Hop til indhold

Hvad koster jeres hund(e) jer pr måned?


Sitto
 Share

Recommended Posts

Ja det er der ofte mange nye hundeejere der spørger om - og det er jo umuligt at give et konkret svar på. Men hvad bruger I egentlig på hund pr måned??

 

Herhjemme har vi cirka følgende udgifter pr måned for fire små hunde:

- Foder 250 kr

- Kosttilskud 200kr

- Forsikring 500 kr

- Tyggeting 200-300 kr

- Godbidder 150 kr

- Træning 200 kr

- Bayvantic 200 kr (forår & sommer)

- Fast overførsel til hundeopsparing til dyrlægebesøg 500 kr

 

Plus når vi køber nye seler/liner/jakker osv. men det er jo ikke fast hver måned.

 

På vores netbank kan vi helt konkret se at i løbet af 12 mdr har vi brugt 42.000kr inkl alt. (også dyrlægeregninger) Og her har vi fået ca. 7000kr retur af forsikring.

 

Så selvom de månedlige udgifter ikke ser så slemme ud, så kan det jo altså hurtigt løbe op med uforudsete udgifter.

 

Men de er hver en krone værd :lun: og kommer altid før egen trivsel! Jeg ville fx have VIRKELIG godt af at komme til noget fys/massage og blive løsnet lidt op, men jeg synes sgu det er for dyrt. Men har lige netop købt fys-behandling til Ayo for 2400kr og tænkte ikke ét eneste sekund at det var for dyrt. :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tør slet ikke tænke på hva vi bruger, og gør det heller ikke, for Bøllebarnet skal jo bare ha, hva Bøllebarnet / og mor mener der skal til. Der er klart mange flere udgifter end bare lige mad og forsikring. Det kræver en buffer at ha hund, om ikke til alt " luksussen " men der skal kunne være plads til at kunne trylle penge frem til en dyrlæge regning

Link til indlæg
Del på andre sites

Duer ikke til at lægge sådan noget ind i budgetter. Men cirka 5-600 om måneden i mad, godbidder og kost tilskud.

Så koster mysla vist omkring 100 immedicin mod måneden.

 

Så er der 1200 i forsikring på årsplan .

 

Og loppe midler om sommeren.

 

Og så ihar Sheila igen det sidste år kostet over 10000 i dyrlæge.

Men hvem tæller?

 

Ikke mig, sådan er det bare. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er skam heller ikke fordi vi har et budget over det :lol: det er bare sådan cirka udregninger i hovedet.

Men det var lidt inspireret af thereses fodertråd, hvor Anne kommenterede på at vi kunne fodre fire hunde for halvdelen af hvad hun fodre én hund :lol: og så tænkte jeg det kunne være lidt sjovt at se hvad folk bruger pr måned - hvor dyrt det fx er at have store hunde vs små hunde-agtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bum bum....

 

Foder og godbidder: ca. 750 kr. om måneden.

Kosttilskud: ca. 50 kr. om måneden pt. (har fundet noget i GB:-))

Træning: 0 kr.:banan: Fordelen ved at være træner!

Ben: ca. 100 kr. om måneden

Konkurrencer: ca. 100 kr. om måneden

Forsikring: Mener den koster ca. 150 kr. om måneden

 

Dvs. de faste udgifter beløber sig til ca. 1.150 kr. om måneden. Og så kommer dyrlægen oven i, og vil tro at vi af egen lomme betaler ca. 5.000 kr. om året. Og nå ja, grej og benzin:oops:

 

Et gæt vil være at det alt i alt koster ca. 1.500 kr. om måneden at have fornøjelsen af Bella:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bumbum...

 

Tør slet ikke regne på det...

 

Jeg betaler ca. 450 for forsikring pr. kvartal(det dækker syge, livs, uanvendelighed og ansvar)

950 kr. for træning+medlemskab af en klub(betaler også for medlemsskab af DKK og BCK, men det er jo ikke en nødvendighed)

Vil tro at vi i løbet af et år bruger 4-5 12 kg fodersække, hun får Kingsmoor Pure Kylling

Dyrlæge har lige været det obligatoriske besøg, burde faktisk få ringet til dyrlægen på mandag, så vi kan blive vaccineret. Hun kommer så til kiropraktor et par gange om året.

