Hop til indhold

Vild med Dan


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg er ikke rød. Langt fra! Men jeg er kæmpe fan af Dan Jørgensen! Og jeg synes det er brandærgerligt at han først lige er blevet sat ind som minister, og kun har halvandet år i sædet.

 

Her er hans seneste udspil. Dels en kampagne der skal oplyse mennesker om det at have hund, FØR de køber en, dels en ændring af dyreværnsloven for at forbyde invaliderende avl.

 

http://go.tv2.dk/2014-02-19-s%C3%A5dan-vil-minister-g%C3%B8re-livet-lettere-hunde

 

Jeg er spændt på hvad resultatet bliver. Men uanset hvad, skal han have point for tanken:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg er så lidt rasmus modsat, for jeg finder det lige dele latterligt og skræmmende, at vi har fået endnu en minister der ønsker at lovgive sig til sund fornuft fordi det jo har fungeret så godt alle andre gange man har forsøgt dét.

 

Men det er jo ikke sund fornuft for alle:vedikke: Fx de der avler og køber invalide dyr.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan du da givetvis have ret i..... Og det er én af årsagerne til at den slags aldrig har virket, og heller ikke kommer til at virke. Man KAN nemlig ikke forbyde idioti, og man KAN ikke forhindre dumme mennesker i at gøre noget dumt.

 

Det eneste det her kommer til at have af effekt, er at det kommer til at koste en hel del penge, og det giver sikkert en del "goodwill" rundt omkring, og der er sikkert også et par mennesker der egentlig ikke udgør et problem, der kommer til at blive et problem....på papiret.

Ganske som det plejer at gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også fan! :5up: Synes det er super positivt indtil videre. Gemmer den negative energi til han skuffer :blink:

 

Det jeg egentlig kan lide ved ham er, at han faktisk elsker dyr! Han synes helt oprigtigt at folk der køber hunde for at smide dem væk, er nogle idioter. Og han synes faktisk at produktionsdyr har det for ringe. Noget han har arbejdet på at ændre i mange år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det lugter af billige point - jeg er på ingen måde imponeret. Og som DKW synes jeg, at lovgive om sund fornuft er tåbeligt og burde være unødvendigt.

 

og hvordan skal det forvaltes og financieres?

 

Det er svært at være uenig i, men det gør vi jo i alle mulige sammenhænge, så det kan vel ikke overraske at det også er nødvendigt i dette tilfælde :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg egentlig kan lide ved ham er, at han faktisk elsker dyr! Han synes helt oprigtigt at folk der køber hunde for at smide dem væk, er nogle idioter. Og han synes faktisk at produktionsdyr har det for ringe. Noget han har arbejdet på at ændre i mange år.

 

Jeg synes også at han indtil videre virker troværdig. Men jeg er muligvis naiv, so be it :lol:

Ville dog ønske at et evt. forbud af salg af på markeder, ville omfatte alle dyr og ikke kun hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det lugter af billige point - jeg er på ingen måde imponeret. Og som DKW synes jeg, at lovgive om sund fornuft er tåbeligt og burde være unødvendigt.

 

og hvordan skal det forvaltes og financieres?

 

Men er det ikke sund fornuft at man ikke må slå? Stjæle? Voldtage? Køre for stærkt? Hente 4 uger gamle hvalpefabrik-hvalpe fra Polen? Langt de fleste love er kodificering af "sund fornuft". Men når det bliver ført i en lov, vil det blive strafbart, og der vil kunne sanktioneres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det ikke sund fornuft at man ikke må slå? Stjæle? Voldtage? Køre for stærkt? Hente 4 uger gamle hvalpefabrik-hvalpe fra Polen? Langt de fleste love er kodificering af "sund fornuft". Men når det bliver ført i en lov, vil det blive strafbart, og der vil kunne sanktioneres.

 

Kun hvis loven opretholdes og forvaltes. Og hvordan skulle den kunne blive det? Hvem skal afgøre hvad der er ressourcer og råd til en hund? Og hvordan skal det afhøres? Og hvis man nu mente at det havde jeg ikke, hvordan skulle det så stoppe mig fra at få en hund alligevel?

Jeg kan ikke se hvordan det realistisk skal kunne køre? Det er ren utopi og lala tænkning. Og hvis vi endelig skulle være helt kolde. Så kan jeg se rigtigt mange steder jeg synes vi burde skride ind - dyrevelfærdsmæssigt - inden der her blev til det vigtigste punkt. Men hundehvalpe er sødere end produktionsdyr, så derfor skal pointene scores her...

 

Men jeg er måske for kynisk? Who knows?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kun hvis loven opretholdes og forvaltes. Og hvordan skulle den kunne blive det? Hvem skal afgøre hvad der er ressourcer og råd til en hund? Og hvordan skal det afhøres? Og hvis man nu mente at det havde jeg ikke, hvordan skulle det så stoppe mig fra at få en hund alligevel?

