Hop til indhold

Hundeejernes sparetråd


Louisen
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke plads i mine lommer til en rulle frostposer. Syntes det virker besværligt på mig. De poser jeg køber (zooplus) koster til sammenligning kun 7 øre stykket - nem og handy rulle der kan ligge i enhver lomme

Udover det er poser meget store så de kan sagtens bruges 2 gange på en gå tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når man er ved slagteren, spørger man om man ikke kan få nogle rå ben med. Det kan man ofte gratis, eller meget billigt. Sidst vi fik oksekød fra en gård, fik vi lige 15 kg økologiske Angus-ben med masser af kød med i handlen. De er også fantastiske af koge suppe eller fond på, men det er en anden historie (:

Link til indlæg
Del på andre sites

I er rigtig gode!!

 

Jeg vil gerne påpege, at jeg ikke sparer på de vigtige områder. F.eks. har Taiki lige fået ny sele og lys, da der bliver bælgragende mørkt her på landet, så jeg har fået nogen til at sy ekstra refleks og selvlysende neontråd i hans sele, og så har jeg sat ekstra stærke batterier i lyset i selen, så han kan ses på lang afstand.

Han kommer til dyrlæge, har en god hundeshampoo uden parfume (også for min skyld) og spiser Kingsmore og lidt Acana.

 

Men mit eksempel med støvsugerposer - eller jeres med prutteposer - er områder hvor jeg gerne sparer.

 

 

At købe en støvsugerposeløs støvsuger, er sådan noget jeg gør, når jeg er færdig med skolen, ikke har andre ting at prioritere på ønskelisten til jul eller vinder i Lotto. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke plads i mine lommer til en rulle frostposer. Syntes det virker besværligt på mig. De poser jeg køber (zooplus) koster til sammenligning kun 7 øre stykket - nem og handy rulle der kan ligge i enhver lomme

Udover det er poser meget store så de kan sagtens bruges 2 gange på en gå tur.

 

Jeg har ikke en rulle på mig, men enkelte poser foldet sammen i en lomme, så de stort set intet fylder :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Laver mange underlige ting til min allergi-Silke.. Men tænker sjældent først og fremmest på prisen..

---Men hjemmelavede allergi-godter og kiks er da sikkert billigere end færdigkøbte.

 

Dog har jeg altid brugt hjemmelavet tandpasta fordi jeg synes at hundetandpasta er alt for dyrt. Og ubestemmeligt. .

Det hjemmelavede er meget mere effektivt. OG fri for tilsætningsstoffer.

Dertil helt almindelige mennesketandbørster på tilbud.

 

Lorteposer er 4L fryseposer, 100 stk for 10-12 kr.. . De rummer da fint lorte i enhver størrelse.. Før Silke havde jeg berner sennen.

 

Transport: Da reglerne for buskørsel med hunde blev strammet i Storkøbenhavn, -incl. den bus, der skulle køre os til dyrlæge og hjem igen for et par år siden, så valgte jeg en (efter anskaffelse) næsten gratis alternativ transport, elscooteren. Det har jeg ikke fortrudt! Det har givet en helt anden ro og tryghed at jeg når som helst kan køre til dyrlæge med Silke, eller andre steder hen hvis jeg har lyst til det.

Aldrig mere dyre taxaer med chauffører, der er bange for eller ikke kan lide hunde! Aldrig mere dårligt udstyrede dyretransporter, der vil være bekendt at tage 400 kr for en tur på 10 minutter! Nu kobler jeg bare scooteren til en stikkontakt, og så er den altid klar når vi vil ud og køre. Og Silke elsker det bare! :lun:

 

Jeg skal jo tænke på at jeg snart kun har den helt skrabede folkepension at leve af. Så siger man hurra for ældrechecken :mrgreen: ! Det bekymrer mig ikke at have få penge resten af livet. Bare det ikke går ud over min hund..

