Hop til indhold

Har du fjollede ritualer med din hund?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg snakkede med en veninde om fjollede ritualer, og vi har hver vores med vores hunde.

 

Og når man fortæller hvad de er, lyder det jo helt åndssvagt:lol:

 

Men hver aften, skal Bella ud at tisse (eller kigge) mens jeg børster tænder. Så går hun i sofaen eller kurven, og venter på at få sine 2 godnatsnacks, en bøfstang og et stykke tørret kylling. Hun giver mig et godnatkys, får sine snacks, og mens hun gumler, nusser jeg hende og siger "godnat prinsesse, sov godt, mor elsker dig allermest i hele verden":lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores godnatritual er lidt i samme stil. Lyden af iPad låsen trigger to hoveder der rejser sig :lol: så siger jeg: "skal vi ikke lige gå ud og tisse inden vi skal i seng?" Det prompter at to hunde rejser sig og løber ud til havedøren. Mens de er i haven slukker jeg lysog børster tænder. Og når jeg er færdig med det kan jeg gå ud og lukke havedøren og der står to hunde og tripper ved trappen op til soveværelset.

 

ovenpå hopper Karla op i sengen mens Johna venter på gulvet. Når jeg så ligger mig og Karla bestemmer sig til om hun vil have pladsen i knæhaserne eller ved maven, så hopper Johna op og tager den anden.

 

hver nat :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også et go'nat-ritual...

når jeg gør klar til at komme i seng plejer jeg at sige til Flips, hvis ikke han er puttet, at nu er det sengetid, også hopper han ned fra sofaen og ruller sig i et tæppe, ryster sig og går ind og tager en tår natvand inden han putter sig under dynen sammen med mig... Hvis han allerede ligger under dynen, så vågner han og går hen og slubrer lidt natvand i sig og går i seng igen..

om morgenen plejer han at skulle hives ud af sengen, men når der endelig er liv i ham så skal han lige trille sig i gulvtøpperne på vej ud til køkkenet også står han lige og overvejer om ikke snart morgenmaden bliver serveret :mrgreen::lun:

 

 

Når vi har været ude og gå plejer han, når vi skal op i lejligheden igen, lige at standse halvvejs på trappen for at få en snack og igen når han er kommet helt op står han pænt og venter på trappesnack nummer to :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Søde vovser ;-)

Vi har også et godnat ritual hver aften.

Når jeg rejser mig fra sofaen er der to hoveder der lige løftes, og jeg siger "skal vi gå ud og tisse", jeg går med ud i haven, de får tisset. Vi kommer ind igen men inden de går ind af bryggers døren så står der to hunde med kun forben på trappen for vi skal lige have godnat godbidden.

Når vi kommer ind og døren lukkes skal vi lige have godnat godbid nummer to :lun:

 

Så skal jeg ud og børste tænder og tisse imens har de allerede lagt sig oven på begge dyner - den lille på min dyne og den store på min mands dyne, jeg kommer ind siger "flyt Jer lige lidt så jeg kan være her også" - de rejser sig, og den store ligger sig ind i mine knæhaser, den lille er gået på gulvet for han skal om på min side af sengen og op og ligge i min arm hmm :hjerte: men inden ligger han sit sorte hoved (mens han stadigvæk står på gulvet) på sengen og skal lige aes og fortælles han er en "good boy" :-) så hopper han op og ligger sig i min arm.

Den store får lige et klap og et "godnat vi ses i morgen" - og den lille får lige et kram og "vi ses i morgen" ;-)

Og det er hver aften.

Manden går altid senere i seng - men når han kommer har vi andre jo indtaget sengen :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har et godnat ritual når vi skal i seng :-) Ligeså snart vi nærmer os soveværelset sidder Inca klar foran godbids skuffen..

Så tager en af os et par tyggeben frem til hende, hvorefter hun skal lukke skuffen, enten med poten eller mulen.

