Hop til indhold

Ruller sig i klamme ting og spiser kattelort. HJÆLP!


Jeanette Andersen
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg har en labrador og fox terrier blanding på et år som har nogle adfærdsproblemer jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre ved.

Han har ikke været til hundetræning men han er på vente liste. Han er begyndt at rulle sig i meget klamme ting. Han plejede bare at rulle rundt i blade eller på græsset og sådan noget men han er begyndt at rulle sig i døde dyr og meget gamle madrester og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. Han ruller sig ikke i hundelort, men nogle gange fugle klatter. Mine forældres hund rullede sig i sit eget lort fra haven da hun var lille, men det stoppede hun med da hun fik skæld ud af min far hver gang hun kom ind med lort på sig. Jeg tror også at det havde noget at gøre med at en af naboernes han hund kom ofte ind i vores have og tissede, men det fik vi også stoppet og problemet forsvandt.

Min hund gør det når vi er ude og gå. Så finder han en død fugl eller en eller anden har smidt en gammel mælkekarton og så ruller han sig i det. Hvis jeg ser det råber jeg højt for at få hans opmærksomhed og få ham til at stoppe, men det hjælper på ingen måde. Han reagere slet ikke på det og det er som om han ikke forstår når han har gjort noget forkert. Vi har en lille skov tæt på hvor vi bor og det er der vi går ture ofte og der har han ikke snor på. Han render rundt i skoven blandt træer og hygger sig men så kan jeg ikke holde øje med om han ruller sig. Det er ikke noget han gør hvergang vi er ude, det er kun hvis han finder noget "rigtig godt" at rulle sig i.Jeg vil gerne kunne lære ham at stoppe på en positiv måde og ikke råbe af ham når han gør det. Jeg er modstander af at gøre sin hund bange for en. Han mangler træning da der er meget krudt i røven på ham men det har ikke været mulig for mit at give ham en plads, men han er på vente liste.

Det andet problem er at han spiser kattelort. Vi er for kort tid siden flyttet fra lejlighed ind i et stort hus med et dejlig have. Vi har to katte som var inde katte da vi boede i lejligheden men nu er de ude meget. De laver det de skal inde i hækken og graver det ned og nu er min hund begyndt at spise det. Han stak før indimellem hovedet ind i kattebakken men han er holdt op fordi han får et "nej" når han er på vej der hen. Han har ikke stukket hovedet ind i kattebakken i lang tid nu, men hvad gør jeg ved haven? han bliver lukket ud for at tisse og når vejeret er godt er døren åben ud til heletiden, men jeg kan ikke holde øje med at han ikke spiser det. Han kan godt lide at ligge under hækken og bide i noget legetøj eller grave det ned så jeg ved ikke længere hvad jeg skal gøre.

Jeg håber at i har nogle råd.

På forhånd tak :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke adfærdsproblemer, men helt almindelig (omend ulækker) hundeadfærd. :blink:

 

Ved ikke om der er så meget at gøre ved det andet end at prøve at stoppe hunden, inden den gør det. Og ellers smide hunden i bad, når den har rullet sig i noget ildelugtende og trøste sig med, at de fleste andre hunde gør det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde er på Rigmors hold, de spiser og ruller sig også med glæde i div. ting.

Faktisk gælder jo klammer jo bedre.

 

Bare tænk på næste gang det sker, at sidst det skete hos mig, stod jeg med 3 Goldens som alle tre havde rullet sig i en MEGET DØD måge..

Og de hader alle 3 og komme i bad, det blev en lang aften:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min ene beagle gør det også ind i mellem og det ser jeg ikke noget forkert i andet end - det selvfølgelig er ulækkert og han så bare må undvære møsserne for en dags tid

:lol:

 

Oscar er dog ikke så slem mere som han var i sin pure unghunde tid - desuden lå der også et foder problem bag hans "spisen kattebæ" katte får mere protein i deres foder end hunde gør da det er sat sammen på en anden måde. Løsningen har været at skifte foder men også at give Oscar lidt kød i løbet af ugen. I dag kan han godt lade det ligge når man siger nej - men der skal holdes øje og det er nok den sværeste del. Vi har mange katte herude - men de kommer ikke ind i vores have - det skal beaglerne nok sørge for.

Oscar er også den der har været værst til at rulle sig - og gerne i hjortebæ - og igen kræver det at man er over dem hele tiden. Oscar ruller sig også i natur godbidder som strudselever og den slags før han spiser det :mrgreen:

Det er dog det eneste råd jeg kan give - at være over ham hele tiden og stoppe det i opløbet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er med de andre du har en helt almindelig hund. Min den gamle gør der ikke MEN Zeus min den unge lab han æder alt, ruller sig ikke i noget men æder hestepærer, kattelort, menneskelort fy for den det er bare så klamt.

