Hop til indhold

Så er hunde svømning blevet forbudt på Blå flags strande


Daac86Karla
 Share

Recommended Posts

Folk er møgforkælede nutildags. Jeg synes det er et langt ude forbud som nu udelukker mig og min Cookie fra den strand vi har bedst adgang til. Jeg har ikke noget mod hunde der ryster sig, jeg hader børn der kommer vadende og vil snakke og deres forældre der griner og synes at det bare er sååå sødt og sjovt, jeg hader frisbeespillende unge fyre der vælter rundt i sandet så man føler man ligger i vejen, jeg hader folk der griller på stranden og efterlader gloende hedt kul og gløder i sandet, jeg hader folk der tror at alle andre nyder godt af at de har taget en radio med på stranden, folk der ikke har sat parasollen ordentligt fast så den ruller rundt, folk der har slæbt hele baghaven med til stranden, skrigende børn der vil have is, voksne der laver bomber i vandet mens man samler mod til at komme under og strandtyve. Alt det burde være forbudt. Hunde er sgu det mindste problem.

 

Enig i ALT du skriver!!! Også i det med at være udelukket fra den strand vi plejer at komme på... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Og TV øst om et lille øjeblik. Det bare for langt ude. Vi plejer at tage til Bildsø skov og strand. Og det vil vi blive ved med.

 

Hunden må ikke bade men der er vel ikke noget galt i at den sopper. Det har de ikke forbudt. Heller ikke at den opholder sig på stranden.

Så vi gør som vi plejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk er møgforkælede nutildags. Jeg synes det er et langt ude forbud som nu udelukker mig og min Cookie fra den strand vi har bedst adgang til. Jeg har ikke noget mod hunde der ryster sig, jeg hader børn der kommer vadende og vil snakke og deres forældre der griner og synes at det bare er sååå sødt og sjovt, jeg hader frisbeespillende unge fyre der vælter rundt i sandet så man føler man ligger i vejen, jeg hader folk der griller på stranden og efterlader gloende hedt kul og gløder i sandet, jeg hader folk der tror at alle andre nyder godt af at de har taget en radio med på stranden, folk der ikke har sat parasollen ordentligt fast så den ruller rundt, folk der har slæbt hele baghaven med til stranden, skrigende børn der vil have is, voksne der laver bomber i vandet mens man samler mod til at komme under og strandtyve. Alt det burde være forbudt. Hunde er sgu det mindste problem.

 

100% enig :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

http://www.haderslev.dk/files/UserDir/Documents/Kultur%20og%20Fritid/Badevand%20stationer/510-A602.pdf

 

vil også gøre som vi plejer, har lige tjekket denne strand jeg kommer på og den blå streg er "det blå flag" hvor vi ikke må svømme mere med hunden, men så gør jeg det da bare udenfor den blå streg ;-)

 

men har nu valgt at jeg gør som jeg plejer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er en langt ude lovgivning, at hunde slet ikke må bade i vandet. Kan og må de overhovedet lave sådan en lovgivning? Men jeg kan da godt se, at hunde vil gøre havvandet meget mere beskidt end det er i forvejen :roll:

 

Sager som disse for mig i det hele taget op i det røde felt, da jeg i forvejen er godt træt af at vi mennesker mener at jorden er vores, og vi dermed kan gøre som vi har lyst til. Fandeme nej, jorden er lige så meget dyrenes. Vi er pisse arrogante og har simpelthen ingen respekt!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes faktisk det er i orden.... Hvis man så tilføjede bedre hundestrande, og muligheder for at bade med hunden.... Men egentlig synes jeg det er fint at man lave hundefrie strande, og så strande hvor de er tilladte... Eller for den skyld satte en streg i sandet, og på den ene side var det okay, på den anden ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var debat i Aftenshowet med DKK og en fra Styrelsen (kan ikke huske hvad den hedder), som uddeler de Blå Flag. Ifølge ham fra Styrelsen så begrundes det med frygt for

e-coli, men han påpegede at hunde sagtens kunne bade en 200 m fra det mest befolkede område. Som DKK så påpegede, så stillede det jo unægtelig sagen i et noget andet lys, men også at Styrelse og kommuner så har et stort arbejde med forklare, hvordan denne "lov" skal tolkes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk er møgforkælede nutildags. Jeg synes det er et langt ude forbud som nu udelukker mig og min Cookie fra den strand vi har bedst adgang til. Jeg har ikke noget mod hunde der ryster sig, jeg hader børn der kommer vadende og vil snakke og deres forældre der griner og synes at det bare er sååå sødt og sjovt, jeg hader frisbeespillende unge fyre der vælter rundt i sandet så man føler man ligger i vejen, jeg hader folk der griller på stranden og efterlader gloende hedt kul og gløder i sandet, jeg hader folk der tror at alle andre nyder godt af at de har taget en radio med på stranden, folk der ikke har sat parasollen ordentligt fast så den ruller rundt, folk der har slæbt hele baghaven med til stranden, skrigende børn der vil have is, voksne der laver bomber i vandet mens man samler mod til at komme under og strandtyve. Alt det burde være forbudt. Hunde er sgu det mindste problem.

 

Du lyder som en sur, gammel kælling. Og jeg er HELT enig:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der kender præcise regler?

 

Hvor langt fra et blåå flag skal man være for at det er ok at tage hunden med ud i vandet? Hvor kommer de 200 m fra? Gætværk eller facts?

 

Det er det mest latterlige regelrytteri og tosseri man kan tænke sig, men tilsyneladende ret ubetydelig, hvis det blot handler om at gå 200 m henad stranden før man bader med hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jo noget at gøre med spredning af bakterier. Dit link refererer jo netop til samme indslag

Jaja, men synes bare det er komisk.