Så giver hun os et godnat kys hver og så spiser hun tyggeben mens vi lægger os til rette i sengen. Når hun er færdig stiller hun sig op med forbenene i sengen og venter til vi siger "værs'go, bare kom tøs", og så lægger hun sig mellem os ♥

 

Vi har også et ritual når hun får mad.. Hun SKAL lige have drysset en lille smule oregano ud over maden før hun vil spise :b så smager det nemlig af pizza :-D hun spiser ikke medmindre jeg har strøet lidt xD

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel vaner vi har...Ud og tisse af mm. Kattene ind eller ud, så kommer hundene ind i soveværelset, og efter den sidste lille ny er kommet, så foregår det med meget lyd på, for han synes ikke der skal være katte der inde når vi skal sove..Så slukker og lukker jeg hu´set af. Og så kommer det svære fordi alle 5 schæferhunde vil aller helst ligge oppe i sengen og helst oppe ved mit hovedet, hvilket jo er fysisk umuligt..Den lille ny har så den første md. han var her fået lov til at indtage pladsen, fordi det er altid den sidst ankomne hvalp som ligger der, hvis nu de skal ud en gang i løbet af natten, så ligger hundene der faktisk efter deres egen rang og mening, den første time eller 2, så skifter hundene plads uden jeg blander mig så der er nogen nye som kommer op...Der er kun plads til 3, så der er sovepladser på gulvet ved siden af sengen til de andre...Mit sovevær. vindue står altid åbent, så der kan være MEGET koldt om vinteren..Der er det rigtig populært at ligge i séngen...Om sommeren når det er varm, ligger alle på gulvet:hjerte:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Om vi har ritualer? Don't get me started... :lol: Iso er fantastisk dygtig til at lære mig nye ritualer, der oftest går ud på at hun skal ha' noget spiseligt... :oops: Men en ret ny ritual, som ikke involverer godbidder, er kommet til for nylig. Jeg har en lille bordercollie-krammebamse som jeg har fået af mine nevøer, og den bor oppe på den høje kommode ved siden af sengen. En aften da vi skulle gå i seng fik Iso pludselig øje på den, og troede nok det var en rigtig hvalp. Så jeg måtte jo ta' den ned, og så fik hun lov til at "hilse på hvalpen". Den må jo bare ikke gå i stykker (den er jo fra nevøerne!!!), så hun får ikke lov at ha' den. Nu sidder Iso hver aften ved sengetid oppe i min seng, og stirrer op på hvalpen, og vi kan næsten ikke gå i seng uden at hun får "hilst på hvalpen"... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Næhh ingen godnat ritualer som sådan. Det er vist mest beaglerne der har ritualer. Når de har tisset godnat ude i haven - venter de på at "mor" går op ovenpå - ligeså snart jeg gør det følger de efter i lind strøm - hopper op i deres kurve og ligger sig til at sove. Lige så snart jeg slukker lyset for at sove, går der vel 5 min. så sidder Darwin og banker på min dyne, så han kan ligge op ad mine ben - hvilket nogle gange er irriterende, men sparke ham væk kunne jeg ikke finde på :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har nogle forskellige ritualer med hundepigerne :lun:

 

- Hver gang vi kommer hjem fra tur, skal de have en godbid når de står op trappetrinnet foran hovedøren

 

- Liva har sit eget selvopfudne ritual med at hun SKAL have sin sele af først! Hvis vi går i gang med at tage af en af de andre, så møver hun sig ind og sætter hovedet ind mellem vores ben (hvis vi sidder på hug) og stiller sig op på forbenene, sådan at hun "står på hænder" op af os :lol:

 

- Liva SKAL bæres i seng. Så snart man nærmer sig sofaen, så kaster hun sig straks om på ryggen, så er hun klar til at blive løftet, hihi.

 

- Zazu starter med at sove under dynen nede ved knæhaserne - og så midt om natten kommer hun op og står ved mit hoved - så skal jeg flytte mit hoved fra hovedpuden, så hun kan ligge på den

 

- Fast alene hjemme ritual - med at tage puder osv ud i gangen, så ved de godt de skal være alene og sætter sig pænt på puderne, og venter på at få den godbid de altid får når de skal være alene - den godbid er så vigtig for Ayo at hun altid jager på mig om morgenen når hun ved jeg skal afsted!