Jeg kan ikke se hvordan det realistisk skal kunne køre? Det er ren utopi og lala tænkning. Og hvis vi endelig skulle være helt kolde. Så kan jeg se rigtigt mange steder jeg synes vi burde skride ind - dyrevelfærdsmæssigt - inden der her blev til det vigtigste punkt. Men hundehvalpe er sødere end produktionsdyr, så derfor skal pointene scores her...

 

Men jeg er måske for kynisk? Who knows?

 

Jeg tror ikke du har læst linket i startindlægget?

 

Han ønsker at lovgive om invaliderende avl og salg af hunde på markeder.

 

Han ønsker at oplyse om det at have hund, inden man køber en hund. Jeg har ikke læst noget om at der skal lovgives om at folk med få midler ikke må få hund:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke du har læst linket i startindlægget?

 

Han ønsker at lovgive om invaliderende avl og salg af hunde på markeder.

 

Han ønsker at oplyse om det at have hund, inden man køber en hund. Jeg har ikke læst noget om at der skal lovgives om at folk med få midler ikke må få hund:vedikke:

 

Indrømmet nej. Har ikke læst startindlæg. Besvarede på baggrund af udtalelser på TV2 i formiddags. Beklager hvis jeg var misinformeret. Men - og kynikeren i mig er tilbage, sorry - er det ikke at score billige point, det sidste du taler om? Eller er det mig det skal skifte briller...

 

men jo, lad os for guds skyld få forbudt hunde på markeder. Den med avl tror jeg tilgengæld bliver svær.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg egentlig kan lide ved ham er, at han faktisk elsker dyr! Han synes helt oprigtigt at folk der køber hunde for at smide dem væk, er nogle idioter. Og han synes faktisk at produktionsdyr har det for ringe. Noget han har arbejdet på at ændre i mange år.

 

Hvor ved du det fra? Altså at han elsker dyr. Min opfattelse af ham er, at han er en karrierepolitiker, der har fundet sig en niche, som kan give nogle stemmer.

Men måske er jeg bare for kynisk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke rød. Langt fra! Men jeg er kæmpe fan af Dan Jørgensen! Og jeg synes det er brandærgerligt at han først lige er blevet sat ind som minister, og kun har halvandet år i sædet.

 

Det er meget optimistisk for en rød minister at satse på at holde samme ministerpost i hele 1½ år. Ministre i den nuværende regering holder for tiden typisk 3-6 måneder.

 

Ideen virker ikke troværdigt. Selvfølgelig er både DKK og DB med, for de er også glade for PR. Men noget af det han foreslår er altså ikke DKK's kop te. Jeg kan forestille mig at DKK bruger det til at få tvistet sagen derhen at "ansvarlig avl = DKK" og at deres "store erfaring med at avle sunde og racetypiske hunde" bliver målestokken.

Så bliver livet endnu mere surt for blandingshunde og andre hunde uden DKK stamtavle, som ikke kan bevise at de er sunde og lovlige.

Og så kan den asvarlige porduktion af hunde der ikke kan ånde gennem snuden, føde selv, eller stå på egne ben under en parring fortsætte. DKK har da sat standarden ved at fjerne stort set alle avlsrestriktioner sådan at også skodopdrætterne kan være med igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen, der kan læse Word-filen på denne side: http://fvm.dk/nyheder/nyhed/nyhed/alt-for-mange-hunde-lever-et-vaerre-hundeliv/

 

Jeg har ikke Word på min hjemme-computer, og når jeg åbner den i Open Office, får jeg kun en blank side.

 

Skift til det lidt nyere libre office. Fungere meget bedre, og er mere stabilt imo. (ihvertfald fra en linux-platform)

 

Der står iøvrigt ikke noget der ikke kan findes i diverse artikler. Ikke så vidt jeg kan se ihvertfald

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det ikke sund fornuft at man ikke må slå? Stjæle? Voldtage? Køre for stærkt? Hente 4 uger gamle hvalpefabrik-hvalpe fra Polen? Langt de fleste love er kodificering af "sund fornuft". Men når det bliver ført i en lov, vil det blive strafbart, og der vil kunne sanktioneres.

Enig. Det er en ritti go' ting med love. Men vi må også tænke på at prioritere. Dels har produktionsdyr det langt hæsligere end langt, langt de fleste hunde i dette land. Dels er der så umådeligt mange flere af førstnævnte dyr.

 

Og det vigtigste - vi snakker her om et erhverv, som lovgivningsmagten har en fair chance for sanktionere imod. Det vil kort sagt batte langt mere at tage fat på produktionsdyrenes forhold - i teorien. For Folketinget er s'gu godt nok oppe imod stærke kræfter her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...