 

Konkurrencer er vanskeligt at regne på... Er misundelig på Anne hvis hun kan klare det på 100 pr. måned. Vi er halvanden måned inde i året og jeg har allerede brugt for mere end 1000 kr. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Konkurrencer er vanskeligt at regne på... Er misundelig på Anne hvis hun kan klare det på 100 pr. måned. Vi er halvanden måned inde i året og jeg har allerede brugt for mere end 1000 kr. :genert:

 

Men i giver den også gas i flere discipliner:-) Vi holder os til lydighed, og deltager i 6-7 konkurrencer om året. Måske bliver det lidt mere end 100 kr., for gebyret er jo højere i B:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

til mine to kræ

 

Foder ca 500kr

kosttilskud fiskeolie/hybenpulver ca 100kr

Forsikring ca 75kr Har kun ansvarsforsikring på begge

Tyggeting/godbidder 300-350 Kr

Træning ca 100 Kr træner kun i klubben med den lille

 

Derud over kommer så shampoo /balsam ca 75

også kommer så ekstra strøm og vand til at få vasket og tørret kræet efter en våd gåtur

 

bruger så ca 150-200 kr i mrd på hunde relaterede kurser, det kan være alt fra fri ved fod kursus til første hjælp til hund eller fordrag omkring adfærd

Førhen var der også udgifter til hundefrisøren, men nu klipper jeg selv, efter som hun ikke skal udstilles kan vi sagtens leve med at der er et hak i klipningen, selv om det da faktisk er længe siden. Men førhen var det ca 600 kr i kvartalet. nu ryger de penge så bare på nyt legetøj til hundene selv om planen dog var at de skulle sparres op til lidt større ting , ville feks gerne have lidt ag udstyr til haven. nyt trimmebord og en blower, men mon ikke jeg får det alligevel indtil videre fungere puslebord og føntørrer jo fint.

 

Syge forsikring har vi ikke, den er valgt fra til fordel for en dyrlæge opsparing og sådan har jeg altid gjort, pt sætter jeg dog ikke noget fast ind på den den har rundet de 30.000,men skal dog ærligt indrømme at jeg har været heldig med mine hunde, største delen har ikke fejlet noget, og har stort set kun været ved dyrlæge til årligt sundhedstjek og vaccination, en enkelt har dog været afsted og få lappet en flænge samt røngten efter han smuttede fra hundepasseren og desvære blev påkørt, men ud over flængen var der intet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

hmm - det bliver vist dyrt - når man regner på det, men hvad søren gør man ikke for sine hunde :oops:

 

Foder løber vel op i 1000 kr inklusiv godbidder da meget af foderet bruges til det (pr. måned)

 

kosttilskud 250-300 kr. ( pr. måned)

 

Forsikring 120 kr ca. ( pr. måned) - Vi har valgt ikke at have sygesikring på - i stedet ligges der penge til sige til den post.

 

Dyrlæge cirka 2000 kr. (årligt) - dertil kommer det løse hvis der sker noget akut.

 

5-600 kr til beagleklubben (årligt)

 

 

Ali alt udgifter for cirka 27000 pr år - lig med 9000 pr hund - hvilket giver en udgift på cirka 7-800 kr pr hund pr. måned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha..... I år er det fuldstændig sindssygt, fordi jeg skal på nogle ret dyre kurser og uddannelser i år.

 

Men ca 400-500 kr for foder i måneden, alt efter hvor meget jeg vinder og hvor meget tilskud hundene får

Forsikring for alle 3 er 475 kr mdl

Konkurrencer er ca 300 kr mdl i år

Vaccination og dyrlæge er ca 650 kr mdl.

Udstyr og div er ca 350 kr mdl

 

Ialt 2.275

 

Og dertil kommer en ret heftig udgift til klikkeruddannelse og ClickerExpo + div kurser på ca 1.200 mdl.

