Hop til indhold

Så er det vitterligt


PBC
 Share

Recommended Posts

  • Svar 215
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

er hun helt ok i øjnene? Det ser ud som om det tredje øjenløg er lidt fremskudt?

 

Jeg lagde ikke mærke til noget. Nu er billederne jo af op til 9 forskellige hvalpe. Den jeg har valg er den sort hvide på det billede hvor jeg har 2 hvalpe i favnen - så samme billede tæt på efterfølgende. Alle andre billeder af sort hvide hvalpe er ikke den jeg har valgt, men hvilket billede mener du at kunne se problemer med det tredje øjenlåg på?

Link til indlæg
Del på andre sites

billede nr 1,2, 4 og 5

 

Så kan jeg godt se hvad du mener. det er så ikke på den hvalp jeg har valgt men på flere forskellige. jeg ved ikke om det er "normalt". Jeg har som sagt ikke tænkt over det da jeg så kuldet.

 

Jeg vil prøve at se mere efter på lørdag, når vi henter hvalpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev det hente hvalp / Maggie dag.

 

Min smukke kone med hvalpen fotograferet foran kennelen

 

MaggieogConni_zps6970cad9.jpg

 

Det var høje tid til frokost da vi kom hjem, så vi besluttede at det kunne vente med at møde Mille og Bonnie og min kone mente gulvet måske kunne være farligt for sådan en lille ny

 

MaggieogConni2_zps9164ad0b.jpg

 

Og Maggie kan tilsyneladende godt lige at være med ved bordet

 

Maggie1_zps2e27fb77.jpg

 

Men man kan bedre løbe ude

 

Maggie3_zps05e57254.jpg

 

Maggie2_zps39ae7975.jpg

 

og mødet med de to gamle er indtil videre gået ok. Mille knurrer hvis Maggie vil ligge i ske eller bare tæt på og Bonnie tåler Maggie...

 

Maggie betragter de gamle som "interessante" lege objekter

 

MilleBonnieogMaggie1_zps32b509cb.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Nej hvor er det nogle gode dejlige og glade billeder hvor er hun skøn :lun: Glæder mig til at se mange billeder af hende :hjerte: Og ja din kone har ret mht gulvet og hun ser iøvrigt også sød ud din kone altså :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Første nat forløb........

 

ikke helt planmæssigt. Maggie synes ikke vores transportbur er en helt passende nattebolig og det gav hun så højlydt udtryk for. Buret står lige udenfor soveværelsesdøren så hun ikke behøver føre sig ensom, men det er jo ikke som at ligge i arm.

 

Vi var oppe og nattelufte et par gange og den ene gang var lågen ikke blevet lukket ordentligt, så Maggie havde hele stuen. Det kunne hun godt lide.

 

Det lykkedes dog efter hyggestund og tisse pause at få hende roligt i kassen ..... og efter 20 minuters helt ro også at rose hende behørrigt og sige godmorgen ved 6-tiden. Nu sover hun igen, mens morgenmaden står til opblødning og jeg nyder en kop kaffe, før jeg tager mig af Mille og Bonnie. De er jo i hunderummet, hvor de nyder roen uden Maggie, tror jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er godtnok gang i butikken her. Mille kom, efter næsten 2 års pause selvfølgelig i løbetid dagen før Maggie skulle hentes. Og da tæver jo ofte synkroniserer startede Bonnie efter ca 1 års pause op her til formiddag. Bukser af bukser på, hvis de går med ud hver gang Maggie skal ud, bliver det til mange gange dagligt.

 

Det er dejligt at Mille og Bonnie er glade for hunderum og løbegård. Dels behøver de jo ikke bukser der, så de kan holde sig selv rene, dels sparer det jo en del bøvl.

 

Så længe vejret er godt er vi nu meget ude på græsset alle sammen. Det er det letteste og også det sted der er bedst til at Maggie, Mille og Bonnie vænner sig til hinanden. Der er lidt mere plads, hvilket virker afslappende på gemytterne, så vidt jeg kan vurdere. Men det går faktisk bedre end jeg turde have håbet. Måske fordi Maggie ikke er så fræk - endnu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er da bare herligt og så smuk. At ørene sidder lidt højt osv er da revnende ligegyldigt. Bare hun genetisk er sund og rask, så hun kan udvikle sig, som ønsket. Og din opdrætter virker da som et rigtig hyggeligt sted, så tæven har præget i ro og harmoni, hvilket jo er af stor betydning for de små..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er da bare herligt og så smuk. At ørene sidder lidt højt osv er da revnende ligegyldigt. Bare hun genetisk er sund og rask, så hun kan udvikle sig, som ønsket. Og din opdrætter virker da som et rigtig hyggeligt sted, så tæven har præget i ro og harmoni, hvilket jo er af stor betydning for de små..

 

:engel: Ørene sidder præcis der hvor de skal på en Engelsk Springer Spaniel. At der gennen de seneste ca 50 år har udviklet sig en særlig udstillingslinje hvor eksteriør fokuserede ejere og dommere har udviklet en særlig udstillingsmodel hvor ørene sidder lidt lavere er jo så noget helt andet.. :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

:engel: Ørene sidder præcis der hvor de skal på en Engelsk Springer Spaniel. At der gennen de seneste ca 50 år har udviklet sig en særlig udstillingslinje hvor eksteriør fokuserede ejere og dommere har udviklet en særlig udstillingsmodel hvor ørene sidder lidt lavere er jo så noget helt andet.. :fornaermet:

........ siger du at hun heller ikke bliver labrador størrelse?!? :shock::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

........ siger du at hun heller ikke bliver labrador størrelse?!? :shock::mrgreen:

 

Man er nok altid lidt spændt på størrelsen, når man vælger FT Spaniel. Netop det at hundene laves helt primært med anvendelse til jagt for øje betyder at variationen i størrelser er betydelig indenfor FT Spaniels. En Springer han varierer fra 14 - 25 kg og tæverne fra 12 - 22 kg ........ Og så er det bare hunde jeg selv har kendskab til.

 

Jeg foretrækker en tæve der ligger fra 13-17 kg. Mille vejer 15,6 kg og Bonnie 14.7 kg. Bonnie vejede 3850 g da hun var 8 uger og Mille vejede 4100 g i samme alder. Maggie vejer 3400 g. Det er faktisk lidt mindre end alle de 20 hvalpe vi selv har avlet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...