 

Det er lidt ligesom at sige at hunde ikke må bruge luften, på bestemte områder, men gerne 200 meter væk. Men hvad gør de så hvis det blæser? Det samme med vandet. Det står jo ikke bare stille..

 

Er ikke biolog el kemiker, men en debattør på dr nævnte 'fortyndingseffekt' - lyder i mine ører ret plausibelt. Men præcist hvor langt væk man skal ved jeg ikke. Det er nok en vurderingssag efter vejrforhold,,

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Det er så langt ude at jeg faktisk troede det var løgn da jeg læste det. I mine øjne har det med bakterier INTET på sig, det er ren og skær elendig forklaring og undskyldning. Den strand jeg kommer på dagligt, har blåt badeflag. Der ligger pt et opskyllede sællig, der lå forleden to ænder i forrådelse, som hunden yndede at rulle sig i. Der er MANGE måger og ænder og andre fugle, de skider helt sikkert i vandet. Mon ikke børn tisser i vandet af og til ? Så hvordan en hund kan skade vandmilijøet, har jeg ufattelig svært ved at se. Jeg har virkelig ikke tænkt mig at overholde forbudet. Går ikke ind for det her opdelingssamfund, hvor man mere og mere adskiller hunde og mennesker. Så skal alle hundeejer vandre til små hundeskove og nu skal alle hundeejer samles på de få strande der IKKE har blåt badeflag, for ikke at ødelægge naturen og skræmme mennesker der er bange for hunde. Hvad er det for en omgang fis ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Så nogen skrive i en anden debat at det var i orden at hunde forbydes på stranden, for dem som havde allergi eller små børn som var bange for hunde, fik ødelagt deres strandtur. Hvis man ligger på en strand og har så alvorligt allergi at man får åndenød og er nød til at tage hjem, hvis en hund kommer forbi og bader, så BURDE man nok overveje en form for medicin, for det må være et ekstremt tilfælde af allergi.

 

Alt det med at folk er bange for hunde og børn er bange for hunde, JA det er sgu da klart, jo mere man deler hunde fra mennesker, i det her samfund og gør dem til " farlige " hunde, nu også fyldt med bakterier, jo mere bange bliver børn sgu da for hunde og om 20 år, hvad så, så er en løs badende hund så skræmmende og sjælden et syn, at børn skriger i panik og løber væk ??

 

 

I øvrigt gør folk ting til store problemer. Jeg har faktisk aldrig oplevet at ligge på en tæt befolket strand en høj solskins sommerdag og været generet af en hund der bader eller ryster sig. For de fleste hundeejer lader deres hund blive hjemme sådan en dag, for at skåne den for varmen.

 

 

Det er faktisk en dybt sørgelig forekomst i vores samfund, at man deler folket på den måde. Hundehader til højre, hundeelsker til venstre, børnehader øverste og børneelsker nederst, allergiker et helt femte sted og folk med anden etnisk baggrund et sjette sted. Er det virkelig det man ønsker ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker bare - hvad er straffen? Og hvem har kontrol? Personligt vil jeg nok bryde forbuddet hvis jeg kommer forbi en Blå Flag strand:mrgreen:

"Min" strand er en af dem med blå flag. Dette tiltag vil INTET ændre for mig! Jeg vil stadigvæk tage til stranden og lade hundene bade. Hvis man tager hensyn og ens hund ikke tager kontakt til andre mennesker, så ser jeg ikke noget problem.

 

Nogen siger at hunden sviner på stranden. Mine hunde er luftet FØR vi tager til stranden. Til gengæld ser jeg ofte at folk lader små børn tisse og skide i vandet :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man lader hunden bade overtræder man reglerne, men hvad betyder det egentligt? Er man hjemfalden til bøde? Hvem skal håndhæve disse regler? Jeg håber at politiet har bedre ting at tage sig af. Det kan vist føre til skænderier på strandene. Ikke så meget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er KUN politiet der må give bøder, ingen andre.

så hedder det afgifter, men det kan jeg ikke lige læse mig fem til om der er lagt afgift på de blå strande og badende hunde. Så tror vi roligt kan lade hundene bade videre!!

 

Men ja, lad os nu huske på at tage hensyn! Det gælder også dem herinde der leger med frisbees, og har skrålende unger :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes simpelthen, at det er en tåbelig lov.. Og jeg kommer ikke til at overholde den!

 

der er ingen straf, læste det her på eb:

"Ingen konsekvenserDet får dog ingen konsekvenser, hvis man overtræder den nye lov.

 

 

- Det er jo et direktiv, så man kan ikke straffe dem, der lader deres hunde bade. Der er heller ikke nogen til at håndhæve loven, siger Blå Flag-konsulent ved Friluftsrådet Bjarke Frandsen til Ekstra Bladet."

 

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2300487.ece

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trinse
Jeg synes faktisk det er i orden.... Hvis man så tilføjede bedre hundestrande, og muligheder for at bade med hunden.... Men egentlig synes jeg det er fint at man lave hundefrie strande, og så strande hvor de er tilladte... Eller for den skyld satte en streg i sandet, og på den ene side var det okay, på den anden ikke...

 

Men hvorfor er det nødvendigt at skulle dele det op på den måde? Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan det skulle gøre noget som helst godt for samfundet. Det kan da ikke være rigtigt, at der ikke er plads til hunde på strandene. Vi skal jo alle sammen være her, og så længe man tager hensyn, respekterer andre folk og holder sin hund ved sig selv, så kan jeg simpelthen ikke se behovet for at skulle have hundefri strande.

 

Kan ikke se hvad problemet er med hunde i vandet. Jeg skider sku også selv i vandet og det er da lige så klamt...

 

Ej... :???:

 

:badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...