Jeps... Det er dyrt at have 3 hunde og gerne ville uddanne sig indenfor hundetræning :mrgreen:

 

 

Nå ja... Og medlemsskab af DKK + BC klubben og DcH, men kan sgu' ikke lige huske hvor meget det er :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes godt nok Aya er billig lige pludselig.:shock:

 

Foder: 75-100 kr. mdl

Godbidder: 80-100 kr. mdl

Træning: 100 kr. mdl

Forsikring (syge og ansvar): 200 kr. mdl

Diverse: 100 kr. mdl

 

Og så er der jo dyrlæge regninger men dem har vi bare ikke haft så mange af. Der er self. vaccinationer men det er jo kun 650 kr. årligt.

Dog starter vi jo ikke stævner endnu, så det bliver nok lidt dyrere når vi kommer i gang med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bum bum...

Foder er ca 250 kr pr mnd.

tilskud er omkring 170 kr pr mnd.

Forsikring inkl syge og liv 225pr mnd.

DKK er 38 kr pr mnd.

Godbidder er ca 100 kr pr mnd.

Legetøj køber vi ikke så ofte, da Cainan bare ELSKER ødelagte sokker, så når vi har et par med hul i, så laver vi dem om til trække"tov" og små bamser osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

hun koster

 

bolde 150kr ca.

mad 250 kr. ca.

godbidder 150 kr. ca

 

Har ingen forsikring på hende lige nu, de kræver en masse informationer fra tidligere dyrlæger og det har jeg ik fået taget mig sammen til :oops: men det ville være 170kr om måneden.

 

Hun hverken spiser eller fylder ret meget synes jeg :hmm: hun er bare nem og billig :lol::mrsgreen: bolde får hun når de blir ødelagt og det er ca 3 på 1 md.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, det har været rigtig dyrt for nogle år siden, hvor vi havde flere hunde og jeg var aktiv med træning og prøver, konkurrencer og lidt udstilling, når det har været dyrest har det nok ligget på 4000-5000kr om mdr. på hundeposten... ;-)

 

Tilgengæld har jeg så nu nok det billigste hundehold jeg har haft i omkring 10 år :mrgreen:

 

Der ryger gerne et sted mellem 750 og 1200kr på zooplus.de til foder, tyggeting/godbidder, legetøj osv. ca. hveranden måned, men lad os bare sige 500 om mdr.

Så er der forsikringer, det bliver vist omkring 75kr. Om mdr -de er ikke sygeforsikret..

Så ca. 40 kr. Om mdr medlemskab DKK

Og en tur til dyrlæge hver andet år, til vacc. Og sundhedstjek 1000-1500kr pr gang for begge to, lig med 60 kr om mdr....

 

Så 675kr. Om måneden for to hunde, det kan jeg vist ikke klage over ;-)

 

Så kan de selvfølgelig blive syge eller komme til skade -er sket 2 gange med Chivas der fylder 8 år om 14 dage og endnu aldrig med Joya der fylder 4 år om 1,5 måned. Eller jeg kan beslutte at nu skal de have nye liner/seler/halsbånd (går jeg lidt og overvejer pt. :engel: ) eller lign. og så bliver det selvfølgelig dyrere, men alligevel koster de to mig pt. Under 1000kr om mdr. så det er squ noget af et spring :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om jeg tør.. :lol:

 

So fare har hun koster:

Foder: ca. 150 kr. pr. md.

Forsikring: 82 kr. pr. md. (Bliver dog dyrere, når hun fylder 1 år. Vi fik ansvars gratis det 1. år)

Dyrlæge: ca. 100 kr. pr. md.

Træning: 150 kr. pr. md.

Snack og godbider: 50-100 kr. pr. md.

Udstyr og diverse: ca 100 kr. pr. md.

 

Puha, det var egentlig meget. Godt det ikke føles sådan :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har to golden retrievere.

Foder ca. 400 kr?

Godbidder og div. 200 kr?

Forsikring (ansvar og syge) 300 kr

Derudover medicin, eventuelle vacciner og materialer bliver nok til lidt pr. måned, har aldrig holdt status på det. Kan gøre mange ting billigere pga. mit arbejde. Derudover slid på lejlighed og bil samt benzin. Tør ikke tænke på det ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...