Jeg er meget opmærksom når vi går tur, hvis han trækker afsted lige pludselig er det ikke en hun hund i løbetids plet han skal snuse i som den gamle nej det er kattelort der skal ædes.

 

Er helt glad for du oprettede tråden her, troede faktisk ikke det var så mange hunde der åd alt det men det har jeg så fundet ud af ;-)

Forresten pindsvine lorte spiser han også! Ja gamle madrester, æbleskrog alt hvis man ikke lige er opmærksom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna elsker også at rulle sig i alt hvad der er dødt, eller er lort :lol:

 

Men det værste er hendes hang til kattelort, hun eeelsker kattelort over næsten alt andet, hvis jeg kunne bruge det i vores træning tror jeg at jeg ville have verdens mest lydige hund, især frossen kattelort er et hit :lol:

 

Det samme her :mrgreen: Zeus ville være jordens lydigste hund hvis godbidden var en katte lort - dog helst helt frisk addfrrrrrrrrrr - får virkelig kvalme når han æder det ! Den anden aften måtte jeg simpelthen springe min mad over - bare fordi det der kræ til Zeus havde ædt lort... føj jeg havde kvalme.

Inden hundene "kysser" på manden efter diverse gåture - råber han altid "har de spist noget klamt" :mrgreen: jeg prøver virkelig at undgå det - da de sommetider, dog sjældent mærkelig nok, får diarre af det spiseri!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det samme her :mrgreen: Zeus ville være jordens lydigste hund hvis godbidden var en katte lort - dog helst helt frisk addfrrrrrrrrrr - får virkelig kvalme når han æder det ! Den anden aften måtte jeg simpelthen springe min mad over - bare fordi det der kræ til Zeus havde ædt lort... føj jeg havde kvalme.

Inden hundene "kysser" på manden efter diverse gåture - råber han altid "har de spist noget klamt" :mrgreen: jeg prøver virkelig at undgå det - da de sommetider, dog sjældent mærkelig nok, får diarre af det spiseri!

 

Jeg prøver også at undgå spiseriet fordi der kan være alle mulige former for bakterier i, men desværre har Luna fortolket signalet "slip" som at det går ud på at spise det hurtigst muligt inden at jeg når at pille det ud af hendes mund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøver også at undgå spiseriet fordi der kan være alle mulige former for bakterier i, men desværre har Luna fortolket signalet "slip" som at det går ud på at spise det hurtigst muligt inden at jeg når at pille det ud af hendes mund :blink:

 

:lol: Johna har også luret at ordet SLIP i virkeligheden betyder SLUG HURTIGT

Link til indlæg
Del på andre sites

fubar, det er nok øllebrød hvis det ligner øllebrød... :mrgreen: Hvis du alligevel ikke kan undgå at Morris spiser det, så er det nok det bedste at tro..

Du skal bare ikke lugte til hans ånde lige efter..:badr:...

 

 

Selv min gamle artige Silke tiltusker sig en lort indimellem. Hun har forkærlighed for rævelort, der både kan bruges til mums, og til parfume... Men en kattelort kan osse bruges..

 

Når jeg så kommer farende og er ved at brække mig ned i hovedet på hende, så springer hun elegant op og griner til mig med brune lortetænder.

 

Silke er 12½, så man skal nok ikke forvente, at hunden vokser fra det af sig selv.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vi er inde på dette "delikate" område: Morris guffer også kattelort, og så sådan nogle lorte kager/klatter der ligger i græsset ved hækkene i villakvarteret.. Er det også kattelort eller hvad er det?? Ligner sådan en klat øllebrød på størrelse med en tennisbold i diameter...

 

Kan være pindsvinelorte - selvom det lyder lidt vel stort i diameter... Men dem har vi ihvertfald mange af her

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun en klam hund, men det er hun så vil gengæld også. Æder alt lort undtagen hunde lort, heldigvis! Og ruller sig gerne i alt fra døde dyr til rådne fisk. Eller lort

 

Hun stopper dog begge dele prompte jeg siger nej.

 

Men det tror jeg ikke man kan lære alle hunde så nemt. Nogle er bare mere ligeglade med at vi ser sure ud over noget, for dem, helt uforståelig t.

 

Sheila ruller gerne i klamme ting, men er mindre tiltrukket af det end mysla og hun spiser kun lort fra plante spisere, så det gør ikke så meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Taiki er en shiba, så han er jo meget, meget renlig som racen er kendt for og ruller sig ikke i klamme ting. Med mindre det er en død, indtørret frø. Det er jo det, damerne vil ha'. Så rundt i pelsen med dén. Gerne så de rådne øjne hænger ved.

 

:lol: Er Shibaen kendt for at være renlig? Nu kender jeg selv kun en, men han er MEGET glad for at rulle sig i lort, og er rigtig god til at få det ud i hele pelsen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...