Hop til indhold

Uundværligt grej


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Hvis nu du skulle nævne de allermest uundværlige ting når man har hund, hvad er det så?

 

For mig er gode, behagelige gummistøvler et must! Tøj til årstiden, være sig en god regnjakke eller en varm vinterjakke. Og lys! Både til hundene og mig selv. Med 2 hunde er en pandelampe pludselig blevet helt uundværlig.

 

Og så er flexliner nødvendige for mig (eller for hundene).

 

Min "nice to have" liste er flere km lang, men det er jo en anden historie:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nej ikke en grej tråd igen, det ender sgu altid med at jeg bliver nødt til at købe noget nyt efter at have dem :evil:

 

Gode vandrestøvler, hjemmestrikkede sokker, arraktøj :oops: til årstiden, Buff, læderliner, putposer der er tykke nok til man ikke kan se igennem dem og en triple crown klikker - så kan jeg næsten klare alt.

Hundenes BOT dækner er også næsten et must...

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig i det i har skrevet.

Derudover er følgende nødvendigt for os:

Nogle gode 5-10 meter sporliner (flexi er no-go med 3 hunde)

Antislip liner

Træningsvest

Halsbånd og mindst følgende: Halvkvæl og et tyndt til hundetegn i hverdagene

Transportbur, i mit tilfælde både et stofbur og et stort sammenklappeligt stålbur

Wetbed

Anti-spild vandskål til bilen

Dækkener

"Hundehåndklæder"

 

Men er ærlig talt meget mere til hunde-gejls tråde der dækker over.... Unødvendigt gejl :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker at vi har så små krav til grej når det kommer til stykket:-) Taget i betragtning hvor meget grej der flyder i mit hus, må jeg konstatere at det vist har taget overhånd:mrgreen:

 

Som de andre skriver, er prutteposer også uundværlige. Beaglepack skrev i en anden tråd, at hundeprutteposer vælges til og fryseposer fra. Jeg er helt enig! Jeg har som regel bare en rulle med i lommen, og så er det sgu svært med fryseposer:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker at vi har så små krav til grej når det kommer til stykket:-) Taget i betragtning hvor meget grej der flyder i mit hus, må jeg konstatere at det vist har taget overhånd:mrgreen:

 

Som de andre skriver, er prutteposer også uundværlige. Beaglepack skrev i en anden tråd, at hundeprutteposer vælges til og fryseposer fra. Jeg er helt enig! Jeg har som regel bare en rulle med i lommen, og så er det sgu svært med fryseposer:lol:

 

Haha... Oki, hvis jeg skal være helt ærligt, så er det jo slet ikke sandt jeg kan nøjes med det :engel:

 

I praksis fordi jeg jo træner hundene og det er vel.... Ehh.. En absolut nødvendighed ikke??! Så har jeg har lige kigget bilen igennem for det jeg jo reelt også brug for :mrgreen::

- Apport bukke (i flertal, for ja, apport skal generaliseres ud :engel:)

- Bringsel

- Bringsels line

- Baljer

- platform(e)

- Trækkelegetøj til belønning (ja, der skal mere end ét stykke legetøj til)

- Bolde med piv

- Bolde uden piv

- Boldkaster er nødvendig når man har spasser-arme

- Forskellige targets

- Target sticks

- Sporpinde (bruger den også til andet end spor)

- Sporsele®/halsbånd

- Spor/næseprøve genstande

- Div genstande til feltsøg (manden synes ikke det var ok jeg blev ved med at stjæle hans ting :mrgreen:)

- BOT netdækkener til ventetid mellem løbearbejde/søg

 

Tror vist jeg har det hele nu :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker at vi har så små krav til grej når det kommer til stykket:-) Taget i betragtning hvor meget grej der flyder i mit hus, må jeg konstatere at det vist har taget overhånd:mrgreen:

Hmm, har det vist lidt på samme måde... :oops::lol:

 

Tøj til årstiden, sko der kan løbes agility i, BoT-dækken, ruskeklud, godbidder og metalbur. Så kan vi vist klare os ret langt! Plus selvfølgelig sele/halsbånd/line, poser, foder-/vandskål - men det gi'r jo lidt sig selv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Uundværligt grej:

- Flexliner

(et must til skovturene, når man har hunde der ikke kan gå løs)

 

- Gode alm liner, et minimum er gummibelagte liner (dur ikke til alm nylon liner!) Dog har jeg rundsyet elglæderliner nu, og dem ville jeg være ked af at undvære nu. Men sådan 4 stk er jo ikke helt billige, så havde vi ikke købt dem, så havde vi stadig brugt gummilinerne.

