Hop til indhold

Der er sket et eller andet... alene hjemme problemer...


Amocca
 Share

Recommended Posts

Igår da jeg kom hjem fra arbejde var hundene helt oppe at ringe - de skreg da jeg kørte ind i indkørslen. Og da jeg åbnede døren var de tydeligt stressede begge to. Selv efter de havde hilst gik de begge rundt og stressede. Især Johna var oprevet, gik gispende / halsende omkring og ville helst sidde på skødet af mig / være helt tæt på mig. Her til morgen rystede hun, nægtede at tage imod sin "farvel-kiks" og stod ved døren og stirrede efter mig da jeg gik... Normalt går hun bare hen og lægger sig...

 

Der må være sket et eller andet i løbet af i går, der er ikke tegn på at nogen har prøvet at komme ind, der har helt sikkert ikke været nogen inde og der mangler ikke noget. Men måske har nogen været inde i vores have? Stirret ind a vinduerne? Drillet hundene gennem vinduerne? I don't know...

 

Karla var fuldstændigt som normalt og upåvirket af at jeg gik i morges, og jeg så at hun nappede Johnas kiks, som lå lige foran Johna, uden at Johna reagerede, da jeg satte mig ind i bilen. :roll:

 

Men hvad søren gør jeg nu? Det duer jo ikke, at Johna er ked af at være alene, og da især ikke med en ny hvalp på vej, som hun kan risikere at smitte med adfærden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tanke er også at der måske har været nogen og banke på voldsomt, måske råbt eller lignende, som har gjort hende stresset.

 

Måske du skulle forsøge at træne lidt alene-hjemme, basis bare for at få det genopfrisket for Johnna?

 

Men øv! øv øv øv!

 

Ja, problemet med det er, at jeg jo bliver nødt til at gemme min ferie til hvalpen kommer... Men hvis hun er ligeså ked af det i dag når jeg kommer hjem, så må de komme med på arbejde i en periode og sidde i bilen... For hun skal ikke gå rundt og være ked af det. Heller ikke selvom hun ikke er en særlig vokal hund, så hun generer sikkert ikke naboerne ved at gø eller hyle eller lign...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, problemet med det er, at jeg jo bliver nødt til at gemme min ferie til hvalpen kommer... Men hvis hun er ligeså ked af det i dag når jeg kommer hjem, så må de komme med på arbejde i en periode og sidde i bilen... For hun skal ikke gå rundt og være ked af det. Heller ikke selvom hun ikke er en særlig vokal hund, så hun generer sikkert ikke naboerne ved at gø eller hyle eller lign...

Måske er det nok at arbejde lidt med det her i weekenden? Hvis hun ellers har været god til at være alene hjemme førhen, kan det være hun bare lige skal se, at der ikke sker noget ved det. Det er selvfølgelig svært at arbejde med det, når man ikke helt ved hvad der har gjort hende nervøs, men forhåbentligt er det ikke noget der sker igen og så skal hun som sagt nok bare lige overbevises om, at det er helt ufarligt at være alene hjemme. Det er ikke sikkert det behøver tage ret mange dage, tænker jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er det nok at arbejde lidt med det her i weekenden? Hvis hun ellers har været god til at være alene hjemme førhen, kan det være hun bare lige skal se, at der ikke sker noget ved det. Det er selvfølgelig svært at arbejde med det, når man ikke helt ved hvad der har gjort hende nervøs, men forhåbentligt er det ikke noget der sker igen og så skal hun som sagt nok bare lige overbevises om, at det er helt ufarligt at være alene hjemme. Det er ikke sikkert det behøver tage ret mange dage, tænker jeg.

 

Hun har været helt kold i motoren siden hun var ganske lille hvalp. Både alene alene og alene sammen med Karla. Hun var 100 gange nemmere at lære det end Karla var i sin tid. Så det kan godt tænkes jeg kan få det på plads igen i løbet af få dage...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker også at hun egetlig bare skal falde helt ned. Hun har sikkert stadig haftvstressen i kroppen i morges og derfor været påvirket.

 

Ud og gå nogle ekstra lange ture i weekenden så hun er mega træt og brugt mandag morgen. Og bare forlades kort i løbet af weekenden.

 

Sådan har jeg repareret mine ved lignende episoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun kan altså også have fået et fysisk ildebefindende af en art, der har gjort hende stresset og utryg. Jeg synes det lyder som en meget voldsom reaktion hvis det er fordi nogen har forsøgt at komme ind.

