Hop til indhold

Shandie er blevet 2 år.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Utroligt som tiden flyver afsted,.. min lille tøs fylder 2 år i dag. Selvfølgelig skal hun fejres og forkæles, så jeg tror vi smutter til Hillerød og bader og så skal jeg ud og opdrive nogle kalve- eller oksehaler, for det er en af hendes foretrukne spiser.

 

Jeg har aldrig haft en så utrænet hund i den alder,.. hun kan stort set ingenting andet end at gå nogenlunde pænt og komme nogenlunde når jeg kalder, men jeg har måtte bruge rigtig meget krudt på at få en hund der fungerer ordentligt i sociale sammenhænge (der var jo en del problemer i starten) og på det punkt er hun efterhånden blevet ret god. God nok til at vi nu kan begynde at træne på andre ting, så det skal nok komme.

 

Jeg har altid sagt at den perfekte hund for mig ville være halvdelen af Aschas egenskaber og halvdelen af Thailos,.. og det har jeg egentlig fået i hende her. Hun viser tendenser til at kunne udvikle Aschas uafhængighed, mentale styrke, sprogforståelse og evne til at overveje en situation inden hun handler, og har Thailos eventyrlyst udendørs og den lille hengivne klovn i maven, indendørs. Og så er hun legesyg overfor andre hunde og meget glad for fremmede mennesker,.. det har ingen af mine tidligere hunde faktisk været. Og det er da meget sjovt at opleve.

 

Sætter lige et par billeder ind så I kan se hvordan hun ser ud, hun er jo blevet helt voksen at se på efterhånden. Det første er fra i går, hvor hun lige havde været igennem et krat med præstelus. Det andet er fra foråret, taget i Geelskov hvor der findes magiske pinde der flyver underligt igennem luften og som man aldrig kan få med sig, og det sidste fra efteråret sidste år. Det er egentlig et skidt billede men skyggerne er lidt sjove. Hun ligner en gravhund og I bedes venligst undlade kommentarer om hvad jeg ligner. :shock::lol:

WP_20140730_002.jpg

WP_000417.jpg

WP_000401.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med den smukke Flatter.

 

2 år ...... Hvor moden/voksen synes du hun er hvis du nu skulle sammenligne hende med en pige?

 

Har du haft 2 hunde af gangen tidligere? Har du planer om en mere?

 

Tak. Hun er lige røget på sin første slankekur,.. neutralisering er noget skidt i den sammenhænge.

 

Ha, det ved jeg sgu ikke. Vel som en 18-årig der trods at have kørekort, aldrig nogensinde ville få lov til at låne bilen. :lol: Skulle andre godtroende tosser komme til at låne hende deres, ville hun nok få overset et eller andet indenfor de første kilometer og få andre til at brage ind i noget. Det er så muligt at hun kunne få snakket sig ud af de fleste anklager overfor betjenten, for hun er ret god til at spille yngre og mere uvidende end hun er, men havnede hun i fængsel ville hun blive dybt ulykkelig og fuldstændig uforstående overfor at være havnet der. Sådan nok ca...

 

Jeg fik en springer da min første flatcoat var 5 år. Jeg troede at jeg ville få to hunde jeg kunne aktivere samtidig, men de var som ild og vand så det blev et hestearbejde med konstant dårlig samvittighed. Gik jeg steder hvor den ene havde en fest, kedede den anden sig ihjel, og omvendt. De havde selvfølgelig meget fornøjelse af hinanden, men jeg skal aldrig have to hunde af så aktive racer igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...