun sådan rigtig dybt.

Det lyder farligt hvis ikke man kender hende men vi herhjemme får et billigt grin hver dag.

Hun ved hun skal og ikke slipper, men det tager sin tid og der følger brum med hver gang og bagefter fjoller og hygger vi og hver gang en pote er klaret får hun en masse ros.

Den lille elsker det, ja jeg er faktisk i tvivl om hun kan knurre ;)

 

Selvom du køber sko, så fortsæt med at øve at du må tjekke fusserne, for kommer der nu en skramme eller torn så er det surt at stå med kampene når det SKAL gøres.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej igen til alle jer skønne hf mennesker :hjerte: læste jeres indlæg samme dag, som i postet dem, og kunne ikke få svaret , da jeg ikke ka samle to tanker, da jeg har den syg tandpine :megaked: Har aldrig haft et hul ingen gang i min mælke tænder, men så her det sidste år, har jeg lige i rap , fået huller, det første var i min visdoms tand . så den blev jo revet ud skulle den alligevel . og så for en måned siden , et hul i under munden. og hul i inu en visdoms tand , som gør så ondt nu. de sag jeg ikke skulle vente for længe . og hvad gjorde jeg. men hader det simpel at gå til tandlægen. og så koster det bare en bondegård. suk . og ka ikke tåle for mange smerte stil da jeg lider af mave sår. men må få en tid på mandag. er rigtigt glad for jeres råd omkring simba s poter. jeg har trænet det flere gange dagligt , at røre ved hans poter , uden det er når der skal voks på. og det går en lille tand bedre med når der skal pote voks på. og har bedre kunne få det smurt godt ind , da han ikke stritter lige så kraftigt i mod , jeg har haft prøvet sko på ham før det voks , og han var inu mere hysterisk :genert:

det var godt nok de der ballon sko. men ville også prøve paw sko , men ser lige hvordan det går de næste par dage, for i dag var han ikke plaget af salt, med at halte , en eneste gang. og poterne ser fine ud. så vil stadig smøre gange dagligt. og skylder jo hans føder også hver gang vi kommet hjem . og tørre grundigt. men vis der kommer en omgang sne mere, for nu det ved at tø uden for , så prøver jeg nok de sko. især vis han får ondt igen . og har heldigvis ikke knurret af mig igen. men lettet ovre at høre fra mange af jer, At det også sker hos jer ;-) forstå mig ret :blink: men som jeg skrev så var det virkelig ubehageligt , og gjorde mig ked af det, for ønsker jo på ingen måde at ovre skride hans grænser. men som sitto rigtig nok , skrev og andre at man gør det for deres eget bedste. og at man så må træne på det med at røre hans poter, så det ikke er så ubehageligt for ham. og har jo allerede virket lidt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gina han hader dig slet ikke ;-) du har bare lige overskredet hans grænse og som de andre skriver er det bare nødvendigt engang imellem.

 

Jeg ville også prøve med sko eller simpelthen bære ham der hvor der er saltet mest.

 

Min den gamle han haltede helt vildt i går aftes - vi bor i villakvarter men nogle af naboerne de smider rundt med det salt på deres fortove (jeg bruger aldrig salt selv, men skraber mit fortov ren) fire gange på aftensturen måtte jeg børste sne og salt af de små fusser så vi kunne gå igen. (jeg kan ikke bære ham han vejer 33 kg :-))

 

Jeg kan dog sagtens putte potevoks på begge mine, ingen af dem knurrer.

 

- dog vil jeg lige sige min den gamle har i sin tid haft noget allergi som gav dårlige ører og de skulle renses tit de ører og bliver kigget efter hver dag bare for en sikkerheds skyld. Men det brød han sig ikke om - hver gang jeg kom og ville se ører skyndte han sig ned under sengen, det skulle noget træning til - han knurrer ikke men det er bare for at fortælle at du kan godt træne det at røre hans poter så han til sidst finder sig i det.