 

- Hvis man bliver kaldt ind fra haven, så får man en godbid - det gælder så også de andre hunde der er inde i forvejen. Ayo forventer dog at vi kommer og giver den til hende der hvor hun ligger - hun kigger meeeget forventningsfuldt efter den, men gider ikke rejse sig, så hun venter bare på at vi kommer og servere den :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

om vi har! masser. Eller vaner er det måske snarere..

Et meget fast aften ritual, hvor sheila insistere på et aften tyggeben på sengen ovenpå.

 

om natten kommer sheila og banke med poten på senge kanten hvis jeg skal rykke ind så hun kan komme op;) Om morgenen komme mysla næsten altid op i sengen og ligge i arm og skal kløes på maven, mens hun prøver at vaske al det hud hun kan nå, såkaldt morgenbad;)

 

Om morgenen spiser jeg først morgenmad og er det noget med en ske, så sidder mysla klar til at få skålen. Straks jeg rejser mig fra morgenmaden er hundene klar til morgentur og sheila plejer at løbe frem og tilbage indtil hun har fået sele på. Derefter giver hun sig til at gø af mig, hvis jeg stadig er for langsom, hehe

Det er en af de ting jeg på et tidspunt opgav at gøre noget ved...Det er ligesom med Tigerdyret fra Peter plys..han bliver ked og trist hvis han ikke må hoppe og sådan var det også med sheilas glæde over gå tur. Det har dog aftaget det sidste halve år i takt med at lysten til motion er blevet mindre;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejjj jeg glemte helt Camys alt for søde morgenritual!

Hun skal altid vise os noget når vi vågner - hvis der ligger en bamse, så er det den vi skal se - og er der ikke det, så tager hun hvad hun kan finde. En strømpe, en trøje, en bh osv det er ligegyldigt, bare hvad hun lige kan få fat i. Så hopper hun op i sengen med det og logre med HELE kroppen og kommer op og viser os begge, og så ligger hun sig ned mellem os begge to og putter med sin ting i munden - den bliver hun ved med at holde godt fast i :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste med ritualer, men lidt flov over at jeg er den eneste der (erkender at jeg) siger en kærlighedsremse:genert:

 

Jeg har engang lovet en bruger herinde at synge godnatsange for hendes hund, hvis jeg skulle passe den. Kan desværre ikke huske hvem:lol:

 

 

Det er du ikke :oops: hver morgen når jeg skal gå ser det sådan her ud: jeg står op, tager tøj på, sætter kaffe over, tager make up på, så vågner izzie og ligger oven på dynerne og logrer mens hun holder øje med mig, så sætter jeg mig i sengen med min kaffe og computeren for at hygge lidt og izzie skal gerne nusses. Så går vi ned og tisser og når vi kommer op hopper hun med det samme op på min hovedpude, hvor hun skal nusses hen over øjnene og hovedet og ha kys mens jeg siger "ka du passe godt på huset? du skal ik med, du skal blive hjemme. Min gode hund, mors store pige. Elsker dig!" og så får hun kys, jeg tænder musik, gir en godbid og så er jeg gået.

 

Om aftenen inden sengetid plejer jeg at nusse og kysse hende på maven og på panden mens jeg fortæller hende at hun er højt elsket, og min gode lille hund :lun: :hjerte:

 

Nåja og i weekenden er det Izzie der vækker mig, hun eeelsker det :hjerte: hun ligger og stirre på mig (jeg lader som om jeg sover) :mrsgreen: hun møver sig tættere og tættere på, mens halen logrer på livet løs. Hvis jeg så ikke anerkender hendes tilstedeværelse, så kravler hun op på mig mens hun logrer og forsøger at kysse mig i hovedet :lol: hvis jeg så nusser hende så blir hun lykkelig, men stopper det så kravler hun rundt på mig igen og hænder at jeg får en pote i hovedet :lol: Men når jeg så åbner øjnene og siger "heeej lille skaaaat!!" så blir hun såååå lykkelig :lun: og så skal vi ligge et stykke tid og nusses på mavsen :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er det Rosas far det tager sig af putte ritualet. Jeg får et hurtigt godnat kys, men Rosa får den hel store kysse kæletur, mens han fortæller at hun er fars pige, fars lille fnullergøj osv osv;-)Det tager flere minutter.