 

- BoT dækkener, både vinter- og netmodellen. Det er en uundværlig ting når man har hunde med ledproblemer.

 

- Gode seler, vi bruger Hurrtas.

 

- Halsbånd + hundetegn

 

- Gode gummistøvler og regntøj

 

- Skiundertøj, tykke strømper, gode vinterstøvler, god tyk vinterjakke og skibukser, samt hue, vanter og halstørklæde

 

- Alm gåturs sko (her bruger jeg Salomon)

 

- Godbidstaske (jeg har den fra EQ dog)

 

- Prutteposer

 

- Håndklæder til tørring af sjaskvåde hunde

 

- Lys til hundene i de mørke tider

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altid lidt svært KUN at måtte skrive om det aller-mest nødvendige grej, det er så meget sjovere at skrive km. lange lister om alt det man ikke kan leve uden :mrsgreen:

 

Min liste er meget lige jeres og "kort"; tøj, sko og støvler til årstiden - dvs.

 

* 1 par gummisko med gode såler under (går bedst i løbesko fra fx Nike),

* langskaftede gummistøvler: 1 par til sommerbrug og 1 par foret til vinterbrug og så et par uforet med kort skafte,

* 1 par vinter støvler der ikke vejer 1 ton og kan tåle mudder, vand osv. de sidste jeg købte var jagtstøvler fra Herkila :5up:

* Regntøj: 1 sæt til sommerbrug og 1 sæt til vinterbrug,

* Vinterjakke

* 2-3 veste med 1000 lommer

Til hunden:

* 8 m. Flexline

* 2 m. Dressursnor og semikvæler

* Sele m. reflex

* Lygter til vinterbrug

* Regn dækken og 1 vinterdækken (og snart et BOT netdækken til indebrug)

Dvrs: Negleklipper, kirurg saks, shampoo, 1000 slidte håndklæder, pude, tæpper, seng osv osv af småtterier :blink:

 

 

 

 

- Og så er der listen med ALT det jeg ikke kan leve, eller har kunnet leve foruden - men det er en helt anden historie :bigsmile:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender fornemmelsen :S

 

Det er slemt... Meget slemt...

 

Kom også til at købe et par vanter. Synes ikke rigtig jeg har nogle der fungerer. Så købte et par meget tynde, men de skulle være meget varme. Bli'r spændende at prøve! Vanter er meget vigtigt for mig, kan ikke ha' at jeg fryser om fingrene. Nok en arbejdsskade, er jo ret forsigtig med mine hænder. Undtaget når jeg ruske-belønner, åbenbart... :roll::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøgte at liste alt det op der var uundværligt, men jeg løb tør for tegn i indlægget ;) haha

 

jeg vil påstå at alt det jeg har er uundværligt! Ellers havde jeg i hvert fald i første om gang ikke fået lov at bruge alle de penge på udstyr, men når den nu ikke kan undværres fordi..

 

Og sådan er min baggang blevet fyldt op med hundeudstyr!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ting der bliver brugt hver dag:

 

Hurtta seler

Halsbånd

Flexliner til formiddagsturen (mest til Joya, men Chivas er også i flexline ca. 500 meter)

Alm. Liner til aftenturen

Lygter (i hvertfald i vinter halvåret, det tæller både lygter på hundene og en lille lommelygte til at finde deres efterladenskaber.. ;-) )

Mine korte Viking gummistøvler, jeg har for fede lægge til lange støvler, og bryder mig egentlig heller ikke så meget om at have lange støvler på.. De bliver brugt hver dag på formiddagsturen

Et par vandtætte Adidas løbesko, som jeg bruger på aftenturen

Madskåle, eller de bliver brugt næsten hver dag, men der er enkelte dage hvor de får både morgen og aftensmad som fodersøg

Bæ poser

Overtøj af forskellig art, enten vest, evt. med en Fleecetrøje under, regnjakke og evt. regnbukser og hvis det virkelig er vinter, en tykkere vinterjakke og så halstørklæde, hue el. ørevarmere og en gang i mellem handsker.