 

---poseløse støvsugere er så ikke for os... Vi bruger en formue på dyre polstrede special-poser, som jeg skifter tit... ---Men når bare Silke har fine ører og ikke kløer sig, så er de pengene værd:mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil man gerne råfodre sine dyr, men synes at det er meget dyrt, kan man købe i Tyskland (das tierhotel eller perleberg). Har hørt godt om begge steder, dog ikke selv forsøgt mig (da jeg er virkelig glad for min forhandler). Dog bør det nok suppleres med en bog eller to så man er helt med på teorierne bag og får hundens behov dækket :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil man gerne råfodre sine dyr, men synes at det er meget dyrt, kan man købe i Tyskland (das tierhotel eller perleberg). Har hørt godt om begge steder, dog ikke selv forsøgt mig (da jeg er virkelig glad for min forhandler). Dog bør det nok suppleres med en bog eller to så man er helt med på teorierne bag og får hundens behov dækket :-)

 

Jeg køber hos Das Tierhotel.... Og dog, jeg har indtil nu kun købt der 1 enkelt gang, men det bliver helt klart derfra fremover. Jeg fik 10,5 kg kød inkl. levering til 350 kr... Og det kunne godt gøres lidt billigere ift. hvilket kød man vælger :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit problem er, at jeg bor småt og jeg synes, de normalt er meget store i det - de der poseløse støvsugere. Men så så jeg på Bilkas hjemmeside, at de havde en fiks lille sag, så den er nu endt på juleønskelisten. :)

 

Det tror jeg er en fejlantagelse! Vores poseløse støvsuger er samme størrelse som en normal støvsuger! Mener vores kostede 750 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft en poseløs støvsuger en gang, det var det den mest elendige støvsuger jeg nogensinde har prøvet og jeg brugte mere tid på at tømme den og gøre filter rent, end på at støvsuge, plus at det svinede ad H til, at gøre den ren.. :roll:

 

Nu har vi jo så godt nok en robotstøvsuger som jo også er poseløs, det går fint nok og betyder jo så at vi ikke skal skifte pose i den alm. Støvsuger så ofte, fordi robotten jo klare det værste :-) Men ellers har jeg også haft gjort det med at hive hårboller ud af støvsugerposen og bruge den igen, det kan sagtens lade sig gøre, især hvis han har langhårede hunde, hvor pelsen samler sig i klumper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom lige i tanke om sparetips til vinterpoter.

 

Vi skal igennem et temmelig oversaltet stykke vej for at komme nogen som helst steder om vinteren. Sidste år begyndte jeg at købe Lidl's SOS Håndcreme i stedet for potevoks. Den koster ca. en 20'er, og tuben er ikke større end at den kan komme med i lommen på ture. Jeg har tuberne alle vegne, og bruger det både til poter og til egne hænder.

 

Sidste år havde Bella igen en lang periode hvor hun skulle bruge ballonsko. Når vi kom hjem fra tur, vaskede jeg skoen, tørrede den, og puttede babypudder ind i skoen, så den ikke klæbede sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi sparer mange penge på loppemidel til alle dyrene. Vi køber loppemiddel efter det samlede antal kilo dyr der skal behandles og tilkøber en engangsprøjte samt en lyserød kanyle (til at trække op med). Giver så midlet efter vægt. Vi bruger Advantage, hvor der skal bruges 0,1 ml. pr. kg. dyr. Som bonus får dyrene så også kun det der er nødvendig :-) Eks. vejer Lily 6 kg og får derfor 0,6 ml.

 

I stedet for at bruge 3 pipetter til 10 kg. bruger vi kun én til 25 kg. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi sparer mange penge på loppemidel til alle dyrene. Vi køber loppemiddel efter det samlede antal kilo dyr der skal behandles og tilkøber en engangsprøjte samt en lyserød kanyle (til at trække op med). Giver så midlet efter vægt. Vi bruger Advantage, hvor der skal bruges 0,1 ml. pr. kg. dyr. Som bonus får dyrene så også kun det der er nødvendig :-) Eks. vejer Lily 6 kg og får derfor 0,6 ml.

 

I stedet for at bruge 3 pipetter til 10 kg. bruger vi kun én til 25 kg. :-)

Dén bruger vi også :5up: mega smart OG billigt når man har fire hunde! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. Zooplus kan det betale sig at kigge fx i Belgien. Lucas foder kan jeg kun få på zooplus, men der er over 100,- forskel på 10 kg når jeg bestiller i Tyskland/Danmark og når jeg bestiller i Belgien. De har i øvrigt en ok grænse for portofri levering.

Varerne kommer stadig fra Tyskland, og der er ikke længere levering.

 

Her i kommunen har vi gratis prutteposer hængende flere steder. Man får lidt for sine skattepenge. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...