morgen ritualet det er mig :lun: Om morgene skal hun nusses og kysses i et kvarters tid. Så er vi begge klar til at strække vores lemmer og kravle ud f sengen :hjerte:

Det er godt at dette er et forum for hunde tosser for vi lyder sku alle sammen ikke helt raske :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

En sjov lille ting med Kato, men det er nok mere ham der har opdraget mig godt end en egentlig vane. Når hundene har været ude i haven og kommer ind af sig selv efter de er færdige så bliver de atid belønnet. Det har Kato fundet ud af at udnytte, så nu går han ofte hen til døren som om han skal ud. Når jeg så lukker døren op, så går han ud, vender hurtigt om og går ind igen inden jeg når at lukke døren. Så skynder han sig hen til godbidsskabet og logrer helt vildt med halen. Jeg falder for hans lille trick hver gang for det kunne jo være, at han den her gang virkelig skulle ud og tisse :lun:

 

Med Anton har vi et aftensmad ritual. Når vi har spist, så ved hundene at det snart er deres tur. Anton er meget madglad, så han synes altid at det går for langsomt. Han begynder derfor at stå og nedstirre os. Så laver vi ofte sjov med ham ved at sige godnat til ham. Så bliver han helt vild og gør, slikker os i hovedet og stiller sig med forpoterne på skuldrene på en af os. Vi skal i hvert fald ikke være så fræk overfor ham og sige godnat, når han ikke har fået noget at spise endnu :lol:

 

Anne: Det er ikke helt det samme, men jeg fortæller ofte hundene hvor glad jeg er for dem, hvor heldig jeg er at have dem, at jeg ikke ved hvad jeg skulle gøre uden dem osv :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Boris og mig har et eftermiddags ritual: når jeg kommer hjem fra arbejde og vores gåtur er overstået, sidder han pænt på løkkengulvet og venter på jeg laver en kop kaffe. Så går vi ind i stuen hvor jeg smækker benene op i sofaen. Boris hopper op og ligger imellem mine ben og så tygger han ellers løs på min venstre albue. Bare lige så stille:-) sådan sidder vi rigtig længe - han er salig, handlende, og jeg napper ofte en lille lur når vi sidder sådan. Tror det er fra da han var hvalp hvor der blev nusset igennem mange gange dagligt på denne måde...jeg elsket det, det er hygge:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen af mine hunde har ritualer med mig. Hver aften ved sengetid får jeg karakter af Jaroff.

 

-2 Han ligger i sengen når jeg vil i seng, og forlader sengen under højlydte brokkelyde.

0 Han kommer slet ikke.

02 Jaroff ligger sig med bagenden opad, så jeg allernådigst kan støtte hovedet til hans hofter.

4 Jaroff ligger sig med hovedet opdad, men med næsen i sky.

7 Jaroff ligger med hovedet opad, uden næsen i sky.

10 Hovedet opdad, og Jaroff nulrer hovedet ind til mig.

12 Jaroff ruller rundt på ryggen, og ormer sig ind til mig, og flyder ud som en smelteost, ansigtet tæt klistret til mit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er du ikke :oops: hver morgen når jeg skal gå ser det sådan her ud: jeg står op, tager tøj på, sætter kaffe over, tager make up på, så vågner izzie og ligger oven på dynerne og logrer mens hun holder øje med mig, så sætter jeg mig i sengen med min kaffe og computeren for at hygge lidt og izzie skal gerne nusses. Så går vi ned og tisser og når vi kommer op hopper hun med det samme op på min hovedpude, hvor hun skal nusses hen over øjnene og hovedet og ha kys mens jeg siger "ka du passe godt på huset? du skal ik med, du skal blive hjemme. Min gode hund, mors store pige. Elsker dig!" og så får hun kys, jeg tænder musik, gir en godbid og så er jeg gået.