 

Og nu har jeg jo meldt begge hunde til træning igen, så jeg må nok også hellere snart få tasken med træningsgrej hevet ud af vinterhi, hvor den har stået de sidste 3 år, i den gemmer sig kegler, felt, diverse apportbukke af træ og metal, musemåtter, legetøj og forhåbenligt et par klikkere og sikkert andre ting jeg har glemt..

Og så kommer de forede vinterstøvler nok også i brug, til træning, hvor der jo plejer at blive stået mere stille, jeg er faktisk lidt spændt på om jeg kan bruge dem, jeg købte dem sidste år, men det blev aldrig koldt nok til at jeg fik dem i brug på gåturene -kan som regel godt holde varmen når jeg er i bevægelse, men når vi begynder træning i januar kommer de nok i brug, så må vi se om jeg overhovedet kan holde ud at have dem på, eller om jeg bliver nødt til at investere i nogle nye :engel::cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min pension sætte en stopper for mange ønsker, men i går bestilte jeg en gummisporline. Er så træt af flaglinen. Bedre sent end aldrig, jeg får den jo så, inden jeg bliver 70 år.

 

Nu har du bestilt den, så det er aelvfølgelig lidt sent. Men til andre, kan jeg fortælle, at biltema har en gummisporline til 69 kr

 

http://www.biltema.dk/da/Fritid/Husdyrudstyr/Hund/Sporline-15-m-rund-47080/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Flexline, enten den på 8 meter eller den på 5, lidt afhæning af hvor vi går. Antitræk selen, halsbånd med refleks og hundetegn. Om aften får han sin refleksvest på og en rød diode cykellygte. Derudover har jeg opdaget at en pandelampe er uundværlig, fatter slet ikke hvordan jeg kunne leve uden den før ?

 

Sko,tja kan ikke udholde at gå i gummistøvler, får så afsindig spasser ondt i fødderne. Mine termo staldstøvler er ulidelige at gå langt i og bruges mest ved dyrene og rideundervisning.

 

Så går altid bare i sko, og skifter så strømper når jeg kommer hjem og sætter skoene til tørre. Bare et par billige løbesko fra føtex.

 

Hundeposer og her sparer jeg IKKE ! Poserne skal være sorte, kaster sgu op, hvis jeg skal se på indholdet. En pose pr lort, nogen gange to poser udover hinanden, bare lige for at være på den sikre side.

 

Nogen gange en guf stang i lommen, som kan deles i små stykker.

 

 

Regndækken når der er skybrud. Termo dækken til frostgrader og BOT netdækken til indebrug.

 

Gamle håndklæder købt i genbrugsen til en 5 er stykket, til at tørre hund i.

 

og snart er det potevoks tid. Har en hund der ingen steder ville gå, hvis der er bare en smule salt på vejene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tøj og fodtøj til al slags vejr... og til Flips,så han har fået et BoTdækken, vi kalder det balkjolen :mrgreen:

 

En fleecesele, en flexi på 8 meter, en sporline på 20 meter og en vogn til Flips på vores billøse dage..

1964937_10152230346429070_1919554870_n.jpg?oh=b3daa6a4383aa6227debdde295cce964&oe=54DB93CD

 

 

og vores nyeste grej er en app med kort og gps, som tager selv de små stier og veje med, så nu kan vi for alvor komme på opdagelsesture uden at gå vild... (Den hedder Viewranger)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har du bestilt den, så det er aelvfølgelig lidt sent. Men til andre, kan jeg fortælle, at biltema har en gummisporline til 69 kr

 

http://www.biltema.dk/da/Fritid/Husdyrudstyr/Hund/Sporline-15-m-rund-47080/

 

 

 

Hvis det er samme kvalitet, så er dit bud da en besparelse, men jeg burde da lige have luftet det her ,inden jeg bestilte en. Min blev afsendt i går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er samme kvalitet, så er dit bud da en besparelse, men jeg burde da lige have luftet det her ,inden jeg bestilte en. Min blev afsendt i går.

 

Ved ikke med kvaliteten. Den føles lækker nok, men har kun rørt ved den, ikke testet den i brug

 

har bare luret lidt på den fordi jeg er så træt af min nylonsporline, men går så sjældent spor, så ved ikke rigtigt om jeg gider skifte den ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...