Kan være et anfald af en art, at hun har siddet fast eller noget helt tredje.

Jeg tænker luckylunas råd er ret fornuftige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun kan altså også have fået et fysisk ildebefindende af en art, der har gjort hende stresset og utryg. Jeg synes det lyder som en meget voldsom reaktion hvis det er fordi nogen har forsøgt at komme ind.

Kan være et anfald af en art, at hun har siddet fast eller noget helt tredje.

Jeg tænker luckylunas råd er ret fornuftige.

 

Hun virker ikke syg og har aldrig haft et anfald af noget art i sit liv, men om det er det der er sket ved jeg selvfølgelig ikke? Der er ikke rigtigt nogen steder i mit hjem de kan hænge fast og de plejer også bare at sove når de er alene... Men hun kan selvfølgelig være faldet ned af trappen eller lign, hvis hun har sovet ovenpå.... Hun har dog ikke vist nogen reaktion på hverken trappen eller andre dele af huset...

 

mandag skal de med på job alligevel, men måske skal jeg prøve at filme dem tirsdag... Det betyder dog så, at jeg må på job uden min tlf! Gys og gru! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg ved godt det er lidt langt ude med noget fysisk, men jeg synes bare det er vildt hvis en så mentalt stabil hund bliver så stresset elles... Dont know...

 

Jeg kan kun give dig ret i, at det er meget ulig hende at stresse på den måde (over noget som helst faktisk). Andejagten gik i gang i mandags og vi kan høre skud fra vores hus, men hun har aldrig reageret på skud før, så det burde ikke være det synes jeg ikke...

 

det er bare ret sært...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor træls. Det var det, du tænkte over ift reaktion på jagtsæsonen. Beklager, at jeg ikke lige fangede den.

Jeg tænker som de andre, at en weekend med gåture, hvor stresshormonerne kommer ud af kroppen og så køre rutinen, som den plejer, så tror jeg hurtigt, hun falder tilbage til den vanlige følelse ift at være alene. Den har hun jo prøvet nærved 1000 gange og har kun 1 oplevelse af at det er skidt at være alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker lige om det kan være at hende og Karla måske har været "uvenner" over et eller andet, mens de var alene?

 

Teoretisk set kunne det vel være en mulighed. Men der er ingen mærker på nogle af dem og ingen spændinger imellem dem, heller ikke med mad eller legetøj indblandet :vedikke: vi havde besøg af Boris og Rams igår, og sev ved introduktionen med en 3. hund til dynamikken var der heller ingenting. Johna var lidt stille, men det er hun som regel når vi har gæstehunde. Tuller bare rundt eller går henog lægger sig....

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du tænkt over, om der kan have været forsøg på indbrud. Det du beskriver minder meget om den reaktion bananna og brutus havde, dengang vi havde forsøg på indbrud. Brutus faldt hurtigere ned end bananna, tror der gik en lille uge inden de begge var helt rolige ved at være alene hjemme igen.

 

Bantus

 

Det var min første tanke. Men der er ingen tegn på vold ved hverken døre eller vinduer og der har helt sikkert ikke været nogen inde, for alting var stadig aflåst og intet manglede. Men derfor kan der jo godt haveværet nogen i haven de rhar luret ind i udestuen (og sikkert bedømt at jeg intet ejede af værdi ;-) ), me de har så ihvertfald lukket og haspet lågen efter sig...

 

og de har heller ikke bedømt den lånte trailer, grillen eller havemøblerne værd at stjæle...

Link til indlæg
Del på andre sites

Teoretisk set kunne det vel være en mulighed. Men der er ingen mærker på nogle af dem og ingen spændinger imellem dem, heller ikke med mad eller legetøj indblandet :vedikke: vi havde besøg af Boris og Rams igår, og sev ved introduktionen med en 3. hund til dynamikken var der heller ingenting. Johna var lidt stille, men det er hun som regel når vi har gæstehunde. Tuller bare rundt eller går henog lægger sig....

Nej, så er det nok ikke det. Det var også bare en tanke jeg fik der klokken lort om natten :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte også om hun kunne være blevet stukket. Men var Karla også oppe at køre? For så er det vel ikke et stik.

 

Håber det går hurtigt over, hvad end det var :ae:

 

De var begge oppe at køre da jeg kom hjem, men Karla slappede hurtigt af igen og havde ingen reaktion næste dag på at blive forladt. Det var kun Johna...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...