 

Om aftenen inden sengetid plejer jeg at nusse og kysse hende på maven og på panden mens jeg fortæller hende at hun er højt elsket, og min gode lille hund :lun: :hjerte:

 

Nåja og i weekenden er det Izzie der vækker mig, hun eeelsker det :hjerte: hun ligger og stirre på mig (jeg lader som om jeg sover) :mrsgreen: hun møver sig tættere og tættere på, mens halen logrer på livet løs. Hvis jeg så ikke anerkender hendes tilstedeværelse, så kravler hun op på mig mens hun logrer og forsøger at kysse mig i hovedet :lol: hvis jeg så nusser hende så blir hun lykkelig, men stopper det så kravler hun rundt på mig igen og hænder at jeg får en pote i hovedet :lol: Men når jeg så åbner øjnene og siger "heeej lille skaaaat!!" så blir hun såååå lykkelig :lun: og så skal vi ligge et stykke tid og nusses på mavsen :hjerte:

 

:hjerte:

 

Jo Anne, det får de at vide tit, men ikke som fast ritual. Hvis jeg havde sådan et aften ritual, ville jeg nok bare blive ked af det med den gamle hund jeg har nu;-)

 

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejjj jeg glemte helt Camys alt for søde morgenritual!

Hun skal altid vise os noget når vi vågner - hvis der ligger en bamse, så er det den vi skal se - og er der ikke det, så tager hun hvad hun kan finde. En strømpe, en trøje, en bh osv det er ligegyldigt, bare hvad hun lige kan få fat i. Så hopper hun op i sengen med det og logre med HELE kroppen og kommer op og viser os begge, og så ligger hun sig ned mellem os begge to og putter med sin ting i munden - den bliver hun ved med at holde godt fast i :lun:

 

HI HI det samme gør min Zeus om morgen, og det er lige meget hvad han kan finde, oftest er det mandens sure sokker man logrende får lige i fjæset ;-) det er sjovt. eller noget :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har da et par stykker , men det kan vel også være svært at undgå at lave vaner/ritualer.

 

Om morgen de dage hvor jeg er til morgensvømning er det ud af døren kl 5.30 så når alarmen ringer kl 4.30 står jeg op får tøj på og spist morgenmad, spørg hundene om de vil ud , den lille er klar med det samme den store dybt suk og meget anklagende blik, kigger på hende og spørg om hun hellere vil sove videre, så springer hun ind i sengen, her ligger hun og piver indtil jeg kommer og putter dynen omkring hende. Aiyo hopper op på puden ved siden af hende gnider næse og render så ud på stolen i gangen og sætter sig så er hun klar til at få snor på og komme ud.

Når vi kommer hjem fra gåtur når jeg lige at få den sidste kop kaffe hældt ned,inden jeg skal ud af døren, Aiyo for besked på at putte sig og det kræver altså at hun finder den helt rigtige bamse, der skal slæbes med op i sofaen.

Sådan ligger begge hunde og snorkbobler når jeg kommer hjem omkring 7.45

 

 

Når jeg generelt bare skal hjemmefra siger jeg til begge hunde "kan i så opfører jeg ordentligt sålænge" begge to stiller sig hen til godbidsskabet og vælger selv den godbid de vil have, Forkælede kræ, men ligger sig pænt ind på hver deres pude med tygge tingen.

 

Findes træningsvesten frem kigger begge, men reagere ikke yderligere før de ser at jeg tager klikkeren ned fra dens plads, når klikkeren kommer i lommen så skal der ske noget den lille hopper på stolen (hun skal med) den store stiller sig ud til køleskabet for hun skal ikke med , men til gengæld skal hun have et dejligt ben.

 

I bilen skal jeg lige når vi er kommet frem ( hvis ikke hundene skal ud med det samme) lige banke to gange på ruden så ved de at de skal blive liggende.

 

Sengetid er et kapløb når jeg er færdig med at børste tænder, så ligger begge hunde og bobler i min seng, og typisk sådan at der ikke er plads til mig, til spørgsmålet om de lige kan humme sig bliver der rykket millimeter på halen, når så "skrap stemmen" bliver brugt får jeg dog plads til at jeg kan komme til at ligge mellem dem Gamle Sally skal ligge foran mig og helst med hovedet på min arm aiyo skal ligge bag min nakke og gerne med hovedet hen over min hals

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...