Nogen gange ER det bare nødvendigt at gøre noget ved hunden som den ikke bryder sig om :-)

 

Men vær ikke ked af det han er IKKE sur på dig ;-)

og tak Dorte dk :bighug: For bla at skrive til mig han ikke hadet mig , det hjalp også rigtig meget du skrev det.
Link til indlæg
Del på andre sites

Ork nej Gina, han elsker dig højt, selvom han knurre. Min hund knurre også mindst 3 gange om dagen ad mig.Han har jo en baggrund hvor han er vant til at få alle sine grænser overskredet og han er bange for smerte. Så her i dagene med sne, får jeg både set hans flotte tandsæt, bliver knurret af og gøet af. Det er når jeg skal smøre hans poter i potevoks, når jeg skal holde om hans pote når han halter pga salt, det er når vi kommer hjem og jeg skal skylle hans poter i bruseren og når jeg skal tørre dem bagefter.

Han knurre også når han skal børstes. Han er generelt en hund der snakker meget og er lidt overdreven i sin adfærd omkring hvad der gør ondt og ikke gør ondt. Jeg plejer bare at snakke med ham tilbage.

 

En samtale mellem ham og mig når han får potevoks på kan lyde sådan

 

Tjaldur " knurre knurre "

Mig " jamen du skal lige have voks på poterne, det hjælper mod salt og sne "

Tjaldur " knurre dybt "

Mig "jamen jeg ville også klage til kommunen hvis jeg var dig over alt det salt de bruger.

Tjaldur " jamre jamre ( det er sådan nogen jamrehyl ) knurre og viser tænder.

Mig " Ja det ER nogen finde bisser du har.

Tjaldur " knurre knurre"

Mig " ih du er bare så god til det her, hvor er du dygtig !

Tjaldur " knurre og jamre og gør

Mig " så er vi færdige, så er fusserne klar til gåtur, skal du med ?

Tjaldur " intens piven af glæde og slikker mig i ansigtet "

 

og så går vi. hehe. Knurren herhjemme er en del af dagligdagen, for visse ting SKAL han altså bare, uanset hvor meget han brokker sig. Jeg kender efterhånden forskel på hans brokke knurren og så når han virkelig mener det alvorligt. For det meste er det hele bare almindelige brokkeri, men skal jeg fjerne en flåt på ham eller se efter torne i hans poter, så mener han det og så er det med mundkurv på.

 

 

Så du skal ikke blive ked af det :ae:Han knurre bare for at sige " avs mor, det gør bare så ondt og er så ubehageligt ".

stella kunne ikke lade vær og smile da læste dit indlæg :bigsmile: Du er simpel

hen så herlig når du skriver på den måde , elsker det :banan:ja undskyld min dans midt i det hele, for det jo både sørgeligt og komisk på samme tid , når du fortæller på din fantastiske måde om når din hund bliver utilfreds ovre noget , og knurre lidt, og sikke fine tænder du har Tjaldur :lol: Den kommentar er herlig , du sku for sjov :klap: tak for dit skønne svar til mig .

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund må altid knurre af mig, fordi jeg opfatter det som et tegn på, at jeg har overskridt hans grænser, hvis han knurrer.

Jeg har en hund, der har let til knurren, men langt til markering/bid (han har aldrig gjort det), og det er jeg glad for - for det tager jeg som et sundt udtryk for, at han godt ved, at det ikke er nødvendigt at gøre mere for at markere sin utilfredshed.

 

Jeg vil dog sige, at med en meget selvsikker gravhundehan som min, så kan det være en udfordring at FLYTTE hans grænser, så han ikke knurrer - fordi han har meget faste meninger om, hvad han gider, og hvad han IKKE gider - dvs. udfordringen er sådan set ikke knurren, men at få ham "flyttet" nok til at tolerere de ting, som han ikke gider (som at gå tissetur inden sengetid, negleklipning, osv.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...